Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    senior tag

    válasz vaksi8 #16757 üzenetére

    Jo otlet amit kcsa mond, bar elvileg hidegen is beleszol a legtomegmero a keverekkepzesbe.

    Raneznek a lambdaszondara is, ha attol nem javul.
    Hidegen ugye "open loop" modban szabalyozza a kevereket, tehat nem veszi figyelembe hogy milyen erteket kap a lambdaszondatol.
    Mikor uzemmeleg, akkor atvalt "closed loop" keverekkepzesre es aszerint allitja a kevereket, hogy a szondatol dus/szegeny jelet kap.
    Ha a szonda haldoklik(vagy elszallt a szondafutes), akkor csokken a kimeno jelfeszultseg maximalis erteke, emiatt nem tudja az ECU-nak azt jelezni, hogy tul dus a keverek, hanem szegenyet jelez.(0-1V kozotti majdnem szinuszos jelalakja van, nagyon leegyszerusitve 0,5V alatt szegeny, afolott dus kevereket jelez) Multimeterrel nem igazan merheto, oszcilloszkoppal lehet csak leelenorizni.

    Nem tudom, hogy mennyire intelligens a K8 ECU-ja, de normalis vezerloknel pl ha lehuzod a lambdaszondat, akkor egy default kozepertekkel szamol, igy mukodokepes a motor csak nem lesz a legjobb a teljesitmenye.
    Tehat kiprobalasra le lehet huzni, hogy ugy is fullad-e. Ilyen esetben hibakodot majd be fog irni, de majd visszadugas utan torolheto.

Új hozzászólás Aktív témák