- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
[link] 😂🤣
-
bul07
nagyúr
válasz Morris #207311 üzenetére
Lidl fajtát nem ajánlanám a nagyobbikból
Vagy három éves most az öcsém kulcsa, 150-re állította és nem kattant le, de a csavar feje az leszakadt (nyáron 5éves kocsi, nyáron 5éves csavarok)
Én arra tippelek hogy nagyon elállítódott az értéke, pedig rendesen volt tárolva és sokat se volt használva csak a őszi téli kerékcserekorSzerencsére kis hidegvágó kopogtatással ki lehetett szedni a beleszakadt csavart, és pótolva lett
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Morris
veterán
válasz bul07 #207353 üzenetére
Mindenképpen kalibráltat vennék. Proxxon vagy Genius (esetleg BGS). De van még egy aprócska probléma.
Az 5-30Nm-es kulcsok szinte mind 1/4-esek. Ha nekem 22Nm kéne a gyertyákhoz amik ugye 1/2" befogásúak, hogy a francba oldom meg? 1/4 - 1/2 átalaító nincs. Csak 1/4 - 3/8, meg 3/8 - 1/2.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Morris #207354 üzenetére
Hát ha ráér megjönni akkor
"E" jelölésű itt [link]
Remélem jól látom hogy ez kellene neked
De tuti lehet itthonról is rendelni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Vegha
senior tag
Sziasztok
Octavia 2007 1.9 PdTdi tehénbõgést hogyan kell/lehet hazilag orvosolni ? Ez az, amikor motorleallitas utan egy meretes finghang hallatszik - ugy tudom hivatalosan tehénbõgésnek nevezik es a vakuumcsovek a ludasak. -
bul07
nagyúr
válasz Morris #207359 üzenetére
Esetleg a Románoknál, értem ez alatt hogy mifelénk a piacokon sok román roma csapat árul bóvli szerszámokat kulcsokat mindent, de tényleg mindent, náluk lehet esetleg.
Legutóbb 1000Ft-ért vettem ilyen[kép] érvéghüvely krimpelő fogót
Még Kínából is drágábban lett volna( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok,
Tudom, tavszervizzel nem megoldhato, de hatha talalkozott mar valaki ilyennel. 2012 Octavia 2.0TDi. Az izzitas lampa villogott, gondolom az auto veszuzembe rakta magat, mert elment az ereje. Ujrainditas utan megszunt a hiba. Aztan ~200km mulva elkezdett villogni ugyan ez a lampa, majd kigyulladt a chk engine. Ujrainditas utan a chk engine mar nem aludt el. Menet kozben a fogyasztas saccolva 0,5L -el nott. Megallaskor a ventilatorok tekertek, azt nem vartam meg meddig, 3 percig alltam az autonal.Don't Tread On Me
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #207357 üzenetére
Enyémet mindig megpörgetik 5ezres fordulaton, mert nem akar elsőre jó lenni a kibocsátás. Olyankor aztán jön belőle a gőz, mintha hengerfejes lenne.
Azt mondják a sok rövid táv miatt nem tud a kondenzvíz kiszáradni.
Meg ugye egy 20 éves autóról beszélünk, katalizátor hatásfoka is gyenge.
Katalizátor utáni lambdát tervezem még kivenni, és letakarítani folytószelep tisztító spray-vel, anno Muneznek segített az 5ös golfján.Viszont megtaláltam végre a gyertya meghúzási nyomatékát, 30Nm .
Tudtam, hogy valamelyik doksiban olvastam már.
Itt hagyom, hogy meg legyen : [kép]#skodafabiamk1 #gyertyacsere #meghúzásinyomaték
#awy,bmd,aua,bby,bky,bbz -
1stVikman
senior tag
válasz MPowerPH #207366 üzenetére
Sajnos több oka is lehet, diagnosztika kell.
[kép]
Legtöbbször turbó körül jelez valamit, de bármi lehet.
Viszont mivel említetted a ventilátorokat, szerintem sokszor nem tudta befejezni a dpf regenerálását, és tele lehet.
Rövid távokra használod? Mikor megálltál, lement az alapjárat 800 körülire, vagy inkább 1000 volt? Mennyi a km? -
MPowerPH
félisten
válasz 1stVikman #207368 üzenetére
Edesanyam autoja, es igen, legtobbszor rovid tavokon volt hasznalva, az utobbi idoben raadasul allt. Persze havonta 1-2x meg volt jaratva hosszabban is. En most mentem vele 1000km -et az elmult 5 napban, bar nem hajtottam agyon. 130.000km van benne.
Az alapjaratot nem tudom, nem figyeltem konkretan, de emlekeim szerint alacsonyan volt, 1000rpm alatt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
grizlisandor
addikt
Pirosnak nem tetszik valami, mert a boltból hazafelé Check Engine jelzést dobott.
Még ma kiolvasom, kíváncsi vagyok mi baja. -
MPowerPH
félisten
-
ndomokos
csendes újonc
Sziasztok! Segítségetek kérném.
Szeretnénk lecserélni a jelenlegi 2002 swift és 2003 c3 szívo benzines kocsikat egy újabbra.
Szinte csak városi használtra lenne, szóval marad a benzin vonal. Viszont…. Annyi minden rosszat lehet olvasni a modernebb motorokról(főleg TSi), mivel nem vagyok szerelő csak átlag user, így hozzátok fordulok.
Keret 4M, 5ajtós 2014+ leginkább VW Polo, Golf, Skoda Octavia ami tetszene, de…. bárkit kérdeztem TSi-t agyon szidják.. talán 1.4 szíjasokról olvastam pár jó véleményt, meg a kis MPi 3hengeresekről, 99% városi használatra melyik motort javasolnàtok? Létezik olyan benzinmotor amiben nincs EGR/részecskeszűrő/kettőstömegű? Remélem lehet még találni legalább olyan megbízhatót, mint a jelenlegi 20éves szívók. Bármilyen tippet tanácsot szívesen fogadok! Köszi![ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz ndomokos #207379 üzenetére
Tévhit, hogy az összes TSI rossz, MQB plattformtól vehető mind. MQB platform előtt általában kevésbé jól sikerültek azok a motorok, innen az általánosítás.
A milyen autót vegyek topikban várnak szeretettel, közben látom, hogy ott indítottál.
Én ilyen felhasználási móddal Toyota HSD hajtáslánccal szerelt autót vennék, pl.: Prius, Auris, stb.Ha minden áron VAG terméket szeretnél, elcsíphetsz 2013-ig gyárott Golf VI, Audi A3 8P, SEAT León Mk2 1P 1.6 szívóval, ott csak EGR van, meg csak város esetén 10 liter körüli átlagfogyasztás.
-
vlevi
nagyúr
válasz ndomokos #207379 üzenetére
Én sem értek hozzá, de az első VW TSI motorokrol olvastam ezt-azt. Az újabbak, asszem 2019-tol, már mások, azok jobbak. Legalábbis, amit a YouTubos videókban láttam, hallottam. PL. [link]
Nekem volt KIA Ceed-em, abban meg a régi 1.4 szívó benzines, de azért változó szelep vezérlés volt, abban nem volt ami el tudna romlani.
Viszont pl országúton 90-100 kozott 5-5.5 fogyasztott, pályán inkább 8-t.
Ezzel szemben az Octavia 1.5TSI az nem eszik 4-et sem, pályán pedig végig tempomat 140, és 5.7-t mutat átlagban. És az a 140 tényleg annyi, GPS szerint kb 2km/ó-val kevesebb talán.
Igaz, az Octavia 6 sebességes, a Ceed csak 5 volt, ezért 4000 körül forgott autópálya tempónál, a Skoda 6. fokozata rohadt hosszú, és 3000 sincs a fordulatszám.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Reggeli hideginditas, eltunt a chk engine. Le lehet kormolodva az EGR, vagy a turbo geometria allito?
Lehet butasag, de mondtak, hogy ontsek a motorba spurit... Autopalyan 15 perc ~3500 -as fordulaton jaratas javithat?Don't Tread On Me
-
1stVikman
senior tag
válasz MPowerPH #207383 üzenetére
Kár találgatni, ki kéne olvasni a hibatárolót.
Regenerálás sajnos nem akkor van, amikor te akarod, hanem amikor a feltételek megvannak hozzá és a rendszer elindítja. Szóval ha most mész egy pályás kört, nem biztos, hogy fog regenerálni.
Velem volt, hogy 400km pálya után otthon a ház előtt kezdte el.
És akkor még azt sem tudjuk, hogy tényleg az volt-e a hiba. -
ndomokos
csendes újonc
2014 1.2 TSi octavia már a szíjas motorral jó lehet? Vagy abból a szériából csak az 1.4 az ajánlott?
-
ndomokos
csendes újonc
válasz yodamester10 #207386 üzenetére
3 volta keretem de már összekapartam 4 -re hogy hátha annyiért patikát lehet kapni... tévedtem ennél többet nem szeretnék költeni egy autóra
-
grizlisandor
addikt
válasz ndomokos #207385 üzenetére
Igen, az már vehető, bár Octáviába nem tudom mennyire élhető az a motor, a nagy bódéval.
Reggel aggódtál a EGR/kettőstömegű dolgok miatt, jelzem lesz mindkettő az autóban.
A meglévő Swiftnél és a C3-nál drágább lesz a fenntartása, ez már nem az egyszerű szívóbenzin technika. -
ndomokos
csendes újonc
válasz grizlisandor #207388 üzenetére
akkor nem az octavia lesz az én autom :\ köszi
nem gyártottak autot 2014 után amibe nincsenek ilyen többszaz ezer forintos javítási költségű hülyeségek??[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz ndomokos #207389 üzenetére
Annyira nem kell túlaggódni ezeket, nem fog fixen nálad tönkre menni az adott alkatrész, de benne van, mivel sok múlik milyen gazdái voltak előtted az autónak.
Kb kikerülhetetlen alkatrszékek ezek, mert a környezetvédelmi normák miatt, DPF már 10+ éve van a dízelekben, pár éve a benzinesekben is van GPF néven. Kettőtömegű lendkerék itt találsz több infót.
-
ndomokos
csendes újonc
-
ndomokos
csendes újonc
válasz grizlisandor #207392 üzenetére
köszönöm ennek tudatában nézelődök
-
Lacess
tag
válasz ndomokos #207379 üzenetére
A konszernnél 2014utánra már csak Polo/Ibiza/Fabia vonalon maradt szívómotor. Amennyiben megfelel a méret, ezekből azért lehet találni korrekt darabokat ezért az összegért. Akár kombit is. Illetve még alatta Up!/Mii/Citigo triumvirátusban is sok az MPI motoros.
Mivel szigorúan városi használat, így szerintem is szívómotorra (vagy hibridre más márkánál) lenne érdemes koncentrálni. Főleg így, hogy rettegsz a drága javításoktól.
Olyan megbízható "mint a 20éves szívók" már nem lesz szvsz semmi. Azóta nagyot fordult a világ, kevesebb anyag, több szenzor, szigorú normáknak való megfelelések etc., etc.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #207268 üzenetére
üdv!
Visszakaptam a szerelőtől az autót. bal első szimmeringet cseréltek, de amit most a motorteret észrevettem hogy az alábbi cső szabadon lógott a motortérben
Amennyire látom, ez lenne a helye:
Az lehet a gond mint az alábbi videóban, hogy eltört a hengerfej szellőztető szelep?
És e helyett:
így kéne kinéznie?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Paxker315
addikt
válasz grizlisandor #207397 üzenetére
fogalmam sincs. Én mindig MAxxMotion dízelt tankolok, de, csak azért, mert OMV több is van elérhető közelségben & tetszik. Ezek szerint semmi esetre sem ártok vele a motornak
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
grizlisandor
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs