- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Mini-ITX
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
leibigabi
csendes tag
válasz danielblack #2740 üzenetére
"Viszont találtam Várvölgytől észak-nyugatra, a Rezi vár környékén egy volt kiképző központot,"
Nem tudom, hogy pontosan oda-e, de a környékre (is) jártak hegyi kiképzésre a Déli Hadseregcsoport alá vezényelt 75. Specnaz Zászlóalj katonái...
-
leibigabi
csendes tag
válasz danielblack #2753 üzenetére
"Az kemény! A Specnaz az nem a ruszki különleges erők?"
De. Van respektjük az biztos
[ Szerkesztve ]
-
ócskás
aktív tag
válasz leibigabi #2752 üzenetére
A desantura.ru fórumán lévő 75 ОРСпН topikban említést tesznek Reziről.
"Рота проходила горную подготовку на базе венгерского горного лагеря Рези варош (венг. Rezi vбrhoz) на стыке границ Австрии, Словакии (бывш. Чехословакии), Венгрии в 40-50 км от озера Балатон, ближайшая железнодорожная станция - Балатонсентгиоргие (венг. Balatonszentgyцrgy).
В основном прыжки выполнялись с полевого аэродрома Фельдиш (венг. Fцldes), авиация прилетала из Дебрецена, ранее прыгали с Мезёкёвешд (венг. Mezőkцvesd). Еще прыжки выполнялись с Дебрецена (+ парашютная вышка), Кечкемета (венг. Kecskemйt), и самой Ньиредьхазы.
В теплое время года практиковались пробежки при полной выкладке, в сторону Дебрецена по маршруту Ньиредьхаза - Уйфехерто (венг. Ujfeherto) - Хайдухатхаз (венг. Hajdъhadhбz) к летнему полевому лагерю (дистанция порядка 40 км), на нем же был оборудован полигон со стрельбищем.
Также занятия проводились на тропе разведчика в учебном центре близ н.п. Боча (венг. Bуcsa).
Выходы в лесные массивы район н.п. Мадь (венг. Mбd).
При выводе из Венгрии лагерь близ г. Мандок (венг. Mбndok) (1990 г.)."http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
BUÉK Minden Tisztelt Tagnak, és Olvasónak!
Mivel már orosz ismereteim nagyon hiányosak, kedves Ócskás tisztelettel megkérlek,
tolmácsold már azt a pár sort, ami Debrecent, Újfehértót, Hajdúhadházat, valamint lentebb Mándokot említi.
Amit én ebből kihámoztam, az terepgyakorlat, vagy valami más?
Mándokon, meg tábor?-d-
ui.: Ha kérdezel hülye vagy, ha nem, az is maradsz!
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
Nem kizárt, hogy az MN3100 (egykoron 34. Önálló Különleges Felderítő Zászlóalj majd később 34. Önálló Mélységi Felderítő Zászlóalj) Hegyi Kik. Központját időszakosan a 75 ОРСпН is használta. Erre persze magyar részről semmiféle utalást nem találtam.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #2756 üzenetére
Nyáron, jó időben Nyíregyről Újfehértó érintésével átfutottak Hajdúhadház-Téglásra, a lőtér környéki nyári táborba.
Csapatkivonás előtt Mándokon állomásoztak.[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Valahol olvatam, hogy '90-ben, a csapatkivonás megkezdése elött Mándokon és Tornyospálcán (?) katonai rakodóbázisokat hoztak létre.Itt rakodtak át a széles nyomtávú kocsikba. (A mándoki állomáson a felvételi épület mögött van egy különálló szélesnyomtávú vágány, ami Tornyospálca felé már ún. fonottvágányként halad.)
A 75 ОРСпН a rakodóbázisok biztosítását látta el.
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
roki0313
csendes tag
válasz danielblack #2742 üzenetére
nem az a hely keszthely és várvölgy között volt
-
leibigabi
csendes tag
-
leibigabi
csendes tag
válasz roki0313 #2763 üzenetére
Na de feljebb nem azt írtad, hogy a magyar tehergépkocsi vezetőtől egy orosz vette át kocsit? Így arra tudok gondolni, hogy akkor viszont valami ruszki területről lehet szó...hisz ha valami titkos magyar objektum, akkor mit keresett ott 1 orosz, aki átvette és vitte tovább a kocsit?
-
boeing707
csendes tag
Nem szeretnék ehhez a témához, mint "szaktekintély" hozzászólni, mert elég messze van tőlem, csak szeretném felhívni az ebben a kérdésben érdekeltek figyelmét egy málenkij nüanszra!!!
"Rezi Vár, Ausztria, Szlovákia (régi Csehszlovákia), Magyarország határháromszögben terül el, 40-50 km-re a Balatontól. A legközelebbi vasúti állomás: Balatonszentgyörgy."
Csak hogy érzékeljétek: a fenti leírás majdnem kis hazánk negyedét magába foglalja, viszont ez a Szpecnaznak csak egy gyakorló terepet jelentett.
Ezzel csak azt szeretném mindenki számára világossá tenni, hogy ha nagyot "merünk" álmodni, az csak nekünk nagy, másnak talán egy kis "gyakorló" terep.
Talán ehhez kellene a kabátunkat gombolni! -
boeing707
csendes tag
válasz leibigabi #2765 üzenetére
Kedvenc objektumommal kapcsolatban, engedjetek meg egy kis kitérőt.
A Császári kocsma híradó azt jelentette, hogy az objektum körüli kerítések közötti "senki" földjének tárcsázását a helyi TSZ-től rendelték meg. ( már ez is egy kissé hihetetlen). De ha így volt, akkor a TSZ MTZ traktorát a kapuhoz irányították, majd a magyar traktorost kiszállították, s egy orosz "harcos" ült a helyére s egész nap tárcsázta a senki földjét. Este megtörtént a váltás s a magyar traktoros vissza vezette a Belorusz traktort a TSZ gépműhelyéhez. Viszont még egy-két feles kikérése után, természetesen a kocsmában és az én számlámra, jött a "tuti". Reggel a traktor megjelenésekor beszállt egy orosz "kiskatona" a fülkébe, s megkezdték a senki földje tárcsázását, de a "kiskatona" feladata az volt, hogy a fülkébe bekészített 10 l pálesz üvegeit a megfelelő "kerítés" parancsnokságnál leadja. Ugyanis ha maguk oldották volna meg a tárcsázást, akkor nem lett volna "fagyálló", de így mindenki jól járt.
Hát ennyit a fegyverbarátságról. És ennyit az orosz "sofőrökről". Vagyis a hír igaz, de nem osztogattak, hanem fosztogattak, mármint Zsigulikat Leningrádban. -
buldog-bódog
csendes tag
Ócskás! Köszönöm a fordítrást. Meglepő a dolog.
Mint, már volt itt róla szó, Nyíregyházán csak egy maréknyi testvéri alakulat volt. A laktanya (ma: INKUBÁTORHÁZ - Váczi M. u.41.sz.) is csak olyan 100-120x50-60m-s terület volt. A GE-n nagyon jó bontásban van. A tiszti lakások innen északra, a Kert utcán voltak, egy 2 szintes, 2 lépcsőházas (szoc.reál) épületben. Ha szintenként 4 lakást veszel, akkor sem nagy létszám ez sem. De ha ők voltak a spec-ek, akkor így érthető.
Egyébként, a városban kint, a tiszteken kívűl soha nem volt CA sorkatona. Azt pedig, hogy milyen alakulat volt, talán még a városi helyőrség parncsnok sem tudta.
Mándok, Aranyosapáti, Komoró, Fényeslitke, Túzsér meg még egy pár kis település, ez mind benne van (volt) a záhonyi átrakó körzetbe. Erre több, vagy legalább ugyanannyi a szélesvágány, mint a hazai. Érdekes, mindig Záhonyt emlegetik, de a fő teherfogalom nem a Záhony-Csap, hanem a tiszamogyorósi! hídon történik. Ez is jól látható a GE-n.
-d-[ Szerkesztve ]
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Vadkelet
csendes tag
B.U.É.K. Mindenkinek !
Nyíregyházával kapcsolatban van egy-két korabeli fotó amit valamikor valahonnan leszedtem a netről ezekből tallózgattam: /aki már ismeri, attól elnézést kérek/
Más: A tótvázsonyi dologgal /lopás/ kapcsolatban csak azt nem értem,hogy miért őrzik,mert így nem sok értelme van ott lenni. Vagy ha már ilyen a felállás,akkor engedjenek be mindenkit. Szerintem sokan szívesen bemennének körülnézni,és nem a tolvajokra gondolok,hanem azokra például akik meg akarják őrizni a múlt eme darabjait az utókor számára.
Sze-vosztok
-
roki0313
csendes tag
válasz boeing707 #2768 üzenetére
Hozzám Sármellék van közel ahol szinte orosz kolóniák éltek fantasztikus hogy mit nem adtak egy kis "fagyállóért " helyi idősektől tudom hogy fegyvert vagy bármit amit kértél megadták csakhogy szeszhez jussanak .
Nem a rezi kiképző bázis lenne az én igazi célpontom hanem ami a Várvölgyi hegyben lévő mások által lőszerraktárnak nevezett objektum lenne. Nem tudom pontosan mi van vagy volt ott ezért érdekel.
Egyébként Sármellék tartogat még meglepetéseket a 20 éve lehegesztett hangáron és az alagútrendszeren kívül -
roki0313
csendes tag
http://www.freeweb.hu/aranylaci/hideg/hideg.htm
A testvérek törekedtek rendesen ezt az oldalt véletlenül találtam érdekes írás -
ócskás
aktív tag
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2773 üzenetére
Szia, mint a 2769.hsz.-ben írtam, Váczi Mihály utca 41.sz. Ma INKUBÁTORHÁZ.
Úgy is mondhatnám, a Kert utcai ÖMV kút után ( a városból kifelé ) balra fordúlsz, és ennek mégy neki. :-)Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia!
Megint egy érdekes linket tettél fel. Végignéztem a képeket. Nem mind itt készült. Van e említés arról, hogy merre készültek?
A városi képeket elnézve, kb. 1970 körül lehetnek fotózva, vagy előbb.
9.sz. kép: a parancsnoki épület. Ma több kis cég irodája.
10.sz. kép: az PA épületből készült kép. Jobbra Váczi M. utca, balra Bartók B. utca (vasút). A balodalon ma raktárak, és üzletek, a jobb oldalon egy étterem (rendezvényterem) van. Az udvar parkoló.
12.sz. kép: nem Nyíregyháza. valószínű Debrecen a 4-s uttal. Ha közl. tábla olvasható lenne, azonosítanám.
112.sz. kép: A régi V.M. utca, kb. abból a pozicióból fotózva, amit az előző hsz.-ben írtam.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Vadkelet
csendes tag
Nyíregyházán a 47,57/21,40 fok körül, a Tiszavasvári út mellett is volt valami laktanya,legalábbis úgy tűnik. Lehet,hogy magyar volt,ha valaki tudja kérem írja meg.
Dombóvár "név" alatt találtam anno ezeket a képeket:
Ez milyen típusú "pirotechnikai eszköz"?Még valami! Itt mit vagy kit "fürdettek"? Tamási:
Sze-vosztok
-
Vadkelet
csendes tag
Bocsánat az első kép mellément /nem ittam elég kávét/
Tehát ime:
Sze-vosztok
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #2776 üzenetére
Igazából semmi említés nincs arról, hogy hol készültek a képek. Láttam néhány Budapesten készült képet (Margit híd, Állatkert, stb. gondolom az alakulat valami kirándulása alkalmával készítették), ill. az ejtőernyős képek mintha Földesen készültek volna...
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
roki0313
csendes tag
nem egészen nem csak a reptér alatt van hanem kiment a faluba és még ki tudja merre
pár helyen berobbantották a kerítésen kívül de nem tudni hol a vége.
találtak egy térképet mikor épült az új terminál de nagyon hamar " eltűnt " egy kis épületben volt az épület lezárva mikor kinyitották külön nagykutyák jöttek és vitték el.
Egy építőmunkás srác nyitotta ki az épületet, egy pillantást vetett a térképekre.
Következő héten nem ment dolgozni állítólag hazament az alföldre -
danielblack
csendes tag
Köszi szépen a képeket ;-) Én is felismertem a képeken kis városomat :-D Megnéztem GE-n és nem is tudtam , hogy ott laktanya votl, eddig mindig csak elmotoroztam mellette, de majd körülnézek ;-) Az ejtőernyős képek szerintem nagy esélyel készülhettek a Nyíregyházi reptéren, környékén, akkoriba nagy ejtőernyősképzés, és pilótaképzés folyt itt, nagyapám is ejtőernyőzött, sok versenyt nyert végül ejtőernyős oktató lett, emiatt is rengetegen ismerték (Kertész Csaba), meg neki kellett kiképezni ejtőernyőzésre Farkas Bertalant is, ebből is látszik a nyiregyi reptér szerepe. Kár, hogy nagyapámtól már nem kérdezgethetek többet :-( R.I.P.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2783 üzenetére
Nem, nem. A reptéri képek közül egy sem a nyíregyházi reptéren készült, sőtt tudomásom szerint itt az CA soha nem ugrott, bár ennek utána nézek (kérdezek).
Anno... 60,-70,-80-as években, mikor még folyt un. honvédelmi előképzés, az MHS, majd MHSz repülőklubjaiban, itt a repülőtéren volt a gyakorlati képzés, szinte egész nyáron. Több turnusban, "benn lakással", több héten keresztül. Ja, és az ötvenes évek elejétől, a hatvanas évek közepéig, napi 2 géppel (LI-2) menetrendszerű repülőjárat volt itt. Amire én emlékszem, az ugratások először LI-2-ből, majd AN-2-ből, és nagyon-nagyon ritkán valamilyen MI helikopterből történt, de az honvédségi volt. Egyes repülőnapokon volt ugrás szintén katonai AN...(sajnos a tipusra már nem emlékszem)-ből, és egy alkalommal nagy magasságból egy IL-14, vagy 18-asból. Ez azt hiszem ma is rekord. A nyíregyházi Kovács György hajtotta végre közel 10000m magasságból, oxigén maszkban. A katonai gépek Szolnokon, az IL pedig Ferihegyen szállt fel, mivel a nyíregyi reptér ekkora gépek fogadására alkalmatlan volt, s talán ma is az.
A 70-s évek közepétől, kb 10-12 éven keresztül intenziv pilóta képzés folyt az MG. Főiskolán. A gyakorlati oktatás AN-2-s gépekkel történt. Volt éjszakai kiképzés is4 Ekkor készültek a rádiónavigációs eszközök (NDB és VOR) fénytechnika, és 600m beton pálya, melyet pár éve 1000m-re hosszabbítottak. Új torony is készült, valamint, az épületeket is felújították. A reptér "előlépett" nyílvános, határnyitással rendelkező közforgalmú reptérré. Az oktatás is kevebb létszámmal történik, és csak kis gépekkel (ZLIN, PIPER, CESSNA). Jelenleg is elég aktiv "amatőr" élet folyik a füves pályán is. Motorosok,vitorlázók, gyalog és motorossárkányok, valamint hőlégballonosok, és az ejtőernyősök. Az ugrások általában AN-2-ből történnek, de nyaranta megjelennek a bérelt L-410, és L-412-ek is.
A pálya tájolása: 18/36, azaz Észak-Dél. A GE-n kiválóan látható minden.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Vadkelet #2777 üzenetére
Szia !
A Tiszavasvári úton 2 laktanya volt, egymással szemben. Ha a városból kifelé haladsz, akkor jobb kéz felől voltak a rakétások (nem LÉRAK), baloldalon főleg híradó.
A baloldali egykoron Vorosilov, majd Báthori, a rakétás, meg a Zrínyi névre hallgatott.
A Báthori ma középiskolai kollégium és nevelőotthon, szépen fel lett újítva, és átalakítva.
A Zrínyi pedig rehabilitációs központ lett, szintén felújítva, és átalakítva.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2785 üzenetére
Ami ki maradt:
Mindig magyar laktanyák voltak, még a "Vorosilov" korban is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #2784 üzenetére
A reptéri képek közül egy sem a nyíregyházi reptéren készült
Köszönöm a megerősítést! Volt egy-két kép, ahol kissé elbizonytalanodtam...[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2786 üzenetére
Most jutott eszembe, a Zrínyi laktanya, anno Zsdánov volt az odavezető, egykor és ma is Bethlen Gábor utcával.
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2788 üzenetére
Sikerült Barátommal telefonon beszélni, és megkövetek minden Olvasót.
Barátom, aki egykor eje. kiképzésért felelős személy volt, jelenleg is aktív ballonos, elmondta, hogy évente 1,- 3 alkalommal itt is voltak ugratások MI-6 -s helikopterekből, de mindig helikopterből!
A legénység futva tette meg az utat a laktanya, és a reptér között, teljes felszereléssel. Ilyen alkalomkor, teljes repülési tilalom volt, és mindig "bal" körön emelkedtek, így a városból szinte teljesen észrevétlenek maradtak.
Volt egy emlékezetes eset, úgy '86,- '86 tájékán, mikor teljes harcászati gyak. volt, és csomagokat is dobáltak. Több csomag ernyője viszont nem nyílt ki. Több mint egy hétig sepregették a RIZS -t !!! (ez volt a teher) a betonon, a katonák.A képeket megmutatva, Ő is megerősítette, hogy nem itt készültek.
Ha még valami érdekeset tudok meg, továbbítom!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Bedmen1
újonc
Sziasztok.
A tanácsotokat és segítségeteket kérném!!!
Engem nagyon érdekel ez a téma.
Amit szeretnék megtudni:Hogyan és milyen keretek közt lehet ma Magyarországon hivatalosan kutatni, kihalt katonai objektumok és esetleg roncsok után???
Hova kell ehhez belépni?
Dél Csepel sziget és környékére szeretnék különböző helyekre,baráti kirándulásokat és kutatásokat szervezni ez ügyben.
Várom a környékben lakók jelentkezését akiket érdekel ez a téma.
Üdv:Minden ami az átlag emberek elől rejtve marad...
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #2784 üzenetére
IL-18-asból nem lehet és sohasem lehetett, még háborús körülmények között sem, ejtőernyősöket ugratni. Csak nagy vonalakban: a mellső ajtón ha kiugrottak volna, akkor a légcsavarok szeletelték volna fel a bátrabbakat, a hátsó ajtón kiugrókat meg a vízszintes vezérsík skalpolta volna meg. Utasszállításra tervezett repülőgépek a mai napig alkalmatlanok az ugratásra. Persze van kivétel, pl. L-410 és hasonlók, de itt meg az a kérdés: akkor miért visznek olykor utasokat?
A nagytestű utasszállító gépek minimális repülési sebessége is sokkal nagyobb, mint amit a "zsinór bohócok" kedvelnek.
Többek között, mármint a hermetikus törzs kialakítás, stb miatt nincs az utaszsállító gépeken "katapult" ülés sem. Meg hogy lenne "kommunikálható" az a helyzet, hogy a személyzet kiugrott, az utasok meg a helyükön bekötve maradnak? -
Végbéla
csendes tag
Ezt ismeritek?
http://www.panoramio.com/photo/434210 -
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Végbéla #2793 üzenetére
Szia Boeing!
Nem hagyott a kis ördög, s utánéztem a dolgoknak. A neten is kutakodtam, de sikerült F.L. Barátommal is beszélni, akit az előző hsz.-ekben is említettem.
Na de, kezdjük az elején. Gyerekkoromban nagyon szerettem volna vitorlázó repülő lenni, mind amellett, hogy rádiózás rabja is voltam (vagyok). A szünidőkben szinte mindíg a reptéren "lógtunk", úgy hogy sok személyes élményem is van. Sajnos a szemem miatt az orvosi nem sikerült, de a rádiózás az maradt. Ennek ellenére,figyelemmel kísértem, kísérem a repülést is, csak nem aktívan.
Emlékeztem rá, hogy az egykori MHS székházban, a (Nyíregyháza) Szabadság téren, a megyei titkár szobájának előterében volt egy szinte életnagyságú tabló, Kovács György, és társainak ugrásáról, egy fénykép sorozattal.
Próbáltam erre rákeresni, de sajnos nem sok eredményt kaptam.
Ekkor (pontsabban ma) kerestem fel öreg cmborámat, hogy Ő mit tud erről.
Az első öröm hír, meg van a tabló. Rossz hír, mivel a repülőklubban téli szünet van, nem lehet csak a tavasszal megnézni. -Bízom benne hamarabb is!!-
Laci megerősítette, IL-14-ből volt az ugrás, Ferihegyről folyamatos emelkedéssel. Az út Nyíregyházáig kb. ötven perc volt. Az ugró magasság 8070méter. A pontos dátum: 1962. május. 5. (én ekkor 12 éves voltam)Itt bemásolok két írást, melyek megerősítik az IL-14, ill L-410 gépek használatát:
2010-07-16 10:00 L-410 üzem
Péntek 10:00 órától L-410-ből ugrunk.
Üzem folyamatosan megy péntek-szombat-vasárnap.Magasság: 4000 m
1962-ben Brno-ban (Csehszlovákia) résztveszünk a BHSB[1] Szpartakiádján.
Versenykiírás:
1. 1000 m-es csoportos célbaugrás
2. 1500 m-ről egyéni kombinált ugrás (20 sec zuhanás + célbaugrás)
3. Harcszerü eje. ugrás IL-14 repgépből terepre, ezt követően teljes felszereléssel 20 km-es futás, + lövészet + térkép feladatok
Résztvevők:
Valkó Gyula örgy.,
Kovács Sándor örm.,
Hüse Károly szkv.,
Samu Ferenc szkv.,
Bartucz Pál honv..
--------------------------------------------------------------------------------
[1] BHSB – Baráti Hadseregek Sport Bajnoksága
Barátsággal, -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Végbéla
csendes tag
Köszi a választ! Lehet még kérdésem?: Jól gondolom, hogy a Nyeva-Volhov párosításnál a Volhov a magasabban és távolabb repülő, kevésbé manőverező bombázók ellen, míg a Nyeva a közelebbi, de jól manőverező vadászgépek ellen volt hatékonyabb? S vajon a Nyeva tényleg alkalmatlannak bizonyult a NATO-együttműködésre?
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #2798 üzenetére
Először is, holnap nem kell hsz-t írnom, szeretném "megragadni" az alkalmat és a holnapi napra érvényesen, még sok boldog névnapot szeretnék kívánni.
Nem akarom elmaszatolni a dolgot, de én az IL-18-asról írtam. Az IL-14, sajnos már nem sikerült repülni vele, teljesen alkalmas volt az ejtőernyős ugratásra, (lehetne a sort még folytatni, de az már szakmai sovinizmus lenne), mint az L-410. S igaz, nyugdíjas kollégáim is meséltek az ugratásokról, már aki repülte az IL-14-est. Ez azért volt lehetséges, mert az IL-14 -es nem volt hermetikus. Az általad említett 8070 m-es magasság csak mindenki számára, oxigén maszkban volt kivitelezhető, mert mint ismert, 5000 m felett a cselekvő képesség eléggé korlátozott. (természetesen az "átlag" ember számára), kivétel a Himalája sherpái. De ez már egy más történet.
Sajnos nekem nem sikerült olyan korán a reptereken "lógni", mert ahol én felnőttem, egészen egyszerűen nem volt reptér.
De lenne egy kérdésem: az egyik járművemben van egy R-313M készülék, amely fejhallgatóval "élvezhető". Milyen megoldást ajánlaná, hogy "hangszórón" keresztül a többi kolléga is élvezze, alkalom adtán, az adást? Magyarul, szeretném kihangosítani.
Tanácsodat előre is köszönöm.
Tisztelettel
B-707
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mobil flották
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gaming notebook topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen