- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz Gyöször #9850 üzenetére
Csak pontosítás kedvéért
Abban a videóban Opel Vectra C 1.8 16v volt az olaj, olajszűrő csere, nem az övé a kocsi egy munkatársáé
Valvoline VR1 Racing 10W-60 olajat azt Alfa Romeo 2.0l 16v Twin Spark kocsiba szánja, előtte 5w50 olajjal használta ha jól emlékszek
(#9851) Gyöször
Megnézted te azt a videót amit én linkeltem(itt), az a Twin Spark motor nem egy szokványos benzines
.........
Nem célom védeni mert tényleg nem tud sok mindent, nem is autószerelő a szakmája, de azért egy komplett motorcserét megoldott, ami még néha autószerelők se tudnak rendesen végrehajtani
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
aktív tag
Az lehet, mivel ács, ha emlékeim nem csalnak, vagy asztalos.
A vicc az hogy lassan fél Finnország ehhez a "szakképzetlen szakbarbárhoz" hordja az autóit, mert a hivatásos oskolát végzett finn autószerelők egy proxyrendezést nem tudnak megcsinálni egy 10+ éves autón... (147-es ablakai)
Sok dolgot el lehet tőle tanulni, mert eléggé kreatívan áll a dolgokhoz, ő nem a kifogást hanem a megoldást keresi. Mellesleg az a gyári olaja annak a 2.0 TwinSpark motornak, a márkaszerviz is azt locsolgatta bele szerte a világon, még sem állnak úton útfélen a kikönyökölt hajtókaros darabok belőle... direkt nem kötözködöm hogy melyik márka híres erről.
Egyébként mennyivel nagyobb felelőtlenség ez mint egy ACEA A5/B4-re tervezett motorba C2/3 olajat önteni!? (Mobil1 ESP 5w30)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9850 üzenetére
Szia! Tudod én vagyok a nem a fúróhegyes, hanem a fúrószáras mumus. Úgy látom neked nagyon bejött. Csak úgy mellékesen megkérdezem hol van 8 bár egy motorban? Nyilván a hengerben, még attól is több, nagyon sok.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
2ozzmexy
aktív tag
Ebben igazad van, sőt nagyon sok olajkalkulátor feldob olyan olajat is ami nem belevaló, pl 10w40-es olajat. Ez a kereső motor készítés nem egy ilyen egyszerű eset, nem tudjuk azok mit néznek, milyen paraméter alapján szűrnek, stb. Én abban hiszek (amit éppen tőletek tanultam!) hogy meg kell nézni a gyári olaj paramétereit és ahhoz minél közelebb álló viszkozitásban és minősítésben egyező (vagy jobb) olajat kell keresni. Aztán a motorolaj fejlesztés sem áll meg, sok C2/3 olajnak jobb például a HTHS száma mint azon társaiknak amik ugyan tudják az ACEA A3/B4-et, csak éppen 3-4 évvel korábbi fejlesztés. Lásd Motul Eco-Lite, amiről idővel kiderült hogy jobb mint amit eredetileg ráírtak... Éppen Gyöszörrel néztük tavaly hogy korábban ez a Motul még csak API SN-t tudott, mostmár API SP felirat van rajta...
Szóval az a 10w60-as racse olaj paramétereiben lehet hogy odaveri azt amivel itthon töltögetik sokan ezeket az egyébként kenésre igen kényes motorokat... Nyilván itt felhasználásban is oda kell figyelni. Az F31 320d például most zakatolni kezdett (mint egy adagolós zöldséges merci) azzal az olajjal amivel eddig töltögettem, most kapott Castrol Edge-t, kíváncsi leszek 5-6ezer km múlva megint kezdi e...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #9858 üzenetére
Annyi hátránya biztos van mondjuk, hogy egy C-s olajban kevesebb az adalékn (TBN), mert így tudják csak alacsonyan tartani a szulfátoshamu tartalmat (dpf kímélés miatt).
Az enyémben volt C-s olaj benzines létére, de az mindent tudott amit a gyártó megkövetel.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Most a Vitarában is Mobil1 ESP van ami 5w30 API SN/SN+ de C2/3, a gyári Ecstarnak nincsen ACEA minősítése csak annyit tudni róla hogy 5w30 és API SM-et tud, az előírás pedig:
5w30 az ajánlott és ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, API SL, SM, SN, ILSAC GF-3, GF-4, GF-5.Szóval a benne lévő nem éppen ideális, az Eco-Lite jobb lett volna, de sajna nem volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #9860 üzenetére
Nekem eddig az X-Clean FE majd EFE ment bele most X-Cess van benne. Mind a 2/3 jo mert 5W30/5W40 legalabb API SM es/vagy ILSAC GF-5 kell az enyembe. ACEA-t nem ir, es az ILSAC-nak 100%-ban megfeleltetheto ACEA nincs is, igy azt nem is nezem.
Olajdoki pont errol irt a minap amugy, egy Jazz-hez kertek olaj ajanlast: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
A GD-nél nincs előírva semmi ACEA, de ILSAC sem, csak API SL (régebbieknél SJ) és viszkozitás, ezt nem nehéz megugornia egyik olajnak sem.
Én is szívbaj nélkül öntöm a C2/C3-as, földgázas Shell-t az enyémbe immár 2 vagy 3 éve (6 havonta van olajcsere), egyelőre még minden oké.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #9860 üzenetére
Én mobil s3000 formula d1 5w-30 nál maradtam, most rendeltem meg az idei meg a jövő évi cserére valót. Nekem eddig ezzel nem produkálja a becsörgêst, amit mindenképpen el akarok kerülni. Egyszer se csinált olyat, míg a szervízben beletöltött olajjal igen.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9863 üzenetére
Ez az olaj a papírforma szerint 99%-ban ugyan az mint a Motul Eco-Lite 5W-30. A Motul talán egy kicsivel többet tud (ILSAC GF-6a, a megrendelt dobozon is az van), a Mobil-nak viszont alacsonyabb a fagyáspontja.
Nem tudom, hogy láttad-e szervizben beletöltött olaj típusát (5W-30 volt-e, vagy pofátlanul 0W-20. pl. a helyi szervizünkben csak hordós 0W-20 van, azt tették volna bele nekem is, ha oda vittem volna)?
Nekem mindkét alkalommal gyári flakonos EcStar 5W-30 került bele (előttem bontották fel), soha nem tapasztaltam csörgő hangot. Remélem, hogy majd az októberben esedékes olajcserekor a Motul Eco-Lite olajjal sem lesz semmi gond.
TommyY
-
nagyúr
válasz TommyY2 #9864 üzenetére
Én nagy fenntartásokkal kezelném a adatlapon lévő adatokat.
Adatlapon lévő adatok és a termék között nagy szórás van.
Hőmérsékletben simán lehet 5 fok eltérés is, és a több adat is maximum tájékoztató jellegű.
A valós minősítések többet érnek. Tehát a minősítőnek a minősítésben megfelelt termékek között kell felsorolva szerepelni az olajnak, ekkor rendelkezik licenszszámmal is
Például dexos1 Gen2 minősített olajok listája."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9864 üzenetére
Igen a motul tudja ezeket. Az enyiméjének ha felmegyek a brit vagy amerikai vagy nemtom milyen angol nyelvű oldalára akkor oda van írva, hogy hivatalosan gf5 és SN, deee ez az olaj tudja a gf6a meg SP. Alapból tudjuk, hogy az ilyen szövegeken én röhögök a legjobbakat, mert tessék akkor kicsengetni a nagyvizen túli petróleum intézetnek a kisebbfajta vagyont és akkor tessék ráírni a dobozra is :-)
De én ezt benyaltam, mert az olajshop pofátlanul kiírta, hogy ez egy gf6a olaj, megvettem és nem az. De a motul xclean efetől semmi sem csörgetheti jobban a kiscsengőt a dugattyúimon, hogy más lehetőség nem volt beleöntöttem és pöpec. Már túl is hordtam egy éven, de méter az nincs benne. Jó olaj, nem mondom, hogy tőlem API SL vagy SG is lehet, mert akkor nem önteném bele, de énmaradok ennél most biztos 2 évig. Már csak a futáron múlik.
Viszont nagyon kíváncsi vagyok az eco lite odra, mert csak bassza a csőröm az a gf6a :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
Én minden fajta olajból veszek fél dl mintát egy kis üvegbe, amit meglötyögtetve látszik, hogy melyik mennyire sűrű.
Az X-Cess sokkal sűrűbb, mint az Eco-Lite, ami az adatlapjából is kiderül (40 és 100 fokon jelzett viszkozitás).Ma beteszem mindkettőt a fagyasztóba, aztán megnézem, hogy mínuszban mennyire folyik.
Gyöször: a középső részt nem teljesen értem. Mit vettél, ami nem GF-6a volt? Akkor az EFE csörgetheti a motort, vagy nem? Eco-Lite-ot töltöttél bele végül, ami teljesen jó volt, vagy valami mást?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #9870 üzenetére
Fagyasztó teszt megvolt (kb. -15 fok). Ha korábban megnéztem volna, lehet hogy az X-Clean EFE olajat választom az X-Cess helyett a Scenic-be.
[link] A letöltés működik.
Hát, nem igazán lötyög (20 fokon egész más volt), mindkettő olyan mint a sűrű méz.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TommyY2 #9873 üzenetére
5w-40, ahogy a elnevezéséből is látszik, szélesebb tartományra tervezték.
Ezért hidegen valamivel folyósabb lesz, melegen meg nem vékonyodik el olyan gyorsan.Ezt csak szélesebb tartományt, csak plusz hozzáadott viszkozitást módosító adalékokkal tudják elérni, viszont így más adalékokból kevesebbet tudnak az olajhoz adni. Ráadásul ez viszkozitást módosító adalék az idővel tönkremegy, így gyorsabban romlanak az olaj tulajdonságai, köztük a viszkozitása is.
Tehát, az 5w-40-es olaj nem lesz annyira üzemanyag takarékos, gyorsabba degradálódik, és már újkorát rosszabb minőséggel kezdi, a kevesebb motor és olaj védő adalék mennyisége miatt.
Érdemes 5w-30-as vagy 0w-20-as olajokat választani. A többinél valamilyen kompromisszumot kell kötni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Asbee
veterán
válasz Dluinet #9876 üzenetére
a kevesebb motor és olaj védő adalék mennyisége miatt.
Motor védő adalékban sokszor gazdagabban adalékolt egy 5w-40, ahol a lerakódás, dpf, üzemanyagtakarékosság annyira nem számít. Persze a többi mind az 5w-30, 0w-20 stb mellett szól. Egy x-cess gazdagabban adalékolt mint az efe, leszámítva az extra molibdént az efe-ben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #9870 üzenetére
Érdekes jelenség történt. Betettem a fagyasztóba az EcStar 5W-30 és a Motul Eco-Lite 5W-30 alajokat is. Az Eco-Lite egy kicsit higabb volt -15 fokon.
Ami a lényeg, hogy az EcStar mintha megsárgult volna a hidegtől (nézzétek meg az előző, és ezt képet, ami a fagyasztás után készült).
Ezen a képen már ismét szoba hőmérsékletű, fagyott állapotban olyan volt, mint a sárga méz.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9870 üzenetére
Az EFE olajjal az én autóm motorja sűrűn és durván becsörgött. 6 hó után lecseréltem. Első kb 4 hónapban nem csinálta aztán sűrűn. A szervízben beletöltöttel évente 2x. Ami most benne van mobil s3000 formula d1 azzal eddig sosem. 1évnél kicsit több ideje van benne. A mobil hivatalosan csak gf5.
Nem tudom miért, 2017es az autóm, de én sosem kértem rá motorvezérlő frissítést.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9889 üzenetére
Akkor majd kiderül, hogy milyen lesz az Eco-Lite-tal, bár nekem nincs jó fülem hozzá, hogy megállapítsam jól jár-e a motor.
Most lesz az autó 3 éves, már nem viszem el az utolsó kötelezőre, főleg, hogy 131.000Ft lenne. 21.000km van benne, de akarnak cserélni gyertyákat is (munkadijjal együtt kb. 60.000Ft-ért).
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9892 üzenetére
Mi az az R betű a 3 évnél? Nekem CS betű van cserének.
Figy valami 31500 vagy mennyi van a kocsiban, most 5 éves, megvettem de még nem cseréltem ki. Jóvanaz :-)
Most télen azért lehet megejtem, de sztem is oly felesleges ... Lenne... Ha nem ismerém a suzuki polikáját. Motorom is suzuki, és most hogy írtad, hogy 3 évre lehúzták a csere intervallumot, az jutott eszembe, hogy a motorom első szériáinál még 12 ezrenként kellett vezláncot feszíteni, nekem meg már 6 ezrenként. Meg csomó dolgot átfarigcsáltak az állító meg a vezető körül. Szerintem túl sok motorban szakadt el a lánc eleinte... Nehogy itt is ez legyen a gyertyával..
De tényleg mi az az R betű?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
bul07
nagyúr
Ha rendeltek olajat nézettek rá a 1literes kiszerelésre is, mert most hogy keresgettem sok helyen azt tapasztaltam hogy 1l verzióból olcsóbbra jön ki a 4l mint eleve 4l venni
Amit én rendeltem
Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30
1l-> 3615 Ft [link]
4l-> 16254 Ft (4064 Ft/liter) [link]................
És egy ajánlás ha kauffer-tól rendeltek
Ilyen jó ha van a szerszámosba
Én nagyon sokszor vettem már hasznát, de most rendeltem még egyet hogy mindkét szerszámosládámba legyenEz is jó áron van [link], ezt is vettem így már lesz a kocsimba ilyen is és defektjavító spray is, már ha mankókerék nincs
Kérdés
Nektek mi a véleményetek a Eneos olajakról?
Most még Castrol megy bele mert van maradékom, de nagyon jó áron van a Eneos olaj és lehet ilyen lesz a következő
(Azt érzékelem hogy nagyon nyomatják a reklámokat)Eneos Hyper 5W-40 (5W40) motorolaj, 4lit
9599 Ft
[link]Eneos Hyper 5W-30 (5W30) motorolaj, 4lit
10440 Ft
[link][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz forceberg #9898 üzenetére
Ha jól tudom teljesen szintetikus olajnak 5év a szavatossága zárt dobozba
Persze ránézek hogy mikori csomagolású
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
A kampó szettet betettem kosárba, amúgy is rendelek most mást.
Eneos. Szvsz japánautós (~ Szuzukis) hülyegyerekek hájpolják. Szakál-Metál importálja, nulla gyártói támogatás. Lengyelországban készül, nem Japánból jön.
Német autóba minimum európai gyártótól származó olajat tennék. (Olcsó és vállalható pl. a Total.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Autós topik
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs