- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabzoltan1
csendes tag
Ehhez mit szoltok?
-
daniel2121
senior tag
válasz grizlisandor #207782 üzenetére
Köszi van jó néhány cég akik turbókkal foglalkoznak Turbotech,Wizzard stb. csak megbízható korrekt áron dolgozókat keresnék.
-
nagyúr
Nekem jelenleg is, illetve ezen kívül volt már 3-4 olyan autóm aminek keret nélküli ablakai voltak (kabriókat nem számolom), de egyiknél sem vettem észre, h "tekeredett" volna a kasztni. Mondjuk a mostanit leszámítva mind kupé volt. De eszembe sem jutott, h ez ilyen hátránnyal járhat. A szélzaj OK, illetve ritkán tudják megoldani, h becsukáskor ne legyen olyan érzésed mintha bevágtad volna az ajtót, de ezen kívül semmilyen hátrányt nem tapasztaltam még. Az ablakok "dörzsölődését" sem.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz bulikavagyok #207803 üzenetére
Az ajtó becsapás hangot ki is felejtettem, az nagyon durva az Arteonnál.
Igazából nem értem, mi a jó keret nélküli ajtóban. Ha letekert ablakkal épp nyitva van OK, ezen kívül minden más helyzetben kb semmi különbség nincs, viszont egy csomó kompromisszummal jár.
-
nagyúr
-
veterán
Na megjött kínából a start-stop-ot deaktiváló kábel, kb 5000 volt.
Le kell venni a váltószoknyát, kivenni a gombsort amiben a start-stop gomb van, lehúzni a gyári kábelt róla és közédugni a postán jött kábelt.
Amint gyújtást kap, 3 másodpercre rá összezárja egy pillanatra a kontaktust, így azt szimulálja, mintha megnyomtam volna, de szükség esetén vissza lehet kapcsolni, meg van valami üzemmódváltás is, bár nem nagyon tudtam értelmezni.
A start-stop deaktiválás tökéletes, de az off-road gomb nem működik, gondolom mivel a 2 sorból csak az egyik van bekábelezve.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
JHONNY 79
aktív tag
Sziasztok!
Megosztok veletek némi infót, hátha valakinek segítség lesz és nem ül fel a sz…rollerre. Akinek fogyogat a hűtővize, figyeljen.
Az alany 2014-es Octavia 3, 1.4 TSI CHPA motorkód. Észrevettem, hogy fogy némi hűtővíz a kiegyenlítő tartályból, de nem volt vészes. Egyszer csak sárga lámpa felvillant, amit kiolvasva segéd vízpumpa szivattyú hibát kaptam. Ok, elvittem egy Skoda szervizbe (nem márkaszerviz). Ők is megnézték a hibakódot, kicserélték a hibásnak vélt segéd szivattyút, de a hiba megmaradt. Kiolvastak egy kopogásszenzor hibát is, így ránéztek a motorvezérlőre. Nos, a csatlakozóban állt a víz. Látták, hogy elég tiszta a motortér, így biztos beázott motormosáskor, ami a hibákért felelős. Ajánlottak egy autóvillamossági szerelőt, aki majd szétszedi és a korrodált lábakat cseréli a csatlakozóban és a vezérlőben. Rendben, kértem oda időpontot, majd miután megnézte a villamossági szerelő, közölte, nem szétszedhető a vezérlőm, de a csatlakozóban kicserélt pár lábat, illetve a kábelkorbácsot picit megnyitotta, hogy száradni tudjon és kérte menjek vissza egy hét múlva. Ő a munkáért nem kért pénzt a korábbi szervizessel ellentétben. Abban maradtunk, ha majd ha visszamegyek, kifizetem. Egy hét múlva mentem volna vissza, de a telefonos hívásomkor közölte, hogy nem tud már mit csinálni, keressek egy másik motorvezérlőt. Ok, vettem egyet bontottan, elvittem klónoztatni, betette a chipes és sajnos maradt a hiba. Na, ekkor dagadtak az erek a fejemen, de nagyon, mert nem kevés pénzt locsoltam el feleslegesen.
A neten találtam egy specialistát, akihez elvittem a kocsim. Ő már rögtön mondta, hogy a motorhőmérséklet jeladó tud ilyet produkálni, mármint a motorvezérlő csatlakozó beázását. Én ezt nem gondoltam, mivel kb. U alakban áll a vezeték a jeladó és a vezérlő között, tehát nem értettem, hogy jut fel a vezeték egyik végből a másikba a víz. Csinált egy vezetett hibakeresést és sajnos igaza lett. A motorhőmérséklet jeladó elfosta magát és a vezetékén keresztül eljuttatta a hűtővizet a motorvezérlő csatlakozóba. Pár lábat szétrohasztott, sőt egy testelésen keresztül a turbónak valamilyen elektromos lapátállító csatlakozójában is az öt érintkezőből kettőt kinyírt. Szuper, fizettem a kábelkorbács javításért, gyári javító csatlakozókkal, új hőmérséklet jeladó, plusz a turbó elektromos részét is cserélték jó pénzért. A lényeg, legalább jó lett az autóm és megszűnt a hiba. Viszont kicseréltek máshol feleslegesen egy segéd szivattyút, vettem szintén feleslegesen egy motorvezérlőt, amit klónoztattam is. Egy pár tízezres alkatrész okozott több százezres kiadást, nem beszélve a bosszúságról és az elpazarolt időről.
Szóval, akinek fogyogat a vize és nem akar úgy járni mint én, nézzen rá a motorvezérlő csatlakozójára, mert sajnos ez egy típushiba és nem csak a Skodánál. -
Khaosz55
addikt
-
Paxker315
addikt
válasz Mágus2 #207813 üzenetére
ezeket egyébként hogy lehet kérni? Mert, nyilván eltérő igények vannak. Nekem pl. irreleváns, hátsó ülés fűtött-e, nem érdekel, hogy 3 zónás klíma legyen, a fényszóró is teljesen érdektelen - úgy sem használom a hátsó üléssort semmire. De, vastagabb-laminált üvegért v extra kerékjárati ív szigetelésért, tetőkárpit alatti rétegekért szívesen fizetek bármikor Egyébként tök érdekes, hogy tudtommal utolsó kifutó Passatba lehetett kérni előre-hátra akusztikus oldalablakokat, az arteonban már csak első ülésekhez. Bár ilyesmi rémlik a Giulia kapcsán is.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
válasz MunezXBK #207817 üzenetére
Ez egy kicsit meg tudom érteni. Nekem is led fényszórók vannak az Oktávba, de a 3 hónap alatt 1szer tudtam kihasználni. Ez annak jó, aki sokat megy vidéken falvak-városok között. Amúgy városban kivilágítás van, pályán nincs sok értelme, amúgy meg 90%ban, nappal vagy szürkületben hajtok.
-
Asbee
veterán
válasz MunezXBK #207817 üzenetére
Borzalmasak ezek a halogének már. Golf 7 ben is rettenet. Még pályán, gyorsforgalmin is, esőben este meg aztán főleg. Refizni kell állandóan. Jön haza lassan ismerős Németo.-ból hozatom is vele az Osram ledes szettet. Ezzel esőben egy vadat vagy akármit, észrevenni kb lehetetlen. Nem is értem 14-ben már hogy szerelhettek ilyennel autót.
-
Bandit21
addikt
Múlt héten voltam Szegeden, Kodiaq 2 éves - köztes csere miatt olajcsere nélküli - szerviz.
Reggel elmondták mi lesz - fékfolyadék és pollenszűrő kb - megkaptam a papírt, hogy 77 ezer (benne az újabb 1 éves mobilitás garancia 5 ezerért).Aztán hívtam őket délben, hogy mikor lehet menni - sietős nap volt mert aznap hoztuk haza az újszülött Lányom a kórházból - és közölte a szervizes, hogy elnézést, de reggel a kalkulációból kimaradt a pollenszűrő és 77 helyett 102 ezer lesz.
Nyilván nem a világvége, és ha kell, akkor kell, meg aki új autót vesz, az fizesse ezeket is, de nem jöttem el jó szájízzel.
Elmondta reggel, hogy lesz pollenszűrő csere. A reggel kapott papíron rajta volt, hogy pollenszűrő csere. Mondott rá egy árat, aztán meg kiderül, hogy nincs benne és +28 ezer. Kicsit fura. Ráadásul sikerült minden tételnél 0% kedvezményt adniuk. Ha a pollenszűrőre oda ír 20%-ot azt mondom deal, megvan a gesztus cserébe, de így eléggé lehúzás szagúnak érzem a dolgot.
Ha az egész számlára ad 10-15%-ot, kb ott lettünk volna, hogy fizetek 85-90-et. Akkor is béke van, de így?Pár hónapja nyavajogtam itt az átverések miatt, nem lett markánsan jobb véleményem a POHU-ról.
Plusz furcsa, ahogy az ügyfél policy működik, aki audival megy azt kísérgetik mindenhova, pénztárhoz és vissza, aki VW-vel jön ott már csak aki régi ügyfél, én meg a Skodával mostoha gyerek voltam, még jött a papír a nyomtatóból de a vállam fölött már a következő ügyféllel beszéltek. Ez azért vicces mert volt Audink 10 éve, azt is én hordtam oda ki volt nyalva a fenekem, kávé, lemosott autót kaptam vissza. A másik autónk meg a VW ID3 amivel a másik szervizes kifejezetten kedves szokott lenni, most is odajött kezet fogni, stb.
Érdekes élmény egyszerre Skodásként "másodrendűnek" lenni az egyik szervizesnél míg a másik mint VW tulajt ismer és odajön hajbókolni.
De gondolom ez ki van adva Nekik, mi a viselkedési norma, aki Audit vesz lássa, hogy volt miért.
A másik, hogy a mobilitás garancia része lenne a csereautó vagy legalább egy fuvar, de ezt telefonon még a szerviz alkalom egyeztetés alatt kérdezte a Hölgy aki hívott hogy kérek-e, mondtam, hogy szerintem nem, de még nem tudom előre. Most amikor ottvoltam már fel se merült. Nyilván néma gyereknek az anyja se... de jólesne, ha jobban működne ez is.
Még egy fontos dolog:
Amikor hívtak április elején én nyugodtan foglaltam máj. 16-ra időpontot a 2 éves szervizre, mert anno május 18 vettük át a kocsit. A hölgy nem mondta, hogy ezzel bármi baj lenne. Az autó akkor még ki se írta, hogy szerviz kéne.
Később leállításkor elkezdte kiírni a napokat de nem figyeltem sokáig, mert még majd 1 hónap volt hátra.
10 nappal a lejárat előtt viszont szöget ütött a fejembe amit látok, hát kiderült, hogy a kocsi a 2 évet május 14-től számolja valamiért (gondolom anno akkor vették le a trélerről vagy nem tudom) és a május 16-al 2 nappal túlmentem volna a garihoz szükséges 2 éven.Hívtam Őket, a hölgy mondta, hogy hát igen most hogy nézi tényleg, az már késő lesz. Itt nem értettem, hogy amikor elsőre hívott nem nézett rá, hogy Nekik mást ír a rendszer, mint amit én mondok? Nekem miért kellene tudni, hogy nem aznap "született" az autó amikor mint újat átvettem? Ok írogatta az elejétől kezdve, hogy szerviz 695 nap múlva de számolja a fene napra.
Tanulság több is van. Visszaolvasva ki kellett volna állni a fuvarért, veszekedni kellett volna kedvezményért, de Istenem, ez pénteken volt, szerdán született a Baba, az elmúlt hetekben a feleségem már paff volt, a meglévő gyerekeket menedzseltem, szana szét állt a fejem.
Gyakorlati tanulság: legközelebb magam cserélem a pollenszűrőt, úgy nézem a jobb MANN is 13-16 ezer. Ne adják dupla áron, főleg ne úgy, hogy elsőre azt mondják benne van az árban aztán "kiderül" amikor már mehetek érte, hogy hopp mégse.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
veterán
válasz MunezXBK #207817 üzenetére
Korábban már írta, csak nappal használja az autót Parker315 fórumtárs, így érthető, hogy nem érdekli.
#207819 Asbee: Nekem G7-ben a fullos verziójú bi-xenon van, az se egy nagy durranás (újonnan se volt az, és a tavaly cserélt izzókkal sem az).
A Volvo, Saab, Vectra C bi-xenon viszont állat, közülük a Saab volt a legeslegjobb.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz Morris #207822 üzenetére
Jó fejek. Látja hogy kb azt se tudom merre van előre, erre kitalálja hogy akkor hopp át b@sszuk. Tudtam én hogy lesz böjtje annak hogy anno a köztes csere túl jó áron lett intézve. Gondolom kaptam egy fekete pontot, hogy legközelebb lehuzni... Mindegy olyan ez mint a bank a kaszinóban. Ha úgy döntöttem hogy játszom akkor ez ilyen. 30 ezer nem a világvége csak jobban esik ha nem jár mellé átverés. Mondta volna reggel hogy 100 ezer.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Morris #207827 üzenetére
Bár a hölggyel aki hívott egyértelműen le lett beszélve hogy nem kell most olajcsere, reggel mégis ezzel fogadott a szervizes amikor sorolta mi lesz mondta az olajat is. Mondtam hogy nem az most nem. Telefonált is azonnal a műhelybe - nem értettem miért nem ér rá.
Gondolom azon lett volna az igazi sarc és valamit ki kellett találni hogy meglegyen a betevő... Erre jött ez a pollen varia.Jött a mail hogy ertekeljem őket szépen leírtam a sztorit szerintem megírom a Pohu nak is.
De hogy ez miért csak így megy?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
pepucs
tag
válasz Bandit21 #207828 üzenetére
PoHu az átb@szásokról híres... Nem rég volt fent videó ahol a srácnak rajta hagytak egy kulcsot a futóművön és össze-vissza kamuztak, hogy visszavigye a kocsit "szoftver frissítésre"
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Bandit21
addikt
Érdekelne, hogy aki szintén pohu -ba jár, új autóval, de nagyértékűvel, nem olyan kis Matchbox -okkal mint én, ott mik a tapasztalatok?
Ez az alap, hogy mindenki le van húzva, vagy csak bizonyos paraméterek esetén jár így az ember?Én sajnos ránézésre egy becsületes balfasz vagyok, kiváló átverés alapanyag. Ha azt mondják hogy a karburátor olaj csere érett az id3 -ba, rosszabb napomon csak bólintok hogy ok csak haladjunk.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
válasz Bandit21 #207834 üzenetére
Nem kell újnak lennie a kocsinak. Nekem egy modul cserére csak teljes battery packot akartak csak anyagban 23000€-t adni plusz a régi hulladékkezelési költsége, szerelés és segédanyagok. Nem is vártam meg míg kiszámolják a végét.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz MunezXBK #207831 üzenetére
Ebbe D3S való, 35 W. A gyári asszem' Philips volt és 4300 K, amit gyorsan tudtam venni bele az vmi jobb kínai "OEM" és szintén 4300 K, egymás mellett nem volt észrevehető különbség.
Szerk: Természetesen a Volvo, a Saab és az Opel is gyári 4300 K volt.
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #207835 üzenetére
Nyavajogtam már eleget nem kezdek bele de számomra félelmetes hogy mennyire hülyének nézik az embert mert ugye kb minden megyébe van 1 hivatalos vidéken és tudja jól hogy ha fontos a gari úgyis oda kell menj.
Plusz az autó értéke mellett apró pénz ez a 30 ezer Ft de az ügyfél "élményt" rendesen haza vágja. Húzzon le, csak ne nézzen mellé hülyének is.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
realist
őstag
2018 -as Octavia, érzésre teljesen ok a klíma. Minden esetre elvinném egy klíma gáz töltésre, hogy biztos elegendő gáz/olaj legyen benne. Ránéztem a neten és kb a környéken már minden gumis is csinál klíma töltést. Érdemes min egy Kwikfit / Bosch szerviz szintű helyre menni, vagy bárhol jó ahol a gép ismeri az 5e Octavia paramétereit?
-
-
Bandit21
addikt
válasz aero. #207840 üzenetére
Nekem azt mondták amikor kiderült, hogy egy későbbi elméleti garancia intézes során lehet hogy nem okozna gondot, de "attól függ hogy a kozpontban az ügyintéző mennyire lenne szőrös szívű ".
Erre mondtam, hogy nem szeretném az autó garanciáját attól függővé tenni később, hogy milyen kedve lesz valakinek. Amúgy 2 évesen 23 ezer km van benne tehát nincs tulhordva az autó.Úgy gondolom a köztes olajcseret is innentől maszekban intézem, és minden kopó cuccot is, amit csak engednek pl pollen szűrő, inkább veszek bele évente egyet magam mint 2 évente cseréljék Ok dupla annyiért . Pénzben ugyanannyi megy el rá csak épp évente lesz új.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
bul07
nagyúr
válasz yodamester10 #207847 üzenetére
Ez ugye nem a reflektor, vagy ép magasabban volt a segge hogy ennyire maga elé világít
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen