- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Mini-ITX
- Milyen videókártyát?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Sziasztok Alany Skoda Octavia kombi 1u5 1.9diesel axr motorkód.
A szelep fedél csavar meghuzasi nyomatéka kellene .
Az izzítógyertya,de az rajta van a dobozon elvileg ha jól gondolom.
A hétvégén rá próbálok a lehetetlenre az gyertya cserére.
Valami tipp okossag ima bármi ami segíthet azt szívesen venném.
Gondolom az ABS jeladó is hasonló projekt lesz.
Köszönöm a válaszokat -
Mágus2
Közösségépítő
válasz troll81 #196302 üzenetére
A sorrend is fontos, nem csak a meghúzási nyomaték.
Izzítógyertyát én nyomatékkulccsal szoktam kifelé is tekerni. Ha elkattan a kulcs 28Nm-nél akkor meg kell locsolni olajjal a nyakát és járni vele egy hetet majd újra próbálkozni. Ha beleszakad az nagy meló és drága kiszedetni.
Meghúzási gyertyákra 12Nm.[link] Ezt nézd meg, mielőtt nekilátnál...
[ Szerkesztve ]
-
L1ZRRR
senior tag
Van itt valaki akinek osztrák rendszámmal rendelkező autója van?
Évente ugye ott kell a műszaki, ha itthon megchippeltetem az autót, majd később lerendszámoztatom osztrákra, bukhat a dolog? valami szigorú ellenőrzésen?You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
L1ZRRR
senior tag
válasz focvis #196307 üzenetére
köszi, de az más kávéház.
Én életvitel szerűen fogok kint élni, és miután lesz bejelentett lakcímem 1 hónapom van átpapíroztatni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mágus2 #196301 üzenetére
Igen, én is erre gondoltam…
MÁS, de szorosan ehhez a témához tarrtózó:
Szeretnék véleményt kérni a hozzáértőktől!
Az alacsony fordulatszám, és az “ott” keletkező rezonancia miatt már írtam ide post-ot, miszerint ennek javítása végett a VW szerviz tud új szoftvert telepíteni a DSG váltóra.
Tegnap hívott a szerelőm (új, most ismertem meg, de nagyon korrektnek ismertem meg, és igen hozzáértőnek is tűnt.) hogy a gyári szervizben utána járt, és igen van olyan új szoftver a váltómra (alvázszám alapján le lett kérdezve) ami nem csak frissítést tartalmaz, hanem utánállítást is végez a program, ami a simább futást rezonancia-mentesebb járást eredményezhet.Tessék? Ezt most higgyen el? Vagy ez valóban így működhet?
Egyébként a szerelőnél történt bevizsgálás során megvizsgálásra (meghallgatásra) került a kettőstömegű is, ami hibátlannak bizonyult a mester szerint is. (szerintem is az)
Viszont a kereszt-stabilizátor rúd szilent hangot ad, az cserés lenne.
Kertem árat erre az egy elemre, és majdnem leestem a székről, mert csak az anyag 70.000 Ft….
Ezek ilyen drágák?No, de az eredeti kérdésem az lenne, hogy ezt a VW szervizben történő dsg program frissitést ti ajánljátok?
Maga a szoftver frissítés ugyan ingyenes lenne, de előtte különböző méréseket, ellenőrzéseket kell elvégezni a szervizben, amit viszont elvileg ki kell fizetni, és az kb 50.000 forint lenne.
A szerelőmnek elvileg van ott kapcsolata, így nála (mivel ő már a hibát feltárta) nem kell megfizetni ezt a díjat, viszont így is 20.000 forintot kellene fizetnem a frissítésért.Korábban írtátok, hogy nem biztos hogy ez a művelet elvezet a megoldáshoz, így jobb lenne, ha eleve átiratnám a dsg szoftvert úgy, hogy a fordulatszám is kedvezőbb tartományban (mondjuk min. 1400-1500) lenne minimalizálva.
Ez, elsődleges árajánlat szerint 70.000 forint lenne.Kérdés még az, hogy ez az átírás tudja -e azt, hogy “utanállit” is, vagy sem?
Szakik, mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
6030D
Ármester
-
veterán
válasz 6030D #196312 üzenetére
+ kisfurko
Nem tudom, Svájcban mi van (jó a zseton, oda átjárnak dolgozni az osztrákok, németek is).
Egy konkrét, első kézből - gyerekkori barátomtól - származó infót osztottam meg, ő 20+ éve dolgozik Grác (Graz) mellett. Nem egy szívbajos fazon, és amúgy nem cseszteti senki a magyar rendszám miatt.
Mellesleg hiába az osztrák lakcím, TB, stb. amikor a Covid miatt bezárt a munkahelye (étterem), az osztrák munkaügyi hivatal elutasította a munkanélküli ellátását, mondván ő valójában Mo-n él (osztrák állandó lakcímmel).
Azóta még inkább tesz rájuk magasról. -
viktor82
őstag
Üdv,lenne egy skoda fabia 1.2 htp kocsim,olyan problémám lenne vele ,hogy néha egyszerűen elveszik a gázpedál nyomatéka olyankor visszaengedem és újra van nagyon idegesitő tud lenni, gázpedál csere próbálva az nem segitett ,találkozott itt valaki hasonló problémával?
”A történelmet mindig a győztesek írják.” ...és mindig ők a felszabadítók
-
Mágus2
Közösségépítő
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mágus2 #196317 üzenetére
Tehát, a “Chippesek“ jobban átírják a programot, mert egyrészt ugyanazt IS elérik (“utánállítás”) mint a VW szerviz, PLUSZ a fordulatszám megemelése IS megtörténik? (Ezen kívül ugye a váltás sebessége is javul pl.)
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
d.tiborz
aktív tag
válasz HUTCHDB #196319 üzenetére
Engem is foglalkoztat a DSG váltási fordulatszám mizéria (Polo 1.0TSI), de még garanciális a drágám.
A VW szerviz semmit sem hajlandó csinálni, ami a környezetvédelmi normáknak ellent mond (pl: start-stop, váltási fordulatszám.....). Nem tehetik meg következmények nélkül. A "chippesek" azt írnak "amit akarnak". -
HUTCHDB
nagyúr
válasz d.tiborz #196320 üzenetére
Ugye nálam 2 dolog van, ami összefügg.
Az egyik, hogy rezonáció jelentkezik 1100-1200-1300-as fordulatszámon, ami nagyon gyakran előfordul mondjuk 70-es tempónál.
A másik pedig az, hogy ahogy itt is olvasom ez az alacsony fordulatszám nem tesz jót sem a kettőstömegűnek, sem pedig a részecskeszűrőnek.
Sőt akármennyire nagy a nyomaték nálam, ezt a fordulatszámot nem szereti, vagyis onnan nem olyan jól húz ." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Pfiucska
aktív tag
válasz rbalint88 #196322 üzenetére
90 lovas 1.0 tsi polot vezettem egy hetig meg 2020- ban, akkor voltam vele mindenfele.
varosba ok
auto uton (90-110) meg lehet oldani egy elozest ha amugy se az eros autokhoz vagy szokva - tehat vissza kell valtani neki es taposni DE szerintem nem lesz halalfelelmed
autopalyan nem voltam, feltetelezem elozni nagy lendulettel kelliPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
d.tiborz
aktív tag
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz yodamester10 #196324 üzenetére
És mire gondolsz, melyik típusra?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Motion_Blur
félisten
Sziasztok!
Jetta-ban kiment a bal hátsó világítás, izzócsere nem segített így szétkaptam és ez fogadott:
A tolatólámpa ég, a két 21W-os izzó nem, látszik hogy leolvadt.
Már beszereztem a gyári új foglalatot, a kérdésem a csere előtt az hogy ez a fajta hiba benne van a pakliban egy 10 éves autónál, vagy lehet valami spec oka, ami miatt az új foglalat is akár egyből leolvadhat? Ki kell-e mérni esetleg a kábelt a csere előtt?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
rob210
nagyúr
válasz Motion_Blur #196329 üzenetére
Azért szokott elolvadni, mert nem használ senki kontaktsprayt, megnövekszik az ellenállás az oxidáció miatt és ott hő keletkezik. Főleg mivel ott 2 izzó is van, azon a körön.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #196329 üzenetére
Ha nem ázik be a lámpa, akkor csak simán leolvadt a hőtől. 10 év alatt előfordul.
-
T-master
tag
válasz Motion_Blur #196329 üzenetére
Esetleg nézd meg a csatlakozó kábelköteg felöli oldalát is, hogy nincsenek-e megégve az érintkezők.
-
rbalint88
addikt
válasz Pfiucska #196325 üzenetére
Asszony autojanak a csereje a terv, ami egy Prius 2. Az a baj vele, hogy a cvt miatt nem mindig jar a zajjal menes is, viszont a zaj miatt rossz erzes is cipozni. Amugy ha nem sajnalod, megy az is megfeleloen. A3 1.0tfsi van a kalapban egy, az 115 lovas, de nehezebb, zeperfs szerint veri a Priust, erzesre biztosan (a masik “””lassu jarmu””” a kalapban a 136 lovas Mini Countryman, de az off itt, amugy meg eGolf es A3 e-tron is van a hahus parkoloban boven, de meg nincs elhatarozodas, hogy mi legyen, meg varjuk, hogy osszealljon a budzse - eves bonusz, lakasfelujitas tamogatas, szavazopenz (adovissazterites), ugyhogy egyelore csak felmerem a kinalatot).
bandus: hat vezettem mar olyan autot, amivel azt se azert egy minimum 115 lovas auto anyataxinak eleg kell legyen
-
rbalint88
addikt
válasz Pfiucska #196336 üzenetére
A Prius az elso sajat autoja, annak tokeletes (meg ha nem lenne egy vadiuj i30 ceges autom, akkor amugy is jo lenne, igy azert feltunobbek a hibai), de most 5-10 evre le akarom tudni az auto kerdest nala. Olyat viszont semmikepp nem akarok, ami erzesre szarul megy. Amugy meg van egy A4 cabrio, nem veletlenul nyomatom az A3-at tudom, hogy az meg akkor is jo lenne, ha epp szar
-
Neoteric
addikt
válasz focvis #196311 üzenetére
Hivatalosan ha osztrak hauptwohnsitze(!) van osztrak munkahellyel, akkor nem vezethet magyar rendszamos kocsit a bejentkezestol szamitott egy honap utan, tok mindegy ki a magyar kocsi uzembentartoja. Minden tovabbi csak szerencse kerdese.
L1ZRRR: Szoftvert szerintem sem nézik. Viszont a kipufogo gazt nezhetik, szal ha mocskosabb lesz a chiptol, akkor valszeg visszadobjak.
PSN: ne0teric_sAN
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #196329 üzenetére
A csatlakozó oldal érdekesebb lenne (foglalat és dugó is) 🤔 előző generációban gyakori a test hiba/alulméretezett csatlakozó miatt megégő negatív érintkező, Fiatoknak is ez szokott lenni a baja, pozitív ugyebár külön van mindnek, de negatív csak egy közös ami próbálja kiszolgálni az egészet, egy csúszó saru pár és pici vezeték felforrasztása örökös megoldás arra a problémára. Csatiban ha hozzáférsz, érdemes feszesebbre hajlítani a lemezkéket.
[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz yodamester10 #196330 üzenetére
Ahhh, ez 2x nagyobb, mint a Tiguan.
Nem kell nekem nagyobb méretű." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #196340 üzenetére
Ebben van logika, de nem ismerjük a felhasználás módját. Akár 10 évet is ki kell szolgálni degradálódott akkuval, télen, esetleg csillaggarázsban tartva.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mágus2 #196328 üzenetére
Vannak szituációk, amikor azt érzem, mehetne gyorsabban is a váltás.
Korabban itt is írtam, hogy pl. 2-3 ba váltásnál D-ben mintha feleslegesen megemeli a fordulatszámot 1-200 -al, olyan, mintha ebben a fokozatban megcsúszna a kuplung. De sem más fokozatban, sem ugyanebben a fokozatban de S ben nem történik ilyen." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mágus2 #196344 üzenetére
Az a furcsa, hogy ez a jelenség csak akkor van, amikor 2000 alatt váltja el 2->3-ba. Ha mondjuk 2400 a fordulatszám, akkor már ilyen nincs.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #196340 üzenetére
Ket dolog miatt felek a full elektromostol:
1: ha a toltessel valami gixer adodik, akkor nem az van, hogy atgurulok a masik kutra es 5 perc alatt tele van. Alapvetoen itthon toltenenk (viszont az udvaron allna), szoval az infrastrukturanak kevesbe vagyunk kiteve, de eleg sokszor olvastam mindenfele villanyautonal, hogy megszakad a toltes, el se indul, stb stb. Biztosabbnak erzem, ha ott a belsoegesu backup
2: Ha elhalalozik az akku, akkor az igencsak faj ($$$), a javitas se olcso, de a markaszervizes csere osszemerheto az auto mostani ertekevel pont egy eGolfnal irtak be a hirdetesbe, hogy 8M ertekben csereltek az akkut gariban. 8ev/160k km van ra, jellemzoen 3-5eves autok… nem vagyok nyugodt emiatt.Szerencsere olyan nagy karbantartasi dolgok nincsenek, because of bulletproof Toyota things, a Hunyadi meg ceges es uj, az Audi meg szerencsere nem bajos es keveset is fut. Bar iden pont fog kapni egy kicsit komolyabb frissitest, elso gatlok, kuplung+kettostomegu, esetleg valtofelujitas, ha igenyli. Tavasz vegen tervezunk egy osztrak-olasz turat, legyen minden 120%-os
-
őstag
válasz rbalint88 #196349 üzenetére
ezt láttam múltkor szerintem a csepeli Tesco parkolóban, meg is állapítottam milyen g.tszi szép (ha nem a tied volt, akkor egy ugyan ilyen színű, ugyan ilyen felnis ugyan ilyen szépre lemosott cabrio volt)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Brawl Stars
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xbox Series X|S
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Parfüm topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs