- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #21900 üzenetére
olaj: keveredni fog nem lesz semmi sztem. de nézegesd a tartályt vagy amikor már sokat világít akkor borítsd bele.
lejtő: ha még zárt állapotban van a kuplung, tehát nincs kapcsolat a motor és a kerék között akkor gurulhatsz, de indítás után ha gázadással eléred a kuplung nyitási f.számát akkor nagyobb sebességnél nagyot tud rántani, én ilyet max 20-25km/h-nál csinálok, amikor már lelassultam.Szivatót nem tudom, enyém automata. De szerintem normális.
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #21942 üzenetére
na de a 10Ah-s méretre megegyezik?
nekem a gyári yuasa 5 évet bírt, a 6-on még akkuvittel elment de ha pár hétig nem használtam akkor elhalt, a télen pedig végleg elhalálozott. most vettem új vartat úgyanúgy 4Ah-t.
ha valaki szeretne akkor adjon emailt és tudok adni angol ('97) és olasz ('96-'06) Aerox manualokat.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #22021 üzenetére
nekem az tűnik fel, hogy nagyon szivárványos a kuplungharang. a többi az rendben van. nekem se fut ki teljesen a szíj.
kkrsi: aerox 50
bati051: ha nem gyilkolják meg normális olajat tesznek bele akkor simán elmennek annyit. a fekvő vizes minarellis aerox az 4,6 ha jól tudom. képek alapján az a BW's álló minarelli, de az is hasonló erőben lehet.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #22090 üzenetére
a berúgó racsninak a negatívját kell elkészíteni valami vastagabb lemezből, egy nyelet rá aztán kész. közepébe meg egy akkora lukszit amibe belefér a megfelelő dugókulcs. majd befotózom ha szükséges
SzlobiG: mivel táplálod a légkulcsot? mármint milyen paraméterű kompresszorral?
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #22146 üzenetére
passz. nekem eddig vízpumpa felújító szett kellett az 4k körül volt postával.
most féktárcsákat és betéteket veszek (meg egy halogén izzót kipróbálás végett hátha jó valamire) ez egy 25 környékére számítható. én egüről szereztem be ezeket.
görgőt és szíjat anno a helyi motorosboltban vettem RMS-t pár ezresért.
ja most látom h az nem 15,37 hanem 15,7 csak elírtam[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
nah ma megitattam a kecskét 18803km
[link]
[link]képeket csak a hiteles fogyasztás számolás végett készítettem, ami majd következő tankoláskor számoltattatik.
más ha forgatom a hátsó kereket akkor a kihajtás mennyire lehet "zajos"? kihallok belőle valami szakaszos nagyon halk kattogás szerű hangot, mintha valami rúgó feszítene valami ami picit tud mozogni ha lassan forgatom, . olajat 6000km-ként cserélem.
-
golyani
addikt
válasz jaktib #22209 üzenetére
az enyémbe volt már sima 95-ös( shell, omw, auchan, metro), 98-as, v-power 95, omw spéci 95 és mind egyformán megy velük, legfeljebb picit más a bukéja a kipufogónak. mehetne bele a 100-as is attól a kompresszió nem nő meg a hengerben h szükség legyen rá. egy a lényeg rendes minőségi félszint vagy szintetikus olaj legyen benne.
motorra matricát én szerintem a helyi nyomdában megpróbálom leboltolni.
-
golyani
addikt
válasz DigitXT #22246 üzenetére
Grimeca tárcsa: nagyon jól pontosan passzol a gépre, lyuggatása mint a gyárié, belső élek ha jól látom valami fekete cuccal festve, nem csak úgy puritánul hagyva.
Ferodo Argento betétek: pofás darabok az elsőn a ferodol réteg picit alacsonyabb, mint a korábbi szinteres Goldfrenen S3, a teteje a tárcsa szélétől 0,5mm-re lehet (az előző pont a szélénél volta régi tárcsának).
motorozgattam is ma egy pár kilométert összevasalás címszóval, már egészen használható, de még folyamatosan növekszik a fékerő. az első kezd is visítani egy adott fékerőnél, elfelejtettem letörni picit a betét sarkát( mondjuk eddig a gyári brembo és a goldfren is sikított elöl).
-
golyani
addikt
fékvisításra mi a recept?
új tárcsa új betét, megvolt már a vasalás is (azalatt nem visított), városban is jártam. pont annál a pontnál (fékerőnél) vonyít ahol a legtöbbet használom (~közepes fékerő). pofára már tettem pici lesarkalást, de nem segített. de mint írtam, a gyári és a másik betét is hangoskodott, állítólag az első fék az aeroxokon hajlamos rá. -
golyani
addikt
jah roxiban ugyanaz a blokk van már a kezdetektől fogva. ami érdekes, hogy 7,4 kompressziót írnak rá a yamahánál, a minarelli honlapon meg 12,5-et.
Moto scooter meg sintetico 2t kb ugyanaz az olaj, viszkozitásban van 4 tized eltérés.
moto scooter 2t pdf
moto sintetico 2tféknek mennyi idő bekopni? már egy olyan 50-60km motorozgattam, de még azaz állapot h visít az első fékem. szétszedtem, nincs felüvegesedve vagy megégve. szerzek majd ilyen fékpasztát, remélem az megoldja a gondomat.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
-
golyani
addikt
nekem amikor a roxi új volt és bejáratós, fél gázzal tudta az 50-55-öt ami akkor a fojtott vége volt, és az emelkedőkkel sem voltam gondban, igaz én nem járok/tam hosszú dombokon vele. Igaz nálam a fojtás a következőkből állt:
- hézagoló a variátorban
- vakcső a kipufogón, illetve nekem azt a szekunder levegő nevű dolgot is lekötötték.
- illetve a szívóoldalon valami fojtás (talán szűkítő a membrán előtt)ezek után meglepődve vetem észre hogy csak 65-70-re nőtt a vége a motornak, holott többnek kéne lennie... nekiálltam szétszedni hát láttam, hogy benne maradt a variátorban a hézagoló, amit utólag kivéve 80-85-re nőtt a vége a dolognak. értékek persze óra szerinti adatok
füstölés: hidegen normális, melegen nekem teljesen eltűnik.
fék majd összekopik és akkor elméletileg nem kéne neki sípolnia. ha mégis akkor vannak fékpaszták amik elméletileg megszüntetik a dolgot, én ma vettem ilyet, majd írok tapasztalatot.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
milyen japán robogók vannak mostanában?
-
golyani
addikt
válasz barack1997 #22627 üzenetére
katanában és adressben tudtommal morini blokkvan ami szintén olasz. akkor maradtak a hondák.
-
golyani
addikt
válasz golyani #22176 üzenetére
ma tankoltam. 5,71L ugyanannál a kútfejnél. 19011km.
[link]
az óra szerint 2,75-ös fogyasztás. 10% csalással (187,2km) számolva pedig 3,05, mindez fékkoptatós használattal ( sok gyorsítás, sok fékezés). szóval ha normál üzemmódban járkálok akkor 3 alatt vagyok simán.vettem ma egy flaska repsol scooter 2t-t. unixnál akcióval megkaptam 2300-ér.
továbbá a fékkel kell kezdenem valamit mert fogni fog, de nagyon visít
-
golyani
addikt
én olyan 63-65 körül mozgok . nyelezni én is szoktam, de csak rövidebb távokon 1-2-3km. meg inkább beállok egy bő félgázzal egy olyan kényelmes óra szerinti 70-75-re és elrötyögök A-ból B-be. városban sincs szükség nyelezésre, max pirosnál.
hiába annyi autotékánál, az Miskolcon nincs, haveroknak nem kellett olaj így nem lett rendelés se. magamnak meg nem rendelek be több litert (legalább 5 kéne hogy megérje a szállítás miatt).
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz DigitXT #22851 üzenetére
nah nekem az alábbi esetek forognak fenn:
- picit húzom visít, de ha jobbam rámarkolok akkor elhallgat.
- húzom és nem visít de mikor engedem a fékkart nyikkan.
- mindegy hogy húzom visít nagy fékerőnél is
- húzom visít, elengedem behúzom újra nem visít
- jó erősen fékezek egyet nagy sebességről, utána két fékezésig csendben van.Amiket próbáltam:
- 45 fokban letörni a belépő élét a betétnek - nem segít
- Textar ceratex fékzsírral (vagy mivel) bekentem a betét hátlapját, meg a dugattyú lapját illetve a csapot és feszítő lemezt - nem segít
- aztán betettem egy darab papírt amit ezzel a ceratexel "ragasztottam" a betét hátlapjára, hátha segít valamit (autókhoz nagyobb motorhoz való betétekhez jár ilyen rezgéscsökkentő lemezke vagy micsoda ennek az elve alapján) - hát nem segített.
- smirglivel picit megdolgoztam a betéteket ez kb 2 fékezésig segített.nem hiszem h tárcsa hibája lenne, mert a hátsó az csendben van 8ugyanolyna tárcsa, betét), egy-egy hosszabb fékezésnél ad ki hangot de azt is csak halkan.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
létezik ilyen 35/35-os BA20D-s halogén pilács. egütől rendeltem is a múltkor de nem jött a csomagba gondolom kifogytak. helyi boltba meg nincs mer nagykerből se tudnak beszerezni mer ott sincs. kínait ne vegyél görbén áll benne minden ami görbén állhat. bárdinál van hella az egész használható valami 600Ft magassága. osramot kerestem, de azt se kaptam itt a balkán keleti csücskébe...
-
golyani
addikt
válasz Criton #23103 üzenetére
Ezért csinálom meg magamnak a szervizelést, olajcserét egyebeket.
Egyszer vittem a helyi szervízbe, kértem, h légszűrőt cseréljenek, mert kezd kiszakadni(én meg nem találtam épp gyári sűrűségű szivacsot), de hajtóműolajat kb 2 hete cseréltem. erre jönnek ki h a légszűrő az még jó, hajtóműolajat tettek bele...Fojtást kivetetni Egerbe vitte el apám, ott is vettük, ott rendesek voltak.
Ezek faék egyszerűségű gépezetek, egy kis ügyességgel otthon jól szerelhető gépek. A szokásos általános karbantartási műveleteket ( ékszíj, görgő, ha van(és éppen lerohad) vízpumpa, fékbetétek/tárcsák, gyertya, "üzemi folyadék"-ok cseréje, légszűrő tisztítása) otthon alap szerszámkészlettel elvégezhetők.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz runner 125 #23140 üzenetére
mint ami új
lemosom már én is a verdát aztán lövök valami képeket. csak nincs műanyag ápolóm h szép csili vili legyen .
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
runner 125: szilikonnal állítólag az a baj, hogy ha megsüti a nap akkor egy idő után kifehéredik. nem igazán akarom én ezt pimpelni, anno volt benne kék led meg pijos neon amikor még sokat bandáztunk helyben süldő tacskó koromban:
[link]illetve találtam még egy újkori képet:
[link]sajna az első matricákat meg kéne csináltatni, a régiek megvannak a félbetört idomon amit direkt elraktam ilyen célra. illetve az első két idomot lehet le kéne fúvatni még egyszer, mert 1-2 helyen nem a legszebb (de ismerős fújta aprópénzért színkód alapján úgyhogy tökéletes ),de mivel ezüst így nem látszik csak ha figyelem. meg a két hátsót is lehet meg kéne ködöltetni mert néha szűk az ajtó ahol kihozom ,de inkább lehet teszek rá valami matricát.
néha még egy Leovince ZX-en és egy variátoron agyalok, de ez utóbbi hamarabb bekövetkezik, mert előbb-utóbb el fog kopni. A kipufogót meg le kellesz festenem, mert egyes helyeken elkezd lepattogzani a hőálló róla, mivel egyszer már festettem, mert a gyári kifakult szürke nem volt szép, csak találnom kell valami brutál hőállót.
eddig csak a vízpumpám halálozott el valamikor 18000 környékén,akkor kapott új hűtőlötyit is, illetve most volt kopáshatáron a fék. ezenkívül csak olajat légszűrőt illetve fényszóróban izzót kellett cserélni, meg egyszer fékbetétet. Féklötyit cserélem 2 évente kb.
eddig egy balesetem volt, amiben szerencsére csak műanyag +első lámpa tört illetve a hűtőtartót megnyomta picit de azt visszahajtogattuk.
én ezt a Turtle Metallic Waxot használom, de el fog fogyni, m-es termékekre szeretnék átállni csak drágák. néha lekenem a bukót is.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
lejárt a limit szal 3M-es termékekre akarok átállni.
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #23180 üzenetére
úgy volt. kimatekoztam, hogy mekkora előtét kell neki rádugtam az akkura egy kapcsolóval és kész. anno én volt a "zelektronikai zseni", mert tudtam előtét számolni meg tudtam duncs nélkül forrasztani én csináltam majdnem mindenkinek a haveri körben az ilyesmit. olyan 600-700 ohm körüli ellenállás kell /led.
izzó tárcsa az azért már elég meredek, főleg h ezek az organikus betétek kb 450 fokig működnek jól.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
gondoltam. de a betéteknek is van egy határuk amit bírnak, amikor a vas meg izzani kezd az nem 200 fok. a látható vörösizzás 700 fok körül jelentkezik, ott már régen túlléptük a fékfolyadék forráspontját is. a szinteres betétek szoktak bírni ilyen max 700-800 fok körül, ugye fékerejük is melegen nagyobb mint hidegen, ellenben kajálják a tárcsát. ezek az organikusok kb 450-500 fokot szoktak bírni.
én első körben javasolnék egy betét kiszedést, átvizsgálást. ha menthető akkor féktisztító+ smirglivel megdolgozni és visszarakni, ha nem akkor új betéteket ( ferodo, goldfren, ebc, galfer teljesség igénye nélkül). illetve én cserélnék féklét. én kúton vettem Shell Donax YB-t fél literes flaska, 4 cserére (első+hátsó) átmosással is bőven elég.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
most vettem Grimecát (DR106) + Ferodo Argento (FDB680 vagy 889 előre nekem az előbbi van, hátra meg 2062) betéteket. fogni fog semmi gond vele, ellenben az első szeret hangosan sikítani, gondolom még vannak sugárirányú barázdák a tárcsán és amíg azok nem kopnak le addig csinálja. a hátsó csak alkalomadtán követi el ezt a hibát, akkor is halkan. volt még Goldfren S3 jól fogott néha hangoskodott csak. a gyári betétek kibírtak kb 8-9000km-t, akkor tárcsa még bőven jó állapotban volt, utána tettem bele a goldfreneket. nah a betétek fele még 10000km után meg van de a tárcsa kopáshatárra illetve néhol az alá kopott, így én szinteres betétet utcára nem ajánlom. egy pár betét egy pár tárcsa, nekem ez a tapasznyalatom, másnál lehet máshogy van, nagyban függ a tárcsa anyagától is, habár a roxon a gyári tárcsa is rozsdamentes acél. Ferodo van akinél csendben végzi a dolgát, van akinél visít, én egyelőre nem akarok elhamarkodott lenni várok még hogy kopjanak.
ha rázza a fékkart, akkor valószínű hullámos. ki kell órázni. én kióráztam az első kerekemet valamék nap 0,05 van benne, gyári megengedett érték 0,15mm.
most nézem, hogy goldfrenből csak szinteresek vannak. a stage6 = galfer.
a betéteket nekem Egü ajánlotta. amit nem értek az pedig a következő: az FDB680 és 889 betétek tök egyformák, annyi különbséggel, hogy az egyiknek nagyobb a pucuja amibe a csapot dugod, de a luk ugyanott van rajta. egyiket az 50 másikat a 100-as roxhoz írja, holott mindkettőn ugyanaz a fék van . természeten a 680-as (amit a katalógus a 100-ashoz ír) tökéletesen passzol az 50-esbe is(tapasznyalat, mert beletettem és belement ).
így hirtelen ennyi remélem kielégítő választ kaptál
-
golyani
addikt
-
golyani
addikt
nekem a led úgy volt rögzítve hogy:
- visszahajtottam a lábát, így a led a lukból kivilágított a lábát meg ráragasztottam a műanyagra pillanatragasztó/ducktape párossal -
golyani
addikt
tankoltam. 2,95 lett az átlag.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs