Samsung B6000 kontra C6000 LCD TV teszt

LED TV?

A gyártók évről évre elmondják, hogy az idei modellek aztán tényleg ütnek mindent, sosem látott kép- és hangminőséggel, földöntúli dizájnnal és briliáns kapcsolódó szolgáltatásokkal kecsegtetik a vásárlót. De vajon tényleg változtak a tévék egy év alatt? A Speedshop segítségével most lehetőségünk nyílt, hogy a Samsung 6-os szériájának tavalyi és idei modelljeit hasonlítsuk össze.


Samsung B6000

A koreai vállalat nevéhez fűződik az ilyen jellegű televíziók bevezetése a piacra, és való igaz, hogy ezzel sikerült, ha rövid ideig is, de megelőzniük vetélytársaikat. A LED TV elnevezés kicsit megtévesztő, hiszen itt egyáltalán nem egy új termékkategóriáról van szó, amelyik fellépett a plazma és az LCD-televíziók mellé. Ugyanis a LED TV-k is az LCD-technológiára épülnek, csak éppen a korábban alkalmazott CCFL (Cold-Cathode Fluorescent Lamp, vagyis hidegkatódos) fénycsövek helyett LED-ekkel oldják meg a háttérvilágítás kérdését.


Samsung C6000

Pontosabban inkább azt mondhatnánk, hogy a LED háttérvilágítású LCD-tévék a korábban már bevált technológia egy új generációját képviselik. E két modell esetében a fénykibocsátó diódákat a készülék keretén helyezték el (ezt nevezik edge-lit-nek), fényüket pedig egy diffúzor segítségével terítik szét a teljes felületen. Ez a megoldás jó pár előnnyel jár a hagyományos megoldáshoz képest, például minden korábbinál vékonyabb készülékek előállítását teszi lehetővé. A LED háttérvilágítás emellett elméletileg nagyobb kontrasztarány mellett kisebb fogyasztást és magasabb betekintési szöget biztosít. Ráadásul a CCFL fénycsövekkel szemben eme diódák gyakorlatilag örök életűek, hiszen a gyártók százezer órányi élettartamot kommunikálnak. Tehát minden jel arra mutat, hogy gyakorlati szempontból is volt jelentősége a fejlesztéseknek.

Ezt pedig úgy tűnik, hogy a vásárlók is értékelik. 2009-ben a negyven hüvelyk képátlójú vagy annál nagyobb készülékek szegmensében közel két és félmillió ilyen típusú televíziót értékesítettek, idén azonban már várhatóan körülbelül 19 millió LED háttérvilágítású LCD-tévé talál majd gazdára. Két évvel ezelőtt összesen harmincnégyezer darabot adtak el, és a gazdasági elemzők szerint 2013-ra ez a szám 112 millióra nőhet majd, úgyhogy ezek piaci részaránya eléri a 75 százalékot, azaz magyarul minden négy tévéből három LED-es lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés