- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- OLED TV topic
- Apple notebookok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Dave the Diver - Napokon belül érkezik a Godzilla DLC
gp Az apró kis extra minden platformon ingyen elérhető lesz természetesen.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Ezeknél már nem kell akkora rituálé, mint 30 éve.
Az első olajcsere előrehozott (kivéve ha a gyártó tiltja, mert speciális kezdő kenőanyagot tesz bele, de ez ritka), utána meg ahogyan kell rendesen.Nem kell melegíteni a végtelenségig állóhelyben, 1-2 perc és mehetsz is, aztán normális közlekedés, még a dinamikus csapatásokat hanyagolva, de legyen szélesebb fordulattartományban használva, ne ugyanazon forogjon mindig. Aztán nem kell sok neki (100-200Km) utána már néha belefér egy kis dinamika is.
Aztán megint kicsit utána meg mehet rendesen néha akár nyelezve is, az első olajcsere után teljesen bejáratott már, mehet az alapvető felhasználás: nyél.Ilyenkor nem csak a motor járatódik be, hanem a variátor is, azért érdemes szélesebb tartományban, de nem a végletein használni.
Mondjuk én nem vagyok ilyen szívbajos, 100Km után nyelezném ahogy van, hadd szóljon. Bár engem az autós topikokban is utálnak.
-
Zoli bácsi
őstag
Járattam be pár gépet életemben, volt több Simson, MZ, ETZ, Lada2105, Suzuki Swift, Ignis... Igazából a gyári motornál soha nem volt probléma, kis odafigyelés, óvatosabb hajtás, és kész. A probléma a fúrt motoroknál volt, nem tudom ma milyen a technika, nekem fúrtak (30 éve) MZ-t, trabantot..de az mindig problémásabb volt. Vagy szorult, és melegedett, vagy csörgött zörgött, menni nem akart..vagy úgy együtt minden.... Fúrt, felújított motor nekem soha meg sem közelítette a gyárit, persze 2T gépekről beszélek.
2T és 4T motorokat is mindig úgy járattam, hogy óvatosan az első 500km-en, aztán fokozatosan terhelni. 2T motornál 1:33 keverék, 4T motornál meg mindig öntöttem kevés 2T olajat a benzinhez, kb 1:200 arányban, ezt valahol régen olvastam hogy hasznos, még a Liberty is kapott minimális szintetikus 2t olajat a benzinjéhez, első két tankhoz. Valószínű semmi jelentősége, de nekem bevált így. A mostani kocsim, egy Suzuki Ignis, újonnan vettem. Kollégának ugyanolyan évjáratú Ignise volt, nem járatta, újonnan is kapta az ívet. Mikor enyémet vezette, meglepődött, hogy nyomatékosabb, jobban húz. Vagy 10 éve volt egy újonnan vett Honda CBF 125-öm, 1200km-el adtam el kihasználatlanság miatt másfél évesen.... Az is jobban ment, mint a Honda márkakereskedés teszt motorja, amit nem hiszem hogy járattak.....
Lényeg a lényeg, szerintem minimális odafigyelést megér az a járatás, én úgy gondolom a mostani motoroknál is van jelentősége, ha nem is sok. -
stevelawyer
csendes tag
(#79647) yuing: Nagyon köszönöm a segítséget.
Tanácsot kérnék, gumi ügyben.
Yamaha Vino gyári mérete 80/90-10.( mint a Jognak). Le szeretném cserélni a feleségemnek egy biztonságos jó gumira, a HEIDENAU K58 90/90-10-et ajánlották. Ez alámegy szerintetek? Volt gumiboltos aki szerint nem, volt oylan aki szerint tökéletes és biztonságos. A saját méretében csak Vee Rubbert találtam de az annyira nem tapad ( vélemények alapján.) Azért fontos, mert a feleségem szeretne robogózni(most kezdi) és a legjobbat szeretném neki.Mit tanácsoltok?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz stevelawyer #79656 üzenetére
Eleg keves helyen kapni mostanaban ebben a meretben normalis gumit.
En a Vinora ha jol remlik Michelin S1-et vettem 80/90-es meretben, abbol altalaban mindig kapni(most hirtelen passz melyik Michelin guminak az utodja, de elotte is az volt fent)
A 90/90 tenyleg necces, mert elege szukre van szabva a hely elol/hatul, en nem probalkoztam, ment fel a gyari meret.
Vee Rubbert tenyleg ne, nagyon pici konnyu a Vino es hiaba van elol/hatul dobfek, egy kicsit izmosabb fekezessel siman blokkolni lehet a kereket es mar csuszik is ha szar a gumi. -
#89309696
törölt tag
Nekem holnap teszik fel a City Grip 2-t, aztán utána nyél. Nyélebbnél is nyél.
-
NYPD
aktív tag
Üdv,
2005 Kymco Agility 50 4t drótszamárba szeretnék valami olyan izzót az első fényszóróba a gyári helyett amivel esetleg látni is lehet, mert jelenleg még a távolsági is gyenge.. Sajnos nem találtam meg sehol, hogy milyen való bele. Milyet ajánlott venni? 4000-4500K színhőmérséklet körüli szeretnék.
-
draco31
veterán
130/70 r12-es gumi van jelenleg a robogón. Eléggé repedezettek már, lassan cserések lesznek. Ezt szabad venni?
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
#89309696
törölt tag
Foncsor nincs leporladva? Búra nem mattult? Felkapcsolt lámpával is megvan a töltés 13V körül?
A hagyományos izzók között nem szokott nagy különbség lenni, ha nem látni vele akkor általában máshol van a hiba.
Ha ledet akarsz akkor is érdemes ezeket megnézni előbb és a ledre sajnos nagyon erősen érvényes, hogy csak a drága ér valamit, én Osramot veszek mindig. -
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #79659 üzenetére
Ja azt tudom, de megy vele a szerelő is, mert a variátoron is hangol és tesztelgetni fogja. Van neki görgő és rugószettje, mondta, hogy végignézi melyikkel a legjobb és akkor azokból megy bele.
Olyan lesz, hogy odarántok neki gecó és kiáll kerékre, köpködi majd a murvát hátrafele a sötrő kerék.
Biztos, hogy el fogok vele vágódni, mert nyelezni fogom, mint a szar.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz #89309696 #79665 üzenetére
Ah. Köszi, az kivitelezhető.
Más:
Kinek milyen kabátja van (ha van) ? Kellene majd beruházzak egy jó négy évszakosra, lehetőleg láthatósági sárgára, mert itt Bp-en annyi vak egyéb közlekedő van, hogy az irdatlan... Meg ugye lassan jön az ősz/tél is, és amíg még vállalható az idő nem szeretném letenni a motort. Max 40 000 Ft-om lenne rá, nézegettem neten de sajnos nem vagyok jártas benne, nem tudom, mik a megbízható márkák.. Ez illetve ez kifejezetten tetszetős pl.
-
Tamás9x
őstag
Clover savanna 2, ezt NE, nem nyitható le eléggé a háta a kabátnak, és nem igazi a szellőzése. Ha újra vehetnék, akkor teljes egészében lenyitható hátast vennék, a mellkasán van 2 felnyitható zseb, de nem szellőzik át rendesen.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
Nekem ilyen W-tec a sisakom, asszem cseh. Nem rossz márka minőségre, viszont szerintem túlárazott.
Ráadásul ennek a típusnak amit én vettem egyáltalán nem kivehető a bélése (ilyen sisak gyártását büntetni kéne), szóval kapják be. Szerencse, hogy nem sokat megyek, így nem koszolódik annyira.[ Szerkesztve ]
-
Móci
addikt
Sziasztok! Még tavaly vettem egy Malaguti XSM (AM6) csodát, 2007-2008 körüli lehet. Nem a legszebb, legjobb volt, de motorikusan nem akadt gond. Most viszont elkezdett csörögni kicsit a blokk, s az 50-es keverék (Motul 710 van benne) dacára eléggé füstöl, hiába kapott új gyapotot és tisztítást a kipufogó. Mennyibe lehet kb. egy ilyen blokk felújítása? Nem tudom, hogy megérné- e rendbe rakni, vagy inkább adjam el így, hibákkal. Igazából kellene még gumi, stb... Külön olajzást kikötöttem, mert elszaródott a tartály csonk, s csepegett az olaj, kapott olajcserét, gyertyát...
[ Szerkesztve ]
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
perge666
veterán
A felújítás sok mindentől függ,nem mind1 mit kell cserélni.
1:50-es keverék lehet nem olyan jó,inkább 1:40-est használnék!
Helyileg hol vagy?Lehet valami apró hiba van,csöröghet a felső tűgörgő is ha szerencséd van.
Az alsó már rosszabb mert akkor szét is kell húzni a blokkot is.
Lehet gyűrű kopás is ami az 50-es keverék miatt esélyes is.De volt olyan ismerősöm is aki mondta hogy csörög a motorja,mikor meglestem csak a lánc volt laza / vagy megnyúlt / és az ért bele a vázba ilyenkor csörgött.
2 ütemű motorok velejárója a füst,ez ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Móci
addikt
válasz perge666 #79672 üzenetére
Tolnán lakom.
Erőre jónak tűnik a gép, az egyes sebesség viszont néha kerreg, ha leváltok. Inkább a hajtás rész kezdhet döglődni, talán nem kell furatni a hengert. Maga a motor sajna eléggé elhanyagolt volt, sok elektromos rész (pl. benzin pumpa) ki volt kötve. Amit tudtam átnéztem, takarítottam, cseréltem, de munka és gyerekek mellett nincs sok időm ilyen 'hobbikra'. :)Keveréknél váltok, úgyis lassan kell bekevernem.
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz energy4ever #79632 üzenetére
-
KTMHobby3
tag
válasz Runner_fxr #79678 üzenetére
Szia!
Egy "rendes" motornak benzinszaga van. Egy "igazi" motoros szereti a benzinszagot. A hálószobámba, nappalimba azért én se tenném. Én inkább mással hálnék (huncutkodnék). -
Tamás9x
őstag
Ha jók a tömítések, nincs 30 fok, és gyári a légszűrő, tökéletes az égés, nem nagyon van szaga a motornak
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #79681 üzenetére
Valamilyen szinten lesz, főleg 2T esetében, ahol mindig visszadolgozik egy picit a levegőszűrő felé, meg ugye a kipufogókönyökben is lerakódik. Főleg miután meghajtottam a Scara-t 100 körül, olyan szaga volt, mint egy kiégetett versenygépnek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
válasz Runner_fxr #79678 üzenetére
Nincsen benne benzin. Leengedtem, majd ami a karbiban volt, azt kijarattam.(meg azzal kis addagal is 1,1-1,2km-t gurultam el. ) Kijaratast kovetoen egy napig nyitvahagytama tankot, hogy szaradjon ki rendesen. Rozsdasodas ellen meg van benne silicia parnabol jonehany, es ugy van visszazarva a tanksapka.
-
#89309696
törölt tag
Nem tudtam, hogy pénteken háromkor zár a szerelő, leláncolt kapu várt már 3:34-kor, a motoromon meg ott virít az új szép fekete gumi bent az udvarban ácsorog és csak nézegethettem kintről. Hát akkor a hétvégét ott tölti. Remélem a benzincsapot elzárta (figyelmeztettem rá) különben hétfőre a tank tartalma a betonon lesz és pont teletankoltam. -
CartmanLand0
senior tag
Vettem uj akksit a gépsárkányba a régi megadta magát. Még sosem helyeztem üzembe akksit. Savas gondozásmentes Rider akksi egyébként. Ha jol néztem utána, a sav töltés menni fog szépen viszont nem tiszta hogy használat előtt tölteni kell vagy sem ? Valaki szerint igen van aki szerint nem.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz CartmanLand0 #79685 üzenetére
-
CartmanLand0
senior tag
válasz Zoli bácsi #79686 üzenetére
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Sose voltam motoros arc, mindig is az autóbuzernyákok táborába tartoztam. Azonban a napokban láttam egy vidinyót a Super Soco TC-ről és basszus azóta egyre inkább a hatalmába kerít a cucc. Ami valszeg azért is sikerült neki hatványozottan, mert épp Bp-en belüli saját commuting forradalmamat tervezgetem (jelenleg leginkább e-rollerre fókuszálva).
Igazából a design fogott meg nagyon, tudtok esetleg ajánlani hasonlóan classic, de egyben modern (cafe racer) kismotort ajánlani? Fontos a "kismotorság", mert bele kell férjen a "B"-s jogsiba. Létezik egyáltalán ilyen a megadott feltételekkel és nem elektronyosan? Ja, és milla alatti áron.Összefoglalóban láttam egyik kolléga szekerét, Hyosung Karion RT125. Az is egész jópofa, de ugye ez megint kiesik a B-s jogsiból. Miért van egy olyan érzésem, hogy 50ccm-ig nem fogok a feltételek szerint találni semmit?
Köszi előre is!
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
nyogo83
Topikgazda
válasz TheProb #79689 üzenetére
A Karion pont az enyem(volt)
Es igen, sajnos jol erzed, 50cc-ig nagyon nagyon gyer lesz a valasztek, ami tetszene is. En mindenkepp azt ajanlom, hogy azt a par orat es kb 40-50ezret aldozd be es csinald meg legalabb a B125-os jogsit.
125cc-is kategoriaban mar boven fogsz talalni olyan motort, ami esetleg megfelel az izlesednek.
Amugy meg nem dobtam be itt a topicba, de par napja a Karion-t lecsereltem egy masik szinten 125cc-es jarganyra.Gondoltam ha majd lesz hosszabb tavu tapasztalat, akkor beirom, de mar igy saccra egy 100Km utan is meglepoen pozitiv velemennyel vagyok rola, annak ellenere hogy elegge kritikusan altam hozza.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #79693 üzenetére
Eleg sok guminal nem szoktak megjelolni, mert van hogy attol eltero pozicioba forgatva jon ki siman a centrir meg akar plusz suly nelkul is.
Most hirtelen nem remlik hogy akar Michelinen vagy Heidenaun talalkoztam volna-e jelolessel.
Na majd a haveromat megkerdezem a Kekholdnal, hogy van-e ennek valami oka, tobb gumit latott mar mint en[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz nyogo83 #79691 üzenetére
Várom a tapasztalataidat. Én is nézegettem, marha jól néz ki....Meg egy 400-as hosszú löketű Benelli-t [link] is nézegettem...Meg sok mindent nézegettem.... Villanyos Socco-t ki is próbáltam. Aztán beleért az ujjam a bilibe..Akarom mondani azt mondta az asszony, vegyek egy robogót...Az olyan nagypapás.. (Nem vagyok még, de bőven lehetnék) Egy 125-ös Liberty-t vettem, de előfordul hogy elkap egyszer a szent buzgalom, és lecserélem váltós motorra. Vagy veszek mellé egyet....
-
kovipetiii
csendes tag
Sziasztok . Napokba jutok hozzá egy malaguti F18 (125cc ) robogóhoz . Új aksi és olaj csere után kapom meg . Külföldön dolgozott a barátom és ezért két évet állt . Átnézi rendbe rakja és már gurulhatok is. . 1 Mit érdemes átnézni rajta, mire érdemes odafigyelni használat közbe ? 2. Kinek van tapasztalata erről a típusról ? Köszönöm.
Iphone 13pro, Ps 5,Lg nanocell tv, Chevrolet orlando , peca.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz TheProb #79697 üzenetére
Keeway K Light 125.
Bevalt, oskovulet nyomorudas, leghuteses Honda masolat blokk, orok mint a nyomorusag
0 Km-esen 700k korul van nevreirva.A kezeloszervek, fek-kuplung karok nagyon masszivak, meglepoen normalis minosegu barmi amit nezek rajta.
Tovabbra is fenttartom, hogy a Keewaynal meg kell nezni nagyon milyen modellt nez az ember, mert nem veletlenul olcsobb mint egy “markasabb”.
En is kulfoldi klubbok hosszu tavu tapasztalatai miatt mertem megvenni, Angliaban/Braziliaban/Portugaliaban rengeteget adtak el belole.Zoli bacsi: koszi! Azt a haverom nezegette, de szinte lehetetlen volt talalni belole itthon akar 1 tesztpeldanyt is amikor keresett motort, aztan csak az igergetes ment Egyebkent nekem is bejon
Perge666: Koszi!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen