- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Ja, nem a kocsi miatt az nem érdekel ha szétesik, ingyen jött. De az enyém motorja jelenleg darabokban van így rögtön azon járt az agyam, hogy adjam elő a páromnak, hogy ha ez itt megkotlik nekem akkor pár hétig az övével fogok dolgozni járni. Lányról tudni kell, hogy már azért tikkelni kezd a szeme ha az ajtózsebbe dobok egy használt zsepit. Rakjam zsebre ne az ő kocsijába szemeteljek. Beteg szegény kicsit. Elképzeltem ahogy elkezdem bepakolni a szerszámos dobozaimat majd az illatos tiszta autójába behuppanok a retkes munkásruhámban és kihajtok az udvarból miközben ő az ajtóban állva villámokat szór rám a szemeivel.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
TommyY2
tag
Szia!
Látom, hogy ráálltál a régóta emlegetett Motul Eco-Lite 5W-30 olajra. Én is ezt néztem ki az őszi olajcserékhez, de a mostani szerelőm, aki nagy nehezen elvállalt (az elmúlt két évben két szerelőm is abbahagyta a munkát, mindkettő egészen másba fogott), ugyan azt mondja, mint a két évvel ezelőtti szerelőm, hogy szívó motorba csak 5W-40, vagy akár 10W-40 olaj is jó (ilyet tervez őszre a Suzuki Splash-be is, aminek a gyári ajánlása a 0W-20), mivel az 5W-30 olaj nyáron meg tud égni (mivel a benzinmotor magasabb hőfokon üzemel, mint a dízel).
Tudom, hogy már többször megbeszéltük, hogy az 5W-30 olaj mindhárom autónkba jó, de most csak végső megerősítésként, beletehetem a Motul Eco-Lite 5W-30 olajat a K14C 1.4 turbós és láncos S-Cross, a K12B 1.2 szívó láncos Splash, illetve a K4MA (J64) 1.6 szívó Scenic autónkba (vagy a Scenic-be jobb lenne a Motul X-Cess 5W-40)?
Más téma: Egy közeli ismerősöm Ford Galaxy autója (nem tudom, hogy dízel, vagy benzines, de két éve vette 180ekm-rel, azóta sokat ráköltött) a múlt héten a motortérben lángra kapott és megfelelő oltás híján teljesen kiégett (szerencséjük, volt, hogy időben ki tudtak szállni az autóból). Pusztán kíváncsiságból kérdezem, hogy történhet ilyen? Kilyukadt az üzemanyag cső, vagy túlhevült a motor (hűtőrendszer hiba), elektromos hiba (nyest rágás miatt szikra, testkábel kilazult), stb.
Kíváncsian várom a véleményeket, tapasztalatokat mindkét témában.
TommyY
-
Asbee
veterán
válasz TommyY2 #9403 üzenetére
Kérdezd meg ilyenkor a szerelőt, hogy egy rs audiban vagy bmw m5 ben az 5w-30 miért nem ég meg? Egy újabb 5.0 v8 mustangban az 5w-20 miért nem ég meg? Ezekbe ők mit raknáknak? Ez annyira gáz, hogy még ilyen szerelők vannak 2022-ben. Akkor legalább egy olajválasztót csapna fel. De nem ő jobban tudja mint a gyártó. Aztán így legyen gondos egy tulaj, aki nincs benne a témában, csak rábízza egy ilyenre…
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz TommyY2 #9403 üzenetére
Egy igazán profi BMW szerelő véleménye a w30-as olajokról. Nem egy begyepesedett fazon. Viszont több dolgot is mérlegelni kell. Az éghajlati viszonyokat, vezetési körülményeket, műszaki állapotot és még egy jó pár dolgot. [link]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
-
TommyY2
tag
válasz szimi57 #9406 üzenetére
Végig olvastam. Akkor most mégse olyan hülye a jelenlegi szerelőm?
Most már végképp nem értek semmit, nem tudom, hogy mitévő legyek? Az igazság odaát van.
Szivóba 5W-30, vagy 5W-40 (azért a mai világban 10W-40-et nem tennék bele)?
Gondolom, hogy a turbós K14C S-Cross autóba azért maradjak az 5W-30 olajnál? Jó lehet bele a Motul Eco-Lite (vagy legyen a gyári EcStar)?
Gyöször irta, hogy neki a Motul X-Clean EFE 5W-30 olajjal (ami egy kicsit sűrűbb az Eco-Lite olajnál), néha becsörömpölt a K14C.
Akkor lehet, hogy az ismerősöm autója is az elhanyagolás miatti túlmelegedéstől égett ki.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Rocky975
senior tag
válasz TommyY2 #9408 üzenetére
Szia!
Én a scenic-be meg Splash-be tutira 5w40-et tennék.
Egy kollégámnal 1.6-os megane van vagy 15 éve és total 5w40-et kap.
Van már benne közel 300 ezer és a motor kifogástalan állapotban van.
Egy ismerősöm a Splash-be 10w40-et rak új kora óta annak sincs semmi baja.
Mondjuk én abba is 5w40-et raknék.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
TommyY2
tag
válasz Rocky975 #9411 üzenetére
Az a jó, hogy ahány ember, annyi szokás.🙂
A 20 eves Scenic autómba 10 éven keresztül 10W-40 került a márkaszerviz által. Utána már mindig 5W-40 volt benne, kivéve az utolsó évben, amikor Castrol Stop Start 5W-30 lett beletéve az akkori szerelőm javaslatára.
A 12 éves Splash autónkba az első néhány évben ugyancsak 10W-40 került a márkaszerviz által. Utána már mindig 5W-40 volt benne, kivéve az utolsó évben, amikor Castrol Stop Start 5W-30 lett beletéve az akkori szerelőm javaslatára.
Akkor szeptembertől lehet, hogy ismét visszatérek az 5W-40 olajokhoz.
TommyY
-
bozont
veterán
-
Gyöször
senior tag
Én 1 éve mobil s3000 5w-30 formula D1 használok a K14C motoros 1.4T suzukiba. Enyémben még nincs koromszűrő. Mindenképp legalább api sn+ olajat akartam. Meg dexos1 gen2 illetve ilsac gf-6a. Utóbbi nem feltétlenül jött össze, de a gf5 az biztos.
Gond nincs, becsörgés ezzel a töltettel sose volt.
Most lesz csere nemsoká, a tapasztaltak alapján én újra ezt tenném bele, de kíváncsi vagyok rá, hogy találtok-e esetleg valamit, ami miatt ezt nem lehet nyugodt szívvel beletölteni?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Xclean EFE nekem volt benne, azzal olyan lspi szerűen becsörgött a motor. Sűrűn. A szervízben éves meg kétévesen betöltött valamilyen olajjal is csinálta néha, pld nagyon hosszú 50tempós szakasz után a faluvége tábla vonalában gázpedálra helyezett 44es cipő hatására. 3 év alatt mondjuk 5x. Az Efe vel meg 7 hónap alatt 5x de az utolsó sokkal csúnyábban, gyors tempóban is.
Mindig mol100 benzin volt a kocsiban, évente 1-2x auchan 98.
2017es gyári vezérlő szoftverrel. Nekem sosem rángatott, fórumon mindenkinek 1800f/p nél így nem engedtem frissíteni.
Mobil s3000rel viszont egyszer se csinált becsörgést gázelvétellel.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
Erdekes, hogy csak 0.7%-al magasabb a szulfáthamu tartalma a Lite-nak az EFE-vel szemben. Ez annyit számítana?
A TBN viszont a Lite-ban 8.5, az EFE-ben meg 7.8. ez sokat számít?
Gyöször: Mivel jó füled van a motorhanghoz, igazán letesztelhetnéd az Eco-Lite olajat. Bevált a valtóhoz a Petronas Tutela?
TommyY
-
szimi57
őstag
Nyilván gyártófüggő dolgok is bejönnek. Pl. olajszivattyú, hűtőrendszer méretezési különbségek. Akár mellé is nyúlhatnak.
Mikor engedtem le a forró 5w30-at akkor döntöttem el, hogy váltani fogok. Persze ránézésre nem igazán lehet alapozni. Mivel kevésnek találtam a különbséget a 30-as és 40-es között így jöttek képbe a "race" olajok. 40 ezer km. után semmi negatív hatást nem tapasztalok, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincs is. Ezt a kockázatot bevállaltam. Esetemben van egy kedvező mellékhatása. Az olajfogyasztásom lement a gyári határérték alá, előtte jóval fölötte volt. Számoltam, hogy jövök ki jobban. Na de ez egy speciális eset és mégis csak egy 18 éves motorról van szó. Egy laikusnak persze problémás lehet az olajválasztás. Ismernie kell az adott motor "lelkivilágát" és még egy csomó szempontot. Ha nyugodt akar lenni döntsön a gyári paraméterek alapján, figyelembe véve a felhasználás körülményeit. Azt viszont elfogadom, ha mehet bele mindkét viszkozitás, akkor inkább legyen 40-es.A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
TommyY2
tag
A gyári EcStar olajról nincs különösebb adat, de ha jól emlékszem, egyszer valaki talált róla egy orosz adatlapot, ahol a TBN ugyancsak 8.5 körül volt (papír szerint). És mégis azt töltik a márkaszervizben (bár, ki tudja, hogy mi van a hordóban?). Én szerencsére eddig kétszer is olyan helyen voltam, ahol gyári flakonos olajat kaptam és ablakon keresztül végig is nézhettem a tisztességes munkát.
TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #9403 üzenetére
S-Cross-ba jo, Splash-be 0W20-at tennek (akar Motul Eco-lite is lehet), Scenicet nem tudom, Renaultban nem vagyok otthon.
Amugy tulzas, hogy raaltam volna, most eloszor ontottem a WagonR-be. A Jazz-be most is foldgazos Shell ment, az Ypsilonban meg Petronas Selenia van.
Es ajanlom, hogy folytasd tovabb a szerelokeresest!
-
Gyöször
senior tag
Megtorpant. Akkor tűnt fel, hogy csörög is. Olyan 1-2 mp ig tartott. Utána nem volt teljesítmény csökkenés, csak én nem nyomtam neki. Mondjuk 5 percig. Utána semmi napokig. Nekem nincs olvasóm, de 3 év gari volt rajta ök 2. év végén olvasták és azt mondták semmi.
Pedig mikor a futót újraépítettem akkor kiálltam vele a garázsból reggel este meg be. 4-5 ilyen nap után elkezdett 3 hengerezni. Utána az lett, hogy beállás előtt elmentem kocsikázni. De hibakód infót erről se kaptam a szervízből.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9418 üzenetére
Nem rossz a tutela, de nem szereti a hideget. De úgy se, hogy 15 fok van most kb a garázsban, fél - egy km kell neki, utána elfogadható a váltó. De még mindig jobbat szeretnék.
Nem fogok motult tenni a motorjába, próbáld ki te Ugyan addig tart neked is
A váltón gondolkozom, hogy legyen-e következő és ha igen mikor, meg mi. Lehet azt a motult megpróbálom ami automatába való de ráírták, hogy abba a kézibe is jó amibe 75w kell, nem tom a nevét.
A hátsó hídba meg az osztóműbe már rég megvettem a motul 75w-85öket, de az osztóműből nem tudom kitekerni a betöltö-szintjelző csavart, mert 2 centire kanyarintották előtte a kéményt. Van ötletem, de meg kéne kreálni a szerszámot hozzá.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Asbee
veterán
Az a baj sokan azt hiszik sűrűbb olaj, nagyobb olajnyomás, jobb kenés. És olyan helyeken vízionálnak kopást ahol lényegében nincs, több 100k után sem. Eddig egyedül a Barcsik mondta, kiszedett dugókkal alátámasztva, hogy egyes tfsi-knél (tuning, állandóan rúgott) motoroknál jobban ajánlja az 5w-40-et. De úgy hogy megengedett az is. Erre meg azt szoktam mondani, akinek ilyen igényei vannak max 5000 ezrenként dobja le az olajat. Valamit valamiért. Amúgy 90%-ban ez a megég alaptalan, nem alátámasztott legenda. Érted, forró az olaj leengedésnél. Vicc. És akkor tele a piac, össze vissza olajjal használt olajzabálós autókkal. tfsi motorok jó példa erre. Amibe ment a 10-60, meg 5-50 meg társai, generálért kiálltanak, rengeteg ilyen van csoportokban, aki meg használta belevaló normális olajjal, sok 100 után sincs semmi gond, minimális olajfogyi. A gyakorlat valahogy mindig a gyári ajánlást igazolja.
Ráadásul nézzük meg milyen motorokról beszélünk. Kicsi szívóbenzinek. Ezek többnyire város és autópályán sem 200-al 6000-en mennek. Az én kocsimat is 10w-40-el kínozták és mi lett belőle. Aki 5w-30-at használ új kora , időben cserélve, még a városban nyektetettel sincs olajfogyi gond.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nekünk az 1.8 TSI (CDAA) már 50 ezernél elkezdte enni az olajat de hát az pont a méltán hírhedten foscsi TSI motor ahol a dugógyűrűk rosszak (bár kíváncsi lennék a gyári 25k-s periódus helyetti 10k-s olajcserével is előjött volna-e és ha igen mikor).
Amúgy karakterre nem volt rossz, fogyi sem volt tragikus... összeségében kb ugyanazt tudta, mint a 2.5 szívóm.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
Cégnél van egy 18-as 1.4 tsi caddy. Főleg városi futkozós, de a 2 év tartva van. 41k van benne, mentek németbe vele, kért 1 liter olajat. Ezek a hosszú periódusok megölik s motorokat. A dízelek sok pályázással még úgy ahogy bírják.
Néztünk a napokban ismerősnek egy fiat bravot, 1.4 tjet. 30-35 ezrenként cseréltek benne olajat. Külföldi. -
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Hozzáértőktől kérdezném, hogy Opel Mokka 1,7 CDTi-be az ajánlott olaj a dexos 2, GM-LL-B-025, ACEA C3, 5W30
Viszont nekem van egy olajcserére való (6L) előző autóból meg maradt Shell HX8 ECT 5W30, C3, olaj.
Kérdésem az hogy belerakhatom az Opelba? -
szimi57
őstag
Igen forró volt az olaj mikor leengedtem. Mi ebben a vicc??? Volt vagy 90 fok! Az állaga nem tetszett. Talán te hidegen cseréled, cserélteted? Nem a megengedett sűrűbb az olaj nyírja ki a motorokat hanem a magas seb. fokozat-alacsony sebesség párosítás. Városban sosem rakom 3. fölé.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9432 üzenetére
Ha neked az meglepő, hogy volt vagy 90 fok akkor nincs miről beszélni. Igen ez vicc, hogy ezzel jössz példaként. Innentől nem vagyok biztos benne tudod egy olajnak mennyi az üzemi hőmérséklete, amikor már minden rendesen átmelegedett és lehet rúgni neki. Gondolom azt is tudod, mikor van a legnagyobb kopás és pont ott rossz a sűrűbb olaj. Pár egyedi példát leszámítva, ezerszer meglett már cáfolva, mind gyakorlati mind elméleti példákkal, hogy az indokolatlanul magasabb viszkozitású olaj miért rossz. Egyes motorokat konkrétan 1-2 olajcsere periódus alatt tönkre vág. Az olajak folyamatosan fejlődnek, egyre jobb minőségűek, szintetikusabbak, vagy már totál szintetikusak. De nem a 10-40. Úgy tűnik sosem fognak kikopni a jó a mindenbe a 10w-40 meg a hú 250 lóerős a kocsim abba már racse 10-60 méz kell.....
-
Asbee
veterán
válasz monosgeri21 #9434 üzenetére
Ja, jobb elengedni....
-
szimi57
őstag
Sajnos te változatlanul képtelen vagy helyesen értelmezni egy mondatot. Hol írtam, hogy meglepő a 90 fok??? Azt írtam az állaga nem tetszett. Tudod az állag nem egyenlő a hőmérséklettel. Azt is írtam, ahol megengedett mindkét viszkozitás (30, 40) a w40 nem fogja kinyírni a motort, ellenkezőleg a körülményektől függően, ahol a 30 elvérzik ott még a 40 nem. Nem hinném, hogy bármelyik szerelő indokolatlanul magas viszkozitású olajat preferálna. Én sem. Legtöbb motornál megengedett a w30 és w40 is. Annak örülnék a legjobban, ha olyan kocsim lenne amibe max. 0w20-at lehetne önteni!!! Vannak speciális esetek is. Nálam már kuka lenne a motor vagy a kati a w30-al. Rákölteni pedig nincs szándékomban. Még vagy 100 ezret el fog menni. Az viszont jó gondolat a részedről, hogy 5 ezer után cserélni kell.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
válasz szimi57 #9437 üzenetére
Milyen a rossz állagú motorolaj?
Nekem volt ilyen, vettünk egy traktort és ahogy kihúztam a nívópálcát koromszemcsék voltak rajta. Rákentem az ujjamra és ahogy összedörzsöltem az ujjaimat nem csúszott közte az olaj. Na az rossz állagú volt. :-))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9426 üzenetére
Miért nem szeretnél Motul olajat tenni az autóba? Hallottál róla valami negatívot?
Biztos, hogy a mobil s3000 5w-30 formula D1 se rossz. Kíváncsiságból próbáltam keresni hozzá adatlapot, meglepetésemre két felét is találtam (ettől fogva kicsit kételkedem, bár elhiszem neked, hogy jól járt vele a motor).
Az első kép adatai hasonlítanak legjobban a Motul Eco-Lite-hoz (az EFE még annál is sűrűbb volt).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9439 üzenetére
Ha a koromszemcséket kented az ujjaidra nyilván nem az olaj fog csúszni, hanem a koromszemcse fog elmaszatolódni. Na, de ez nem nyelvtan fórum. Én belemártottam egy fúrószárat. Azt nem mondom, hogy lepergett róla, de majdnem.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9441 üzenetére
Szabad viccesen visszakérdeznem? Miért kellene csak motult rakni a kocsiba, annyi márka van.. :-))
Nem hallottam rosszat a motulról, hanem tapasztaltam. De nem az olaj volt rossz, hanem nem belevaló. Csak amiatt váltottam más márkára (de ezt 2x már biztos leírtam neked) hogy nem változott az eco lite olaj neve miután megkapta az sn+ vagy sp api besorolást. És mivel webshopból vásárolok, itthon kibontom, és azt látom, hogy api sn vagy esetleg sm van ráírva (mert volt még régi ecolite a webshopban) akkor fölöslegesen önti el a szar az agyam. Ezt megelőzvén vettem egy olyan olajat aminek a nevét egy kiegészítéssel látták el. Ennyi.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9443 üzenetére
Arra emlékszem, hogy írtad, hogy az Eco-Lite az adatlapja alapján magasabb besorolású, mint amiket a boltok árulnak. Arra is emlékszem, hogy az EFE nem vált be (mert túl sűrű volt). Ha jól emlékszem, nem használtál még Eco-Lite-ot, nekem meg nincs fülem az ilyesmihez, hogy eldöntsem jó bele, vagy nem (én a gyári EcStar-nál se hallottam még furcsa hangot).
Az Eco-Lite olajat itt ajánlották nagyon, és valóban, a paramétereit tekintve ez hasonlít legjobban az EcStar-ra. Nem sok más márkát találtam, ami Dexos1 Gen2, és lehet is kapni (meg papírforma szerint tetszik is) és talán nem hamis.
TommyY
-
-
szimi57
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen