- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- OLED TV topic
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Autóhifi
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Házimozi belépő szinten
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elena
csendes tag
Az egész várhegy televan termekkel és alagutakkal több mint 30km hosszan, több szint mélységben. Ezek egy része természetes a többi emberkéz által gyártott. Az 1600-as évek óta elég sok idejük volt hazánk fiainak fúrkálni Ebbe simán elfér valami ami mondjuk pont a Palota alá esik. Meg azt is hallottam hogy nagyon tré állapotban van az az esetleges alagút és használhatatlan.
Elena
-
tazman75
csendes tag
Volt MN átkelési gyak pálya: 46°33'10.71"É; 18°42'11.76"K, '82 körül ásták. Pár évre rá, összekötötték a mellette levő horgásztóval. Nem tudom használták-e valaha.
A közelében levő Csapó kastély: 46°33'15.90"É; 18°42'22.15"K volt MN raktár. Vegyvédelmi felszerelések, sátrak és hasonlók voltak bent. A kastély mellett volt többször is kitelepülés.Gyerekkoromban apám bevitt egyszer. Ismerte a gondnokot. Pár száz méterre onnan nőtem fel.
-
ócskás
aktív tag
válasz tomasz100 #2250 üzenetére
Talán ez lehetett a későbbi P/50 objektum...
"1935-ben Kadič Ottokár a Honvédelmi Minisztériumban tartott előadást a budavári barlangpincék légvédelmi jelentőségéről, majd az érintett hatóságok képviselőit körbe is vezette a földalatti folyosókon, akik meg is bízták ezen járatok légvédelmi célú hasznosítására.
1939-ben a Honvédség a Székesfővárostól légvédelmi kórház (Sziklakórház) létesítését sürgette, s erre 1942-ben „a Szentháromság utca végén és az Úri utca észak-nyugati szakasza elején lévő majdnem teljesen üres pincéket” foglalták le.1943 májusában a főváros a barlangot összekapcsolta az Úri utca, Tárnok utca, Dísz tér és Országház utca alatt sorakozó, kitakarított barlangpincékkel. (Amelyíeket Kadič Ottokár korábban a látogatók előtt nyitott meg.) Az így összefüggővé tett, labirintusszerű üregrendszert a várfal tövébe kivezető vészkijáratokkal is ellátták. A barlangokat lebetonozták.
Ezeken a munkákkal párhuzamosan elkezdték kiépíteni a kormányzat számára szükséges óvóhelyet: a főparancsnokság óvóhelyét. Ezek összeköttetésben álltak a fent leírt óvóhelynek átalakított barlangrendszerrel és a sziklakórházzal, valamint további kijárati lehetőségük volt a Vár alatt épült Alagútba is egy lépsőcsoron keresztül. A Honvédelmi Minisztérium épülete és a Budai Palota alatt épültek fő kormányzati óvóhelyek.
A fenti létesítményeken kívüli objektum, melyet szintén használták légoltalmi célokra Budapest ostroma során a Váralagút, mely 1865-ben került átadásra. Az ostrom során az Alagút Pest felé néző oldalát befalazták téglával és egy légvédelmi löveget is telepítettek elé homokzsákok mögött. A Lánchíd Buda felé eső hídpillérének tetetjére pedig egy légvédelmi gépágyút telepítettek.
Az Alagútban járműveket tároltak. Ezzel meg tudták óvni őket a szovjet repülők támadásai elől.
Az utolsó objektum a várban a Sziklakórház. Ennek építése azért volt szükséges, mert a Vár volt az akkori Magyarország kormányzai központja. Ezért légoltalmi és egészségügyi ellátási megfontolásokból Dr. Szendy Károly a Székesfőváros Polgármestere elrendelte egy sebészeti szükségkórház – másnéven „Légókórház” – építését a Várhegy alatt 1939-ben. A létesítményt költségkímélési szempontok miatt a barlangrendszerhez igazítva alakították ki – barlangteremből szoba lett, járatból folyosó.
Az építkezés 1939 és 1944 között megfeszített ütemben folyt és 1944. februárjában megnyílt a Székesfőváros Sebészeti Szükségkórháza. 300 fő befogadására volt elvileg alkalmas a járatrendszer, melynek három nagy és egy kis kórterme, korszerű műtője volt, azonban az ostrom során kb 6-700 fő zsúfolódott itt össze és még a barlangok járataiban is helyeztek el ágyakat."
Idézet Bunkermantól (Bunkermúzeum.hu).Biztosat ez alapján sem tudunk, de kiindulási pontnak jó lehet...
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
A nyolcvanas évek elején középiskolás koromban tanítás után (vagy helyett ) sokat csellengtünk (négy osztálytársammal) az akkor -ha nem is teljesen legálisan- de még bejárható föld alatti járatokban. Legtöbbször a Hunyadi szobornál lévő vészkijáraton(?) jutottunk be (a régi idők szipusai és csövesei levágták a lakatot, felfeszítették a rácsot, stb...így nem okozott különösebb nehézséget), majd valahogy a Szentháromság tér - Tárnok u. magasságában a járatunk becsatlakozott egy szélesebb átjáróba. Ha jól emlékszem valahol ott kellett elfordulni balra, majd néhány méter után jobbra, átmenni néhány faláttörésen, és be lehetett jutni a Sziklakórházba, ami akkor még "Szigorúan Titkos" minősítésű volt (2002-ben szünt meg a minősítése). Akkor persze fogalmunk sem volt a Sziklakórházról, csak azt tudtuk, hogy valami olyan helyre bukkantunk, ami tele volt hordágyakkal, orvosi felszerelésekkel és rengeteg olyan zöld táskaszerű vasládával, amire pirossal "légoltalmi mentőláda" felirat volt festve, és kötszerek mellett gázsebcsomagokat is tartalmazott. Természetesem elhoztunk egyet-egyet szuvenyír gyanánt...sokáig őrizgettem, de a legutóbbi költözködéskor sajnos elkalódott.
Ezek a járatok akkor még egész kényelmesen bejárhatók voltak, viszonylag kevés omladékkal találkoztunk. Viszont, ha az egykori Honvéd Főparancsnokság (Dísz tér) felé próbáltunk menni, egy idő után már a rengeteg elfalazás és tömedékelés utunkat állta.
Ha a Szentháromság tér magasságában nem balra, hanem jobbra fordultunk, akkor az Országház utca alá jutottunk (sok esetben valamelyik ház pincéjébe) Ez a járat viszont már veszélyes volt, rengeteg omladékkal, huló kövekkel, időnként mély "kutakkal" tarkítva. Sok helyen levegő sem igazán volt.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Sabby1994
csendes tag
Hadsz, tudnál koordinátákat küldeni a Baji vezetési pontról? Elég szép állapotban van, aktív?
-
hadsz
tag
válasz Sabby1994 #2258 üzenetére
Szia,
privátban elküldöm az adatokat.
Két éve amikor ott jártunk,tulajdonképpen egy aktív objektumról volt szó,még ha nem is az eredeti rendeltetése szerint használták.A hibátlan belső állapotok,a berendezések épsége is ennek köszönhető.Meg a tekintélyes méretű német juhásznak...
Hivatalosan kellett engedélyt kérni a látogatásra.
Minden megyének voltak /vannak/ ilyen vezetési pontjai,helyzet esetén a megyei elöljárók részére.A baji mellett a csopakit /Veszprém megye/ volt szerencsém megnézni,igaz ott megkértek,hogy a bunkerban ne fotózzak.Egyébként az is tökéletes állapotban van.[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
Ócskás,privát ment!
-
tazman75
csendes tag
Találtam valami furcsaságot, Táborfalvától délkeletre van egy gyanúsan Volhov TÁS-nak kinéző terület. Tud erről valaki valamit? 47° 4'19.93"É 19°27'2.79"K
-
Sabby1994
csendes tag
1961-1965 S-75 Dvina
-
Sabby1994
csendes tag
Pécsvárad közelében volt/van egy lőtér. Valaki tud róla valamit?
-
Sabby1994
csendes tag
46° 6'7.98"É 18°21'49.35"K A volt perkedi harckocsilőtér
-
hadsz
tag
Üdv!
Hétvégén végre sikerül eljutni a 103-as BARS-hoz.Gyönyörű helyen fekszik,tudták a fiúk,hogy hová kell építkezni...
Fantasztikusan sikerült túra volt!A Runa-hegy nincs nagyon messze a határtól /úgy 70-80km/,de néha mégis olyan érzésünk volt mintha lemennénk a térképről.A "főútvonalról" letérve mintegy 17-18km-es erősen döcögős út vezet a csúcsra,kb féltávnál van még az utolsó,falunak csak jóindulattal nevezhető néhány házból álló kis település.A falutól az út már a jellegzetes 2.5x1m-es vasbetonelemekből van kirakva 3 sorban./Az utolsó néhány km-en már csak a két keréknyom sávban./
Úgy 1200-1300m-es magasságtól eltűnik az erdő,innen gyakorlatilag teljesen kopár a felszín,csak fű borítja a talajt.Szinte holdbéli a táj...
Nagyon érdekes volt látni a félkész állapotban maradt BARS állomást.Teljesen úgy tűnt,mintha /kis túlzással/ egyik napról a másikra hagyták volna abba a munkát.Az objektum valószinűleg működhetett,mert két ideiglenes torony állt ott még néhány hónappal ezelőtt is.Igaz ezek a bunkertől kissé távolabb voltak,és a mellettük lévő barakkokban volt a technika.Sajnos most már csak a lerombolt maradványokat találtuk...
A bunker szinte egy az egyben megegyezik a hajagival,mindkét szint elrendezése stimmel.Egyetlen kis eltérés van,mivel itt csak két torony csatlakozott volna a bunkerhez.Tökéletesen látható az egész komplexum szerkezete,felépítése.A Hajagon is meglévő különálló fő hűtőegység kisebb bunkere itt még nem épült meg,csak a becsatlakozó szerelvények,csövek és a kis páncélajtó látható a főfalon.A kisebb rakodóakna is kezdeti állapotban van,csak néhány betonelemet állítottak fel,mögötte viszont ott van a nagy rakodónyilás.Ezen keresztül lehet legegyszerűbben bejutni a bunkerbe.Belül tulajdonképpen csak a falak állnak,sőt vannak olyan szakaszok ahol még azok sem,csak az elemek vannak betámasztva.A nyilászáróknak a keretei vannak felszerelve,a lépcsőházban is csak a tartókonzolok levágott csonkjait találtuk...A bunker körül kisebb-nagyobb foltokban még hó van,ez egyes részeken akár több méter vastag.Belül szintén található hó és néhol vastag jégréteg.Olvad folyamatosan,ezért aztán több helyen csöpög a víz a felső szintről,így volt olyan rész az alsó szinten ahová csak gumicsizmában lehetett volna eljutni,de az nem volt nálunk... : )
A garázsoknál hasonló a helyzet,hó és jég a bejáratoknál,a kapuk levágva - bár abban sem vagyunk teljesen biztosak,hogy valaha fel voltak szerelve.
A kilátás minden irányban pazar,több túrázóval találkoztunk,valamint a garázsok tetején egy amatőr rádió klub? működött. -
hadsz
tag
Néhány kép,a összes többit feltöltöttem a képtáramba
-
ócskás
aktív tag
HADSZ! Privi ment!
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Dr.Benz
csendes tag
sziasztok!
új a fórumban és a terepen
Nagyon régóta tervezek elindulni, most itt a jóidő.
Mindenképp valami nagyobb létesítményre gondolok, amit meg lehet nézni, nagyrészt illegálisan be lehet jutni (értem ez alatt, h nincs semmi őr csak h barátnőm egyből ne kapjon infarktustSzovjet elhagyott laktanya, rakétatároló, akármien bunker? Nagyrészt pest 100km-es körzetében keresgéltem, de annyi van, h csak na.
Tudnátok ajánlani valamit, mert fogalmam sincs hol kezdjem?
Szerintetek Bakony-Hajag esős elsőre??
Szivesen viszünk esetleg csatlakozókat isÜdv és köszi enzdoki
-
Dr.Benz
csendes tag
Mármint Hajag erős elsőre? (nem esős... :p)
-
hadsz
tag
válasz Dr.Benz #2275 üzenetére
Szia!
Nem erős,csak az alsó sorompót kell kinyitni ha esetleg be lenne zárva...
Van azonban egy másik probléma is: kb két hete egy geokesser mesélte,hogy az általánosan használt lejáratot betemették törmelékkel,szeméttel.Rákérdeztem,de nem tudta megmondani,hogy mennyire komoly a helyzet,mert nem tudja,hogy a páncélajtó milyen mélyen van a törmelékkupac alatt.Lehet,hogy pár perc alatt ki lehet szórni,nem tudom...Mindenesetre valamelyik nap felmegyek utánajárni a kérdésnek. -
-
Sabby1994
csendes tag
A C megoldás alatt mire gondoltál?
-
zsiroshegy
csendes tag
Sziasztok!
Azt kérdezném, hogy tudja-e valaki, hogy a Tótvázsony melletti szovjet, illetve magyar harcálláspontokat ehet-e "látogatni". A magyarban volt állítólag atom, és a Google Earth-ön nem látok arról fotót. Mit tudtok?
Köszi:
Zsíroshegy -
hadsz
tag
válasz zsiroshegy #2283 üzenetére
Üdv,
Tótvázsony mellett nem volt sem magyar,sem szovjet HÁP.Arról nem is beszélve,hogy harcállásponton nem tartanak atomfegyvert.Tótvázsonynál egy ún VII-es típusú szovjet atomfejtároló bunker volt/van.Őrzik,és ugyan be lehet jutni a területre,de ha elkapnak,az valószínűleg büntetőeljárást von maga után.Magukba a tárolókba amúgy sem lehet bejutni,mivel le vannak zárva évek óta.
fotókat találsz ittaz eredeti tervrajzok alapján készült 3D-s modellről pedig itt
-
Dr.Benz
csendes tag
@Hadsz:
Rendben. oliver.horvath@yahoo.com Elvileg most hétvégén megyünk és jön velünk egy veszprémi lányka, tehát útba esik
Üdv -
hadsz
tag
válasz zsiroshegy #2288 üzenetére
N47 02.656 E17 43.337
Ez a "lezárt" terület.
-
hadsz
tag
Tisztelt mindenki!
A balatonfűzfői Nitrokémia műszaki igazgatójával egyeztetve úgy tűnik,hogy a nyáron ismét lesz lehetőség egy látogatásra a földalatti erőműben szakszerű vezetés mellett.A pontos időpontot az elkövetkező hetekben egyeztetjük.Jelezzen akit érdekelne.
üdv
hadsz
-
hadsz
tag
A balatonfűzfői látogatás minden valószínűség szerint Július második felében,a hónap vége felé lesz lebonyolítva.További pontosítás a későbbiekben,idő még van addig bőven...
-
R'dam
újonc
Udv mindenkinek!
ha nem veszitek tolakodasnak, egy dologban kernek segitseget. Olyan objektumot keresek amit ki tudnek berelni esetleg megvasarolni szorakoztato es kalandpark letrehozasanak celjabol. En Rotterdamban elek, ezert nehezkes lenne minden, itt szereplo cimet felkeresnem es attol felek, hogy sokuk mar nincs is olyan allapotban hogy erdemes legyen foglalkoznom veluk. Szoval ha esetleg utba tudnatok igazitani egy par cimmel hogy merre induljak, annak nagyon orulnek.
Ha nem problema a keresem, akkor elore is koszonok minden segitseget! -
hadsz
tag
Üdv!
Hétvégén,dacolva a trópusi kánikulával meglátogattuk a sármelléki repülőtér eddig még nem bejárt részeit.Mivel legutóbb itt kevés időt töltöttem,és csak egy kis részét láttam az egykori szovjet légibázisnak,most volt bőven bepótolnivaló.Nem régi a hír,hogy megvan a bontási engedély a területre /természetesen nem a jelenleg aktív repülőtérre gondolok/,így a most fotózott objektumok sajnos már nem sokáig lesznek láthatóak...
A fotókat feltöltöttem ide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest