AMD Ryzen – a második menet

A megjelent négyesből három új processzort teszteltünk, és bátran állíthatjuk, hogy érdekes év lesz ez a CPU-piacon!

Játékok: Vulkan, DirectX 11

Játékokból a szokásos címeket vonultattuk fel, így a DirectX 12-es Rise of the Tomb Raider és az Ashes of The Singularity mellé a Vulkan API-t használó Doomot és a Dota 2-t használtuk. Utóbbit megnéztük DirectX 11-ben is, és végül a Prey is tiszteletét tette egy mérés erejéig.

A játékok egy részében bizony előjött a szokásos limitáció a grafikus vezérlő oldaláról, vagyis a processzorok között nem tudott igazán nagy különbség kialakulni. Ez alól ismét a Dota 2 volt kivétel, amit a Ryzenek az elmúlt évben elvégzett optimalizálás óta jobban kedvelnek. Meglepő módon ez DirectX 11-ben látszik igazán, bár minimum teljesítményben a Vulkan API alatt is látványos az előnyük.

A Dota 2 esetében azért kiemelnénk, hogy nem vagyunk meggyőződve arról, hogy teljesen a valós erőviszonyt látjuk. Egy korábbi tesztben már kifejtettük, hogy a Ryzen egy évvel korábban kifejezetten gyengén muzsikált az említett játékban, így az AMD felkereste a Valve-ot, hogy segítsenek ezen a problémán. Az így írt optimalizálás nagyon jól sikerült, és bizony ennek vannak hardverspecifikus elemei is, amelyek ugyan az Intel processzorait nem érintik hátrányosan, de jelentős segítséget jelentenek az AMD Zen magjainak, és gyakorlatilag ennek az előnyét lehet látni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés