- Autós kamerák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie88
csendes tag
azért jó az acélfelni mert ha az állat(pl: én)télen forgatja a cora paroklóban a jószágot és véletlenül nem adja ki,akkor másnap a gyakorlati helyén legyen mit kipüfölni egy fél napig,de a végén jólesz,szóval acél forever ( télen )
-
bambano
titán
válasz eddie88 #7251 üzenetére
Télen azért jobb az acélfelni, mert a nagyobb lyukak miatt az aluban hamarabb megtapadhat a hó, ráadásul több hó, és odaver a kerék centírozásának. Az meg snassz, hogy időnként kiszáll az ember és megrugdossa a kerekeket, hogy kiperegjen a küllők közül a hó...
TasiA:
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Kémiailag az alunak tökmindegy, mivel az oxidációja során az alumíniumoxid egybefüggő védőréteget képez a fémen, azon tovább nem megy át semmi. Az acélnak nem mindegy, mert a vasoxid, köznevén rozsda, nem védi semennyire sem az alatta levő fémet a további oxidációtól.
Hmm. a totalcaros gumidoktor meg azt mondja, az alufelni fényezését teszi tönkre a sólé nem az alufelnit. Ebben lehet igaza.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
KrAt
veterán
Mondd, h megmenekülünk!!
-
dragonfx
veterán
2.0ás calibráról mondjatok már jót rosszat?mit kell tudni róla...elég oda a 2.0 hogy menjen rendesen?mennyit eszik?mi megy tönkre ha megy....?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
TasiA
senior tag
válasz dragonfx #7262 üzenetére
Jól olvasgasd át. A 8 szelepes motor ősrégi, szinte semmi sem romlik el. A 16V .nek a hengerfej a gyengéje (főleg az első széria), de nem vészes. Amúgy a kasztni a gyenge pont, főleg a hátsó nyúlvány!!
-
Daywalker
addikt
Nem akarom a dízeleseket elkeseríteni, de az Opelekbe Fiat dízel erőforrások kerülnek már régóta (szerintem már a G-Astrák többségében is az van...legalábbis a CDTI biztosan az).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
KrAt
veterán
-
Daywalker
addikt
Azért írtam én is, hogy a CDTI...a sima DTI-t nem ismerem. De ez kb. olyan, mint a benzinesekkel. Az első szériákban még ott is a régi motorkínálat volt, aztán lett újabb....most a dízel tuti FIAT
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
bambano
titán
válasz Daywalker #7267 üzenetére
A General Motorsnak volt egy leányvállalata, Opel Powertrain néven, amelyet később, amíg vitatkoztak arról, hogy esetleg egyesül a gm meg a fiat, fiat-gm powertrain néven neveztek és a két cég közös leányvállalata volt. Az egyesülés kútbaesése után is létezik, a gm cégcsoportnak gyárt motorokat és erőátvitelt.
Az 1.9-es cdti motort és társait ez a cég tervezte, a 2 litereseket már fiat nélkül.
Én biztosan nem hívnám azokat a motorokat fiat motornak még akkor sem, ha jelentős fiat szaktudás is van bennük. De ne keseredj el.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Daywalker
addikt
Én nem keseredek el, köszi az új infót....minden nap tanul valamit az ember
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zolynet
addikt
messziről kerülni -> [link]
Egyik kollegám belefutott, megvette, elvitte az egyik opel szalonba bevizsgáltani mert nem volt kóser és ott összeírtak egy ~900eFt-os hibalistát!!!
Annyiban volt szerencséje, h visszavitte és visszakapta a pénzét. 2-3 hete volt és már hírdetik is újra. Szánalom.
Ha megtalálom a tételes hibalistát akkor beillesztem, h mennyire szét van bombázva a verda.[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
zolynet
addikt
"
Tisztelt Ügyfelünk!Ezúton küldöm a kért árajánlatot, ami a 2009.02.28-i-, megbontás nélküli-, hivatalos állapotvizsgálat alapján készült.
Hiba anyagár munkadíj
Akku nem gyári méretű, és rögzítetlen. (55 Ah-s akku+rögzítő csere) 32 203 3 960
Gumiabroncsok elkoptak – gumicsere (19565R15 pl.Barum, nyári) 81 440 11 880
Jobb első fényszóró mozog – törött műa. fül miatti csere 38 383 11 880
Szellőző kapcsoló 4. fok nem működik -fűtés motor ellenállás csere. 16 306 7 920
Klíma nem működik (klímagáz feltöltés, tömörség+teljesítményvizsg.) 14 850
Amennyiben klímakompresszor a hibás (kompresszor felújítás szüks.) 60 000
Kormányműből olajfolyás (kormánymű ki-beszerel+felújítás) 107 520
Váltókar akad – beállítás szükséges 11 880
Amennyiben új váltókar, vagy annak valamely szerelvényének cseréje szüks. 80 000 11 880
Kipufogó cső lukas (kifúj) + csonk repedt – 3 részes kipufogó csere 172 917 7 920
Bal féltengely belső gumiharang szakadt – csere szüks. 2 514 11 880
Jobb nyomtávrúd lóg – csere szükséges 12 941 44 550
Stabilizátor bekötők lógnak (mindkét oldal) 25 882 5 940
Futómű geometria ellenőrzése, beállítása (kormánymű+nyomtávrúd cs.miatt) 13 860
Hűtőrendszer – hűtővíz szivárgás 11 880
Amennyiben a hűtő ment tönkre – hűtőcsere szüks. 77 498 11 880
Ablakmosó berendezés gyengén spriccel (ha szivattyú hibás) 12 990 6 930
Ha a csövek dugultak el vagy eresztenek 11 880
Motorból erős kopogó hang hallható (d. csapszeg, ill. hajtókar csapágytól)* 350 000 – 400 000.- tól
* A motorfelújítás / motorgenerál árajánlatát csak a megbontást követően tudom pontosítani!További javasolt munka
120 000 km-enként elvégzendő kötelező átvizsgálás+
(vezérmű fogaszíj+feszítő-terelő-vezető görgők+vizszivattyú csere) 80 000 40 000
Az Ön gépkocsija esetén max 8 év vagy 120 000 km-enként cserélni kell!)Felhívom szíves figyelmét, hogy a fenti (bruttó!) árak tájékoztató jellegűek, amelyek megbontás után változhatnak!
Amennyiben nemcsak rögzítő, hanem akku tartó és fedél (doboz) is szükséges – úgy további + 26 486.-tal nő az anyagár.
Gumiabroncsból mindig vannak kedvező akcióink (3-mat fizet 4-et vihet) – érdemes érdeklődni e hónap második felétől-végétől!
A fentiek közül a határérték alá kopott gumiabroncsok, a kipufogó repedés/kifújás, a fényszóró mozgás-lötyögés, valamint folyadék szivárgások mint közúti ellenőrzés során, mint környezetvédelmi/műszaki vizsga során kifogásolható hibák!!! Ezen túlmenően a közlekedés biztonságot is érintő, közvetlen veszélyforrások lehetnek! (Pl. szemközt közlekedőt vakító fényszóró, csúszásveszélyes folyadékszivárgás-és gumiabroncsok, környezet szennyező kipufogó rendszer és folyadékszivárgások!)
Kipufogó rendszer hiba=rossz keverékképzés – és lambda szabályozás károsíthatja a katalizátort, továbbá elégtelen hűtés-kenés esetén a motor még nagyobb mértékben károsodhat a motor! A futómű alkatrészek kopása/lógása szintén balesetveszélyessé válhat!
A gépkocsi élettartamát ezek mindegyike jelentősen befolyásolhatják/csökkenthetik!
Az általunk beépített (eredeti Opel) alkatrészekre 2 év alkatrész garanciát vállalunk, kivéve az akkumulátor – mert arra 3 év a jótállás!
Szívesen segíthetünk kevesebb jótállási idővel rendelkező-, után-gyártott alkatrészek beszerzésében és beépítésében is! (A kipufogó rendszer hegesztésének lehetőségét egy következő-, minősített hegesztő kolléga által végzett szemrevételezéses/anyagszerkezeti vizsgálat alkalmával lehetne megállapítani).
" / minőségellenőr vizsgabiztos /Iszonyat mákja volt. Nem is emlékszem h mi alapján kapta vissza a pénzét.
Ha csak azt néztük volna h a schiller opelnél 5év garral látott ugyanilyen vectrát.
Elnézést a borzalom kinézetért, erre volt idő.[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
SpeedR
őstag
válasz zolynet #7280 üzenetére
Hát nem semmi lista. A legriasztóbb a motorgenerál kilátásba helyezése, ami tényleg nem olcsó. A többi tételnél azért egy "enyhe" túlárazás végig megfigyelhető. (pl. akksi, gumik, kipuff) Nem lettem volna a kollégád helyében, mikor ezt az árlistát rázúdították, de szerencsére happy enddel zárult a történet.
(#7282) bambano
Azért remélhetőleg nem mindegyiknek csapágyas a motorja. A többi dolog tényleg előjöhet bármelyiknél.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Egy gyári első teló darabja 89 ezer forint, egy alsó lengőkar szintén, teljes féltengely 200, elég csak két zűrösebb alkatrészt cserélni és máris megvan máshonnan az a 400 ezres cehh, amit a motorgenerálra mondott látatlanban a szakértő.
Egyiknek a dugója lóg, másiknak a kereke. Azért nagy varázslatokat nem érdemes várni szerintem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolynet
addikt
válasz bambano #7282 üzenetére
Lap 60%-a környékén találsz egyet (2443249). Külsőleg mind2 kifogástalanul néz(ett) ki. Ha a márkakereskedés által kínált autóban is annyi hiba lenne ... na azért azt csak nem már. Meg akkor nem hiszem h 5év garanciát adna rá az Opel Duna. Bár így sem értem h hogy adhat 5év garit, mire, hogy?
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
SpeedR
őstag
válasz bambano #7283 üzenetére
Azért ezek komplett cseréje nem sűrűn szükséges.
(#7284) zolynet
Ez az 5 év gari tényleg érdekes, valami simli biztos van benne. Az újakra sem adnak ennyit. Gondolom csak a fő alkatrészekre adnak ennyi gart. Motor, váltó, difi ilyesmi. Fogyó-kopó alkatrészekre kizárt, hogy vonatkozna, tehát az alábbi lista nagy része zsebből menne.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz zolynet #7284 üzenetére
A 2443249-es hirdetésben szereplő autón nincs 5 év gari.
Sok másikon van, ezen nincs.Van ott pl. gyárinak hirdetett gázosítású, zöldnek hirdetett ezüstmetál vectra is. Amennyire én tudom, az opel nem árult lpg-s autót, cng-set árult. Viszont a szélvédős matrica lpg-t ígér.
Nem is tudom, mernék-e ott autót venni... Bár ha ez a bolt a soroksári úti opel márkakereskedés, akkor az astrám onnan van és nem volt velük bajom.
#7285: furikázol kicsit Pesten, ott hamar kikészül a teló is meg a talpas is. Az csak vidéken divat, hogy évtizedekig ugyanazzal az alkatrésszel megy az autó
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-Nemtom-
senior tag
rajta van a rendszám takarón
-
TasiA
senior tag
válasz zolynet #7280 üzenetére
Ebből a listából 2 komolyabb dolog van, ami miatt érdemes másikat nézni, a többi az szinte minden használtautónál hasonló. Egyik a motor, a másik a klíma. Azt tudni kell, hogy az Opelek klímája általában ereszt. Ritkán érdemes megbontani, feltöltöd nyár elején, ha szükséges kicsit rátöltetsz. HA nagyon zavar, akkor tömítés készlet és általában annyi.
A listában vannak olyan nevetséges árak, hogy majdnem leszédültem a székről.
Pl:
(55 Ah-s akku+rögzítő csere) 32 203 3 960 Azéé na, én 15-ért vettem 60AHs BOSCH-t, és képes voltam 1 csavart, illetve a sarukat le és felszerelni.
Ezek mindent 12 ezerért csinálnak??? Az ablakmosó általában azért gyenge, mert a motor végén van egy szűrő. Motort kihúzod, meglátod. Csap alatt kimosod a darabkákat a lukakból és olyan lesz mint új korában. 12-ezerért bárkinek megcsinálom de a váltót is befújkálom szívesen , ha kell be is állítom akár 5x is Egy nyomtáv rudat meg 44 ezerért cserélnek?? APUKÁM!!! Egy hűtő 77-ezer?? Az igen!! JA és a vezérlést röpke 44ezerért cserélikSzóval jó a lista, de inkább tájékoztató jellegű, 3-4 szeres árakkal.
A rokon B Vecije, hasonló gondokkal küzdött, kivéve a motor kopogástésa nagyobb futómű alaktrész cseréket. 160-ezer lett ráköltve a vezélés cserével együtt+új gumik, meg a hátsó lökös sarkának javítása, mivel enyhe koccos volt. Valós 190-ezer volt az autóban és azóta is hibátlan.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Én most cseréltem ablakmosó motort, mert a régi beszart...unixban 3000 forint volt a hans-pries, ami az első és hátsó szélvédőt is mossa, beszerelés 0 ft - nekem nem volt szűrő a végén.
Azért a kipuff ára se semmi...ennyiért már majdnem olyan rendszert csináltatsz kompletten, hogy összefosod magad.
A gumi ára is egy vicc, gumisnál 13 ezer forint az a Barum/db Kb. 7-ért felrakják...ki lehet számolni...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
eddie88
csendes tag
az egész egy nagy kókliság úgy ahogy van,ha ilyen dolgokat írtak össze kivi lennék én arra a motorgenerálás időszakosságára is...
-
KrAt
veterán
Jah igen, elfelejtettem mondani (pedig nagyon büszke vagyok rá ) hogy a hengereim így 23 év után egy grammot sincsenek megkopva A 4. dugattyúnak van egy minimális oldalirányú mozgása, de tényleg minimális
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok..! Talan jövő héten már végre meglesz a gép..
Nem is tudok addig aludni..
Új hozzászólás Aktív témák
- iOS alkalmazások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox Series X|S
- Dragon Age: Origins
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós kamerák
- Milyen program, ami...?
- Formula-1
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen