- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mantec
csendes tag
Warsaw Pact Force Opposite NATO
55. oldal:
Soviet Nuclear Storage Sites in Eastern Europe[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #2697 üzenetére
Igen,az kétségtelen,hogy a KGB és a tényleges kormányzat nem ugyanazt használta.De hivatalosan a KGB egy kormányzati szerv volt,még ha a gyakorlatban a Szovjet Kommunista Párt irányította is.A 3003-as objektum ugyebár,csakúgy mint a 3001 és a 3002 ugyanolyan típusú tároló volt,mint a mi Tótvázsonyunk.Az is igaz,hogy Lengyelországban építettek ezekre a területekre Gránitokat is.Az NDK-ban,Csehszlovákiában és nálunk nem.Sőt,azt hiszem Bulgáriában sem.Az okát nem tudom,pedig biztos van rá valamiféle magyarázat.Pécel teljesen más tészta : отдельный полк правительственной связи.Érdekességképpen a csehországi híradó bázis esetében,amellett,hogy bunker szinte az utolsó centiig megegyezik a pécelivel,szintén volt egy Gránit.Igaz,azt egy fal belül kettéosztotta.Én el tudom képzelni,hogy Pécel esetében a Gránitok a mobil híradótechnika védelmére szolgáltak,csakúgy mint pl a Hajag esetében,de mivel a BARS egy jóval újabb építésű bázis volt,ezért ott már egy más "garázstípust" használtak,mint ahogy az összes többi BARS állomáson is.Van mégegy dolog,amit érdemes Pécelen megnézni,bár nem maradt sok belőle...A bunker főbejáratával majdnem szemben néhény méterre egy teleszkópszerűen kitolható antennának a több méter mély aknája van / ezt kékkel jelöltem a gugli képen/.Az aknát valamikor természetesen egy nyitható páncéajtó fedte.Ilyen típusú antennát csak rendkívül fontos objektumok /leginkább parancsnoki központok/ esetében használtak.Magyarországon ezen kívül csak kettőt láttam: Nagytevelen és Herenden a PDRC bunker mellett.Persze lehetett /sőt,szerintem volt/ ilyen még mondjuk Mátyásföldön is,de annak már fújhatjuk a nyomát... Valami hasonlót,igaz,kicsit kisebbet kell elképzelni,mint amit Zollye kolléga linkelt be pár napja : 1991!!!!!
Az R-410-esek párban álltak: ÉNY-ra ~ 300° ill. NY-ra ~260° valamint K-re ~ 80°.Természetesen az értékek hozzávetőlegesek.Az energiát pedig a bunkerből közvetlen kapták,ahol 2 szép nagy dieselaggregátor működött.[ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
Az első mondataidhoz csak annyit: a két szerv, mármint a KGB és a Nagykövetség csak akkor keresztezte egymást, ha történetesen a Nagykövetség első titkára volt a KGB rezidense. De hát ez minden rendes Nagykövetségen így volt, így van és így is lesz. Ez mindkét oldalon elfogdott játékszabály, nem is érdemes vele többet foglalkozni.
Viszont: van T-7 tároló egyedül, párosával, Gránittal, több Gránittal, sőt Gránit nélkül. DE...sohasem létezett Gránit valamilyen nukleáris fegyver hordozó alkalmatosság "fészkétől" távol, egymagában. Pl. híradós egység területén. Csak abban az egy esetben, ha elhisszük a fedő sztorit. De mi sajnos nem ilyenek vagyunk, kételkedünk. Gondolom az is ismert előtted, hogy a CS nap előtt már megkezdődik az alakulatok felvonulása a kiindulási körzetekbe, és az SZA doktrinája alapján szintén megkezdődik az un. második hullámhoz tartozó csapatok előre hozása. Ugyanis nehezen tudom elképzelni, hogy a Vinnyica, Belaja Cerkov, Zsitomir, stb. körzetében állomásozó 9K72 egységek hatótávja messzebb lett volna mint a Duna vonala. De mivel a doktrina egyértelműen kijelölte, hogy a CS nap +5. nap estéjén a Csatornát el kell érni, ezért a honi területek védelmét nem ezek az egységek látták volna el. Mert ezek támadó feladattal voltak megbízva. Ebből következik, hogy ezeket az alakulatokat Ny felé mozgatták, s a DHSCS felvonulási területére érkezőket, valahol el kellett "szállásolni", "feltankolni", és "ellátni". Adott esetben, megfelelő "garázsokat" is kellett biztosítani, mert ezen alakulatok nagy valószínűséggel a Parancsnokság stratégiai tartalékaiként is szolgáltak. Ezek után azt is meg kell állapítani, hogy tartalék tárolóknak is kellett lenniük, amelyek békeidőben teljesen "csendben" voltak, senki sem sejthette a létüket, adott esetben viszont azonnal rendelkezésre álltak. A 3003 objektum, az amerikai oldalon írják, nem a lengyelen, a kettő darab, ajtó nélküli, de betonozott ki-bejárattal rendelkező Gránitok feladata: három-három db 9P117M "raktározása", sorban, egymás után. A harmadik, tőlük 300 m-re lévő Gránit viszont két-két ajtós, talán......szolgált. A Bakony egy "élő" objektum volt, állandó mozgással, cserével, akinek kellett, mindenki tudta, mi ez, a CS nap előtt ki is ürítették volna. Erre szolgált a PRTB!!! Röviden erről ennyit, mert nem szeretnék szakmát váltani. Erre a kis időre.
Biztos voltam benne, hogy nagyon érdekes dolgokat tudsz elmondani a Pécel-i objektumról (is). Utána néztem, nem szeretném elvenni Buldog-Bódog kolléga kenyerét, de ilyen tipusú antenna nem tartozott a föld felszín felett telepített híradós egységek tartozékai közé. Mert ha híradós kocsi+agregát, az mellett álcázás szempontjából, már nem oszt nem szoroz egy antaenna. Úgyis messziről látszik. Meg a pelengátor is beméri azonnal. Mátyásföldön nem volt ilyen költséges, rejthető antenna, mert mindenki tudta, hogy mi van ott. Ezért olcsóbb volt a két árbóc közé kifeszített "drót".
Viszont ahol rejtett és békeidőben "csendes" objektum volt, ott nem hiányzott egy árulkodó antenna rendszer. Vagy egy olyan fedő egység állomásozott ott papíron, amelyik megsemmisítése a gaz ellenfél listáján az utolsók között volt, vagy nem is pazaroltak volna rá egy lőszert sem.
Orosz oldalak szerint a kitolható antenna, ráadásul ilyen jól védett és álcázott "gödörből", s itt nagyon igazad van, csak kiemelt fontosságú és feladatú objektumok tartozéka volt. De szükség volt még egy erősítő "toronyra" is, mert a kitolható antenna (függőleges) karakterisztikája rosszab mint a vízszintes helyzetűnek. De erről bővebbet lásd: Buldog-Bódog. Talán a Pécel-i objektumnál is lenne egy ilyen "torony"??? Mert kellene, hogy legyen.
Ezt bizonyítja a külső elektromos betáplálás hiánya, mert béke időben "csendes" volt, s a generátorok megléte, mert "nehéz" időben viszont önállóan működött. De MI???
Magában egy antenna semmire sem jó, csak figyelem felhívásra. Tehát kellett lennie egy olyan berendezésnek, amelynek elengedhetetlen tartozéka az antenna. Ha ezt a berendezést földfelszínen mozgatták volna, akkor mi értelme van az antenna rejtésének. Ha az antenna rejtett, akkor viszont a berendezésnek is rejtettnek kell lennie. Legalább is így kerek a dolog. Persze ez olyan mint az orosz biznisz: lopni egy láda vodkát, eladni és az árát elinni. Tehát lehetett fordítva is.
R-410: békeidőben biztosan nem az agregátorok táplálták volna őket, mert az ÉMÁSZ
azért abban az időben még jutányos áron adott delejt. Az aggregátorok biztosan mást és máskor tápláltak volna. A Bakonyban sem működtek állandóan a dieselek, csak ellenőrzéskor.
Majd elfelejtem: a KGB nem kormányzati szerv volt, de a kormányt is az SZKP irányította.
By the way, ahogy a művelt franciák mondják, valami rémlik, hogy talán az egyik hozzászólásodban említetted azt a bizonyos "leheggesztett" ajtót. De az is lehet, hogy nem ezen az oldalon. Ha mégse, akkor извини. -
ócskás
aktív tag
Polgár és Görbeháza közötti objektumot az alábbi is megerősíti:
"Олег: Привет всем служившим ВОЙСКАХ ПРАВИТЕЛЬСТВЕННОЙ СВЯЗИ КГБ СССР в ЮГВ! Служил на точке Польгар 1987-90 и был частью составляющей всей нашей трапосферы кто знает и помнит пишите буду рад пообщаться"http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
boeing707
csendes tag
A rendszer nagyon sebezhető volt, ezért a KGST országok megfelelő delegációi 1982-ben elfogadtak egy határozatot, melynek eredményeként GOSZT 26292-84 szám alatt megjelent a kidolgozás, VAKSS, (ВАККС) névvel. Ez a polgári hálozatokat egységesítette, mint egyfajta kezdetleges orosz internet, csak akkor még nem volt Commodore-64 sem.
Ez lett volna a tropó, meg a a többi rádió frekvenciás hálózat dublőre. 1990-re kellett volna befejezni. Lehet, hogy működött is.
Oleg pajtás szövegében a правительственный nem kormányzatit jelent, hanem államközit, mivel a KGB mindenhol ott volt. A CIA sem kormányzati szerv.
A BARSZ-on biztosan volt külön titkosított csatornájuk. -
boeing707
csendes tag
Sajnálattal veszem tudomásul, hogy még sokan közülünk a karácsonyfa és a beigli bűvöletében leledzenek, a sok alkohol után. Mondom ezt azért, mert nincs válasz a kérdéseimre. Viszont nekem most van szabad időm, a munka végzés hiánya miatt.
Tehát. A Pécel-i objektumra kanyarodva......Mindenhez közel volt, Galgamácsa BARSZ, Mátyásföld, a Barsz-on keresztül Nagytevel, MN adóház, és amit még nem ismerünk, stb.. A DHSCS területén állomásozó un. rakéta csapatok, ide értve az SZA és a MN egységeit is, mivel adott esetben egy parancsnokság alá tartoztak volna, többek között nukleáris fejekkel is rendelkeztek. Ezen fegyverek az un. tömegpusztító kategóriába tartoztak, ezért bevetésük elrendelése nem volt olyan egyszerű. Hála Istennek!!! És az SZKP-nek!!!
Csak egy kis elméleti eszmefuttatás......Hiába érte el a topografikus úton meghatározott tüzelő állást az adott rendszer indító állványa, hiába volt betáplálva és ráirányítva a szivar az adott célpontra, hiába tankolta meg a PRTB szakember gárdája a szivart, hiába szerelte fel és élesitette a megfelelő szakszolgálat a fejet és a töltetet a szivarra, hiába állította függőleges helyzetbe az indító szakasz a szivart, hiába vonult ezután mindenki a fedezékbe, a fent említetteknek hála, az indító GOMB megnyomása esetén nem történt volna semmi. Ismét hála a fentieknek.
Ugyanis volt a kivonuló egység járművei között egy, általában GAZ-66-ra szerelt bódés jármű, amelynek szerepéről elég hiányos az ismeretünk. Ezen jármű bódéjában volt az un. kódoló-dekódoló berendezés, természetesen nem ez volt a hivatalos neve, de ennek ellenére a bejárati ajtó mögött egy félköríves sötétítő függöny is volt, nehogy valaki belásson. A bódéban szolgáló és tevékenykedő "személyzet" csak kezelte és kapcsolta a megfelelő berendezéseket, de a mikéntről már nem kaptak kiképzést. Mert nem is rájuk tartozott.
És itt jön Pécel. Talán ez az objektum volt a "rakéta" csapatok "diszpécser" és rádiós központja, ahonnan is az egész DHSCS felvonulási és hadműveleti területén "beásott" rakéta egységek megkapták volna, természetesen minden indító állvány külön-külön, az indító GOMB aktivizilására szolgáló engedélyt.
Ez úgy nézett ki röviden, hogy az indító GOMB áramkörében található, alapon nyitott érintkezőjű relé meghúzó tekercsére egy + jelet kellet eljuttatni, és ezután a relé meghúzott, zárta az érintkezőit, és a GOMB lenyomása után a szükséges jel eljutott a hajtóanyagok szivattyúit indító turbinák indító szelepeire, azok kinyitottak, és ezen jel nyitotta a hajtóanyag tartályok betápláló szelepeit is. Ezután már beindult a hajtómű és megkezdődött a "repülés".
Eddig ez hatodik osztályos fizika. Viszont van egy málenkij NO, ahogy a művelt franciák mondják. Ezt viszont nem kötötte az SZA még a legmegbonthatatlanabb szövetségben lévők orrára sem.
Csak arra szeretnék emlékeztetni mindenkit, hogy valahol a 70-es években járunk, sem GPS, sem mobil telefon, sem satelit kommunikáció, stb.
Tehát annak a szerencsétlen + jelnek el kellett valahogy jutnia a még szerencsétlenebb relé egyik lábához. A + jelet valahol az SZA Legfelsőbb Parancsnokságának bunkerjében lévő berendezés megfelelő gombjának megnyomásával lehetett "indítani", az is megérne egy misét, hogy ezen berendezés gombját ki és hogyan nyomhatta volna meg, természetesen bal kézzel. Lásd még: jobb Elnökök után vitt "atom" aktatáska.
De ha már egyszer elhatározták, akkor ennek a szerencsétlen + jelnek el kellett jutnia a megfelelő indító állványhoz. És itt jön a nehézségek sora. Nem most, hanem a 70-es években. A jel eljutott, természetesen kódolt formában, mert miért nem, valahogy a Pécel-i "diszpécser" központba. Vagy a BARSZ, vagy a VAKSS, vagy a más rendszeren keresztül, s vették is. Itt dekódolták, tudomásul vették, hogy melyik indító állvány aktivizálásához jött a jel és vissza is igazolták, a jóváhagyás után mindent megtettek, hogy oda el is juttassák. De hogyan??
Minden "rakéta" alakulat és kitelepülési pontjainak "vizuális", vagyis rálátási területén belül kellett lennie egy "toronynak", amelyre egy rádiós a megfelelő, szerintem URH, a tipusát sajnos nem ismerem, (remélem Buldog-Bódog kolléga megcáfol) készülékkel "kitelepült" és biztosította a + jel továbbhaladását, anélkül, hogy tudta volna, hogy miért ül ott fenn a toronyban. A + jel végül is a vázolt, viszontagságoktól nem mentes úton, megérkezett a már említett GAZ-66 megfelelő készülékébe, dekódolták, feldolgozták és visszaigazolták, majd az ismételt kódolás és jóváhagyás után átküldték az indító állvány jobb első ülése elé felszerelt berendezésre. Amelybe az üteg parancsnoka már ezt megelőzően beutötte a tényleges harckészültségi készenlét kódját, és ha ez megtörtént akkor innen a szerencsétlen + jel visszajutott a GAZ-66 bódéjába s ha nem érkezett, természetesen kódolt, ellentétes jel, akkor eljutott az indító gomb alapon nyitott érintkezőjére. Ezután már csak a GOMB-ra kellett rátenyerelni s indult volna a szivar. Ez így leírva hosszú és bonyolult, de működött.
Természetesen a rendszert alaposan ismerők most sajnálkozva "mosolyognak", megjegyzem, én is, de én viszont, ellentétben a "profikkal", legalább megpróbáltam egyszerüen és a doktori címmel nem rendelkezők számára is valahogy érthetővé tenni, hogy a "magyar" atom az nem úgy működött volna, mint ahogy az "urban legend" terjeszti. Azt is meg kell halkan jegyezni, hogy ez lett volna az elméleti útvonal, a valóságban több "kitérővel" is számoltak de ez már tényleg nem ránk tartozik.
Remélem nem untattalak benneteket túlságosan, de rövidebben csak úgy tudtam volna leírni, hogy KUSS!!! -
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2707 üzenetére
"És itt jön Pécel. Talán ez az objektum volt a "rakéta" csapatok "diszpécser" és rádiós központja, ahonnan is az egész DHSCS felvonulási és hadműveleti területén "beásott" rakéta egységek megkapták volna, természetesen minden indító állvány külön-külön, az indító GOMB aktivizilására szolgáló engedélyt."
Talán ilyenre próbáltam meg célozni, mikor azt írtam, "valaminek a valamilye."
Hozzászólásod ismét érdekes, gondolat és fantázia mozgató volt.
Remélem a jövő év nem fog ilyen hajtásban menni, és tobb idő lesz a "kutatásra" is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #2708 üzenetére
Az előző "rövid" kis találgatásomban leírt "tények" kiváltó oka hadsz ot. nem kis munkával elkészített, 3D-s műveinek részletes tanulmányozása volt. Feltünt ugyanis, hogy mintha lett volna egy, legalábbis hadsz ot. interpretálásában, a légi irányításhoz tartozó objektumokban alkalmazott un. "követő" helyiség. De mivel soha nem találkoztam a Pécel-i dombokra települt vadász, vagy repirányító egységgel, persze ennek az ellenkezője is igaz lehet, próbáltam kitalálni, hogy milyen "repülő" szerkezeteket lehetett innen irányítani. Vetési varjakat biztosan nem. Meg a közvetlenül mellette települt MN adóház, természetesen ha az volt, talán inkább zavarta volna a működésüket, mint segítette. Gondolok itt az interferenciára. Mármint rádiós vonalon. Meg az a nyavajás kitolható antenna, nem volt ilyen minden rádiós egységnél!
Kizárásos alapon: ha az orosz objektum rádiós volt, akkor a MN adóház nem lehetett rádiós. Ha viszont a MN adóház adóház volt, akkor az orosz objektum volt más. De miért lett volna rádiós, ha egy köpésre volt Galgamácsa? De én inkább arra hajlok, hogy az orosz objektum az volt ami volt, s a MN adóház csak fedő megnevezés. Vajon miért őrzik most is? Lehet, hogy privatizálták? Ha megnézed a GE-ön a képet az objektumról, adóház, akkor nagyon jól látható, hogy a különböző "fészkekhez" vezető utak ugyancsak nagy rádiusszal vannak megépítve, a befordító szakaszok is, vagyis "hosszabb" esetleg nagy sugaron forduló járművek részére lett kialakítva. Tudtommal, rádiós kocsiknak sehol sem alakítottak ki ilyen sugarú befordító utakat. Főleg nem beton táblákból! Persze nem vagyok rádiós! Talán lokátoros kocsiknak? De akkor az ilyenek mit kerestek volna egy domboldalban? Vagyis az igazság megint a domb túloldalán van. Ott meg egy TSZ major van, silókkal. Most itt befejezem.
Röviden: talán az adóházat is jobban meg kellene nézni, mert mindeki elfogadta, hogy adóház és kész.Ezzel a téma le volt zárva. -
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2710 üzenetére
"Ha megnézed a GE-ön a képet az objektumról, adóház, akkor nagyon jól látható, hogy a különböző "fészkekhez" vezető utak ugyancsak nagy rádiusszal vannak megépítve, a befordító szakaszok is, vagyis "hosszabb" esetleg nagy sugaron forduló járművek részére lett kialakítva."
Talán ezeknek a "járműveknek" lettek kialakítva??!!
http://www.youtube.com/watch?v=NwGzzE4fNTA&feature=related
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
Elena
csendes tag
válasz buldog-bódog #2712 üzenetére
Szakirodalom a Maz-537 (MAZ-543) fordulókörére azt írja hogy minimum 15,5m sugár! Annál picit nagyobb (kb 20m) sugárral lettek kialakítva azok a fordulók. Stimmelhet....
Elena
-
zollye
csendes tag
"...Remélem nem untattalak benneteket túlságosan, de rövidebben csak úgy tudtam volna leírni, hogy KUSS!!!"
Amint úgy érzed, hogy a magad ura vagy, abban a pillanatban adódik egy újabb körülmény, amely bebizonyítja az ellenkezőjét.
-
boeing707
csendes tag
Egyedül ócskás kollégának tünt fel a túlságosan is leegyszerűsített magyarázatom. Igen. A kiskatona csak addig volt a toronyban, amíg felszerelte , na nem az URH adó-vevőt, mert ilyen eszembe sem jutott, hanem a körkörös jelerősítő készüléket, amely egy nagyobb doboz, 1-2 m-es antenna és a tápegység. Utána lemászott s a torony tövében nézelődött vagy várta a váltást, esetleg az ebédet. De szerintem mindkettő nagy luxus lett volna. Viszont egy AK-val a nyakában sikeresen védhette meg a dobozt a fémgyűjtő tezsvéreink érdeklődésétől. A doboz feladata viszont az volt hogy a megfelelő jel(ek) vételekor ugyanezen jeleket felerősítse és körkörösen kisugározza. Vagyis egy kezdetleges GSM hálózat korai kivitelezése. Ebben az esetben a bunkofon szerepét a GAZ bódéban lévő vevő játszotta el. Természetesen ez is nagyon leegyszerűsítve, mert nem szabad elfelejteni, hogy pár évvel ezelőtt amikor még nem volt országos lefedésű a GSM rendszer, a szerencsésebb bunkofon tulajdonosok Budapestről elindulva Bécs felé, az M1 autópályán élvezhették a térerőt, de a pályáról letérve, már pár kilométer után süket volt a készülékük. Mindez 1995 körül volt, mi pedig valahol 1970 tájékán járunk. S akkor még a roamingról nem is beszéltek! A rendszer, persze nem LCD kijelzőn, de azt is jelezte, hogy melyik GAZ bódé s vele együtt az állvány is, melyik torony erősítő dobozához van legközelebb. Fantasztikus, nem?? Egy a lényeg: a szükséges jel, az akkori technikai színvonalon megbízhatóan eljutott a relé meghúzó tekercsére.
Ma megint kipróbáltam a Császári objektum "leárnyékolását". hárman, három készüléken. 20, 30, 70-s szolgáltatóval, s a kapunál beszélgetést kezdeményeztünk egy-egy állomással. Folyamatosan "csevegtünk", ahogy befelé haladtunk. Először a 30-as szolgáltatás szakadt meg, majd a 20-as. Legtovább, az objektum egész területén a 70-es szolgáltató működött. Természetesen ez egy pancser teszt, de minden esetre érdekes. Ha belegondolok, hogy a 70-es szolgáltató valahol az ezredfordulón lépett be a piacra, akkor......érdekes elméleteket lehet gyártani. -
buldog-bódog
csendes tag
Csak nálam nem működik???
-d-
És hol vannak a 2683. utáni hsz.-ek.?
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #2718 üzenetére
Vagy talán nem kellett volna leírnod, hogy: valaminek a valamilye....
-
ócskás
aktív tag
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
zollye
csendes tag
Azt nem értem, - Tisztelt Ócskás Fórumtárs, - hogy Lengyelországnak, Szlovákiának, Bulgáriának, Szerbiának miért jók ezek a repülőgépek?
-A cikkből kiderül, hogy ezek közül HÁROM is NATO-tagország.
Biztos, hogy a NATO-kompatibilitás van a háttérben?...Amint úgy érzed, hogy a magad ura vagy, abban a pillanatban adódik egy újabb körülmény, amely bebizonyítja az ellenkezőjét.
-
Végbéla
csendes tag
Az a sanda gyanúm, hogy a 29-esek külföldi eladásáról majd nem sikerül megegyezni az érdeklődőkkel, s a történet úgy fejeződik be, mint a Vegák esetében: valamelyik csókos jó pénzért megsemmisíti őket.
Megint végignéztem a honi légvédelem sorsáról szóló fórumos hozzászólásokat. Nem sírom vissza a letűnt rendszert, de annak idején valahogy volt látszatja, hogy mire költötték az ország pénzét. Ha jól számolom, 20 telepített lérak osztály, + a mobil állványok (KUB, KRUG), + a csapatlégvédelem (Silka, Sztrela, Igla). S néhány gazdag pártvezető.
Ma néhány KUB, Mistral, Igla. Emellett rengeteg politikus, s mindegyik gazdagabb, mint az előbb említett pártvezetők. Hát itt az ország pénze...
Más:
Egy egykori ht. ismerősöm mesélte (nem lérak-os), hogy Bocskán (Zala) volt egy laktanya, ahol laktanyán belül duplán elkerítve volt 1 db rakéta, szovjet kezelésben, légvédelmi célra. Annak idején a nyugati atombombázók az Adria felett járőrözve az Isztria magasságában fordultak vissza úgy, hogy észak felé kezdték a visszafordítót. Abban az esetben, ha a fordulót nem fejezik be, hanem tovább jönnek észak felé, az orosz indította volna az 1 db rakétáját, amely elméletileg leszedte volna a bombázókat. Logikusan végiggondolva ez csak atomfejjel szerelt rakéta lehetett. Tud valaki erről valamit? -
boeing707
csendes tag
Mint a repülést "ugató" tagtársnak, engedélyt kérek pár gondolat közzétételéhez.
Már lehet, hogy elmondtam, bocsi a Cavintonom, hogy annó a rendszerváltáskor, a Főtaxi nem dobta ki azonnal a Zsiguli taxijait s nem állt át azonnal a "Merdzsókra", bár egész Európában ilyenek volta a taxik, mert "FELELŐS" vezetőik voltak. Addig használták a Zsigákat, amíg gazdaságosan üzemeltethetők voltak s Sz@rtak a a NATO elvárásokra. S még azután sem váltottak rögtön az 5. generációs "Merdzsókra", mert a mai napig nagyon jók a WV Passátok. De a repülés vonatkozásában nekünk azonnal kellet az 5. generációs Grippen, ami szabad fordításban Turult jelent, s mint ilyen mindenki tudja, hogy minden madár repül, csak a Turul gurul..... Vagyis kihagytunk egy (vagy) két lépcsőt, igaz nem is sikerült átugrani, még most is csak mászunk fel rájuk, de viszont ....sok púder kell alkalom adtán. Szerintem két eset van: vagy olyanok vagyunk, mint őseink, akik meghívó levél és vízum nélkül a Don vonalán keresztül próbáltak visszajutni az "őshazába"1942-43 telén, s hittek is ebben a Regében,, vagy egészen egyszerűen az "arany pengők csengése" hitette el ezt velük s a mai napig ezzel a "csengéssel" sok minden dolgot el lehet intézni.
Egy teljesen másik téma: az igaz, nem a legutolsó generációs, de a célnak több mint megfelelő T-72 harckocsik tezsvéreink által történő szétvágása és értékesítése után, az osztrák hadsereg elfekvő készleteiben található harckocsik beszerzésének lehetőségeit vizsgáljuk. Erre, ha igaz, mindenki gondoljon amit akar.
Nekem csak egy óvatos megjegyzésem van: miért kell minden esetben tezsvéreimről megemlékezni ilyen és ehhez hasonló esetekben, amikor az állandó háttérbe szorításukról olvasok, hallok, de ha holnap színes fém gyűjtő kft-t alapítok, akkor nekem milyen esélyeim lennének oh valy??? -
Elena
csendes tag
válasz Végbéla #2726 üzenetére
Vega (S-200) SAMhoz csak Frag HighExplosive fej volt/van. Az első nukleáris SAM az S-300 (SA-10 Grumble) egyik verziója volt 1985-től.
The S-300PS/S-300PM (Russian С-300ПC/С-300ПМ, NATO reporting name SA-10d/e)
2kT-ás fejek voltak hozzá mert ICBM-ek megállítására találták ki, amikor még nem volt elég pontos a célravezető technológiájuk. Magasan priorizált, nagyon kiemelt célpontok védelmére használják csak, mint pl. Moszkva.
Itthon tudtommal soha nem volt rendszerben az S-300.Elena
-
Elena
csendes tag
Itt olvashatsz róluk bővebben:
[link]Elena
-
boeing707
csendes tag
válasz Végbéla #2722 üzenetére
FIUGGG!!
Rejtő után szabadon. Ahhoz, hogy kedvezően, tehát saját zsebre, eladjon valaki egy nem saját gyártmányú "technikát", sajnos, vagy hála Istennek, a mai napig kell a gyártó ország beleegyező nyilatkozata. S ha ilyen nincs, mert általában azok a potenciális "vevő" jelöltek, akik nem kérnének átvételi elismervényt a baksisról, nem is jöhetnek hivatalosan szóba. Így marad az inkurencia raktár, majd a "csókos" megsemmisítés.
Ha már veszett a fejsze nyele, legalább a fejszét adjuk el haszonnal! -
danielblack
csendes tag
Ithon tényleg nemvolt rendszerben, legalábbis a Magyar Néphadseregnél biztosan nem, de nem is értem miért nem amikor még a szlovákoknak is van Csehszlovák örökségből... Mai napig hatalmas erőt képvisel az S-300 és tipusvariánsai, éppen most akart Irán venni párat, a ruszkiktól, de felborítaná a térség katonai egyensúlyát, így végül nem lett üzlet belőle...
-
Végbéla
csendes tag
válasz boeing707 #2727 üzenetére
Néhány gondolatot engedj meg arról, hogy miért hallasz ilyen esetekben a tezsvéreinkről:
Néhány évvel ezelőttig a hulladékkereskedelemben iszonyú pénzeket lehetett zsebre (zsebbe) rakni az ÁFÁ-zásból. S ezt a tezsvérek találták ki. Tehát a selejtezendő technikát bundás pályázat útján bagóért megkapta valamelyik csókos cég. Ez szétvágásra eladta a tezsvéreknek, minimális kimutatott haszonnal, a többi pénz jött zsebbe, amiből tudott visszatölteni a pályázatot kiíróknak-bírálóknak is. Honnét volt zsebes pénz? Az ÁFÁ-zásból. Cigány származású honfitársunk alapított egy céget valamelyik szegény rokon (tezsvér) nevére, amely eladta a vasat valamelyik nagy cégnek nettó+ÁFA számlával, de természetesen az ÁFÁ-t nem fizette be, a rokon pedig kapott néhány forintot, meg ellátást a sitten. Így pl. 1000 tonna vas esetén 10-15 mFt-nyi ÁFÁ-t tudott lenyelni, + volt egy rakás fekete pénze, amelyből kifizette a csókosnak a számla feletti részt, meg még maradt is valamennyi. Egy harckocsi 40 tonna, egy URAL 5 tonna, egy KRAZ 8 tonna, vashulladékban számolva. Hány száz harckocsi, hány ezer tgk és egyéb harcjármű lett selejtezve eladvan és szétvágva?
Ennek egy magasabb szintű változata az volt, amikor a technika megsemmisítéséért még fizetett is a HM... -
danielblack
csendes tag
válasz Végbéla #2733 üzenetére
Csak az a helyzet, hogy ugyebár az Sz-300 légvédelmi rakétakomplexum akkoriba még nem rendelkezett akkora hatótávval, hogy az adriáig lövöldözzön, mert akárhogy számolom az adria magyarország dél-nyugati határától légvonalban is több mint 200 km, főleg, Bocskáról... Az Sz-300 a 90-es évek végére lett addig modernizálva-fejlesztve, hogy ilyen nagy távolságokban is bevethető legyen, akkoriba a ruszkik meg már sehol sem voltak Magyarországon. Ugyanakkor érdekes tény, hogy az Sz-300 továbfejlesztett változata, azaz az Sz-400 manapság már 400 km en felüli hatótávval rendelkezik.
Itt egy link az Sz-300-ról és továbbfejlesztett változatairól!
[ Szerkesztve ]
-
roki0313
csendes tag
Sziasztok
Régóta figyelmes olvasója vagyok a fórumnak és most látom elérkezettnek, hogy kérdezzek hátha ti tudtok segíteni Keszthely és Várvölgy között volt vagy van egy objektum a hegyben évek óta keressük de nem találjuk. Érdeklődtem olyanoktól akik gépkocsi vezetők voltak (tartálykocsi) és arra hordták az üzemanyagot de ők sem jártak bent. A főúton meg kellett állni, egy másik katona elvitte az autót majd hozta vissza.
Nem tuja valaki, hogy merre van és mit tároltak vagy tárolnak ott ? -
ócskás
aktív tag
-
kaszi28
csendes tag
válasz roki0313 #2736 üzenetére
Szia!
Ezt az infót már olvastam egy másik hasonló fórumon, de ott sem tud róla senki.
Az alapján az infó alapján én is tettem egy két kört azon a környéken, de nem találtam én sem semmit.
Ez még persze nem jelenti azt, hogy nincs, nem volt ott semmi.Sajnos a GE elég felhős azon a környéken.
Üdv!
Kaszi
-
danielblack
csendes tag
válasz kaszi28 #2739 üzenetére
Igen érdekes ez a felhő, mert 2006 ban is ugyan olyan volt, na mind1 idővissza állítással se látszik ot semmi.... Viszont találtam Várvölgytől észak-nyugatra, a Rezi vár környékén egy volt kiképző központot, az egyik panoramio-s kép alá pedig MN 3100 as kiképző központ van feltűntetve, már csak 1-2 kapuoszlop és épület alap van meg... Lesz pár kép a maradványokról, de tényleg csak 1-2...
-
roki0313
csendes tag
válasz danielblack #2740 üzenetére
igen a két hegy közé volt kifeszítve egy drótkötél és azon csúsztak át a kiképzés alatt.
-
danielblack
csendes tag
Egyébként meg boldog új évet kívánok mindenkinek!!!
-
sperlo
csendes tag
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
-
hadsz
tag
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!
Végre ismét van gépem,az év utolsó napjaiban ugyanis egy alaplapcserével megspékelt telepítésen esett át a masinám.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen