Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz benceman00 #63066 üzenetére

    Egy 4T ötvenessel te csinálhatsz bármit, egy ilyen valóban csak bevásárlásra jó, másra nem igazán. :N

    "Sokat eszik, folyamat öntögetni kell bele az olajat + a hengert is idővel cserelni/furatni kell. Ahhoz képes, hogy egy kis robogó sokba van a fenntartása. Meg a hangja sem tetszik"

    Ez mind nézőpont kérdése. Engem a soha nem izgatott, hogy mennyit eszik egy motor. Bár az is igaz, hogy soha nem is tekintettem egy motoromra sem úgy, mint munkába járós céleszközre. Számomra a motorozás mindig is a szórakozást és kikapcsolódást jelentette, bármilyen szintről is beszélünk (robogó, nagymotor stb). Kb 3 éve összeraktunk haverommal közösen egy Aerox-ot, egy 70-es Malossi MHR Racing alu hengerrel meg mindennel ami hozzá kell. Valahol 8 liter környékén volt a fogyasztása. :D GPS-el mérve kb 115-120 km/h volt a végsebessége (85 kiló vagyok), de a végáttétel kiválasztásnál nem is a végsebesség volt a kitűzött cél. Iszonyat jól és egyenletesen gyorsult nullától egészen a végéig, és mindezt úgy, hogy semmiféle "luk" vagy fordulatesés nem volt közben. Nagyon jól sikerült behangolni, városon belül igazi élménymotor volt. :) Mi tagadás, valóban nem egy munkába járós robogó az ilyen. :D A pénzről meg amit belelocsoltunk inkább ne is beszéljünk.
    Nekem a 2T robogókba pont, hogy a hangjuk tetszik nagyon. Persze nem a gyári, semmi hangú cuccnak a hangja, hanem egy kis tuningal megáldott jó rezonátoré. :K Imádom az ilyen láncfűrészhangot, egy kis 80-as crossgép hangjára emlékeztet. :)

    Ha már cross:
    "De tény egy 50cc 2T majdnem 2x annyira "erős", mint egy 50cc 4T, de ennek ára van."

    Ez így van. Pl egy 250-es 2T cross kb 60 lóerejéhez egy 450-es 4T cross kell!
    Fiatalkoromtól (most vagyok 37) egészen tavalyig crossoztam amatőr szinten a haverjaimmal. Mindig 250-es 2T motorom volt. Volt nálam kölcsön többször is 4T 400-450-es cross is, de minden előnyével szemben soha nem tudtam őket megkedvelni. Pedig minden mellettük szól: a nyomaték, a hosszabb üzemóra stb (bár hozzáteszem, hogy ha a 4T crossnál ha eljön az ideje, akkor bele lehet nyúlni rendesen a zsebbe), mégsem tudták magukat a szívebe lopni annyira ezek a gépek. És tudom, hogy ennek az egyik legfőbb oka pont 2T cross jellegzetes hangja, amit nem tud semmi sem pótolni. Számomra még mindig ez a legszebb motorhang. :)
    Ami a kezelhetőséget illeti, valóban tudni kell bánni egy egy nagy köbcentis 2T-vel, de én ilyen motorokon nőttem fel, nem jelentett gondot. :N Én még végigjártam a szamárlétrát. Riga, Java Mustang stb, hú de rég volt. :) A cross-t tavaly abbahagytam. Maradt a közúti motorozás és a robogó tuning.

    Ami a fogyasztást illeti, az egy 4T motornál is rengeteg mindentől függ. Különösen, hogy milyen motorról is van szó (mire, milyen használatra való) és, hogy milyen stílusban közlekedsz vele. Nem mindegy, hogy egy "nyomaték király" 600-as egyhengeres endúró-ról beszélünk, vagy egy 600-as négyhengeres GSX R-ről!

    A pont minap összevitáztam egy motoros fórumon egy 1000-es GSX-R tulajjal, mert állítása szerint ő simán elmegy bármikor 7-8 liter környékén. Rögtön cáfoltam is a baromságát, mivel lassan 2 éve egy pont egy 1000-es K8 tulaja vagyok én is (egy 600-as GSR-t váltott). Elmagyaráztam neki, hogy persze, el lehet mászkálni ennyivel is. Óvodás langyos víz stílusban, már 100 alatt is 5-6-ik sebességfokozatban használva, ezáltal semmit nem tapasztalva a motor erejéből amire az valóban képes lenne. Ilyen embernek felesleges ilyen motort venni! (Azt most hagyjuk, hogy a közlekedési szabályokat betartva hol lehet kihasználni egy ilyen gépet, nem ide tartozik.) Mert hiába beszélünk 1000 köbcentiről és kb 180 lóról (újabbaknál még többről is), mivel egy rövid löketű motorról van szó (ezért is lehet bele ennyi lóerőt belepréselni) ezáltal folyamatosan középmagas fordulaton kell tartani, hogy valóban dinamikus maradjon, és így ki lehessen használni a valós teljesítményét. Tehát tapasztalatból mondom, hogy azt a 7-8 litert egy ilyen motornál ha igazán tempózol simán meg lehet duplázni! :K

    Nem neked címeztem az egész mondanivalómat, csak a te hozzászólásod volt a kiinduló alap. :)

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák