- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz MasterMark #9651 üzenetére
Meg abban sem vagyunk biztosak (még) hogy az illesztési hézag a csapágyakban (ahol "elszökik a résolaj" ) az bemelegedve nő, vagy csökken.
De mindegy is mert a 10w60 mindenre ( is ) jó, műanyag nívó, fúrógép, varrógép, rossz.motor, nem melegszik el a pibbe pályán, ezt megtudtuk, a topik ZÁRHATÓ
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #9651 üzenetére
Igen, a fizikából ez következik, de ettől összetettebb a dolog. A fullszint alapolajok viszkozitási indexe adalékolás nélkül alapból magas, 150 körüli. Rendkívül folyósak széles hőmérsékleti tartományban. Minőségi 5w, 10w viszonylatban ettől nem kell tartani. Akkor lehet gond, ha nagyon "kicentizik" a gyártók az illesztési hézagokat, alacsonyabb minőségű (félszint) olajat használunk és -20 fok van. Ez esetben szigorúan be kell tartani a gyártói előírásokat. Nálam ez nem áll fenn. A másik szempont, hogy a KICSIT vastagabb olajjal hamarabb elalszik a piros kanna. Ez konstrukciótól függőn változhat. Amíg a nyomásszabályzó szelep zárva van, addig magasabb nyomás préseli az olajat a résekbe KICSIT vastagabb olajnál. Pár másodpercről van szó, de a motorkopások túlnyomó részét ezek a másodpercek okozzák. Nálam amikor a töltésjelző elalszik, 1 mp. múlva a piros kanna is. Ha leállítás után egyből indítok ez fél mp. sincs. Egy kicsit túlzásnak tartom, hogy a fórumtárs lemézez egy fullszint versenyolajat. Én inkább azt mondanám, hogy az egyik húgy, a másik kicsit sűrűbb húgy De le is zárom ezt a témát még mielőtt valamelyik gyártó fel nem figyel rám
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9652 üzenetére
10-60 alkalmazkodik a hézagok változására hiszen fullszint meg észter. Minden körülmény között legjobb. Úgy folyik mint egy 5-30 , de sokkal jobban ken, hamarabb van olajnyomás, sosem ég meg mint a húgyszar 5-30. Én nem értem a gyártókat miért nem raknak mindenbe 10-60 fullszint észter pao racse olajat. Az elhangzottak alapján 30-40 ezret simán kibír, és még a résolajjal sem kell foglalkozni. Tényleg alkalmazhatná végre valaki.
-
szimi57
őstag
Kifutottam a szerkesztési időből, de csak leírom még amit kihagytam. Az indításkori kopás drasztikusan csökkenthető lenne egy párhuzamosan beépített elektromos hajtású olajszivattyúval, ami a motor indítása előtt pár másodperccel már működésbe lép. De vajon érdeke e ez a gyártónak?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
Apropó olajnyomás, nincs ezzel az Ypsilonnal semmi baj, alapjáraton 1,4 barnak kell lennie minimum, ez meg…
Annyi van csak, hogy a kapcsoló a vezérműtengelyek magasságában van, és néhány tized vagy századmásodperccel hamarabb kezd el hisztizni a motorvezérlő, minthogy odaérne az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Meleg olajnál ezer fordulatonként minimum 10 PSI az ökölszabály.
Általában 2500-as fordulaton kell mérni és üzemmeleg állapotban.
Hidegen sokkal magasabb nyomást fogsz mérni.
Nem minden a nyomás, a mennyiség is számít.
Vastag olajnál magas lesz a nyomás és kicsi a szállított olaj mennyisége.
De ezt te is tudod.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9659 üzenetére
Persze, én csak arra voltam kíváncsi, hogy amikor panaszkodni szokott hidegindításkor, sok-sok óra állás után, akkor mi is történik valójában, nem is a mért érték a leglényegesebb, hanem az, hogy hogyan éri el, illetve van-e ingadozás (nincs).
Durván 3 mp telik el a beröffenés és a mutató megmozdulása között, ennyi idő kell, hogy felnyomja az olajat a hengerfejbe, de ennél hamarabb kezd el reklamálni.Ha lejjebb lenne a kapcsoló, mondjuk a főtengely magasságában, nem keltene pánikot az autó.
Pár órányi állás után még nem szokott hibaüzenetet dobni, inkább 8+ óra után, addigra úgy látszik, lecsordogál gyakorlatilag minden a motor felső régióiból a karterbe.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9661 üzenetére
Nem olyan. Ez is gyári egyébként (a Purflux a beszállító), a műanyagkupakba belepattintós fajta.
Nem gondolnám hibásnak vagy nem megfelelőnek, az előzővel is ugyanúgy csinálta, és akkor sem láttam semmi rendellenest, amikor kivettem és cseréltem nem egész egy hónapja.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9670 üzenetére
Nem is tudja kiírni ilyenkor, mert a kapcsoló helyére kell betekerni a műszert, a vezetéke meg csak lóg.
Gyújtás ráadásakor értelemszerűen nem is világít ilyenkor az olajoskanna.Vagy úgy általánosságban kérded? Így van, nem mindig jön elő hidegindításkor sem, kicsit is melegen indítva meg még soha.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Ez így gyári bakinak tűnik, feltéve, ha a többi Ypsilon is így viselkedik. Erről nincs valami infód? Nem ismerek minden előzményt, de úgy tűnik a nyomóág rendben van. Ha indítás után azonnal felpörgeted 1500-1600-ra gondolom nem ad hibaüzenetet. Érdemes lenne üzemmeleg állapotban is nyomást mérni, amit [link] is ajánlott. Sajnos az olajszivattyút nem az olajszint alá helyezik a gyártók a meghajtás miatt, így a legkisebb tömítetlenség, eltömődés is problémát okozhat a szívóágban. Méréssel ez jó esetben kimutatható. Ilyenkor viszont fel kell pörgetni a motort maxra. Ha ingadozik a nyomás valszeg tömítetlenség vagy dugulás van a szívó ágban. Kérdés, hogy ez mekkora mértékű?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz szimi57 #9672 üzenetére
Olasz fórumokon elég sok és változatos dolgokat lehet olvasni a témában. De nem csak Ypsilon, bármelyik olasz autó érintett lehet, amibe ez az 1.3 Multijet került, illetve Opelek, Suzukik is, de talán valami Ford is volt, amibe landolt még a motor.
Majd még mérek a későbbiekben. A nyomásmérő mutatója amúgy egyáltalán nem ingadozott.
-
tboldi
nagyúr
Nemtom, merjek? A Mobilnak asszem van olyan 0W40-ese, ami tudja a Fiat 9.55535-N2-t.
Néha azért van fordulat is, amikor megfeledkezik magáról, és a parkolóban úgy manőverez, hogy nyomja a gázt (2000-2500 1/min) és csúsztatja a kuplungot. Valamint nem szokott intenzíven gyorsítani, de olykor szép lassan elforgatja 3000-3200-ig is egy-egy váltás előtt. Nem annyira konzisztens a vezetési stílusa.
Meg hát én szoktam kikormolni ugyebár (természetesen üzemmelegen), nehogy letapadjon a változó geometria.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez lenne az, de az újabb csere még odébb van, nincs egy hónapja sem a legutóbbi.
-
BlacKSouL
addikt
-
szimi57
őstag
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Adott egy VW Jetta, 1.9 PDTDI - BXE motorkód, 2007-es évjárat, valós 255.000 km-el, eddig java részt autópályán használt, utóbbi 3-4 hónapba viszont már nem Csak néha néha megyek vele pályán, illetve nyaralgatni.
Eddig Motul Specific 505.01 502.00 505.00 5w-40 olajat tettem bele. Mivel esedékes az olajcsere, és megnéztem, hogy az évek alatt mennyit ugrott az olaj ára, hát kapják be
Gondoltam rá, hogy valami másik fajta olajat rakok bele, ami ár-érték arányban tökéletes lenne, és nem nyírná ki az autó motorikus részét, stb..Kinek mi a véleménye erről, ki melyiket ajánlaná?
Köszönöm
-
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #9686 üzenetére
Én meg bedobom a képbe a
REPSOL ELITE 50501 TDI 5W-40 MOTOROLAJ 5L
[link]
10790Ft. (5l ugye)Itteni vag csoportba ha jól wmlékszek volt aki használta ugyan ilyen motorba, és nem volt vele baja
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szimi57
őstag
Mindkét Q8 olaj jó a TDI-be. Mindkettő rendelkezik hivatalos VW 505.00 jóváhagyással. Ha ki akarja maxolni nyilván a Q8 Formula M Long Life 5W-40 a jobb. Több hivatalos jóváhagyással rendelkezik. Előnye némi üzemanyag megtakarítás lehet. Ez valszeg megmutatkozik az olajárban is. BMW esetében (is) a hivatalos jóváhagyás hiánya nem jelenti azt, hogy az adott olaj nem hozza a megfelelő paramétereket.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9696 üzenetére
PD be 505.01 kell…. Erről volt szó…. A hivatalos doksiban ottvan hogy a kiemelt rendelkezik hivatalos jóváhagyással. Az a biztos, azt hagyja jóvá a gyártó. A többi az ő ajánlásuk. Legalább nézd meg miről van szó és mit ajánlasz…. Ha ennyire nem megy ez inkább enged el ezt az olaj témát….
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Kérlek légy figyelmesebb. Nem a PDTDI-ről írtam, hanem a TDI-ről. Az , hogy a gyártó elbaszta a vezérmű tengelyeket és ezt egy hozzá igazított olajjal korrigálta ez egy másik téma. #9692 erre a hozzászólásra válaszoltam és itt TDI szerepel.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9698 üzenetére
Nem is ő keresett olajat, hanem csak példaként hozott fel egy jó olajat amit használ...
Adott egy VW Jetta, 1.9 PDTDI - BXE motorkód, 2007-es évjárat. Így indult...
Ez sem igaz, hogy a gyártó elbaszta a vezérműtengelyt. Működésbeli dolog, hogy nagy igénybevételnek van kitéve a vezérműtengely pd-nél. Azt hogy erre külön olaj van, az nem korrigálás hanem egy müködésbeli feltétel. Tudom ez annak furcsa dolog, aki mindenbe önt mindent. Azért mennek el a PD-k sokszor sok 100k kimlómétert mindenféle bontás nélkül.... Persze aki ebbe is locsol mindent, meg leszarja, ott lesznek gondok.
Bocs de napról napra egyre komolytalanabb amit lenyomsz. Nem kötelező segíteni másnak ha nem megy.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen