- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen monitort vegyek?
- 3D nyomtatás
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Vajon a fogyasztás csökkentő hatású olajok 30-as melegoldali viszkozitása (szemben az A3-asok rendszerint 40-es értékével) megfelelő védelmet nyújt-e a korszerű 16V benzinmotorok számára akár extrém igénybevétel esetén is? :
Az utóbbi években mind a motorépítés technológiája (megmunkálás precizitása), mind az ehhez párosuló kenéstechnika sokat változott. Valóban igaz, hogy az üzemanyagtakarékos (5W30-as) motorolaj 100 C-on mért viszkozitása mintegy 30%-kal alacsonyabb mint egy 5W40-es olajé, ezért ez az olaj vékonyabb kenőfilmet képez az alkatrészek között mint a hagyományos olaj. Ez a vékonyabb, kevésbé viszkozus kenőfilm eredményezi az üzemanyagmegtakarítást. A kérdés az, hogy ez a vékonyabb olajfilm, nyújt-e kellő védelmet a motornak nagy terhelés mellett?
A válasz a kenőanyagok specifikus tulajdonságait kialakító adalékokban rejlik. Az adalékok jelentős fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években elsősorban annak hatására, hogy a motorgyártók egyre erősebben igényelték a x-W30-as viszkoziású motorolajokat és így ma ezek az új adalékok lényegesen magasabb termikus stabilitást, nyírásstabilitást, öregedés elleni védelemet, detergens és diszpergens tuljdonságokat biztosítanak a motorolajoknak. Meg kell jegyezni még azt is, hogy a motorok alkatrészei lényegesen precízebb megmunkálással készülnek napjainkban, mint korábban és az anyagtechnológia is sokat fejlődött. A kisebb tűréssel készült alkatrészek teszik lehetővé, hogy a vékonyabb olajfilm ellenére sem jelentkezik jelentős olajfogyasztás.
Összefoglalva: az 5W30-as motorlajok hasonló teljesítményszintel rendelkeznek mint az 5W40-es olajok ezért használatuk még fokozott igénybevétel mellett is ajánlott és tökéletes működést és hosszú élettartamot biztosítanak a motornak.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Savanya
addikt
-
rob210
Topikgazda
válasz Savanya #30454 üzenetére
Ez nekem is benne van a könyvemben.
A hangsúly nem ezen volt.
De tényleg hagyjuk, mindenki azt tesz a kocsijába amit akar.
Szerintem a 10W egy kínzás a 16V-s motoroknak és akkor ez legyen az én szubijektív földtől elrugaszkodott véleményem.Mindenkinek bódogság és szeretet.
Renault power
-
-=Tiger=-
tag
válasz rob210 #30455 üzenetére
Nekem anno volt benne Castrol 5W... 10W... ette mint a szemetet. Amióta ELF-et használok 5W-30/40 + némi adalék az olajfogyás teljesen elhanyagolható. Télen alap az 5W-s olaj sztem egy korszerű diesel motorba, de benzinesbe is, nyáron még beletennék 10W-t is de annyira elhanyagolható az árkülönbség, hogy teljesen felesleges.
-
AMD Power
titán
Ebből jöhetne már az új kiadás már.
Vezettük az ideális családi autót
Bukásnak indult: 30 éves a Renault EspaceEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
hossszú
őstag
Egy hónap múlva lejár a műszakim, egy két tenni való lenne az autón, többek között a jobb első futómű felől koppanást hallok ezt kellene orvosolni. Milyen márkájú szilenteket és gömbfejet érdemes venni ami nem megy szét néhány hónap alatt?
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
giigz
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #30472 üzenetére
"Egyszer meghajtanám a ringen a Megane-omat, kíváncsi lennék a köridőre "
Erre válaszoltam azzal, hogy elkopna a gumija.
Én konkrétan egyáltalán nem mennék a ringre minek az is csak egy darab aszfalt.
Ugyan az, mint ha autópályán nyomom neki, ott se megyek 140nél többet és itt se mennék 140 nél többet, nem vagyok versenyző.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na srácok ma hosszú idő után végre rájöttem mi az a zörgő hang a csomagtartó felől.
A külső cróm díszléc tartó fülei mind a 3 el voltak törve.
Megragasztottam vágtam a csavarok alá gumi alátétet most kuss van imádom a csendet a 13 éves kocsimbanIlletve csend nincs mert a zene szól, de nem a nyöszörgő csörgő izélő hangokat kell hallgatnom.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #30475 üzenetére
Én meg nem is jártam manapság az autóval (vagy 3-4 napja), itt városon belül biciklivel jártam, 30+ fokban klíma nélkül nem túl jó döntés autózni Viszont most lesz egy utam ebben a szép kis 35 fokban, az autó a napon áll egész nap, de jó lesz klíma nélkül
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
Hát a klíma az megváltás, az biztos. Ha hűvös helyről indulok akkor a venti fél-álláson lehűti kellően az utasteret kb 32fokig napsütésben. de ha már áll a napon fél órát(pl ma délután 36fokban), minden átforrósodik akkor kell a max fokozat legalább 10 percig hogy észhez térjen a benti levegő.
Ehhez kapcsolódóan, múlt héten voltam szervízben mert állandóan ment a ventilátor a kocsi orrában elől, ha kell ha nem, és a klíma nem hűt megfelelően. Srác rádugta a gépét a szelepre, nyomás tökéletes(tavaly töltve gázzal). Clip elő, rádugta, nini, 19 bárt mutat az 5,5 helyett, azért kapcsolja be állandóan a ventit az ecu. Szerencsére tudtam szerezni klíma nyomáskapcsolót bontottat, csatival együtt, úgyhogy el lett vágva és újraforrasztva a másikkal, és így a hibakód kiütve, tökéletes. Össze volt oxidálódva, valamiért leesett róla a szigetelés és beázott, kontaktspray se használt.[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
gabx76
senior tag
Üdv az Uraknak!
Ma megérkezett Litvániából az okoskerekem (5 nap alatt). Ezzel gyakorlatilag teljes a vezérlés alkatrészlista. ( Még egy szíj jön a héten) Aztán ha visszajött szabiról a szerelő, megy is a gép a műtőbe.
Egy úton kicserélem az üzemanyagszűrőt is normális márkára (ősszel hirtelen kellett vennem, és valami gagyi SCT-t tudtak csak adni a boltban, ahová elszaladtam) + EGR- szelep tisztítás + gyertya hézagállítás.
Kíváncsi leszek, hogy muzsikál majd utána a gép.[ Szerkesztve ]
-
Egy jó renyó valakinek: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
toldy
őstag
Sziasztok, felmerült itthon egy kis gond.
Van egy 2es laguna ( dci) ami nem indul ( behúzva indul), az egyértelmű hogy elektromos gond, az aku elvileg jó, kimérve, a generátor frissen felújítva és működik, viszont az alapjáratott mégis emeli, illetve az aksinál mérve nincs meg a feszültség, és a FC is ezt a hibaüzit dobja. valakine ötlet hogy mi okozhat ilyet?Az élet nem habostorta.
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #30488 üzenetére
Ha a fogyasztása nem számít akkor belevághatsz egy jól átnézett példányba.
Elektromos nyűgei vannak de egész élhető kocsi és szerintem is bazi jól néz ki, ha egyszer rendbe rakod megbízhatónak is nevezhető.
Én nem tudnám fenntartani se fogyasztás se egyéb költségek miatt, de nekem is tetszik.
Ezért vettem a meganet.Renault power
-
Kornel
veterán
válasz rob210 #30489 üzenetére
Ugy nez ki, hogy az eddigi napi 100 km helyett max. 30-at megyek majd csak, de.lehet megoldom bkv-val, vagy valami robogoval.
Ugye eddig fontos volt, hogy minden nap beinduljon a kocsi, es keveset fogyasszon, most gyakorlatilag ezek nem elet halal kerdesek lesznek, ellenben kozel 1,5 milliom benne all a kocsiban most, ezert gondolkozok rajta, hogy eladom, es nezek valamit 500k korul.
Ezek a lagunak mindig is tetszettek, ha nem menne ra a gatyam, akkor lehet erdekelne... -
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #30494 üzenetére
Én nem véletlen írtam amit írtam.
Nagyon tetszik a laguna, de ész érvek alapján a megane mellett maradtam.Nekem konkréten 1.6 16V megane 2001 es a gép.
Amikor vettem jól átnéztem, azóta konkrétan csak a vezérlés csere volt ami igazán zsebb nyúlós és előre be is tervezett móka volt.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #30496 üzenetére
Van kedvezményed meg szerelőd?
Ha utcáról beeső ember vagy esetleg "szak" szervizre bízod akkor 200.000.-
Nekem az egész cserebere, amit a kocsin illik kicserélni vételkor, került 85.000.-
Vezérlés hosszbordás összes folyadék. (fék, olaj, váltóolaj, hidraulika olaj, vezérléskor a hűtőfolyadék,)
Gyertyák, 4db dísztárcsa, hátra ledes izzók, persze ez már csak grátisz.De mint jeleztem én nekem van kedvezményem és szerelőm.
(már amit nem magam csinálok)Renault power
-
-=Tiger=-
tag
válasz Kornel #30488 üzenetére
Én a helyedben csak dieselben gondolkodnék.
Ne haragudjon senki, ha valakinek ez sértő, de sajnos így van: A renault dieselben top motorokat gyárt, benzinesből viszont...
Mindenféle elektromos probléma stb. Ez főleg a Laguna II-re jellemző, de bizonyos dolgokat a Megane II is megörökölt. Nem hiába adják ennyiért ezeket, ami meg valamire használható az 2x ennyi.
Nem azért favorizálom a Megane II diesel-t mert nekem/nekünk az van (többek között), de az idő is igazol, hogy 4-5 év alatt még 1x sem hagyott ott sehol, soha nem volt olyan, hogy nem indul. Megtörni megtörtem nem 1x nem 2x, sajnos volt olyan ami nem is az én hibám volt, de volt ami igen, ez nyílván nem a kocsi sara.
Komolyabb baja soha nem volt, amire több 100E-et kellett volna kicsengetni. Szemezgetek a Megane III-al is, de annyira megvagyok vele elégedve minden téren, hogy sajnálok megválni tőle, annyi pénzem most meg nincs amiből kifutná egy hasonló vagy jobb kategóriájú M3.
Viszont közeli ismerettségben létezik olyan face aki újonnan vette és többet volt szervízben mint otthon. Kilincs problémák, nem lehetett bejutni a kocsiba, nem indult stb stb stb... Vadi új volt márkakerből. El is adták..
Így én személy szerint lebeszélnélek róla.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz -=Tiger=- #30499 üzenetére
Természetesen azt vételkor megnéztem, tudod én nem kezdő renaultos vagyok , nekem beru mind a 4.
A diesel témához csak annyit, hogy semmi pénzért nem cserélném el ezt az 1.6 ot egy dieselre.
Azt aláírom, hogy többet fogyaszt de a fentartási költségekkel együtt kb, ugyan ott vagy.
Egy diesel esetében ha hozzá kell nyúlni az akár mi is legyen nagyon tud fájni, ezt gondolom te is elismered.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- OpenWRT topic
- Ukrajnai háború
- Filmvilág
- Windows 11
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Eredeti játékok OFF topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen