Hirdetés
-
Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
it Az USA kivizsgálja a GoPro panaszát: a cég szerint egy kínai vállalat sérti a szabadalmaikat, ezért az Insta360 termékek importját is betiltatnák.
-
Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
ph Az LG Displaytől csak nagyon alap kijelzőket vásárol a vállalat, és azokat módosítja kedvére saját németországi üzemébe.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Sztem nem rosz 1.7 isuzu CDTIt amit most dobnak a classicII astra Gbe azért le legyalázza.. autóhosszokkal.. Na de mind1 nemsokára anyám árubeszerzője lesz az astra G vanom.. én pedig ideiglenesen átnyergelek egy 206osba.. csak amig elmegyek a kereskedésbe és becserélem a GTCre.. remélem 2 honap alatt oda érek azért..
-
fero02
veterán
Nah, ne figurázzátok az Opel dízeleket!
-
Calogero
addikt
Kiszivárgott képeken az új Opel Astra
Hát...nekem már a mostani autóm külseje sem tetszik, de ez nekem már túl kerek.....
Viszont a belső tér tetszetős.... -
KrAt
veterán
Jajjj de fáj mindenem
Viszont felkerült a hengerfej, szépen muzsikál, és 90%-ban egyedül csináltam (a bajt ) de kész, és eddig úgy néz ki, jó is.. Most bejáratós menet következik, aztán utána ihajj
-
TasiA
senior tag
Viszont írtó nagy hátrányuk, hogy helyette a futómű görbül ,hajlik, törik.
Ja és én tudnék 35-ért 15-ös alut kopott gumikkal.Ami az ezüst Vecrán van. Márkája DOTZ és asszem 7*15 ET35, d majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Ezeket szétcsapni??? egy koccantás egy járdaszigetre és vége van. IIIIgen messze vannak ezek a lehetetlentől... És az is zűrös, hogy kiad 5 rugót egy ismeretlen felniért, esetleg 6-8-ért meg kap újat a márkaszervizben. Annyiért nincs értelme kockáztatni. Festeni meg mindkettőt illene.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
SpeedR
őstag
válasz bambano #7219 üzenetére
Ne viccelj már. Nagyon sok járdaszigetet kell kapnia egy 15-ös acélfelninek, hogy tönkremenjen. 15-ösből még az alut is nagyon nehéz gallyra vágni.
TasiA
A futómű semmivel sem kap többet, mint egy alufelnivel. A felninek nincs ilyen elnyelő képessége, az a gumi dolga.[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Hát én ezt símán megcáfolom. Cak míg az alufelni görbül, addig egy csomó energiát elnyel, az acél mag adja tovább a lengőkarnak, gömbfejeknek, kormánynak.
Akármilyen alufelnit széjjelcsapsz. Nem a felni átmérője a lényeg, hanem a szélessége és a gumi ballonossága.Az acél meg a padkától nem fog széjjelmenni. Szép is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Tehát akkor a logikád szerint egy alufelnis autó futóműve tönkretehetetlen, mert az alufelni majd jól megvédi? Vicc...
Mind a két féle felni (alu és acél) nagyjából ugyanannyi energiát ad tovább.(#7223) vallas
20-ért van alu is már, 15-nél szerintem ne adj érte többet.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Mindenkinek köszi a hozzászólást.
Ezek az ún rendőrastra felnik, amiket egyszer már írtam, szóval szerintem ezek azért nem gagyik.
Sajna rendes alufelni minimum 50+ ropi, amire nem lenne pénz, de a 20-t ki tudnám csengetni érte, a másik, hogy szoktam építkezésen szerviz úton járni, és oda nem való a alufelni.
egy alapos tisztítás, és valami matt ezüstös festés, vagy polírozás, az persze ráfér, de azért csak jobb lenne mint a dísztárcsa, ami opel kereskedésben simán van 5 k/ db.
Azért kértem minden kerékről a fotót, hogy meg tudjam nézni, mennyire van a pereme esetleg megütve, de nem igazán látok rajta horpadást, ti?
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
TasiA
senior tag
Az a vicc, hogy nem tudsz olvasni!! Kár kiforgatni a szavaimat, mert ilyet sehol nem állítottam hogy:
"alufelnis autó futóműve tönkretehetetlen" Nem vagyok egy hülyegyerek, kár annak nézned!
Nem fogok veled vitázni, egyszerű fizika és logika, de ha nekem nem hiszel, akkor nem hiszel! Kérdezz meg szakembereket is, hátha azoknak hiszel!Vallas, ha már látsz az régen rossz! El kell vinni gumishoz és megforgatni. Még ha szépen is fut, utánna fog kiderülni tartja e a peremnél a levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Értettem szaladok rohanok! Lehet már pár száz autóva több fordult meg a kezem alatt mint neked, és nem kell ide-oda mennem tanácsért, szal a tudatlanságot is benézted
Apukám, ha csak az egyszerű ember logikájával gondolkodsz akkor is egyértelmű, hogy egy puhább, könyebben deformálódó anyag, ugyan olyan ütésnél kevesebb energiát ad át, mint egy merevebb, keményebb! Ha erre is beírsz valami marhaságot, vagy belemagyarázol olyat, amit nem állítok, akkor inkább ne is válaszolj. Ha viszont ismét a szövegértési problémákoz jutunk, szívesen leírom még hétköznapibban! Hátha eljut a mondani valóm!
Nyugottan add elő erre is, hogy hülye vagyok, és nincs igazam! Biztosan úgy van! Részemről befejeztem!!
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Nem tudom mire ez a nagy fölényeskedés. Elismerem te vagy a király a pár száz autóddal együtt. A sarkítást csak azért írtam, hátha rájössz, hogy hülyeséget mondtál, de úgy látom hajthatatlan vagy.
Magyarázd már el hogy konkrétan milyen esetekben jobb a futómű szempontjából az alufelni? Kis kátyúnál egyik felni sem nyel el semmilyen mechanikus energiát. Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát. Ha kicsit srégan ugratsz fel a járdára, akkor lekoccolod a szélét mind az alufelni mind az acélfelni esetén. Egy alufelniről azt állítani, hogy könnyebb, deformálódóbb anyag hatalmas nagy badarság. Nagyjából ugyan olyan szilárd anyag, mint az acél. A felniknek soha nem az a céljuk, hogy energiát nyeljenek el. Éppen ellenkezőleg, igyekeznek minél masszívabbra, strapabíróbbra gyártani őket. A felni szinte mindig 100%-osan továbbadja a mechanikus energiát a futóműnek. Lehet, hogy az alufelni 0,00001%-kal többet nyel el, de a végeredmény szempontjából ez irreveláns.
A gumis topicba azért próbáltalak meg terelni, hogy nálad hozzád értőbb emberek elmagyarázhassák neked. De látom nem sok hajlandóság van benned az új információk befogadására, csak a saját hülyeséged hajtogatod, és meg vagy győződve róla, hogy te vagy a király. Részemről is ennyi, mert ignoráns emberrel nem lehet értelmesen beszélni.[ Szerkesztve ]
-
eddie88
csendes tag
nyugi fiúk
-
eddie88
csendes tag
ezek erősitett rendőr astra felnik,rengeteget kibirnak,ha strababírásra mész ez a legjobb,20at akkor ér meg ha a pénzért megnézitek gumisnál az ütést,illetve ha megvan a 4 kupakja,festés tuti kell mert rozsdál,de a legjobb ha poliroztatod gyönyörü lenne és egyedi,ha meg nem van felni spré olcsón pl ezüst és szépen csillog,de azért próbálj meg alkudni belőle,csak okosanamúgy ha jók akkor viszont nagyon jók
-
#TOTTI
őstag
Holnap megyek Asta GTCre alkudozni remélem nem küldenek el mindjárt az elején.. Pofátlan leszek.. nem tudom ez mennyire jön be nekik.. Nekem mindenképpen keeeeeeeellll...
CHF alapú hitelt veszek fel.. és az hitel étékében pedig veszek CHF-ot... így a kockázat kisebb a pénz is marad..! Jobb az autóbeszámítás és ha kiegyenlitem vagy elszalad a CHF akkor is minden türhetőbb.. és a pénz is megmarad..
-
Winner_hun
félisten
Geri üzenete (20:40):
*elkeztem nézelődni
*rihtig környékünkön nemigen találtam astrat
*kerist nekem egyet föld alolis
Geri üzenete (20:41):
*2001/2002 est
*95e kmmax
*mertemgölök valakit mostmárEsetleg valaki tud?
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
TasiA
senior tag
Menyi hitelt akarsz felvenni?? HA csak ilyen 10-20 % az önerőd, akkor inkább ne vegyél autót, csak ha mocskosul jól keresel, mert utánna bánni fogod a csimilliárdos autót, aminek rohamos az értékvesztése, aztán esetleg később lakást, akármit szeretnél, még mindíg tartozol a banknak 2-3 millióval, autó meg éri felét se Sokan bánták már meg az elkapkodott autóvételt Csak jó tanács
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
Nem akarom újra felböffenteni a témát, de sztem TasiA-nak van igaza.
Sztem bőven elég, ha megnézel 1-2 balesetes képet. Az alufelnik rendszeresen szarrá törnek, míg acél ilyenkor is "csak" meghajlik. Ez önmagában is sejtet vmit.
Az anyagszilárdsághoz csak annyit, h ha alufelnivel padkázol, akkor abból tuti, h sokkal több anyagot vesz ki a beton, mint az acélból. Ez ismét csak egy égi jel.
Továbbá. A manapság divatos, tetszetős felnik általában küllősek (vagy kevés vaskosabb, vagy kevesebb kicsi) tehát gyakorlatilag nem összefüggő, míg az acél egy alig pár helyen kikönnyített tömör, esetleg hegesztett, de egybefüggő acél. Ha ez az alu kap egy b@szott nagy ütést, akkor tuti, h nem tudja közvetíteni tovább az erőt (hisz nem is az a dolga), és biztos, h engedni fog vhol. Ez az acél felninél nehezebb dolog.
Ettől függetlenül a legnagyobb csillapítást a gumi végzi, ez tény.
Viszont a futómű szempontjából TasiA gondolatmenete igaz.
"Kis kátyúnál egyik felni sem nyel el semmilyen mechanikus energiát." Ahogy mondod. Ilyenkor a gumi kínlódik. A felni az energiát csak közvetíteni próbálja a futómű felé (ha kibírja és nem törik el) ill. fordítva is igaz (lásd hajtás).
"Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát."
Ez esetben sztem a felni ripityára fog szétszállni. A kátyú esetében még nem is biztos, de ha 1:1-ben szembe mész a padkának, akkor tuti törés."Ha kicsit srégan ugratsz fel a járdára, akkor lekoccolod a szélét mind az alufelni mind az acélfelni esetén" Ebben az esetben (mivel a gumi nem az oldalirányú erők ellen lett kitalálva) a sérülés tuti, de az aluból tuti, h több anyag fog lejönni, mint az acélból. Alu sztem jó eséllyel reped, míg az acél "csak" elhajlik.
A felni súlyáról kár vitázni. Nem sok köze van a dologhoz.
Az alu tuti gyengébb anyag (az azonos méreti korlátok között). Nem akarok belemenni az anyag vizsgálati témába, de elég lenne megnézned 2 azonos méretű próbadarab szakadását...az acél tuti tovább bírja.Szóval, sztem extrém esetben az alu felni jobb lehet a futómű szempontjából (kímélés).
Persze minden csak az én véleményem. Válaszolni nem muszáj, nem akarok felesleges vitát gerjeszteni.
-
#TOTTI
őstag
3M az ára.. 50% kezdővel.. figyi nem a végét nézem..! Hanem azt hogy nekem mindenképpen kell autó nem elég a céges mert lekövetnek GPSel.... a havi részletet meg ennek köszönhetően megkeresem..! Én a hitelbe azt nézem hogy.. nem kell egyben betenni a pénzt a vége nem érdekel.. (lehet rosszul teszem..) Nagyon sok altenatív pénzkereseti lehetőséget ismerek.. ha minden kötél szakad meghúzom valamelyiket.. addig élek nyugodtan relative.. (tudom jol hogy az autó törlesztését.. ha nem is lesz munkahelyem megkereshetem 2 nap alatt..ha lesz elmegyek 2 nap szabira..) amúgy azért legalább tudom miért küzdök dolgozok.. és nem tehetem meg hogy.. lébecolok hónapokig..
-
SpeedR
őstag
Nagyjából mindennel egyetértek azzal amit írtál, de a végső következtetésed szerintem nem helyes.
Szóval, sztem extrém esetben az alu felni jobb lehet a futómű szempontjából (kímélés).
Ahol az alufelni reped, törik ott már teljesen mindegy hogy milyen felni van rajta, ott futómű kímélésről már nem beszélhetünk. Nem hiszem, hogy van olyan hétköznapi szituáció, amikor azonos körülmények között az alufelni látványosan jobban megvédi a futóművet, az acéllal pedig szétmegy. Nüansznyi különbségek lehetnek még extrém esetekben is."Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát."
Ez esetben sztem a felni ripityára fog szétszállni. A kátyú esetében még nem is biztos, de ha 1:1-ben szembe mész a padkának, akkor tuti törés.
Szerintem szinte biztos, hogy a futómű szakad szét előbb, minthogy a felni eltörjön. De ebben a szituációban végülis tökmindegy. A futómű szarrámegy az alufelnivel is és az acéllal is.Abban nincs vita, hogy az aluminium szakító-szilárdsága kisebb mint az acélé. Viszont azt állítani, hogy az alufelni kimutathatóan jobban kíméli a futóművet, mint az acélfelni, hát....
-
TasiA
senior tag
Sajna ennyire még nem ástam bele magam, bocsi, nem tudok segíteni!
A vitás dologban, pedig részemről lezárt. Sosem zavar, ha valakinek más a véleménye, főleg, ha értelmesen meg is tudja indokolni. Ez itt is rendben volt. SpeedR-nél is csak abból indult a veszekedés, hogy az indoklás mellé finoman le lettem hülyézve.
tsigalko87 Az teljesen más, így szerintem nincs gáz. Én speciell arra gondoltam, mikor bevállalnak olyan törlesztő részleteket , ami a havi keresetük 50-60%-a, jó sok évre, mellete anyunál laknak a hajdani gyerekszobában.
[ Szerkesztve ]
-
glutamin
őstag
Azt szokták mondani ökölszabálynak, hogy egy évi jövedelmednél drágább autót venni erőn felüli költekezés. Én ezzel úgy vagyok, hogy egy évi megtakarításomnál drágább autót nem szívesen vennék. De az első ökölszabály szerintem is reális.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
bambano
titán
Nagyon korrekten leírtad a helyzetet, csak pont fordítva.
Az alufelni egy rideg, merev darab, ha azzal padkázol, törik. Az acélfelni rugalmas anyagból van, ha azzal padkázol, a felni enged és elhajlik.Az alufelni semennyi energiát sem nyel el. Vélhetőleg nem ok nélkül vannak a rugók acélból és nem alumínium vagy magnézium ötvözetből.
#7226: az számomra nem indoklás, hogy hány autó fordult már meg a kezed alatt, gondoljunk csak arra, mennyi légy van a világon és mit eszik.
Az az érvelés kétségtelenül igaz, hogy a puhább vagy rugalmasabb, könnyebben deformálódó anyag több energiát nyel el. Ilyen például az acél. A rideg, merev anyag meg mindent átad a futóműnek, mint például a könnyűfém felni.
#7235: "Az alufelnik rendszeresen szarrá törnek, míg acél ilyenkor is "csak" meghajlik": így van, ez azt sejteti, hogy az acél rugalmasan hajlandó engedni, az alu meg rideg és elpattan.
Nem tudom, volt-e már a kezedben nagyjából azonos méretű felni mindkét fajtából. Az acél felnivel szerelt kerék nálam kb. 8 kiló, az aluval szerelt kerék kb. 20. Az alufelni sokkal több erőt visz át a felfüggesztésre.
Az, hogy melyikben mennyi anyag van, egyébként semmit nem jelent, elég, ha megnézzük a kartondobozok papírját.
"Alu sztem jó eséllyel reped, míg az acél "csak" elhajlik.": ez megint nem azt támasztja alá, amit emlegettetek. Egyébként az emlegetett esemény valóban így történik, az acél képes hajlani, megnyúlni, míg a könnyűfém szakad vagy törik.
Anyagvizsgálati témába azért nem kellene belemenni, főleg nem szakítószilárdság témában, mert egyrészt a két felnitípus rendszerint nem ugyanannyi anyagból van, másrészt a felnit nem húzásra hanem nyomásra méretezik, mivel a kocsin nyomás nehezedik rá.
Az alufelni tényleg jobb extrémebb esetekben a futóműnek, de ezek olyan extrém esetek, amikor kijön a jósága, hogy nem is nagyon fordulnak elő. A küllemét leszámítva nincs értelmes ok alufelnit használni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #7246 üzenetére
Üdv!
Én egyik felnivel sem szeretnék padkázni. Nem arra akartam rámutatni, hogy az alufelni egy energia elnyelő anyag, eszembe sem jutott. Ugyan úgy forog az agyam, mint neked, ha valami puhább és görbül, akkor a görbülés közben kevesebb energiát at ád másnak. Ezt mondtam, nem többet. Én eddig meg voltam, győződve, hogy az alufelni könyebben enged, legalább is eddig csak ezt láttam, tapasztaltam. Acélfelnivel sosem kellet sehová semmilyen autót vinnem, mert girbe gurba, viszont az alufelniket rendszeresen javíttatni kell, ugyan azokon az autókon.
"#7226: az számomra nem indoklás, hogy hány autó fordult már meg a kezed alatt, gondoljunk csak arra, mennyi légy van a világon és mit eszik."
Az indoklás csak a "vérciki" tudatlanságomnak szólt az autók terén.Nekem volt elég sok felni a kezemben, de 20 kilós még nem. Még a 17-es sem volt gumistól 15 kilónál több, viszont jóval nehezebb volt, mint a gyári 15-ös alu. Még nem mértem össze acélt aluval, ezért ezt nem tudom, de szerintem ebben igazad van. Nagyon régen nem használok már acélfelnit(Ladám óta), viszont a cégesek nagy részén azokat cserélgetjük télen-nyáron, azokra az való.
Nem tartom magam mindent tudónak és beismerem, ha tévedtem, csak nekem eddig ilyen tapasztalataim voltak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest