- Aktívan készül az LPDDR6 és DDR6 szabvánnyal a JEDEC
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- SSD kibeszélő
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord teszt
gp 43 év szinte beláthatatlan idő a videojáték-világban – márpedig az első Wizardry idén tölti be ezt a kort. Most az eredeti legenda az eredeti játékmenettel, de megújult látványvilággal tért vissza.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabop27
csendes tag
Sziasztok!
B125-ös jogosítvánnyal kapcsolatban érdeklődöm, ha nem jó helyen járok, kérlek irányítsatok át.
Röviden a lényeg: van arra lehetőség, hogy a teljes folyamatot 3 nap alatt megcsináljam?
Hosszabban: B-s jogsim 10+ éve van, 49ccm-s robogót is évek óta rendszeresen vezetek. Az elméleti tanfolyamot online elvégezném, a rutinom miatt nem hiszem, hogy a gyakorlati órákból a minimumnál több kéne. Ha valaki ismer olyan budapesti iskolát/oktatót, ahol ezt ilyen rövid idő alatt meg tudnám csinálni, annak nagyon hálás lennék! Elérhetőséget akár privátban is szívesen fogadok!
-
Telda
addikt
válasz szabop27 #66401 üzenetére
Ezt egy 2012-es cikkben olvastam a minap. Szóval már lehet nem mérvadó.
"Nem az egyszerűsített motorjogsi sajátossága, de érintheti a B125-re jelentkezőket, hogy két járművezetői vizsga között a jogszabály szerint legalább három munkanapnak kell eltelnie, ami a gyakorlatban inkább hat nap a központi számítógépes vizsgarendezés miatt, vagyis kizárt, hogy valaki egyetlen nap, vagy akár egy hét leforgása alatt megszerezze a B125-ös jogosítványát."A másik dolog, most magamból fogok kiindulni, de szerintem azért kell pár óra, mire megszokjátok egymást a motorral, főleg ha korábban nem ültél váltós motoron.
Illetve ha mégis robogóval szeretnél vizsgázni, úgy tudom rajta lesz a jogsin hogy csak automata 125 motort vezethetsz. -
nyogo83
Topikgazda
válasz szabop27 #66401 üzenetére
Lehetetlen.
A kresz elmeleti orara kulon idopont van, kresz vizsgara szinten. A gyakorlati orakat szinten csak kulon napokon tudod megcsinalni (minimum 3 alkalom talan). Plusz 1 alkalom meg a vizsga.
Attol fuggoen melyik varosban szeretned csinalni, az alkalmak koze szamolhatod a 5-10 napos uresjaratot, mivel mar csak annak is kicsi a valoszinusege, hogy pl egy oktato egymas utani 3 nap alatt letolja a gyakorlatot.
Kresz vizsgaknak fix idopontjai vannak, arra mar a beiratkozas pillanataban be tudnak jelenteni.
Mivel mar nagyjabol elkezdodott a "vizsgaszezon" igy a gyakorlati vizsga reszere is kerdes, hogy mikorra fersz bele(itt szinten altalaban fix elore kiirt idopontokkal dolgoznak).
En mar az 1 honapot is nagyon optimistanak mondanam(legalabbis Pesten). -
Norbika88
senior tag
Üdv!
Union24-nél kötöttem kötelezőt 3éve.
Az idei index levelükben van olyan sor ami eddig nem szerepelet:A díjmegállapítás során a következő szerződő és jármű adatokat vettük figyelembe:
Szerződő neme: Férfi Kockázatviselés kezdete: 2014.06.27.
Születési éve: 1989 Lakcím irányítószáma: 8912
Jármű fajta: Segédmotoros kerékpár Teljesítmény: 0 kW
Használat módja: Normál Önsúly: 1000 kg
Össztömeg: 1500 kg
Díjfizetés módja és gyakorisága: banki lehívás, éves
Kedvezmények/pótdíjak: Életkor szorzóNormál önsúly ill, össztömeg eddig nem szerepelt soha. Teljesítmény pedig azért 0 mert nem is lehetetett Segédmotorkerékpárnál beírni.
Kell ezzel foglalkoznom, újra kötni vagy hagyjam így?
[ Szerkesztve ]
-
KisTé
tag
Egy 50es robogóba van valami nagyon jól bevált 2T olaj ami olcsóbb vagy tegyem bele a Castrol Power-1 Racingot, nem baj hogy az teljesen szintetikus mert azt mondták elég a feles is...???
-
Topikgazda
Gyári és közepesen tuningolt robogóba szerintem ez a legjobb olaj. Jó mert szintetikus, és a másik fontos dolog, hogy viszonylag alacsony hőfokon is elég már ezért sima szériamotorba is bele lehet rakni.
Sokan mondják (még boltosok is), hogy nem érdemes szintetikus olajat venni alap motorba mert felesleges, és nem jó bele. A helyzet az, hogy aki ezt mondja az kicsit tévúton van mert valójában nem az azzal van gond, hogy egy szintetikus olaj ne lenne jó szériarobogóba, hanem az olyan szintetikus olaj nem jó ami magas hőfokon ég csak el.
Ezek versenyolajok (egyébként akár létszer annyiba is kerülhetnek mint a Power-1 Racing) valóban nem jók szériamotorokba. A kenőképességük persze kitűnő, de nincs meg az a hő, hogy rendesen elégjenek ezért csak lerakódnak szépen ugyanúgy, mintha egy ócska ásványi olajat használnánk. Viszont a Power-1 Racing nem ez a kategória, nyugodtan bele lehet rakni egy szériamotorba is. Pl egy erősen tuningolt robogóba én már nem is használnám ezt az olajat, túl hamar elég, és a kenőképessége sem lenne már oda kielégítő.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KisTé
tag
válasz sityupityu #66410 üzenetére
Az igen köszi, gyári Yamaha Jog ZR Evolution-ba menne remélem akkor fasza lesz ha nem tudtok más olcsóbbat ami király, akkor menjen bele a minőség!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66410 üzenetére
Ezt most nem nagyon értem. Nem kötekedésképp, de a benzin, és vele az olaj is először a forgattyúsházba megy nem? Ott nincs annyira forróság mint mondjuk a hengerben, elvégzi a kenést a főtengely csapágyain, (utána már nincs rá szükség) majd fölmegy a hengerbe, ahol elég.
Utána már csak az számít, hogy mennyi koksz marad tőle a kipufogóban. (emlékszem régen a simson kipufogóját pörzsölővel égettük ki, amikor már nagyon tele volt olajos dzsuvával, akkor még nem nagyon lehetett olcsón csak ásványi olajakat kapni)Sovány szakácsban sose bízz!
-
KisTé
tag
Ja meg az érdekelt volna még, hogy mondjuk 1L ilyen Castrol 2T olajat kb hány km alatt fogyasztja el egy gyári robogó???
-
Topikgazda
"majd fölmegy a hengerbe, ahol elég."
Épp ez az. Írtam, hogy a feleslegesen túl jó olaj is elfogja végezni a kenést, viszont nem fog elégni, vagy nem úgy ahogy kéne. Lerakodhat a dugóra-hengerfejre, de legfőképp a kiömlőnél és a kipufogóban fog. Mit nem értesz?
(#66413) KisTé Ez attól függ, hogy milyen keverési arányra van belőve gyárilag a motor.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KisTé
tag
válasz sityupityu #66414 üzenetére
Kb érték elég nekem, 1000km vagy több-kevesebb...?
-
Topikgazda
-
KisTé
tag
válasz sityupityu #66416 üzenetére
Az 2 max 2,5lityi
-
dtsdexter
csendes tag
Pontosan 1:50 es arány van feltüntetve a legtöbb robogón, és olajon is egyaránt. tehát 50 liter benyához fog elfogyni az 1 liter olaj. Ettől eltér ha:
- nem pontosan kevered (pl: nincs mérőedény)
- több olajat használsz (Változik a kenés arány, bizonyos mennyiségig nem árt, ellenben füstölhet tőle [ezt okozhatja gyenge minőségű olaj is], megnőhet a lerakodás veszélye a hengerfejen, gyertyán, dugattyún)
-Kevesebb olajat semmi esetre se használj, már rövid távon is maradandó károkat okozhat!A helyedben teljesen szintetikus olajat használnék Például Mannol 7805-öt vagy Castrol Power 1Racing 2T-t, mindkettő kiváló adottságokkal rendelkezik és kb 2-3 havonta (használattól függően az a 2-3E forint nem fog a földhöz vágni )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66414 üzenetére
Ja, ezt a mondatot nem értettem:
"egy erősen tuningolt robogóba én már nem is használnám ezt az olajat, túl hamar elég, és a kenőképessége sem lenne már oda kielégítő."Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
"egy erősen tuningolt robogóba én már nem is használnám ezt az olajat,
túl hamar elég, és a kenőképessége sem lenne már oda kielégítő."Arra értettem és azért kötöttem össze a két dolgot, mert általánosságban elmondható, hogy minél alacsonyabb hőfokon ég el az olaj, általában vele együtt a kenőképesség is csökken, ami nagy fordulatnál nem épp ideális.
Ezáltal erősen tuningolt motorba már nem igazán megfelelő a castrol racing, nem elég kielégítő a kenőképessége. Ezt tulajdonságai mellett feltüntetett adatok is alátámasztják. Nem olyan "acélos" a kenőképessége a csapágyaknál és a hengernél nagy fordulaton mint egy másfajta olajnak.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
-
gabe_
őstag
Nem tudja valaki, hogy a gyújtógyertya vékonyabbik végén mekkora a menet, M3-as vagy M4-es?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Repsol600
addikt
Ha már olaj...
Eurol TTX proscoot 2t
Eurol Supreme Synthetic 2t olajokról van tapasztalat? Mennyire lehet jó? -
gabe_
őstag
Megint eljött az idő a gyertya pipa cseréjére. Péntek délután a városban leállt a motor, lelazult a gyertyapipa. Hiába tettem vissza, már a motor beindításától lejön magától úgy, hogy le is áll azonnal. (ugyan ez volt pár hónapja is, érthetetlen)
Egy cipőfűzővel rögzítettem, hogy legalább haza tudjak menni vele, tegnap vettem két új pipát, remélem ezek jobbak lesznek. Egyenlőre a pirosat raktam rá, remélem ez tovább bírja...Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
-
KisTé
tag
Ha robogóval megyek és igazoltatnak mi kötelező hogy nálam legyen mit kér a rendőr el ?
-
őstag
Sziasztok!
Ez a hőgomba jó lehet a fekvő hosszú Minarelli blokkba SR50 ('98)?
Ma vettem észre hogy lóg egy vezeték, kiderült a műszerfalból megy a jeladóhoz (letestelve szépen kitér a mutató), de sajna a jeladó szakadást mutat, és a saru fül is letörött.
Szóval kéne egy új, jobb látni hogy áll a hőfok. -
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66429 üzenetére
Én is olyat akartam, de a jelenlegi gyertyámhoz sajnos nincs az a kis menetes bogyó, amit rá kell tekerni, és külön a motoros boltban sem tudtak adni. Új gyertyát most nem akartam venni, így maradt ez a menetes-rácuppantós gyertyapipa.
csongi: a piros puha szilikonos gyertyapipa, azon nincs külön vízzáró gyűrű a régin nem volt. (fémes külsejű, árnyékolt gyertyapipa volt, az nincs a képen. Felülről az első az volt rajta a fémes előtt, annak is ugyanaz lett a baja, hogy lelazult.)
Ma beraktam az új polini kontraszt rugót. Kézzel összenyomva nem igazán éreztem különbséget a régi és az új között, menet közben is minimális az eltérés. Talán egy picivel jobban ugrik induláskor.
A variátorban a csúszkát viszont nem tudtam kicserélni, mert érdekes módon a rajta levőt nem tudtam leszedni. Lehet, hogy gyárilag rá van ragasztva, vagy mi? Feszegettem csavarhúzóval, meg fogóval, de meg se moccant a nyomólapon. Eltörni nem akartam, így csak elpucoltam a variátort féktisztítóval, és összeraktam.Sovány szakácsban sose bízz!
-
Kefe90
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
adott egy :
Malaguti crosser cr1 (2001)es robogó
A problémám az lenne h mintha nem lenne elég kompresszíó h beinduljon ,ugyanis ha lehúzom a karbiról a levegő csövét és megszívom akár szájjal akár mással akk beindul a motor de leáll ha játszom a gázzal megy egy ideg (gondolom amennyit szájjal felszívtam )de kb 1 perc és le is áll alapjárat van de fulladozik.csövek rendben mindenhol légszűrő ok,karbi takaritva ! új benzincsap!
40 km/h-as sebességnél egyszer csak
BŐŐŐŐŐŐŐőőőőőőőőőööööööööööö és megállt a motor huzogattam a gázt h ne fulladjon le de semmi....
tudnátok segíteni?
mindent előre is köszönök!!! -
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Csak egy gyors kérdés. Azzal tudok valamit kezdeni, ha a robogó (4T) eszi az olajat?
Sic Parvis Magna
-
csongi
veterán
válasz 30z.Samu #66443 üzenetére
Nagy valoszinusege, hogy a kopottsag a baj.
xado adalekokat probaltam, nem rosszak. Lehet a szelepszar szimering baj is.
Van ilyen szimering puhito adalek, ideig oraig jo, de nem eri meg vele kinlodni.
Mikor van kekes fustje? allas utani indulaskor, vagy terheles alatt?
Az elso eseten egy szimering csere javasolt. A masodik eseten mehet a xado, de nem garancia semmire, viszont 3ezer Ft korul van, egy probat meger. -
csongi
veterán
válasz 30z.Samu #66445 üzenetére
Es nem olajos sehol sem, alatta sincsenek foltok?
Ha minimalis a csipegetes akkor nem lesz kekes, pici mennyiseg meg el tud egni viszonylag fust nelkul, de a szagan lehet ereni.
Illetve mindig ugyan ott alljom a motor ellenorzesnel, mert rendesen tud szivatni a talaj egyenetlnseg.
Eleg egy par fokos doles valamerre, es mar valtozik a szint -
őstag
Ma szétszedtem teljesen a motort, kivettem a motortartó konzolt, mert az egyik szilent nagyon oda van..
Szóval mindkét oldalon cserélni kell, viszont nem akarom elhinni hogy nincsen utángyártott szilent csak gyári, horror áron..Fél napja túrom a netet, de semmi
Fontos, hogy a belső szélesség 5-5mm-el túllógjon a külső szélességen..Esetleg valakinek ötlet? Akár Budapesten hol lehet ilyen üzlet ahol tudnak segíteni nekem.
Köszi
-
csongi
veterán
válasz koxkids #66448 üzenetére
Kerdezz ra, lehet ujra tudjak gumizni.
Illetve nem feltetlen fontos az 5-5mm, az a tavolsag hezagolhato.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz csongi #66449 üzenetére
Akartam én is írni, hogy lehet akár csináltatni is.
Nekem egyszer régen volt egy olyan autóm (japán belpiacos), amihez egyáltalán nem lehetett itthon szilenteket kapni. Az internet akkor még nem jöhetett számításba. Az egyik autószerelő haverom egy másik autó szilentjét átalakította, ami tökéletes lett bele.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Magisk
- E-roller topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Aktívan készül az LPDDR6 és DDR6 szabvánnyal a JEDEC
- Elektromos autók - motorok
- Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord teszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Vallás
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen