- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
válasz Kephamos #10589 üzenetére
A váltódat szerintem nem beállítani kell, hanem a teljes bowdenezését cserélni (ha csak beállítási problémák lennének, az már elmúlt volna az állítgatás közben).
Telótisztítás: ha csak tisztítás és a kenőanyagok cseréje, akkor tényleg csak pár ezer."Aki szívből él, az élből szív"
-
GhostLead
tag
Sziasztok!
a közel jövöben szeretnék venni egy gyári kereket kb 45.000ft szánnék rá!
Mavic Crossride szerintettek megéri? esetleg valakinek menet tapasztalata van?
Segitségeteket előre is köszönöm!
Üdv -
félisten
Sziasztok!
Segítségeteket kérem; két lehetséges bringa közül szeretnék választani:
Az egyik: kb. 10 éves. Nem tudom, hogy kell-e rá költeni.
A másik: a gazdája szerint nem kell rá költeni semmit, mert minden jó rajta, fékpofák, gumik, stb.Szerintetek?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Ariadne
őstag
Manitou-nál kevésbé vagyok hozzáértő, de épp erre jártam, szóval írok.
A Giant név azért annyit jelent, hogy valószínűleg a vázzal nem lesz gond, bírni fogja, a rajta lévő cuccokon meg úgyis változtat az ember, pláne használt bringánál benne van a pakliban.
A másik a tipikus "parasztvakítós" bicajnak tűnik nekem, hátsó teleszkóp (rugóstag) komplett bringánál csak valahol 250k felett kezdődik még használtan is, a többi semmire nem jó.mod: A rugós stucni valami régi alternatív teleszkóppótló megoldás lehet, de elég bizarr, hiszen épp ennek az alkatrésznek ezerrel kell tartania. Elég nagy igénybevételnek meg erőhatásnak van kitéve használat közben, szóval rugós megoldással nekem kicsit életveszélyesnek tűnik.
Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
-
becuszabi
aktív tag
Nos, én is csak erre jártam és beleszólnék ha szabad
Még egy szavazat a Giant bicóra és nem azért, mert 2 is van belöle itthon .
Nem vagyok Giant fan, csak így jöttek össze a dolgok.
A Pro Flex elég exkluzív gépnek tekinthető abból a szempontból, hogy ilyen nem fog szembejönni veled az utcán.
Én nem nevezném paraszvakításnak, mert nem tévesztendő össze az össztelósokkal, egyáltalán nem komoly terepezésre szánták, sima komfort bringa...azzal a pár centi mozgással nem is kell tőle többet elvárni. Régi fejlesztés, elgondolás az a rugós stucni, de zsákutcának bizonyult, gyakorlatilag kihalt, merevségben, irányíthatóságban szerintem is nagyon elmarad egy hagyományos telóhoz képest.
A hátsó rendszert ma is használják, sima, egyforgáspontos vázként ismert, a rugalmas rész áthelyezésével akár 20 cm rugóutat is ki lehet belőle csikarni...no, de az egy nagyon más kategória
Ezt a nyeregcső mögötti elhelyezést is alkalmazzák, de ilyenkor tényleg csak pár centi rugóutat lehet kicsikarni.A Giant ugyanakkor full merev, viszont ezzel számos hibalehetőség is megszűnik. Egy ilyen bringa, ha minden rendben van vele, akkor nagyon sok ideig hűen tud szolgálni...és gyakorlatilag nem mutat mást, mint amire képes, de amit tud, azt megbízhatóan teljesíti.
Aszfaltos, városi bringázásra tökéletes, de ballonos gumival még terepet is be lehet vele vállalni.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz becuszabi #10619 üzenetére
Hmm, igen, azt hiszem a relatíve olcsó össztelóssal való egyszeri szívás miatt kicsit szélsőségesen elutasítok mindent, ami hátul is mozog, de nem nagy márkás drága gép.
Tényleg, a te "nagyobbik" Gianted, hogy az milyen szép egy jószág...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
félisten
válasz becuszabi #10619 üzenetére
Heló!
Már eldöntöttem a dolgot. A giant lesz a befutó.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, és a segítőkészséget!Kicsit más dolog.
A Giant bringán Deore LX váltók vannak (24-es) markolatváltóval, amit én nem tartok kényelmesnek. Viszont van itthon egy 21 sebességes ALivio váltószettem, ami használt, picit kopott, de tökéletesen műxik. Hozzájuk STX váltókarok.
A karokat tuti kicserélem. De ha már 21 sebességes karokat rakok fel, akkor az Alivio váltókat is felraknám.
Szerintetek mennyiért tudom eladni a Deore Lx szettet a markolatváltókkal?
Érdemes a 8 fogaskerekes tárcsát lecserélnem 7-esre?Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
becuszabi
aktív tag
válasz Ariadne #10620 üzenetére
Nagyon nem ástam bele magam a Pro Flex történetébe, de elnézve ezt az oldalt, én nem nevezném noname márkának. Nem is tudom, hogy igaz-e az, hogy ezek 97-es gépek...ha tényleg, akkor húúúú...nem semmi. Az akkori XT, LX alkatrészek hihetetlenül tartósak (97-es STX-RC, 98-as XT cuccok még nálam is ott figyelnek a trekkingemben és 30-35 ezer km már bennük van)
köszi, de a Te hófehér paripádat sem kell dugdosni...annak idején csak egy héten múlt, hogy ne a Giant, hanem a Specialized felhasználók táborába kerüljek ...de nem bántam meg...különben nem költenék akkor annyit rá...úgyhogy lassan lesz pár kép az upgrade-ről
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Nálam az Alivio 24 fokozatú volt, de lehet, hogy a tied régebbi. A helyedben én csak a váltókarokat cserélném 3*8-asra, a váltókat mindenképpen megtartanám.
...sőt, magukat a váltókat még akkor is megtartanám, ha a váltókarok tényleg csak 3*7-re képesek (a váltó pozícióját a karok határozzák meg, tehát ha valami tudott 8 fokozatot ugrani, akkor a 7-et simán viszi).ja, sok pénzre ne számíts (talán 1-2 ezer Ft), ezért jobb ha minél kevesebbet cserélsz.
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
rétisün
veterán
ha van olyan, aki az idén körbekarikázta a Balatont, ossza már meg velem, van-e olyan szakasza a kerékpárútnak, amit esetleg jobb kihagyni, mert olyan állapotban van. akikkel tervezzük a körbekarikázást, a keszthelyi részt emlegették, hogy ott jobb lenne kimenni a főútra...tapasztalata valakinek?
más: jól tudom, hogy egy shimano 11-34-es (megarange) fogaskoszorúhoz nagy görgős váltó kell? az tudja jól feltenni a 34-es lánckerékre a láncot?
pl:
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #10627 üzenetére
A nagyobb görgők azért kellenek, hogy viszonylag rövid kanál esetén is fel tudjanak szedni elegendő láncot...szóval ha nem tetszik ez a fajta váltó, akkor lehet az elterjedtebb 11 fogú görgőket tartalmazó váltókat is használni, csak legyen elég hosszú a kanál, illetve a váltó terelőlemezei között férjen el a viszonylag szélesebb lánc.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
rétisün
veterán
válasz becuszabi #10628 üzenetére
köszi! a lánc szélességét nem kalkuláltam bele (viszont most esett le, mér írják oda egy-egy váltóhoz, hányas rendszerhez ajánlott, elvégre nem egyforma szélesek a különböző láncok... ) igaz, a szóbanforgó acera váltó már ment hatos racsnival, úgyhogy ebből momentán nem hiszem hogy gond lenne.
ugyebár a "Kapacitás: 37 fog" azt jelenti, hogy pl. egy 34-11-es fogaskoszorú esetén olyan hajtóművet tehetek fel hozzá, amin 37-(34-11)=14 fog különbség van a két lánckerék között, ergo az 52-42-es hajtóművem jó is lesz (ha jól emlékszem Jorus magyarázatára)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #10629 üzenetére
Ahonnan a megarange-es váltó képét linkelted, ott kapni olyan görgőket, amihez távtartó alátéteket is adnak...valószínűleg azért, hogy a szélesebb lánc is elférjen egy modernebb váltóban.
...igen, azt jelenti és ha csak kéttányéros hajtóműved van, akkor jó is lesz"Aki szívből él, az élből szív"
-
Azazello-
senior tag
160-as avid fekhez kellene nekem centerlock-os rotor. avid-ot nem talaltam de elvileg a shimano is jo tudtommal.
ezek kozul melyiket erdemes?
1. [link]
2. [link]
3. [link]
4. [link]jah es eleg surgos volna a valasz plz. thx!!!
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
Azazello-
senior tag
noone?
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
Azazello-
senior tag
ezt rendeltem meg. remelem minden ok lesz vele..
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
szatocs
őstag
Na ma voltam a boltban, és azt mondták, hogy jó támpont a Kelly's honlapján lévő ár. Amikor ott le lesz árazva, akkor tudják akciósan lehozni. Már csak az a kérdés, hogy ott a honlapon szoktak-e ilyet csinálni
=== Szatocs ===
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #10635 üzenetére
Legjobb, ha elmész a Kelly's honlapra, ott van a Mama Kft. mint nagyker elérhetősége (mobilszám), azt hívd fel és kérdezd meg, az egyszemélyes nagyker meg fogja mondani. Ha nem veszi fel, akkor külföldön van épp, és vissza fog hívni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jancsi
aktív tag
Féligmeddig elkészült a biciklilámpám, a tápja hiányzik még, a képekhez egy labortáprol hajtottam meg. 3db teljesítmény led sorbakötve, 300-400mA tájékán már majdnem autónyi fényereje van, papíron akkor tud kb 300-350lm-t, de ha minen összejön akkor le is tudom majd mérni a fényerejét az optikákkal együtt is.
Sötét
50mA-el hajtva
100mA
200mA
300mA
400mA
500mA
A folyosó majdnem teljesen sötét volt, a fal kb 6 méterre lehetett amire világítok, bocsi a rossz képekért csak a telefonom volt kéznél. Csütörtökön megvárom majd a teljes sötétet, de most baromi kajás voltam. -
becuszabi
aktív tag
válasz Azazello- #10633 üzenetére
A belinkelt tárcsák szerintem egymással kompatibilisek, úgyhogy valószínűleg mindegy, hogy melyiket rakod fel...design szempontjából nekem is az jön be, amit választottál.
...aztán majd kiderül, hogy a tárcsa mit szól az Avid fékpofájához.Jancsi: a LED-ek hűtőbordája mennyire melegszik?
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
becuszabi
aktív tag
válasz Jancsi #10639 üzenetére
A végleges, vagy a következő verzióban én két dolgot próbálnék ki.
- A LED-eket tartó alaplemezt egy olyan bordára szerelném rá (vagy eleve olyan bordát keresnék), aminek a lamellái a haladási iránnyal párhuzamosak, így a menetszél is besegítene a hűtésben.
- Ha így maradna a hűtés, akkor pedig a lámpa testét alakítanám ki úgy, hogy a menetszelet egyfajta légcsatornával a borda lemezei közzé kényszeríteném."Aki szívből él, az élből szív"
-
Jancsi
aktív tag
válasz becuszabi #10640 üzenetére
Az első verziót egy L idommal meg lehetne oldani, a másodikhoz kell egy kis leömlőt csinálni, müanyagbol vagy papírbol, de mint a két megoldással több lenne a gond mint a haszon. Álló helyben sem melegszik tul, menetközben pedig csak pici szellő is elég ahoz hogy lehűtse. Esetleg pár grammot lehetne lefaragni ha kicsit kisebb a borda, akkor viszont kellene neki a közvetlen légáram.
A LED-ek elég kényesek a melegre, de több mulik azon hogy fekszenek fel a bordára és sajnos ez még mindig nem teljesen megoldott, azzal többet tudnék javítani a hűtésen mint a széllel. -
Ariadne
őstag
válasz szatocs #10643 üzenetére
Tud azért magyarul rendesen, csak hallatszik, hogy általában nem magyarul szokott beszélni. De ha valaki, ő biztosan tudja, mikortól lesz akció.
Ejj, tényleg, kellene már mennem nekem is a Kelly's-zel, nagyon elterepesedtem mostanság, pedig kell az aszfalt is."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
bmx powa
tag
válasz rétisün #10627 üzenetére
Én tegnapelőtt voltam, szerintem elégjó utak vannak (országútival mentem, gumik 8,5 BAR-on), de ettőlfüggetlenül Füredtól Balatonakarattyáig a főúton mentünk...
Ahhoz képest hogy magyarországon vagyunk, bringaútról van szó, és 210km, szerintem elég jó minőségű...ja és a főútról sem dudálnak le hanem kikerülnek általában."hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
rétisün
veterán
válasz bmx powa #10648 üzenetére
köszi csak azér kérdeztem, mert nem szívesen karikázok főúton, főleg olyan forgalmas helyen mint a Balaton.....
"ja és a főútról sem dudálnak le" talán mert sok a külföldi, akik jobban elviselik a bingást, mint a magyar átlag autóvezető, aki akkor is lusta elfordítani a kormányt 10 centit, ha szabad az egész út? vagy akkor is előz, ha jön szembe másik autós.... (csak egy biciklis, simán elférek mellette)war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bmx powa
tag
válasz rétisün #10649 üzenetére
Azért ennyire ne általánosítsunk kérem, volt olyan hogy a német audi majdnem letolt az árokba, a magyar Swift meg teljesen átment a másik sávba és úgy előzött...
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen