- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Vezetékes FEJhallgatók
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
golyani
addikt
válasz 30z.Samu #48654 üzenetére
Nemrégiben cseréltem ugye a szíjamat újra, amihez kellett a 4,9-es görgő, mert a 6-os nehéz volt. 5,5 a gyári de olyanom pont nem volt venni meg lusta voltam, mondom ha nem eszik többet a 4,9-essel akkor maradhat. hát a tapasztalat az, hogy hála az új szíjnak 74 km/h körül van a vége, a könnyebb görgő miatt jól gyorsul, a fogyim meg inkább csökkent mint jelenleg 2,5-2,6 L/100km körül mozog. Mindez egy 27500-at futott, 9 éves Aeroxtól . Én nem váltanék, a jelenlegi napi 2*20 ingázásra + egyéb mászkálásra ez is frankó.
A tükröket mondjuk le kéne cserélni ,mert mállanak a gumik rajta.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
tapasztalat / vélemény?
-
golyani
addikt
válasz Vangelis #49966 üzenetére
Aeroxban a gyári 5,5 és 4,9-esekkel is pont annyit megy végre, mint a gyárival. picit jobban gyorsul. Fogyim nem változott, még talán javult is egy leheletnyit.
Én 9 évnél tartok és 28000km-nél, eddig kellett:
- 1 garnitúra gumi
- 2 garnitúra fékbetét
- 1 garnitúra féktárcsa
- 18000 km környékén vízpumpa
- izzók
- gyertyánál betartottam a ~6000km-es csereintervallumot
- hajtóműolaj ~szezononként
- légszűrő többször (1-2x tisztítás, majd csere)
- 2x ékszíj
- 1x görgők
- 23000 tájékán variátor (Polini) görgőstől
- most szívócsonk[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Vangelis #49983 üzenetére
Nekem a görgős sztorim így néz ki sebességekkel kombinálva:
- gyári varioban 5,5g a 80-as órán kb 86-88 tájéka
- polini kopott szíjjal 6g görgőkkel(csak ilyet kaptam hirtelen, szíjból, meg csak gagyisztáni volt) kb 82-84
- polini új szíjjal, ehhez már sok volt a 6g, így beraktam a hozzá kapott 4,9-eseket kb 86-88 ismétA 6-os görgőkkel 40 tájékán volt egy nyomatékvölgyem, ami az új szíjjal igen eldurvult, 0ról gyorsítás meg elviselhető volt, de lassítás után gázt húzva igen nehezen akart gyorsulni. A 4,9-es szettel, meg picit magasabb fordulaton dolgozik a motor, jobban gyorsul és végseb-re is jól teljesít változatlan fogyasztás mellett.
-
golyani
addikt
válasz szentkuti11 #49988 üzenetére
pont, hogy ráad, nem pedig visszavesz
-
golyani
addikt
válasz z0l1ka #50548 üzenetére
Én 16,5x751-es Mitsuboshit vettem aeroxra ami szintén minarelli blokk. A gyári 12ezer km után volt ~754mm hosszú, volt RMS is annak a mérete elméletileg 16,6x747 de 6-7ezer km után már súrolta a 760-at, az RMS-t nem ajánlom.
[link]Itt pl hozza mind a 3 féle méretet, de csak a 2 leghosszabbnál írja, hogy gyárival megegyező.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz frigoo #58454 üzenetére
Én szűk két éve beruháztam egy Polini Speedcontrolra, mert nekem is gatya lett a vario, mondjuk kb 25 ezret futott és a gyárival együtt elhasznált 4db szíjat. Az Aerox új korában futotta óra szerint a 80+ km/h-t. Utána low budget RMS szíjak kerültek bele amik hamar meg is nyúltak 747-es gyári érték helyett simán mértem rajta 755 körül is 6 ezer km után, holott a gyári szíj 10 ezer km után is 751->753-ra változott. Először 6g-os görgőkkel raktam össze (gyári 5,5g) és egy ilyen használt szíjjal, semmi mást nem cseréltem. Így ment óra szerint 80-82-t, de 40-50 tájékán volt egy kis nyomatékhiány. Később beruháztam egy 751-es Mitsuboshi szíjra, de ahhoz meg nehéznek bizonyult a 6g-os görgő, és beraktam a variohoz kapott 4,9-eseket. Ezekkel pont úgy gyorsul(vagy még picit jobban) mint új korában és a végsebesség is nőtt pár km/h-t, de még a fogyasztásom is csökkent pár decivel.
Tapasztalat alapján 5mm szíjhosszbeli differencia ~3-4km/h-t jelent ( mondjuk itt a szíj vastagságában is volt szűk 1mm difi). Persze jól hézagolt varióval. Mert ha csa kezen változtatunk, akkor nyerhetünk valamit végsebességen, de akkor elindulásnál vesztünk. Ez csak a hézagolásra vonatkozik, ha belenyúlunk a kuplung nyitási fordulatszámába akkor az egy másik történet.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz dzso22 #58496 üzenetére
Szerintem Kizárt, hogy csúszott. Egyszer egy frissen beszerelt ékszíjnál hallottam indulásnál, hogy csúszik, ennek pedig nem volt semmi hangja. És főleg akkor lehetett ezt észrevenni amikor nagyobb sebességről visszalassítottam 40-50 közé, azután gázadásra volt egy kis gondolkodása. De mindegy is kár ezen vitázni, most tökéletes .
-
golyani
addikt
válasz Redneck #58511 üzenetére
Aerox-ra gyári tárcsához miután elkopott a gyári brembo, Goldfren S3-at vettem de mire elkopott meg is ette a tárcsát. Utána Ferodo betéteket vettem Grimeca tárcsákkal, teljesen jól működnek. Ez elején kicsit nyikorogtak, de miután bekoptak elhallgattak és jól fognak.
-
golyani
addikt
válasz dzso22 #58559 üzenetére
Szerintem a kék dobozos a régi dizájn, az új meg a narancs. Én unixba szoktam vásárolni, újabban csak narancsot kaptam, régebben volt még kék is. Repsol honlapja szerint is csak egyféle Moto Scooter 2t van. Nem a Moto Competition 2T és a Moto Sintetico 2T amiből az egyik átlagosabb a másik pedig kihegyezettebb motorokhoz van ajánlva?
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #58571 üzenetére
Gyári motorba,8 de még egy 70-es vashengerhez is) simán elég egy szintetikus normális olaj. 30 ezer lesz nemsokára az Aeroxban és eddig megfordult benne 10 év alatt: Shell Advance VSX 2T, Valvoline Durablend Scooter 2T, Repsol Moto Scooter 2T. Tavaly nyáron bekukucskáltam a kipufflukon egy lámpával, és habár már kezd fényesedni a henger, de a hónolási minták még látszanak.
A fentebb írt olajakat évekig használtam és emlékeim szerint időrendi sorrendben is írtam.
- Amikor az újonnan elhozott motorból kezdett fogyni a gyári olaj, akkor vettem bele a Shellt-t mert viszonylag jó áron volt kúton, meg érdekes illata volt tőle a mocinak
- Amikor 3ezer felé ment az ára, akkor volt az Auchanban Valvoline akció kb 3-4 litert vettem.
- Aztán mikor elfogyott és lett Unixos kártyám azóta a Repsollal járok (~4éve)Differenciát nem véltem felfedezni az olajok között, maximum a kipufogófüst szagán.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz korcsillio #58628 üzenetére
Műanyagidomok belső oldalában kör alakú szimbólum benne gyártási év, középen körben a hónap. Ugyanez villaszárak belső oldalán illetve kerekek küllői közül valamelyikben.
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #58691 üzenetére
Vásárlói szempontból hasznos. De gondolj bele, hogy ha sokan csinálják azt, hogy megvesznek dolgokat amiket utána 1 hét használat után visszadobálnak, hogy nekem mégse kell, akkor az eladói oldalról nézve elég nagy mínusz. Természetesen ha hibás a termék az más tészta. Csökkenti a vásárló felelősségét afelől amit vesz, mert így rövid határidőn belül visszaadhatja. Nem kell ész nélkül vásárolni.
Te esetedre levetítve: csóka mondta nincs 72-es, de a neten volt. Akkor miért nem rendelted meg a neten keresztül, ha úgy sem volt sürgős.
-
golyani
addikt
Aeroxba is, mint írod 10w-30-as van előírva. Én beletettem a 80w-90-es hajtómű olajat, többször is, mert már egy flakon elfogyott (mondjuk ebből adtam kölcsön is). Ez ugye kifejezettem váltó/hajtóműolaj. A 10w-30 pedig motorolaj abból is legalább API SE minősítésűt kellene használni (amire hivatalosan is azt írják, hogy nem való 1979 után gyártott autókhoz), persze ettől már jóval jobbakat lehet kapni, (asszem API SJ a legalja ami napjainkban használatos) .
Érvelésem a következő:
- a hajtóműben van pár csapágy meg fogaskerék, égéstermék nem igazán
- ebből adódóan különösebb diszpergáló hatásra nagy szükség nincs, mint motoroknál, ahol pl a kormot is meg kell tűrnie az olajnak
- ellenben a hajtóműolajok kifejezetten ilyen helyekre vannak tervezve (EP adalékok)
- a 80w-90-es olaj kb egy 10w-40 olaj viszkozitásával egyenlő (picit sűrűbb), csak hajtóműolajoknál más a jelölés, a 75w-80-as pedig a 10w-30 hoz áll közelebb (picit hígabb)
- olcsóbb ( a 80w-90 mint a 10w-30, kb a fele)Ebből kifolyólag, a robogó hajtóműjébe tökéletesen passzol a hajtóműolaj. Ellenben motorolaj van előírva, mivel motoroknál a motorolaj végzi a váltó kenését is, ergo mindkettő jó. Innentől kezdve mindenki azt vesz amit akar.
(ui.: Egyszer raktam bele sima 5w-30-as motorolajat is, mert le akartam cserélni, de nem volt más kéznél, és azzal sem volt semmi gond. De ezt csak így fű alatt, nehogy megkövezzetek )
[ Szerkesztve ]
-
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #59657 üzenetére
Erre én azt tudom, mondani, hogyha a gép megkapja a rendes olajat, üzemanyagot és egyéb karbantartást, úgy lehet húzni a szarvát ahogy nem szégyenli az ember. Ott van nekem a roxi, most fog 30k-ra fordulni és a motorja bontatlan (egy polini vario van benne mert a gyári már elég kopottas volt). Nyáron szinte mindennap járok vele és amikor azzal megyek melóba, van olyan szakasz amikor nyelezem. Illetve ha kerget eső akkor akár 7-8km-en keresztül csőgázon repesztek olyankor, ha benézek a kipufogón látni hogy valami vörösen izzik odabent (gyári katalizátoros kipufogó).
Szedtem már egy ilyen gyorsulásmérő appot telefonra kíváncsi vagyok mit megy a gép, ha jó idő lesz lemérem.
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #59677 üzenetére
WP-re egy Carpower nevű appot találtam. Be lehet állítani mettől-meddig akarsz mérni próbaképp mértem 0-30-ra: 2,9 2,9 és 3,0mp és 0-60-ra: 12,3 11,2 és 13,2 mp jött ki, mondjuk a 3-nál picit visszaengedtem a gázt. De a pontosságát megkérdőjelezném, mert menet közben figyeltem és egyenletes gyorsulásnál volt, hogy csökkent egy pillanatra a pillanatnyi sebesség.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #59967 üzenetére
Hát nekem az aeroxban volt már Shell, MOL, OMW, Auchan, Metro-Envi 95-ös illetve 95 V-Power. Semmi különbséget nem vettem észre rajtuk menetteljesítmények tekintetében. Tegnap vettem olajat és már új flakonos Repsol Moto Scootert 2T kaptam Unixnál kártyával 2400 JMF-ért.[link]
-
golyani
addikt
ennél amit hallani, hogy a szabadonfutónak van egy kis lógása és becsilingel. Menetközbe néha úgy egy bizonyos fordulatszámon, hogy behallatszik a bukóba . Picit zavaró, de műszakilag hibátlan úgyhogy nagyon nem töröm vele magam.
Jaja újonnan volt 2005 aug végén, nemsokára átfordul a 30000 km-en
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
Jaja minarelli, abból is a gurtner karbis változat. Bontatlan, kivétel a vario (gyári megkopott), vízpumpa (18 ezernél megkotlott a szimmering és vele a csapágy is) és a szívócsonk (tavaly észrevettem, hogy elkezdett repedezni).
Itt mai első indítás:
[link][ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
Na átfordultunk a 30k km-en . Hálából tankoltam V-Powert
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #60172 üzenetére
Teljesen értelmetlen ilyen gépekbe ezeket a benzineket beletankolni. Néha nagy ritkán szezononként vagy 2x tankolok ilyet, akkor is csak poénból, meg ha tényleg tisztít bármit is akkor a karbin legalább egy 5l-nyi átmegy azt viszont látás. Nagy valószínűséggel nem ugyanaz, mert máshogyan van adalékolva. Bárhol (normális helyen) tankolt sima 95, azt kezit csókolom .
-
golyani
addikt
Izzó témára: én a sima BA20D helyett vettem halogént ilyent. Tapasztalat azt mutatja, hogy megérte a pénzt
-
golyani
addikt
válasz enginev3.0 #60740 üzenetére
Ha ennyit megy akkor már nem kéne benne lennie ezeknek a fojtásoknak.
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #60779 üzenetére
Marushin, Lazer MDS sisakokból az egyszerűbbek olyan 20-30 tájékán kaphatóak. Érdemes Shoxnál figyelni akciókat. Pl az én MDS sprinterem akciósan kevesebb volt, mint 30 csak akkor már nem volt méretemben, így normál áron vettem 40-45 körül nem emlékszem. Előtte egy 30k-s Uvexet nyúztam. De ahhoz meg nme kaptam csere plexit sehol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kedvenc zene a mai napra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs