- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Gaming notebook topik
- ASUS Vp249H monitor és az audió bemenet
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
Hátsó fékre, bowden visszahúzó rugót hol kapok? Már mindkettőről elveszett. Eddigi próbálkozásaimmal lyukra futottam. Csak emiatt nem vennék komplett új féket ( több helyen is arra bíztattak)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
weiss
addikt
2002-es Thalia első ajtó ablaktekerőt hogy kell leszedni? Feszegetem, de meg sem mozdul. Rá lehet gyógyulva, vagy kell valami extra művelet? Hátsót anno ha jól emlékszem csak simán lehúztam: [link]
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
LamerGyuri
senior tag
Ha mechanikus kurbli, ugyanúgy jön le, mint a hátsó: van egy gyűrű, amit bele kell tolni a tekerő befelé néző részébe, akkor engedi el a tengelyt. Akkor jön le "simán", ha már ki van kopva.
Lövök képet, ha kell.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
weiss
addikt
válasz LamerGyuri #86205 üzenetére
Kérlek, vagy egy link is jó, mert elképzelésem sincs mit kellene vele csinálni
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
-
weiss
addikt
válasz LamerGyuri #86207 üzenetére
Na, sikerült. Kösz.
[ Szerkesztve ]
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
mexel
veterán
Sziasztok! A pyrent honnan kell leszedni ami magyar nyelvű és windows-on is fut? Sok helyen láttam több verziót, de nem szeretnék valami vírusba futni
-
glx
csendes tag
Sziasztok. Gyertya csere előtt állok.
- 2003.04 1,6 benzines, motorkód: K4M700. Milyen gyertyát tegyek bele? -
Bass
addikt
válasz rob210 #86202 üzenetére
Szia 284-s került bele az okés,de kicseréltem a kormánymű perselyt és a komplett axiált mert lógott. De a recsegés/ropogás nem múlott el. Arra lettem figyelmes hogy amikor emeltem akkor is jött a hang,a toronycsapágynál csak a csapágy (snr) rész lett cserélve a gumis része az nem ,tud annak is hangja lenni? Illetve szerelés után amikor összeraktam kb 1 kilométerig nem jött elő a hang,nár kezdtem örülni 😀 Tényleg a futóműbe minden ki lett már cserélve csak a toronycsapágy gumis része nem,és bárkihez viszem tanácstalanok
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Somatom
veterán
Álló helyzetben, lökdöséssel, kormánytekergetéssel nem tudod előidézni a hangot? Akkor esetleg sztetoszkóppal ki lehetne deríteni a forrását. Nem viccelek, motoroknál én is használtam. Ha ráguglizol, akkor kapsz autószerelős sztetoszkóp ajánlatot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bass
addikt
válasz rob210 #86223 üzenetére
Nem kopog recseg semmi még kormányzásra sem és úthibáktól sem csak amikor a piros l5ömpánál indulok illetve lassú sebességről való fékezéskor pl araszolásnál,parkolóból kiállásnál,anno pár hónapja ezért lettek cserélve a torony csapágyak,összerakás után nem csinálta kb 10km-ig aztán megint nagyon kifog rajtam és a szerelőkőn ez a dolog
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Bass
addikt
válasz Somatom #86224 üzenetére
Nem álló helyzetben mi is majdnem felboritottuk de semmi,úthibákon sincs,monroe lengéscsillapítokat,új lengőkarokat ,bölcsőszilentet,stabrúd belső szilentet,korm.összekötőket kapott snr toronycsapágyakat de csak a torony gumik maradtak. Legutóbbi szerelő pszrevette hna rezonátor el van szakadva ,csere hátha onnan jön a hang,kipuff gumik szintén,mondja h motortartó bak is megérett de a hang forrása tuti nem az ,alul a bukásgátló hibátlan.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
PofaJenö
senior tag
Sziasztok
Clio 1.2 16v 2008-as a belső vissza pillantónál a belső lámpánál hogy cserélek égőt kell valami cél szerszám?
Mert sehogyan se tudom szét szedni csak billeg a tokjában, a másik meg van valakinek ülésdöntő kar bal oldali mert valószínűleg eltört recseg és nem állít semmit.
Debrecenben ha van valakinek.[ Szerkesztve ]
Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
Bass
addikt
válasz rob210 #86228 üzenetére
Igen 30éve Renault szervizbe dolgozó ember csinálta de nem kértem h nyomozzon csak a cserét.Az még gyári volt amúgy és a stabrud belső gumijával együtt lett cserélve ha már le lett szedve. A hang előtte is meg volt mert azt hittem h a belső stabgumik ropognak de nem. Az a baj h aknán,emelőn szervizbe nem lehet kicsikarni belőle a hangot csak menet közben.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
addikt
Próbálom leírni, de nyilván hallani kell ezt a hangot:
Indításkor is hallani pillanatra, illetve nagyobb gyorsítás esetén, nem tudom mihez hasonlítani, hogy rezonancia lenne (egyenletes hang), vagy mi, de álló helyzetben nagy gázra nem csinálja, csak terhelésnél, normál, kis gyorsításra semmi, úgy szép hangja van az autónak, csak ha nagyobb gázt adok.
Elölről hallom, de zárt ablak mellet nem is igazán, csak ha le van húzva. Valami szíj lehet?
Tudom, sejtem ez nem ilyen egyszerű kérdés
Vezérlés csere volt rajta 2 éve kb, legalábbis mielőtt vettem, nem sok évekkel korábban...Jövő héten viszem úgyis olajcserére, majd mondom nekik, nézzék meg mi ez.
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #86203 üzenetére
Elvileg holnap jön is, köszi.
Másik:
Neked az 1.9 dci-k, mennyi olajat vesznek fel, olajcserekor. Papíron, 4.5l, de nekem maxig töltve, plusz olajszűrőt is feltöltve 4.7l szokott lenni. 3-3.5 dl marad mindig az 5l-es kannából. ( 8200768927 Gyári szűrő / Purflux 933)Letoltunk egy cca 4000 km-es elég vegyes használatú túrát a hetekben. Sok pálya, sok emelkedő, sok padlózás. Párszáz km 3200-as fordulat feletti használat, klímával. (Had ne írjak sebességet. )
Általában olyan 7-8e km után szoktam utántölteni a maradék 2-3 decit, mert annyit megeszik, bár az előző két csere után is, amikor Eneos töltöttem bele, kicsit korábban megette, de most konkrétan 5e-nél, pályás leálláskor, már szólt az elektromos nívó, hogy min szint alatt van. Pálcával nézve min szint felett. A maradék 3 decit beletöltve, másnap reggel indítva, maxon a szintjelző, szóval addigra minden lecsorgott, a pálcás nívó szerint egy hangyafasznyit max felett van.A turbó előtti cső, meg a karter tiszta olajfilm, de nem dzsuvás, kormos olaj, hanem mintha teljesen új lenne (lecsapódott olajgőz? Van olyan?)
Turbot kikaptam, nem lötyög, pedig már arra gondoltam, hogy kezdi megadni magát, hogy az köpi, csöveket eltörölgettem, összeraktam új tömítésekkel, azóta semmi. Az EGR-en konkrétan nem volt korom. Csak olajfilm.
Elraktam egy tubus ex120-at, a vészterhes időkre, azt most beletettem az olajba.Nekem kicsit úgy tűnik, hogy az Eneos Hyper R, nagy terhelés és fordulatszám mellett már túl vékony ebbe a motorba, vagy csak szimplán ilyen fordulatszám mellett ez teljesen normális, hogy mindent belep a motorolaj? Vagy a túl nagy fordulat miatt túl nagy lett az olajnyomás?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #86231 üzenetére
Hát ez elég összetett dolog.
Én nekem eneosról nincs tapasztalatom.
Elfet meg motult használok.
ha szivárog valahol az olaj akkor ott olajköd van, abba beletapad a por és kész az olajsár, de ezt neked nem kell magyarázni.
Viszont az intercoolert megnézted?
Annak az olajtartalmából ugyanis nagyon sokmindenre lehet következtetni.
Illetve azt, hogy a turbó nem lóg, azt, hogy állapítottad meg?
Mert terhelésen magas fordulaton, ha ereszti az olajat akkor az a coolerben köt ki.
De őszinte leszek, ha 10ezer alatt 1 liter olajjal elvan akkor én nem piszkálnám örülnék neki.
Renault power
-
Josi
aktív tag
Sziaasztok!
Fluencem kiirta, hogy "Service due in 30 day"
Tudom én ezt törölni? Ha igen, hogyan?
Olajcsere meg hasonlók májusban elvégezve.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #86232 üzenetére
Valószínűleg csak túllihegem a dolgot.
Most hogy nem kell esküvőt szervezni, lett egy csomó szabadidőm
Az intercoolerig nem bontottam vissza, nem tudom miért nem ugrott ez be. Asszem ezt megteszem, amúgy is, a hűtőket, pontosabban azok közötti területet is szeretném kipucolni.A turbót csak nagyon manuális módszerrel néztem meg. Értsd ez alatt, hogy kézzel megmozgattam, tekergettem, csavargattam, ujjbeggyel kitámasztva, de nem éreztem kotyogást. Annyit se amit eddig a kezembe került felújított turbóknál.
Lassan úgyis megint olajcsere, megy vissza az ELF. Ha azzal nem csinálja, akkor megvan a bűnös. Amúgy is, mindenki azt mondja, hogy az a diesel, ami porszáraz, az legfeljebb a szalonban áll.
Eladásra, vagy konzerválásra felkészítés van, ez kiderül heteken belül. Jövő héten megy lakatoshoz, fényezőhöz, rendberakja a rányitásos horpadásokat, sarkain a horzsolásokat, lökösökön a lakk leválást, meg a motorháztetőn a kőfelverődéseket. Végre kicserélem a vezető oldali ülés szivacsait, és felmegy a felújított bőr huzat, és az új kormánybőr.
Két személynek túl nagy, háromnak csak két ajtós, ha meg két felnőtt ül hátra, pláne ha klausztrofóbiás, akkor egy kinzókamra.
Plusz szerelmesek lettünk mind a ketten a Fiat 500x cabrioba. Annyi kompromisszum van, hogy van B és C oszlop. Meg a robotizált váltó.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #86236 üzenetére
Inkább egymást szeretnétek, mint azt az olsz szart.
De hát ti tudjátok.
Nekkem meg nagyon sarkos a véleményem, elfogadom, ha másnak bejön, én irtózom az 500as sorozat mindegyik példányától.
Kollégámnak az abarth van a hangja csodás, a menetteljesítmény mosolyt csal az arcodra, de nekem nem lenne kedvem minden nap becipőkanalazni magam, abba a kis szappantartóba.
Tudom tudom, az 500asból sok verzió van hízlalt is, de az meg ormótlan és már nem is 500as.
Mindegy ez nem az én gondomRenault power
-
polonic
félisten
-
files32
tag
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #86237 üzenetére
Ne feledd, másnak meg a francia kocsik szarok.
Az 500x nem olyan rossz. Egy platform a Jeep Renegade-del. Azért az belül nem olyan szörnyű. Ez se. Van fejtér, térdeknek hely, anyagok is elég igényesek.
Csak nevében 500, jellegében egy egész masszív kis szerkezet, komoly, sokat bíró futóművel ( igaz ez plusz hibalehetőség).
Úgy volt beleugrunk egy Ioniq pluginba, de 2 hét alatt 1-1.5 millát ugrott az áruk. Plusz napelem továbbra sincs, pár okoskodó vén idióta miatt tölteni sem lehet a garázsban, mert hogy az elektromos autó kigyullad és nem lehet eloltani. Egyelőre ők vannak tulajdoni hányadban többségben. Arról a kasztról beszélünk, aki a garázs feljáróban, kifele megáll, lecsukódik mögötte a kapu, majd nagy gázzal nekitolat, mert azt hiszi egyesbe tette.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Tapasztalat Megane 3/3 1.6/110 LE, teljesen pontos a fedélzeti computer. 1 literen belül volt a fogyasztás mérése a valósághoz képest.
Kérdés: azt a funkciót, hogy ha bekapcsolom a belső levegő keringetést akkor automatikusan bekapcsolja a klímát, ki lehet kapcsolni?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #86241 üzenetére
Odaírtam, hogy elfogult vagyok.
De szerintem nagyon gondold meg.
Szakmailag erősen kifogásolható megoldások vannak benne. Ha akarod kivesézhetjük.
Többek között a felfüggesztése se a legpraktikusabban kivitelezett. A klímája egy csuda. Na mindegy nem beszéllek le róla. Ha tetszik tetszik. Csak ne legyen drágább a leves (fenntartás) mint a hús (megvétel).Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
válasz angyalpc2 #86180 üzenetére
Nos megoldottam...műszerfal totál szétbontás nélkül..időben lehet nem érte meg, de levéve is kb így cserélnéd, vagy tovább kell bontani az egészet. Igazándiból a módszerre rájövés tartott ideig.
Kötelező alapeszközök: magnézium, idegnyugtató, nőgyógyász pálcika ujjak
Figyelni kell rá, hogy a lamellák és az állító nem csereszabatos, jobb a jobb, bal a bal oldalra.
Az elülső rostély állító fogas lécecske pedig még forgatást is nézni kell.
Lépések:
1.Rádió kiszedése
2. Vészgomb kiszedése, kipattintása előrre
3. Felnyúlsz a rádió lyukon és hátulról kinyomod a lapokat tartó tekerős előlapot, és megpróbálod annyira előre nyomni amennyire csak lehet
4. a lapátokat úgy tudod kiszedni, hogy a műanyag házat "levegő torok" szét feszíted, kiugrik a tengely és akkor oldalazva kihúzod a lapátokat, ügyelve hogy ne karcold a házat belülről. (mire ki kísérleteztem nekem kicsit az lett belül.)
Eddig könnyű
5.
Jól látható, hogy a donor 2004-esből kiszedett műanyag állítóka egész másképp néz ki
és az új merevebb anyagnak érződik...Lehet az volt a cél, hogy jobban fogja a tengelyeket, de rosszabb lett. A képen nem látszik, de látszott, hogy a be is volt hasadva a műanyag., mert a tengely szét feszíti.
Ez a belső lamella állító:
Ez a külső lamella állító, ez is különbözik.
Ezt nem szabad megforgatva visszarakni, mert a lapátok 3 sima 1 pöcök 2 sima. Más a tengely mérete is.6. lapátok visszarakása.
Hát nem olyan könnyű, mert valamelyik mindig leakadt elmozdult. De valahogy sikerült.
A tengelyekre műanyagra is jó szilikon zsírt tettem hangya menyiségnyit, épp csak hogy kenje. Megpersze mélyen benyúlva kitakarítva a légjárat, a záró lamella. Erősen rá volt rakódva a kosz a belső falra.7.Szerintetek melyiket volt nehezebb visszarakni? A külsőt vagy a belsőt?
A külsőt. Sehogy nem ment rá vagy állandóan 2-3 lapát ledobta magát a fogas lécecskéről
1xer be is esett a léc...szerencse nem tök mélyre erre figyeljetek!Nagyon sok próbálkozás szívás után rájöttem a megoldásra.
Egyrészt kell egy igen keskeny benyúló, de masszív szerszám, kampó. próbálkoztam...de nem volt elég jó semmi, vagy elhajlott, nem fért bele.
Az ablaktörlő lapát fém szállja lett végül jó, egészen keskenyre hajtva. (közben rájöttem hogy talán a damil fonál is jó lett volna, ha befűzöm...)De még így is nehezen pattant fel, egyesével ráhúzni tartani a lapátokat közben...
Elképesztően macerás, trükkös.
ÉS úgy volt hogy az eredeti fogas lécet használom de arra sokkal nagyobb erő kellett bepattintani, inkább oda is a donor 2004-eset raktam (lásd hasonlító kép)Hátha másnak is jól jön.
[ Szerkesztve ]
-
-
janos1988
addikt
Hali.
Renault Megane (ph1, 1,4 16v) az alany.
Nem tudom, hogy előtte is volt-e ez a hang vagy nem, de pár hónapja hallani (vagy tünt fel), ahogy menet közben halkan a motortérből hallani ciripelő hangot. Ha gázt adok akkor kicsit jobban hallani. Viszont, ha kinyomom a kuplungot akkor megszűnik a hang. Ez normális, más is hallja? Vagy mi okozhatja?
Köszi.
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen