Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #40974 üzenetére

    Ezt nézted? [link] Ez is jó kis gép ennyiért. Újba csak a kerékszett 80 ezer.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lecsokolbi #40985 üzenetére

    R7 -re maximum 180 as tárcsát ajánlanak, ezt 180 asnak nézem. Nem kell gyilkolni, akkor kibírja. 30mm es becsúszó sem olyan vékony. Meg ez nem az 1300 gramm alatti verzió, hanem az 1400 valamennyi.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40991 üzenetére

    Az azért tág fogalom hogy mi a verseny gép. Mert egy full carbon full XTR, vagy full sram XX től elég messze van. Hozzánk még nem jött be olyan német nyugdíjas nyaraló, akinek deore felszereltség alatti bringája lett volna.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Gyerekek én nem szaroztam, írtam neki egy levelet hogy lopott-e vagy miaszarért adja ingyen. :DDD :DDD
    Én nem hiszem hogy bikemagra lopott bringákat pakolnának fel, mert annyira feltűnő lenne a gazdája számára hogy hihetetlen, főleg hogy a telefonszám is ki van írva. Azonnali lebukás. Pl meglátom hogy az enyémre hasonlít, felhívom, meg szeretném tekinteni, ilyet keresek, valami kamu szöveg hogy azért annyira nem biztos hogy jó-e a méret stb, ne tűnjön fel hogy túlságosan rá vagyok izgulva, megnézem a váz számot, vagy ha az nincs meg, akkor a hibákat, az minden használt biciklin van, azonnal felismered, aztán ennyi. Nekem garancia levele, számlája, igazolványa mindene megvan a biciklimnek, amit elloptak, ha előkerül azonnal tudom bizonyítani fél várossal is akár hogy az enyém.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #41011 üzenetére

    Nem tragédia ha nincs. Ha elég erős egyébként a papucsnál az két villa rögzítése, valamint nem túl vékony anyagból van a villa amire rögzítve van fék, akkor nem is szükséges. Valamint az a kis darab a tám villát meg a láncvillát ki is gyengítheti, ha szarul van behegesztve. Szóval szerintem ez ne befolyásoljon a választásban. Egyébként a hátsó háromszög belsejébe elhelyezett féknyereg jobb megoldás ilyen téren.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #41006 üzenetére

    Válaszolt:

    Szia!

    Elvitték már a bringát körülbelül két hónapja, szerződéssel (benne nyilván váz és teleszkóp sorozatszámmal) adtam. Valóban áron alul volt, nem kedv kérdése volt az eladás oka. Természetesen publikussá teheted. Melyik oldalon látod a hirdetést?

    Üdv.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41042 üzenetére

    Amit lentebb idéztél az sajnos így van.
    De itt megint az a baj, hogy a részletek kimaradnak, csak a nagy általánosítások mennek.
    A villák mozgását se lehet annyiból megítélni hogy mennyire indul meg könnyen vagy sem.
    Ezek a dolgok ennél megint sokkal komplikáltabbak.

    Hogy senkit nem hallottál meg rugót cserélni villában, az nem azt jelenti hogy nem cserélnek, hanem hogy kevés precíz bringást láttál.
    Eleve a rugós FOX -okhoz adnak 3 darab rugót, ha a dobozos verziót veszed meg, mára sajnos már csak egy vanilla (az a rugós fox neve) modell-t árul a fox (valamint még a FOX40 ből van rugós, de az DH villa, meg a VAN rugós még de az is freeride), azt is csak 140 es úttal úgy emlékszem. Régen volt olyan ami 125 ös volt, és össze lehetett spacerekkel rakni 100 asra. Azt mondták a legfinomabban meginduló/mozgó teleszkópnak. De youtube on vannak videók, ahol a bringára erősített kamerával veszik a teleszkópot, és látod hogy mozog. A most kapható vanilláról is van videó, az brutális, azon tényleg látod hogy mindent lemos mozgás terén. Ezen kívül még lehet hozzájuk rendelni ultra lágy meg ultra keményet. Manitou hoz is lehet rendelni különböző rugókat. Csak akkor fog a rugós villa szépen mozogni, ha a rider súlyához megfelelő keménységű rúgó van benne.

    Na de mi is az amitől nem olyan könnyű eldönteni melyik teló mozog jobban:
    Vegyük azt alapul, hogy a teleszkópunk szárai precíz megmunkálásúak, párhuzamosan futnak, két cső síkjai nem térnek el. Ugyan így a láb is tökéletes, perselyek is. Szóval nincs ami megakadályozza azt hogy a perselyek közt a becsúszók finomabban mozogjanak.
    Ami javítja a teleszkóp finom működését és a megindulást, és ami egyben a két rendszer közt az alapvető különbségeket próbálja ki simítani, az a negatív rugó, vagy negatív légkamra!
    Pl vegyük példának a Manitou Black teleszkópomat. Én fel javítgattam ezt a telót, hogy a legkönnyebben induljon meg. Az FOX F100 amat le is mossa megindulásban. Épphogy ráterhelsz pár kilóval, már látod hogy megindul a villa. Míg a FOX nem csinál semmit. Ez pont azért van mert a rugót szépen könnyen össze lehet nyomni, nem akadályozza a villa mozgását semmi, csak a csillapításban levő O gyűrűk. A levegős rendszer pedig még ellen áll a nyomásnak. Majd folyamatosan elkezded ráhelyezni a súlyt, akkor a manitou szépen, szinte folyamatosan nyomódik össze, míg a FOX darabosan pár centinként sűlyed. (ehhez mondjuk megjegyezném hogy a fox még egy métert sem ment, a manitou meg rengeteg ezer km -t futott, így az már be van kopva, de ha a fox bekopik, akkor sem lesz sokkal rózsásabb a helyzet, mert láttam már használtat is) Na de ez eddig nem sok mindent jelent ám! Márpedig:
    Viszont ha lenyomom a két telót pár centit, szimulálom azt hogy rajta ülök, és lekezdem nyomogatni nagyon gyorsan vibrációs hatást előidézve, szimulálva azt hogy miközben rajta ülök (esetleg kicsit még be is van ülve egy nagyobb hupli után vagy jobban előre kerül a súlypontom) sok kis felütődést kap, akkor a Manitou nem csinál semmit, nem tudom finoman pár mm -t mozgatni miközben be van nyomva, míg az F100 az szépen vibrál! Szóval melyik mozog ez esetben jobban? A levegős.
    És akkor most térjünk ki arra, hogy a rugón és a levegőn kívül mi a bánat különbség van a két villa felépítése közt. Hát a negatív rugó! A Manitou black ban semmiféle negatív rugó nincs, a nyomórúdnak csak simán neki feszül a rugója. Míg a FOX nál van egy dupla negatív rugós rendszer, ami alulról össze fele nyomja a teleszkópot/légkamrát. És ez a negatív előfeszítés rendszer könnyíti meg a teleszkóp működését!
    Szóval nem mindegy hogy, hogyan van megtervezve a teleszkóp, nem lehet mindent arra fogni hogy levegős vagy rugós!
    Úgy lehet a rugósra azt mondani, hogy mindent ver, ha előtte pontosítunk:
    Egy precízen kidolgozott rugós teleszkóp a rider súlyához megfelelő rugóval, és a teleszkópban optimálisan beállított negatív rugós rendszerrel, minél kevesebb tömítést alkalmazó csillapítással (pl nyílt olaj fürdő), összekopott csúszó alkatrészekkel, megfelelő kenéssel, finomabban mozog mint a levegős teleszkópok.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41051 üzenetére

    A manitou és a magura is használ ilyen "mixelt" kenést (a DT -t nem ismerem még, lehet ők is). Én nem nagyon hiszek az értelmében, egyébként én is próbálkoztam vele a Manitou-nál.
    Ha logikusan végig gondolod, akkor a lábban levő olajnak akkor van értelme, ha az a perselyt tudja kenni. Különben csak ott el utaztatod magaddal, viszed túrázni, stb, neki lehet jó, neked annyira nem mert még plusz súly is.
    Az alsó persely is azért eléggé magasan van, odáig meg nem töltheted meg. A nyílt olajas csillapításnál, pl az F100 ban kb 160ml olaj van a jobb oldalban, (abba van a csillapítás ugye) az azért tetemes olaj mennyiség, azt könnyebben fel lötyköli a teló a szimeringig. A másik oldalban úgy emlékszem 35ml olaj van. Nah most ha utána nézünk a fox telóknak, akkor találunk olyan képeket, ahol a bal oldali becsúszó szár komolyan fel van kopva. Ezeket a villákat nem tartották karban. Na most a bal oldal a tárcsa fék miatt természetesen jobban van terhelve, de szerintem ez nem okozza a bal oldal durva kopását, hanem az hogy ott sokkal kevesebb kenést kap a villa.
    Visszatérve a manitou-ra, én abba próbaképp bele locsoltam egy 20-30ml olajat, lehet többet is, csak éppen ott a láb alján, a nyomórúdra van húzva egy gumi ütköző, és szerintem azt sikerült elérni, hogy az a gumi ütköző úszik az olajban, de hogy onnan az-az olaj fel nem fog menni a perselyekig, azt tutira veszem..
    Persze szokták mondani hogy fejre kell állítani a bringát néha, és akkor felfolyik az olaj..
    Mozgatás nélkül nem hiszem hogy nagyon felfolyna a perselyeken, hacsak nincsenek bele hornyok vágva, bár ha elég sűrű olajat töltöttünk a lábba, akkor azokon a kis pár mm átmérőjű réseken nem hiszem hogy fel fog folyni..
    Zsíros villáknál inkább az a lényeg, hogy megtaláld az olyan viszkozitású és típusú zsírt, ami optimális ahhoz a perselyhez, villa felépítéshez.
    Pl zsírból meg olajból szokás kikeverni olyan állagú zsírt, ami viszonylag folyik, de nem annyira hogy lefolyjon a teló lábába, csak ne az legyen hogy bekened a persely fölé, aztán ott marad örökre, mert az nem ken semmit. Műanyag perselyes telókhoz pl nekem a lágy szilikonzsír nagyon jól bevált.

    Villa tuningolás? Amiket leírtál a következő hozzászólásban, azok egyrészt sokat segíthetnek, főleg amikor a rugóban van egy elasztomert, ha könnyű súlyú vagy, azt kiveszed, akkor csodákat lehet elérni. :D Manitou nál én a rugó gyári előfeszítéséből vettem ki alátéteket, mert a leglágyabb rugó is kemény volt nekem, akkor a rugót próbáltam elgyengíteni, körbe köszörültem, hogyha összenyomod nehogy megszoruljon meg a becsúszóba (nem ajánlom senkinek, rugó töréshez vezethet) aztán abban van odaút csillapítás, ami nagyon visszafogta a teló mozgását a súlyom alatt, ott a "passzív" dugattyúra fúrtam nagyobb lukakat, hogy kisebb ellenállással menjen át rajta az olaj.. levettem róla az O gyűrűt.. Kisebb viszkozitású olajat töltöttem a csillapításba, játszottam az olaj szinttel. Ilyesmi.

    Szeretnék ebből a szakmából megélni is, ahogy sokan mások, ha megtanítunk mindenkit biciklit javítani, akkor a saját kenyerünket adjuk nekik, én pedig ha egyszer egy ilyen weboldalt megcsinálnék, ami egyébként rengeteg idővel jár, idő meg megint csak pénz, akkor én nem úgy csinálnám meg, ahogy a legtöbben, hogy megjavítani nem tudod belőle, csak maximum elrontani. Ha én valakinek valamit el akarok magyarázni, azt úgy teszem hogy mindenféle tapasztalat és ismeret nélkül is megértse és tudja alkalmazni. Ezzel pedig a szakmát adnám ingyen és bérmentve a kezébe. Ezt nem szeretném megtenni, már csak azért sem, mert így a barátaim alatt vágnám a fát. Nem arról van szó, hogy nem szeretek segíteni, mert szeretek, ez szerintem látszik itt a topicban is, csak itt más dolgokat is szem előtt kell tartani, gondolom átlátod.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41059 üzenetére

    Aki csak ezzel foglalkozik, ott egy egyszerű karban tartás 3 ezertől indul, határ a csillagos ég. Egy FOX talas szervizelése 25 ezer körül van, nitrogénnel kell tölteni olaj alatt patront 15 barral meg ilyen jóságok..
    Aki nem ezzel foglalkozik, annál 5 ezer körül indul, mert el lehet vele szüttyögni sokat. Pl egyszer egy tora szét lett döntve, aztán a gyárilag megadott olajmennyiséggel meg se mozdult, úgyhogy laza 2 óra volt mire ki lett kísérletezve mennyi olaj kell bele. (Rock Shoxokkal foglalkozó szervizbe viszed, ott már ki tapasztalták ezeket, aztán felírta magának, így kevesebb idő alatt megvan például..) Főleg ha jó mocskos a belseje, és azt még mosogatni kell meg törölgetni, csomó rongy rámegy, könyékig fürdesz az olajba stb..
    Meg persze attól is függ hogy milyen a teló, mert ha egyáltalán nincs benne csillapítás, így olaj sem kell bele, akkor egyszerűbb a móka.
    Az RST Capa low endek low endje sajnos. :D Abba szerintem se csillapítás se semmi nincs, csak egy rugó van vagy inkább kettő, aztán ennyi. Abba szimeringet cserélni szerintem fölösleges. Más dolgot meg nem is lehet. Ellentétbe pl egy FOX ot ha megbontasz, már a csavaroknál illene O gyűrűt cserélni.. mert ott is van.. capa-ba szerintem egy darab sincs.
    Alapvetően dugó kulcs meg hozzá fejek, villáskulcs, imbusz kulcs-al meg lehet bontani ezeket a nagyon egyszerűeket. Speciális alkatrész általában a becsúszó tetejébe betekert cuccokhoz kell, mint előfeszítés állító. Ezekhez kell speciális kulcs, amit előfordul hogy nem is mindegyik típushoz tudsz beszerezni. Suntour hoz pl be lehet itthon több méretben, nem is drága. Én szedtem már ki ilyen párhuzamosítós fogóval, de nagyon jól meg kell gondolni hogy fogsz rá fogóval, abba a típusba amit sikerült ilyen szakbarbár módon kiszedni, bele tudtam tenni egy acél cső darabot, hogy ne roppanjon össze a műanyag.. elég borzalmasak ezek..
    Aztán szopás van még akkor is, ha alulról nem bontható teló, mert akkor a becsúszó alján van bent a csavar. Ilyenkor kell gyártani egy imbusz bit hosszabbítót amivel leérsz odáig.., régen adtak ilyen baromi hosszú kulcsokat a régi telókhoz.
    Komolyabb telókhoz meg kell zérgergyűrű fogó. Meg nem árt nyomaték kulcs, hogy ne törd rommá a kikönnyített alu alkatrészeket, meg ne húzd túl az alu csavarokat, tömítéseket. Ezen kívül a legkomolyabbakhoz meg vannak különböző befogók, amikkel a csillapító egység csöveit úgy be lehet fogni a satuba hogy ne roppanjon össze, különböző méretű beütők stb. FOX nál pl lehet ilyen tanfolyamot is elvégezni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #41063 üzenetére

    Nincs mit :R Most ráérős napjaimat töltöm.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41066 üzenetére

    A zoom -nak vannak mérföldekkel komolyabb villái mint a capa.
    Pl: [link] [link] [link] Ebbe már nem vagyok biztos hogy tényleg ők gyártották: [link]
    Amiket nem tudok hova sorolni, azok a tesco-ban kapható "biciklikben" levő "teleszkópok". Múltkor elszemezgettem ott egy 5 percig ámulva bámulva azokon a csodákon amiket legutóbb árultak.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fpeter07 #41071 üzenetére

    Ez a 65 kiló nem csak a régi SID-re vonatkozott? Mert szerintem de.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #41076 üzenetére

    Hol találtad ezt az adatot? 60 kilót nem tudom elképzelni, 75 kiló rider limit biztost bír a régi black box is.. még elit, kis példányszámban gyártott holmiknál is ritka hogy csak 60 kilót bír ki. Az új SID meg sokkal erősebb mint a régi, annó cikkeztek is róla hogy annál vagy nincs limit, vagy sokkal magasabb, már nem tudom...
    A réginél még nem ajánlottak tárcsa féket, azt hiszem garancia vesztést okozott ha raktál rá, az új meg már csak tárcsásban van úgy emlékszem..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Muton #41082 üzenetére

    Tora nekem azért nem szimpatikus teleszkóp, mert nehéz mint a kő.
    Ha torát akarsz, akkor levegőset vegyél, azok elég jól beállíthatóak. Múltkor nyomkodtam (ebbe nem vagyok biztos) azt hiszem 302 es volt, az műanyag perselyes volt valamikor, gondolom nem módosítottak rajta, és az az is tűrhetően mozgott, de inkább a 318 ast ajánlanám, az úgy tudom teflon perselyes.
    A rugósak amiket én eddig láttam, mind kő kemény volt, nem mozgott használhatóan, persze ha nem vagy könnyű súlyú akkor lehet alattad fog. :D
    Ha új villákat nézegetsz, akkor inkább vegyél valami új vagy újszerű (azt jól meg kell nézni) bontott villát mint egy bolti áras torát, 50-60 ezerért nevetségesen drágák.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Muton #41082 üzenetére

    Hopsz ez kimaradt:
    Mitől válna szét a felni? Hegesztett felni megy szét a legnehezebben, csak a felső kategóriás felnik vannak hegesztve. Többi az valamilyen módon csapolva van. Kisebb felni darabbal van össze toldva jobb esetben, vagy kis csövecskékkel ha 3 kamrás. A legerősebb amikor össze is van csapolva, a csapolás rögzítve van, és még meg is hegesztik. Na ezt ha megnyitod, akkor ügyes vagy.
    Ismerősöm simán lejött 75 el mavic x223 al, semmi baja.
    Nem kell laza küllőkkel járni, akkor jobban bírja a felni.
    Ahhoz hogy egy jó felnit megnyiss, ahhoz az kell hogy defektet kapj és úgy üsd meg.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lorcsi #41118 üzenetére

    Bolti áron nem sok minden. X-Fusion meg a Suntou Axonnak is 78-83 a lista ára.
    Azért mondom hogy a ha valaki 55 ért akar villát, jobban jár ha gyűjt még, vagy szerez valami bontottat.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Muton #41131 üzenetére

    Nem szokásom negatív energiákat sugározni, maximum erős kritikákat megfogalmazni olyan termékek iránt, amik szemmel láthatóan le vannak rontva azért hogy márkán belül megfizesd az aránytalanul túlárazott termékeket is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41156 üzenetére

    Kiszerelt villát a legnehezebb.. főleg ha még nem volt a kezedben abból a villából egy szalon állapotú, vagy frissen szervizelt, hogy tudj mihez hasonlítani.
    Na próbálok megint valami etalon-t alkotni a témában..:
    Szóval kiszerelt villát hogy nézzük át vásárlás előtt:
    Alapvetően szimpatikusabb az a tulaj, aki eladás előtt még nem szereli ki, és a bringában ki tudod próbálni..
    Megnyomkodni meg tudod ha valami puhára rá tudod tenni, vagy viszel magaddal egy teló saru védő műanyag baszt amit bele szoktak nyomni az új villákba csomagolásakor, azért hogyha megnyomkodod akkor ne sikítsa le a fejedet a tulaj, meg ne sérüljön meg a magnézium láb. (Újabb probléma akkor van ha a sarun túl lógnak az alsó beállítók, ekkor inkább a fordított nyomkodás javasolt, van amelyik tekerőke kibírja egyébként, de jobb nem kockáztatni.) (Egyébként erre rá állva, fékhidat megfogva, meg tudod kicsit tartani stabilan a villát, megmozgatni benne a felső részt, ezzel a nagyobb kottyanás kiszűrhető talán, de azt igazából csak beépítve lehet megmondani, kiszerelve nehéz rá olyan erőt gyakorolni az ember kezében hogy ezt megvizsgálja.) Csak mikor nyomkodod ne terhelj rá a vállakon levő állítókra, mert eltörhetnek! Jobb hogyha a nyak tetejét nyomkodod, rárakva valamit hogy a tenyeredbe ne vágjon bele a cső. (Tekerd ki negatívba az előfeszítést, ne koppanásig, egy kicsit vagy ha vannak "állásai" egy kattanást mindig tekerj vissza belőle, teleszkópokon semmilyen állítót ne tekerjünk soha akadásig, kivéve a lockout ot! mert megszorulhat és eltörhet, megszakadhat a mechanika!! Vagy ha levegős, engedj a levegőből, autó szelepesek, körömmel is be lehet nyomni, lassan engedd!! mert kiviszi az olajat a levegő!, Így könnyebb lesz kiszerelt állapotban nyomkodni. Fordítva is megnyomkodhatod, a nyakra támasztva, de vigyázat! ha olajos, átfordul benne az olaj, és utána csillapításoktól függően elmehet a csillapítás, valamint a lockout, míg az olaj vissza nem áll az eredeti helyére.
    Ilyenkor ki tudod próbálni az előfeszítés állítást, a lock out-ot, a vissza út csillapítást, út állítást, egyéb beállításokat. Ezeknek mindegyikének hatással kell lennie a teleszkóp tulajdonságaira, persze típustól függ hogy mi változik és mennyire. (Van amelyik teló lockout ja úgy zár el gyárilag, hogy szinte meg se tudod mozdítani a telót, másik meg úgy hogy még tudod mozgatni 1-2 centi, szóval ez belső felépítéstől nagyon változó, a vissza út csillapítás is ilyen, gyári viszkozitású olajjal van amelyik maximumra állítva értelmetlenül lassan jön vissza, minimumon meg nincs is csillapítása, másik teleszkópnál meg a max és minimum között alig érzel különbséget álló helyzetben nyomkodva..)
    Aztán jól le kell törölgetni, és végignézni a fékhidat, nem-e repedt, nincs e a festék meghullámosodva mert az már durva torzulásra adhat okot előbb utóbb elreped, ugyan így körbe kell figyelmesen nézni közelről a vállakat, aztán a sarukat is hajszál repedések után kutatva, ha a magnézium láb nagyon oda van ütve több helyen, akkor hacsak nem nagyon olcsón adják, el kell állni a vásárlástól.
    Aztán nagyon fontos!! Az igazi rohadékok a le szokták festeni a repedéseket, ezért nem veszed észre, ha stress ponton látsz hosszanti kis festéseket, akkor neki lehet állni gyanakodni!
    Ha nyomkodás után érzel a becsúszókon finom olaj film réteget, akkor valószínűleg jó a kenése, karban tartott villáról van szó, ha tök száraz pár erőteljesen bemozgatás után is, akkor a teleszkópot nem tartották karban, és száraz mint a sivatag. Persze figyelembe kell venni hogy néhány modell pl újabb marzocchi szimering erősebben zár. Ha pedig nagyon sok olajat hagy a becsúszón, akkor az olajlehúzók, szimeringek elkoptak
    Aztán a becsúszó szárat nagyon meg kell vizslatni hogy mennyire kopott, ha látsz rajta kopásokat, pl az arany anodizált becsúszók árnyalata a szimering közelében változik, akkor a vásárlástól jobb elálni, belül már lehet fém színig fel van kopva. A fekete becsúszóknál látod ugyan ezt, ha csíkos az még rosszabb. Az acélnál is észre lehet venni kimattulásokat.
    A szimeringet meg kell nézni, hogy nem-e repedezett.
    Megnézni hogy a saru mennyire van kikopva, fox itt pl vastagságot is meghatároz mennyi alatt nem vállal már garanciát a biztonságos működésre.
    Aztán meg kell nézni nem-e csavarodott a villa, így magadtól távol tartva oldalról megnézni hogy a nyaka jó-e. Nyak illesztésnél látsz-e sérülést, javítva volt-e. Ezeket tilos megvenni.
    Aztán a lábak nincsenek-e egymáshoz képest elcsavarodva.
    Meg kell fogni a telót, és egyik-egyik lábát erősen kifele húzni a másikat meg kicsit befele nyomni, ha keresztbe tudod túlságosan állítani a lábat a vállhoz képest, akkor az a villa lehet kapott elég csúnyákat.
    Tárcsafék konzol menete ép-e, ezt meg lehet javítani de nem túl mókás dolog. V fék konzolnál szintén megvizslatni. Ha nincs hozzá meg a féktüske és kelleni fog, az a baj, mert néha nagyon nehéz kompatibiliset beszerezni.
    Csavarok a láb alján el vannak-e nyalva, ez szakszerűtlen szerelésre adhat okot, lehet hogy belül is valamit túlságosan meghúztak, annak javítása egy komolyabb villánál több 10 ezer ft is os javításhoz is vezethet, ha csak az látszik a csavaron hogy már volt bontva, az nem baj!, a drága villákat sűrűn kell karban tartani (kb 100 üzemóra) és legtöbbször alu csavarokat használnak, amiken valamennyire mindképp meglátszik a szerszám nyoma.
    Ha lent a láb aljánál a csavaroknál vagy felül a tekerőknél olaj folyást tapasztalsz, akkor az O gyűrűk elkoptak, full szervizre lesz szükség, nem tanácsos megvenni, vagy erősen alkudni kell.
    További dolgokat sajnos csak a bringába építve fogod megtapasztalni, kotyogás, stb.
    Igazából csak akkor lehet biztosat mondani, ha atomjaira bontod, és le ellenőrzöl minden alkatrészt.
    Én pl 70-80 ezer felett már csak úgy vennék használt villát, ha meg tudom alkudni a tulajjal, hogy a villát egy full szerviz után ha súlyos hibát találok, akkor vissza vásárolja. Esetleg nála maradhat némi pénz.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #41161 üzenetére

    A Merida One-Forty -ba tudtommal 140 es teló kell. A Recont 130 asra lehet átalakítani, vagy ha uturnos, akkor állítani. 1 centi csak a különbség. Azt jó lenne tudni hogy a recon beépítési magassága a Merida One-Forty -ba rakott foxhoz képest másabb-e, fogalmam nincs. Mert ha mondjuk magasabb, akkor 130 as telóval is elmegy, elmegy egyébként is, csak én nem szeretem ha az össztelós gépek fejre akarnak állni, meg én szeretek rá hagyni egy 20% beülést, hogy mozogjon is normálisan, meg negatívba is kövesse az utat. Persze mondjuk hátul hagysz egy kicsit nagyobb beülést, és akkor nem áll idiótán a gép, csak nehogy a gép tulajdonságainak kárára menjen ez a mókolt beállítás. Úgy tudom nem vagy könnyű súlyú, (90kg?) nem tudom hogy a recon maximumra nyitva mennyire gyengül meg, valamint az ejtőpapucsos megoldás helyett jobb lenne az átütő, de ha nem csapod szét a bringát ökör módjára, ki kell bírnia.
    760 as XT vel annó úgy emlékszem nyertek DH világkupát.
    Avid fék helyett inkább egy SLX et javaslok, most mindenki az avidot fikázza, (persze tudom hogy a juicy nem mai darab, de akkor is.. az meg a másik hogy ma már szerintem a legalsó kategória is tudja ugyan azt a fék teljesítményt) a shimano -t meg istenítik, és közvélemény kutatásom, meg némi tapasztalatom (tárcsa fékek terén nem sok van sajnos) is ezt mutatja.
    Többi dolog jó lesz, csak olyanokra figyelj hogy első váltó alsó felső bilincses, milyen húzású.. esetleg a fék csővel lehet megszopni, ha rövid lesz a másik vázhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #41162 üzenetére

    Ismerem ezt a láncot, neten rengeteg ilyen képet találtam róla nem sokkal azután hogy elkezdték árulni, gyorsan le is beszéltem minden ismerősöm róla. Most már a javított verziót árulják, annál az külső oldal lapok nincsenek kiluggalva. Jajdejó..
    6 ezer km szerintem kicsit sok egy 10 es lánctól, én 3-4 ezernél többet nem nagyon tudtam elmenni velük, pedig szinte minden használat előtt fém tisztára törölget, újra ken.. mondjuk én a kis súlyom ellenére eléggé gyilkolom a láncokat, folyamat kigyorsítgatások, mindig más tempó, stb.
    Shimanotól ettől függetlenül nem kell egyből elbúcsúznod, csak ettől a lánctól.
    Én 10 es ultregra meg dura ace láncokat használtam, néha egy kis connex, kmc, de végül maradtam az ultegra láncoknál, persze akkor még nem voltak kikönnyítve, nem volt velük semmi baj.

    Ezt a láncnyúlás mérőt nem ismerem, így aztán fogalmam nincs hogy jó-e még a sorod, ezt amúgy sem ilyen könnyű megmondani.
    Ha még nem esett bele a lánc nyúlás mérő, főleg a "jobbik" fele a láncba, akkor valószínűleg még jó lesz sor.
    Én ultegra sorral 17 ezret mentem el, és még lehet használni, 3500 anként cseréltem a láncot, nyúlás szerint.

    Shimano meg, meg van hülyülve kicsit, nem tudom mi van náluk, eddig őket pártoltam, de kezdek meginogni.
    Pl ez az új fékváltókar is, szerintem nagyon szorult rajtuk a hurok, hogy többen a nem rejtett bowdenezés miatt választották a többi gyártó szettjeit, így aztán rákényszerültek hogy megcsinálják ezt a rejtettet, de valahogy nem sikerült. Az új 8000-res dura ace hajtóművük is mi már? Ott is rá vannak kényszerítve a már értelmetlen súly csökkentésre.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #41168 üzenetére

    Ezt a tesztet láttam már én is régen, de én ennyiért nem akartam venni láncot. Amikor én ettem a láncokat, akkor a 10 es ultegra elég olcsó volt, és tényleg dupla annyit el kéne mennie ennek a connex nek hogy megérje. Én egy olcsóbb connex láncot vettem, ami nem teljesen rozsdamentes, be is rozsdált.. arra nem emlékszem mennyit mentem vele, de még jó, most azt tettem fel görgőzni, viszont szerintem szarabbul vált vele a bringa, nincs olyan kiképzése mint az ultegrának, de aztán lehet bemesélem magamnak, ennél a 10 es ultegránál sose lehet már tudni hogy mi van, kb tized milliméteren múlik a váltó szép működése, főleg ahogy folyamat kopnak ki a csapok, stb..
    Na mindegy, én akkor döntöttem el hogy maradok az ultegránál aztán kész. Volt KMC X10 em is, egyszer alapos mosás után megszorult pár szem, annak örültem.. egyébként az se bírta szerintem jobban, max egy 500km -el.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #41175 üzenetére

    Felső bilincs, alsó bilincs, alul húzós, felül húzós, valóban van amelyiket be lehet kötni mindkét irányból, de nem árt rá figyelni.
    Aztán normál rugó állású, fordított rugó állású, melyiket szereted.
    Bilincs méret, kicsi (31.8-28.6) vagy nagy (34.9-31.8), és ezeket egy mérettel lehet szűkíteni, esetleg 28.6 stb, ezekre nem árt figyelni, mert nem mindegyiket lehet ugye leszűkíteni annyira.
    3 vagy 2 sebesség
    Ezen kívül az át dobó egyre szűkebb minél több sebességes lánchoz van, tehát erre is figyelni kell hogy 9 es vagy 10 es, esetleg ez alatti. Egy 8 ashoz való acera pl egy 9 es hajtóműhöz elég halványan rakja a sebességeket. 10 es meg túl keskeny a 9 eshez stb...

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lsebestyen #41207 üzenetére

    Azigen b*szki ilyen biciklit ki felejt ott valahol. :C Vagy nagyon be volt nyomva és azt se tudja hol hagyta, vagy lehet azóta az ember is eltűnt.. esetleg eleve lopottan került oda, több verziót nem tudok kitalálni xD

    Doki-HUN1978
    :R

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #41233 üzenetére

    Nem hiszem hogy sokkos állapotban lett volna, bár a közvetítést nem láttam. Egy ilyen horzsolással még lehet menni bőven, ha nagyon akarsz.
    Én olyat adtam elő jópár éve országos évadnyitón, hogy a 40+ tempónál előttem buktak, én meg elbénáztam, annyira rá fékeztem hogy beszitált a bringa, de veszettül, azonnal elvágódtam, csúsztam, már magamnál voltam, vártam hogy mikor álok meg! A mez rám olvadt! A fékváltók befordultak, vissza pofoztam, a váltó fül elferdült, csak pár sebességben működött a bringa.
    Jah meg még a bukással kapcsolatban amit meg kell jegyeznem, egy igen segítőkész részvétét mindenféle képen átadó b*zeráns f*sz meg megállt mögöttem egy peugeot 206 ossal, plusz család az autóban, mert persze az utat magyar versenyen nem zárják le.. és telibe nyomta a dudát tőlem 2 méterrel!!! Mondom ezt nem hiszem el b+... nem vagyok egy agresszív típus, nem nagyon lehet felhúzni, de akkor ránéztem a sofőrre, mire az közelebb jött, újra dudált, na akkor eldurrant az agyam, beálltam elé kulaccsal a kezembe rá indulva a kocsira, hogy na most mi lesz, rám dudál akkor izomból megdobom a szélvédőt hátha beszakad, vagy üssön el ha ekkora az arca.. istenem...
    Aztán utána letekertem a távot egyedül! De úgy hogy a jobb könyökömre nem tudtam támaszkodni, mert iszonyúan szúrt a izület, szalag minden, lejtőkbe iszonyat szar úton 55 felett húztam a féket, mert nem bírtam 1 kézzel tartani afölött a kormány, nagyon komoly volt, végül beértem 24. helyen. :DDD :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41236 üzenetére

    Hát ugye ezek a mezek szintetikus anyagból vannak, valami műanyag bánat, ami súrlódás által keltet hő hatására szépen megolvad, na ez fekete lett és kemény, a sebbe annyira nem ment bele, szóval igazából egy idő után kitisztult a sebem, nem kellett kórházba mennem még bukás miatt, pedig voltak szép esetek, volt amikor minden ismerősöm hülyének nézett hogy legalább egy tetanuszra miért nem mentem el a húsig leért horzsolásokkal... nem lett semmi bajom, persze ezt nem példa kép mondom, ti menjetek el ;) :D

    A szitálást úgy képzeld el, hogy tükör sima aszfalton, ahol nem nagyon van benne bazalt, meg egyéb kő, szóval tapadás nem sok van, 42 körül satura húzod a 9 barra fújt, 23mm széles gumit, amiből leér kb 2 négyzetcenti az útra, mert úgy beparázol hogy előtted út szélességben egyik másodpercről a másikra fekszenek az emberek, majd a bringa hátulja mindenfele csúszik, te próbálod megtartani, de 1-2 másodperc lefolyása alatt annyira beinog az egész hogy gyönyörűen elvágódsz. Én is gyakorlatlan voltam akkor még ezzel a bringával, az is benne volt, utána már meg tudtam volna állni biztonságosan. Volt ott annyi hely utólag vissza gondolva, persze utólag mindig okos az ember. Egyébként hasonló bukásokat a pálya versenyeken adnak elő, mikor a lábuk valamiért megáll, és az örökhajtós gép hátsó kerekén satura fékezik, és a lakkozott padlón érdekeseket ficánkol a bringa segge, majd csattannak egyet az oldalukon, és csúsznak az örökké valóságnak tűnő másodpercekig.

    (#41239) Gergő_ v
    Igen, szerintem ezért is lehet egyrészt ráfüggni a versenyzésre, én nekem volt olyanom, amikor komolyan élmény ként éltem át egy amúgy *urva szar bukást... kicsit betegesen hangzik. Sok mindent lehet aggyal szétkapcsolni, jó ideje nem edzem, alig bringáztam tavaly, de a héten elmentem egy spinning edzésre, 168 as pulzus átlagot produkáltam, a végén már nem éreztem rosszul magam 170 es pulzusnál se, az edzés végén még pörgettem egyet olyan 150 es pedálfordulattal, 180 as pulzusról indulva, 186 ig emelkedett..
    Ez normális? Szerintem nem. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Auratech #41238 üzenetére

    Nah ezek már tényleg durvák. Bementél és után elájultál. Ezigen. :C
    400 as IQ olyan létezik? Ez valami más számítás lehet mint amit én ismerek.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Moric #41248 üzenetére

    Azt hiszem 2 féle méretben lehet kapni éket, de azt magadnak kell ki reszelni olyan emelkedésűre amilyen megfelel, az egy rohadt jó munka.. hogy a két kar szépen álljon. Plusz amikor már szétszedni se tudod, csak satuba egyéb hidegvágó szerszámokkal kiütni belőle, fűrészelés stb után. Néha nem árt aki segít. Kiváló.
    Veszel valami olcsó négyszöges hajtóművet, pl amiket az új kempingekbe szerelnek, az mindegy, csak sikerüljön belőni a láncvonalat, meg ne érjen bele a vázba a tányér meg a kar :D mono blokk tengely szélességgel kell variálni.
    Szerintem ilyen szarakodásokba jobb nem otthon bele kezdeni.
    Ha ilyen 3/8 ados régi méretű a kerék van benne, azt nem nagyon tudod kicserélni, mert a 26 os kicsi lesz bele, nem fogod tudni a féket beállítani, a 28 as meg nem fér bele, stb. Szóval ezekkel nem érdemes foglalkozni. Nagyon alkatrész sincs hozzá, úgyhogy jó felnit se hiszem hogy találsz hozzá. Ki kell belőle hozni a maximumot, aztán úgy használni. Ezektől nem kell csodát várni. Ezek annyit tudnak amennyit. (de okosat mondtam :DDD )

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #41251 üzenetére

    Nekem is kéne, becserélni egy 3x9 es vagy max 3x10 es XTR-re. ;]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz tomyka74 #41376 üzenetére

    Második képen az a szürke gép az egész tűrhető. Arra azt mondanám hogy talán otthon is elfogadnék belőle egyet, ez korrekt ár érte, szerintem ennyiért jobbat nem kapni. Ilyenen edzettem már. Jól beállítható mindenféle magassághoz, minden rohadt merev, stabil rajta, kormányon is jól lehet váltogatni a pózokat, szinte mindent meg tudsz rajta csinálni könnyen ami a spinracing órákon feladat.
    Hibái: kicsit keresztbe fut a lánc, nem jó a láncvonala, ezért szoktak szakadni a láncok..
    A nyerget is ugye tudod előre hátra csúsztatni, na abba a sínbe van egy jó kis löttyenése a nyeregnek, ezt házilag meg lehet barkácsolni.
    Kicsit hosszúak a fokozatok a beállításokat illetően, fúrhatták volna dupla sűrűséggel a lukakat, nekem a nyeregnél vagy túl magas, vagy alacsony, de mondjuk én erre elég kényes vagyok.
    A fék ahogy melegedik stb, úgy szokott picit változni az ellenállása, de azt úgyis állítgatod edzés alatt.
    A q faktor nekem kissé nagy.

    Egyébként én otthon terheléses görgőzöm. Le izzadom a biciklim az szerintem huszadrangú dolog.. Inkább a vázat sajnálom, meg a hajtás kopását. De mondjuk én a görgőbe rakást azzal kezdem hogy tisztára mosott hajtás, szobába ugye nem kap port, homokot, stb, nem kopik annyira.
    Hátrányai közt azt tudom inkább előre venni, hogy nem tudsz rajta kiállni a nyeregből, vagy nem szabad, mert ha nem stabil a keret ami tartja a bringát, akkor feldőlhetsz, de egy könnyű vázat meg akár el is lehet törni benne, míg a spining gép brutál acél zárt szelvényekből van, merevebb minden biciklinél, azon még kormányt elengedve is tudsz kiállva tekerni.
    Meg amit még szeretek a spining gépnél hogy örökhajtós, érzed ha a hátsó szakaszban tolja a lábadat a súly felfele, tehát tudsz a körkörös pedálozásodon fejleszteni.
    Görgő nagy előnye viszont hogy a saját bringádat tekered, ugyan azokkal a beállításokkal amikkel egyébként kint használod.

    Egyébként meg az ilyen "álló" biciklizést nem lehet össze hasonlítani a kintivel (meg nem is kell), totál máshogy terhel, minden más rajta.. izzadás meg rossz. Téli napokon nekem sokkal jobb lesz tőle a közérzetem meg minden.. ha izzadok egy órát a görgőn.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ---Lasali--- #41379 üzenetére

    Na az előtt elküldtem hogy átolvastam volna..
    Utolsó előtti sorom: "izzadás meg rossz." Helyett:
    Azt akartam mondani hogy az izzadás meg NEM rossz. :DDD
    Csak azt akartam mondani vele, hogy ez nem hátránya ennek a benti edzésnek, nem kell miatta ventilátorokkal fújatni magad.. sokan fizetnek a szaunáért hogy izzadhassanak egy jót. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Szerintem ezek a dolgok amiket a profi versenyzőkről leírtok, nem egészen igazak.
    Alapvetően szerintem ektomorf testalkatú a többség, tehát a 180 magassághoz a 65 kiló eleve nem sovány, ezt adja a testalkat. Ettől is csak az izom miatt nehezebbek.
    Magasságuk 170 felett van de 180 at nem nagyon lépi át.
    Pl.
    Cavendish 175cm -> 69 kg
    Armstrong 177cm-> 75 kg
    Ullrick 180cm-> 72 kg
    A nagyon szálkás ektomorf alkatoknál meg az izomtömeg növelése problémás, így az étrend is nagyon fontos, sok táplélék kiegészítő, stb. Ezen szoktak segíteni a növekedési hormonokkal.. így a vékony szálkás felépítésre, nulla zsír mellett, pakolható izom, tehát tudnak majd menni 50 el tartósan..

    Az hogy fent meg nincs rajtuk semmi izom, az is hülyeség, eleve ezzel a testalkattal nem lehet nagy izmokat építeni, mint egy mezomorf gyúrósnak. Azok egy két hónap alatt felszednek izmot, zsírt, aztán vastag a karjuk, de ha elkezdenének biciklizni, egyből lemenne.. A profi bringások is járnak felkészülés alatt kondiba, és edzenek felső testre is (főleg ahol van tél). Ezt már ugye Ludsimon is taglalta egyszer hogy miért jó a kerékpárosnak is.
    Nem tudom pl tapsolós fekvőtámaszt ki tud közületek nyomni, de armstrong tud. Pedig nem a felső testjére gyúr, ugye?

    (#41412) capulet75
    Egy képet jó lenne látni legalább, így nehéz erre mondani bármit is, már csak azért is mert semmihez nem írtál évjáratot.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz capulet75 #41425 üzenetére

    Aham. Hát őő izé.. Ettől a hajtóműtől meg villától annyira nem vagyok hanyatt esve, a vázat nem ismerem, de ez a típus a giant annó ilyen 160 körüli biciklijéhez volt.
    Kerekekről nem tudunk semmit, sokkal én nem lettem közelebb hogy valami reális árat mondjak. :DDD
    65-70 ért neked jó vétel, neki meg 80-90 ért jó ár az eladónak. Kíváncsi vagyok mennyit mondanak rá.

    (#41426) anaqer
    Hajtás merevség a lényeg. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #41435 üzenetére

    V fék! ;] :DDD
    Meg kell nézni a pofát hogy nincs-e "felüvegesedve" ha igen, akkor kicsit fel kell csiszolni finom csiszoló papírral, tárcsával szintén ez a helyzet. Ha új a cucc akkor sok mindent nem lehet vele csinálni, próbálhatsz állítani a féknyergen, átmoshatod a tárcsát, fékpofát féktisztítóval.
    Hallottam még olyan tippeket hogy a munkahenger meg a pofa közé kell kenni réz pasztát, mint ahogy az autóknál előírás, de nem tudom hogy ez használ-e, sose próbáltam.
    Egyébként van olyan fék amire jellemző ez a rezonálás meg sikítás, stb, avidokról hallottam, ezekkel nem lehet mit csinálni, hozzá kell szokni.. vagy bízni kell benne hogy egyszer úgy bekopik hogy elmúlik.. próbálgathatsz másfajta fékpofát, másik tárcsát.. hajrá tárcsafék..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #41455 üzenetére

    Ha acél a felni akkor az aluhoz való gumi kevésbé fog rajta, csak az a baj hogy acél felnihez már nem nagyon lehet kapni fékpofát.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #41475 üzenetére

    Vegyél bele egy normális cserélhető fék gumis (cartridge) fékpofát pl: [link] ezek az avidok elég jók.
    Egyébként inkább a felni gyenge anyaga miatt szokott telni a fékgumi alu szilánkkal. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni, mi azt tapasztaltuk hogyha szakaszosan fékezgetsz, nem húzod neki végig, akkor nem megy annyira tele. Valamint néha nem árt megcsiszolni csiszolópapíron vagy élező kövön, ami akad.. eltávolítani róla ezeket a fémes, "felüvegesedett" részeket. A nagyobb fém darabokat meg ki kell piszkálni.
    Ez ellen csak azt lehet tenni, hogy kerámia fékezőfelületes felnit veszel, de nem éri meg foglalkozni vele szerintem, mert már sajnos alig lehet kapni, és nagyon drágák.

    Doki-HUN1978
    Alligátor jó cuccokat csinál, de abból is van organikus meg fémezett, az első az puhább, azzal lehet nem visítana a féked. Többieknél ennek az a neve hogy műgyantás.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rii #41485 üzenetére

    Szerintem egyértelmű xD

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #41527 üzenetére

    Mi a sunrace ből az utóbbi 2 évbe beraktunk az embereknek olcsó bringákba, meg hagyományos csapágy helyére olyan két karton dobozzal, és még egyet sem hoztak vissza. Persze nem "power" userek voltak.. akik széthajtották volna őket. Alapvetően ezek két ipari csapágyból állnak, nem tudom hogy a drágábba mennyire minőségibb a csapágy, valamivel biztos, de nem hiszem hogy a dupla árat a shimano megéri. Persze egy régi XT kategóriákkal jobb ezeknél a sunrace-eknél, dehát az más téma.. Egyébként jó minőségűek ezek a sunrace cuccok. Szóval én mondjuk annak adnék egy szavazatot.
    Truvativot láttam már eltörve, de azzal meg ugráltak..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Atos23 #41533 üzenetére

    Lánccal az a baj hogy az csíphető el a leggyorsabban erővágóval. Mondjuk ha olyan vastag láncot találnál, ami egy mezei erővágóba nem fér bele, az jó lenne.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz D.Orion #41535 üzenetére

    És az milyen lánc? Hol vetted?
    Meg a boltos mivel vágta el?

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz D.Orion #41537 üzenetére

    Ezt így egybe adják? 1 meg 1.2 méter aztán kész?

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Des1gnR #41544 üzenetére

    Ennek a Sprintnek a "teleszkópjára" nem bíznék rá 96 kg -ot... Meg hátul gondolom valami borzalmas menetes agy, aminek a tengelye kb az első döccenő után lehet hogy elgörbül alattad.. középcsapágyat se értene megnézni, hogy hagyományos-e vagy van benne mono blokk, vagy azzal kezdeni hogy berakni egy monoblokkot.
    A másik, az össztelós.. az meg a meg ne vedd ha jót akarsz kategória.. az a teljességgel értelmetlen bicikli, ilyenek miatt utálta meg az átlag állampolgár a biciklizést itthon..

    (#41546) Atos23
    Nekem a vasboltokban kapható láncokról olyan tapasztalatom van, hogy méterbe vágja előtted egy kínai erővágóval.. egyébként amit néztünk, Orion írta hogy a 8 ast nem tudta elvágni, akkor a 10 est ha megveszed az nem lehet rossz. 5 kilós láncot én nem szívesen hordanék magammal.. Amit linkeltél az jó lehet, de nem tudom hol tudsz ilyet venni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz raczger #41526 üzenetére

    A jobb oldali biztos hogy többet ment 70 km től! Én nem rég vettem egy XT -t, amire kb 500 km -t vallottak be, de szerintem van benne 1000, és ez fele ennyire van megkopva..

    (#41552) csabi94
    XTR hez nagyon a pénztárcába kell nyúlni. :D
    Alsó kategóriában jó kiegészítőket gyárt a sunrace, sokan fikázzák de ár érték arányban szerintem bőven jó.

    (#41567) Teasüti
    Én erre annó 16mm -t találtam ki, mert akkorát már nem nagyon lehet normálisan befogni a betonacél vágóba sem. Lakat azért az szerintem kicsit más kategória, mert ott rövidebb az anyag, kevésbé férsz hozzá, plusz azért azok erősebbek is mint egy lánc.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz tal-garius #41556 üzenetére

    Létezik rengeteg féle sárhányó, rá kell próbálni párat, biztos találsz olyat ami jobban véd.
    Tárcsa féket szerintem hagyd. Csiszolópapír, meg a fém darabok kipöckölése a megoldás..
    Ha a csapágyakon már valamit észre veszel, vagy lötyögő kerék, kormány csapágy stb-t tapasztalsz, az már általában a végét jelenti és felújításra fog szorulni. Mindent szét kell szedni, megnézni rendben van-e, ki kell tisztítani, újrazsírozni rendesen, aztán a csapágy hézagokat precízen beállítani. Küllő feszességet le ellenőrizni, féktüskékre zsírt tenni, váltógörgő csapágyak stb. Lényegében egy full szerviz.
    Ezekben elég buta teleszkóp van, ezekben nincs olaj, csillapítás, semmi sem. Tehát zsír kenésű. Ha már nem mozog annyira mint előtte, akkor két szervizelés közt azt meg tudod csinálni, hogy a szimeringet felhúzod, ha olyan típusú, amit láttam ilyen bringába, annál ez egyszerűen kivitelezhető volt, és alá olajjal kevert zsírt, vagy sűrű olajat be lehet folyatni, ez kicsit megkeni a perselyt, és jobban fog mozogni. Valamint néha, használattól függően, fél évente, évente nem árt széthúzni, kimosni a lábát, és lágy szilikon zsírral megkenni ezeket a műanyag perselyes telókat. Ezzel nem fog kikotyogósodni, tönkremenni és finomabban fog mozogni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Manitou #41570 üzenetére

    Olcsóbb rendszerhez meg olcsón kapsz láncot, viszont ott sokszor nem cserélhetőek a tányérok, viszont acélból vannak.. szóval ezen el lehet kattogni egy darabig, de szerintem jobb ha cserélve van nyúlás szerint a lánc minden esetben, mert így a lánc szakadás is elkerülhető.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #41580 üzenetére

    WD40 az kioldja a zsírt, és egy nagyon vékony terhelést nem bíró olaj filmréteget hoz létre, túl kicsi a viszkozitása, szóval kenésre igazából alkalmatlan a biciklinél. Zsírt teljesen kimossa, ha csapágyba fújod, akkor annak annyi lesz.. Láncnál is hasonló a helyzet.
    Láncra szerintem vegyél zsírspray -t (berner) vagy valami egyéb lánc spray-t, a használt láncot is kenni kell, különben nagyon hamar vége lesz, és akkor ott vagy hogy mindent cserélni kell. Az lenne a legjobb, hogy kicserélni újra, hátha nem szalajt még vele a fogaskoszorú, és akkor megmenthető lenne a hajtás.
    Csapágyat csak megbontva, kitakarítva, újrazsírozva, beállítva lehet megkenni. Kívülről maximum zsír spray-t tudsz bele fújni, de az annyit ér mint pofon a szarnak.
    Az szopás ha elnyaltad a tőcsavart.. Amúgy ettől függetlenül még bontható a csapágy, ha fel lehet húzni a felső kónuszt a stucni szárán eléggé. Szóval ez nem probléma a zsírozás terén.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #41582 üzenetére

    Általában nem azon a műanyagon múlik a mono blokk kiszedése, mert a bal oldala van csak műanyagból.. (jobb esetben! Vásárolt már fel barátom olyan bringát, amibe olyan mono blokk volt aminek mindkét oldala műanyag volt, és full össze volt rohadva az acél csapágyház az alu vázzal.. ügyesen belefogattuk a szerszámot, majd az összes!!! "ricni" nél szét repedt a műanyag. :C :DDD
    Olyan idegbetegek lettünk, megfogtuk vázastól kib*sztuk a kertbe.. mert előtte már a teleszkópot is úgy tudtuk kivenni belőle, hogy (bonthatatlan volt a láb..) elvágtuk a becsúszó szárakat fűrésszel, aztán a csonkoknál fogva fogtuk be satuba, és úgy mozgattuk ki ketten. :DDD
    Ezeket videóra kéne venni..
    Annyira jók mikor egy nyári nap több ilyen becsúszik.. a nap végére olyan vagy mintha bányába dolgoztál volna.. minden fáj efektus..

    Na szóval miért van műanyagból.. sok értelme nincs, de egy például eszembe jut.. Ha totálisan pontatlanul van megcsinálva a középrész, valamint nincs párhuzamosra, és 90 fokban síkba marva a cső két vége, akkor egy apró pontatlanság miatt is, olyan keresztbe mehet be a blokk, hogy a végén ha hozzá hajtod a túl oldalt, akkor úgy megszorítja a csapágyat, hogy kézzel nehéz tekerni.. jártam már így.. Nah a műanyagnál ez nem fordulhat elő, mert az anyagába, meg rugalmasságából fakadóan ezt kiküszöböli. Valamint annak csak egy támasztó szerepe van.
    Egyébként ha megfelelő kenő anyaggal van behajtva az épp menetbe a blokk, a megfelelő nyomatékkal, akkor évek múltán is szépen ki lehet hajtani.

    Kevésbé sűrű menettel nem nagyon lehetne megoldani hogy stabilan, megfelelő irányba megfogja, főleg nem alunál. Mi pont ezért vettünk nem rég 50 ezer ft -ért egy menetvágó szerszám készletet közép részekhez, hogy az ilyen menetekkel való szopásokat elkerüljük. De fogunk még párhuzamba marót is venni középrészhez. Tudod ez olyan hogy szerszám kell a szereléshez.. szép új dolgokat össze lehet otthon is rakni, de jobb ha a szerelőre bízod, és rászánod azt az egy-két ezer ft ot. Csak a kóklerek miatt sajnos sokan félnek elvinni a szervizekbe a bringájukat. :((

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41590 üzenetére

    Ezt már egy ismerősömnek ajánlottam a héten, aki mindenképp valami "DH" szökevényt akar venni. Ennyiért ilyen össztelós cuccot nem kapsz, szóval ez ennyiért nagyon jó vétel, persze mindenféle szedett vedett cuccból van, meg elég régi, szóval baj az lehet vele rendesen, de ha mindenképp össztelós gép kell, akkor szerintem be lehet vállalni, de biztos kell rá költeni.

    Az előző bringa amit linkeltél, az nem tudom mire vélni.. váz, kerekek, teló kuka, a szett a deore cuccokkal az jó..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #41591 üzenetére

    Köpet :DD
    Azért áll úgy a váltó mert keresztbe van váltva, nincs azzal baj.
    Ez egy rohadt régi bringa, ha jó állapotban van, akkor 22 -t megér, mert ennyiért nem kapsz semmit csak kínai szemetet, ez meg egy márkás jó gép tartós cuccokból, de régen se volt csúcs kategória, ma meg már durván elavult rajta minden. Kicsit többért lehet komolyabban használható cuccokat kifogni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #41594 üzenetére

    Nem kell úgy használni eleve, mert rohadtul értelmetlen. Rendszertől függ, valamelyiket nem tudod úgy beállítani hogy ne érjen hozzá, meg kell nézni hogy ellentétesen keresztbe váltva a bringát, lehet-e még kivenni egy szemet a láncból, hogy a váltó kanalát ne rántsa szét... ha lehet akkor még ki kell venni, és akkor talán jó lesz, ha nem enged többet a váltó, akkor ez van..

    (#41596) Teasüti
    Te ezekre az Y vázas borzalmakra vagy ráizgulva? :DDD

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák