- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
Aktív témák
-
Mec
aktív tag
Critical Mass 18:30 Hősök tere. Kb 18:00-kor indulok a Wesselényi - körút sarokról. Jön valaki?
mecsystem.uw.hu
-
tr00p3r
őstag
Szia, hívtalak ma 2 után valamikor, meg 6 előtt. Remélem nem zavartam.
Dirtyz: még nem biztos, hogy FOX. Kaptam egy jó ajánlatot egy SID Team-re, de itthonról, gari, 0 km, én bontom ki, tehát full új. Kecsegtető és ráadásul nem sokkal többe lenne mint a használt FOX.
[ Szerkesztve ]
-
bmx powa
tag
Helló! Én egy Specialized AVATAR nyerget használok, ez eléggé ki van vágva, de ahol nincs ott meg mélyedés van. Szerintem nagyonjó nyereg, bringásgatyában (shimano XTR gatya) letekertem benne 210km-t, és nem a seggem fájt legjobban. Farkadat alap hogy békénhagyja.
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
Azazello-
senior tag
válasz tr00p3r #11302 üzenetére
en nem ertem miert szamolsz meg mindig a siddel, mikor senki sem ajanlja a tarcsa-sid combot es a fox-ra pedig direk mondjak, hogy miyen jo.
sid mania? vagy csak a hasznalt-uj kulonbseg miatt? ha csak ez a gond, akkor szerintem egyiket se vedd meg, hanem keress tovabb fox-ot.
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
rootkiller
őstag
válasz venember83 #11292 üzenetére
A Sidek sztem 50kg-os csajok meg 60kg-os faszik alá valók, oda is csak V fékkel.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Ma felraktam a bringára az új Michelin Country A/T 1.95 gumikat, és azt veszem észre, hogy 0kezezésnél elvisz az egyik irányba, amit a fullra kopott régi gumijaim nem csináltak. Méévanez??
Egyébként ebből kifolyólag rájöttem, hogy teljesen fölös nekem a monti, mivel nem használom ki az adottságait, erdőbe nem megyek, stb. SZal mihelyst beköszönt a jó idő, veszek 1.25ös fatboy slickeket azt csokkolom. Ha nagyon elvetemülök, leszórom az első váltót, és 44t only, nah meg akkómáá eladom a telót is, de mindenesetre szerintem le lesz nyomva 80mm-re. Állítólag a nyilt olajas MXC ECC-met távtartóval le lehet nyomni. Erről valaki valamit??
Artengo TR 990 Pro
-
venember83
nagyúr
válasz rootkiller #11310 üzenetére
Ejnye, ennyire nem bírod a RS-ot? Vagy csak a SID-del van bajod? Egyszerűbb elfogadni a dolgokat úgy, ahogy vannak, mint folyton zsörtölődni. XC-re jó a V-fék is, a SID meg XC teló. Rendkívül könnyű, finoman megy, mint Katiban, megfelelő gondoskodás mellett tartós, mi kell még? Ráadásul a FOX modelleknél valamivel olcsóbb is.
-
rootkiller
őstag
válasz venember83 #11311 üzenetére
Ajj nem tudom megfogalmazni hogy miért nem tetszik. Nálam a funkcionalitás előrébb van, mint a súly (ellenszenves nekem ez a nagy gramm-mánia), és nem tartom ésszerű alternatívának egy átlagos súlyú férfi alá. Nekem van egy 2002es Marzo MXC ECC, és az nagyon bevált, igénytelen villa, habár kicsit nagy a beépítési magassága (490mm), szóval l
a legközelebbi olajcserénél ha meg lehet oldani, 80mm-re le lesz rövidítve az útja.Egyébként az RS sosem volt a szívem csücske. Volt anno hogy gyártottak Reba WC modellt, az szimpatikus volt, de egyébként nemnagyon. És egyébként a mostani XC gépek (08-09) közül nem volt ami úgy igazából tetszett, nekem még mindig a '05ös S-Works HT pirosban a kedvencem.
Artengo TR 990 Pro
-
tekeyagd
tag
válasz rootkiller #11284 üzenetére
már hogy ne lenne...
-
tr00p3r
őstag
-
-
xcbiker
addikt
válasz venember83 #11315 üzenetére
Szerintem az olimpiai pálya terepe nem indokolta a fully használatát.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
rootkiller
őstag
válasz tr00p3r #11314 üzenetére
Szerintem odáig jutott a technika, hogy az abroncsfékeket nem igazán lehet továbbfejleszteni, a tárcsafék túlfejlődte, annyi technikai pluszt kínál a versenyzőknek a V-hez képest másodperceket jelenthet nekik, ha valaki nem használja, hátrányt jelent a többi versenyzőhöz képest.
Artengo TR 990 Pro
-
xcbiker
addikt
válasz rootkiller #11317 üzenetére
Nem a féken fog múlni a hátrány az biztos.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
venember83
nagyúr
válasz rootkiller #11317 üzenetére
Technikai plusz? Ide tartozik a plusz tömeg is?
-
Horbal
őstag
Érthető
Én úgy szoktam vágni, hogy a korm. fej fölé még egy magas 7mm asszem AHead gyűrű bemegy, így ha csapit kell cserélni, van egy kis játék lehetőség...
Félintegrált helyére be lehet tenni norm csapágyat is? Nekem is félintegrált van...
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
Horbal
őstag
válasz venember83 #11319 üzenetére
Az pont nem, de a nagyobb fékerő (normális tárcsafékre, illetve kifejezetten hidrósra gondolok), jobb adagolhatóság, igénytelenség, könnyebb kerékcsere, könnyebb beállítás, a tárcsa mellett szól...
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
venember83
nagyúr
válasz Horbal #11321 üzenetére
Nagyobb fékerő XC-ben az esetek nagy részében nem szükséges, az igénytelenség megint érdekes, mert pl száraz időben használatos fékpofákat egy esős nap alatt el lehet használni teljesen, tehát hiába igénytelen egy fék, ha az időjárásnak megfelelően cserélni kell benne ezt-azt. A többi előnnyt elfogadom, bár a kerékcserénél szerintem mérvadóbb, hogy hol található a cserekerék, mivel ugye nem a Tour-ról van szó, ahol az embert követi az autó a több cserekerékkel.
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #11322 üzenetére
Megjegyzem mindezek ellenére tárcsafék párti vagyok, mert nekem annyira nem számítanak a grammok, fizikai korlátaim előbb szabnak határt, mint maga a bringa. Csak azért kardoskodok a V fék mellett, mert XC-ban sok előnnyel bír a tárcsával szemben.
-
xcbiker
addikt
válasz venember83 #11323 üzenetére
V-fék akkor is rulez!
Legalább nem kell vigyázni annyra kerék szállításnál a tárcsa esetleges deformációja miatt.
Mert ha már üt a tárcsa akkor szeva...Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Horbal
őstag
válasz xcbiker #11324 üzenetére
Amikor meg a kerékbe bekerül a legminimálisabb 8-as akkor meg a V-féknek van szeva
Volt nekem is V (B+, Shimano, Avid), meg bowdenes (Shimano, Avid) tárcsa is, most meg hidrós (Code5) van, asszem a hidrós eddig a pova. Talán ami a legjobban tetszik, hogy egy újjal elérem ua fékhatást mint eddig a kettővel. És ezt én húzásnak sem nevezném mert nem kell erőt kifejteni megteszi helyettem az olaj.
Ettől függetlenül nem volt bajom a V-vel sem, csak a beállítási macera volt az amit nem szerettem.
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
nagyúr
válasz Horbal #11320 üzenetére
Három típusú a-headset-es fejcsapágy van. Hagyományos (conventional), félintegrált (semi-integrated, vagy internal), és integált (integrated).
A hagyományosnál a csészék a fejcsövön kívülre esnek, így jobban kiemelik a vázat (nekem pont emiatt kell cserélnem a félintegráltat), valamivel magasabb kormánypozíciót, néhány fokkal eltérő geot adva a gépnek; a csapágyak a csészékben futnak. (Katt a nagyításhoz!)
A félintegrált esetében a csészék a fejcsövön belülre esnek, így kevésbé emelik ki a vázat, alacsonyabb kormánypozíció, eltérő geometria, stb; ám a csapágyak itt is a csapágycsészékben futnak a fejcső belsejében.
Az integrált csapágyak nem rendelkeznek hagyományos csapágycsészékkel, magukat a csapágyakat közvetlenül a fejcsőben kialakított helyükre kell beütni. Geometriai szempontból nagyjából ugyanazt hozzák, mint a félintegrált fejcsapágyak, csak ugye elvileg nehezebben nyírják ki a fejcsövet, tartósabbak.
Értelemszerűen a hagyományos és a félintegrált csapágyak kompatibilisek egymással, tehát a körülményeknek, felhasználási területnek, geometriának, ízlésnek, akárminek megfelelően cserélgethetők. Azonban - ahogy az ábrákon is látszik - integrált fejcsapágyhoz készült vázba csak integrált csapágyat lehet tenni.
Egy szemléletes ábra a 3 féle csapágyról.
Képek: http://www.chrisking.com
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Horbal
őstag
válasz venember83 #11323 üzenetére
Na a grammok nekem sem játszanak alapból vagyok 90kg + nem versenyzek, csak bringázom... az meg, hogy az egyik legnagyobb féket választottam, inkább csak ez tetszett és kész eset XD
Jorus
Thx a kimerítő választ, az elmélettel tisztában voltam, csak a kompatibilitással nem, de akkor már ezt is tudom.
[ Szerkesztve ]
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
venember83
nagyúr
válasz Horbal #11325 üzenetére
Eltaláltad az okot, én is leginkább a beállítási macera miatt térnék át tárcsára, de nem fogok, a V fék jelentősen olcsóbb, könnyebb és a SID is jobban szereti. Meg ki sem használnám a tárcsa nyújtotta plusz teljesítményt.
Jorus: Kösz szépen, ma is tanultam valamit hála neked.
[ Szerkesztve ]
-
xcbiker
addikt
válasz Horbal #11325 üzenetére
Nekem a V-m is egyújjas. Amúgy akkora 8-as elég nehezen megy bele hogy ne lehessen egy imbuszos utánállítással segíteni rajta.
Meg így most könnyebb is mintha tárcsám lenne.Nem egy ismerősöm állt ki versenyből úgy, hogy pl rajtnál valakivel összeakadt és a tárcsa kapott. Mert onnantól fékezett a gép ha kell, ha nem.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Horbal
őstag
válasz venember83 #11328 üzenetére
Na ja a SID-hez (nem a mostanihoz), nem nagyon javallott.
xcbiker
Lehet én még tárcsát nem görbítettem, kereket már igen, aztán fék nélkül mentem haza[ Szerkesztve ]
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
nagyúr
válasz Horbal #11327 üzenetére
Nem konkrétan neked írtam az egészet, csak ha van időm éppen, szoktam ien postokat tolni ábrákkal, kulcsszavakkal, hogy rá lehessen majd keresni a későbbiekben, ha vkinek épp a fejcsapágyak fajtái hiányoznak az elméleti ismeretei közül.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tr00p3r
őstag
válasz venember83 #11336 üzenetére
Több megfontolásból a FOX F80(100) RLC mellett döntöttem...
[ Szerkesztve ]
-
Horbal
őstag
válasz xcbiker #11334 üzenetére
Tönkre enyém sem ment, elszakadt egy küllő, ettől aztán olyan nyolcasba ugrott a felni, hogy a villába alig fért el nemhogy a V-fék pofái között...persze ez elég extrém eset.
Szépen ki tudták centrizni belőle mai napig használja egy haverom...
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
Dirtyz
őstag
Most volt az eurosporton a pekingi olimpia országúti versenyének az ismétlése. Olyan volt, mintha egy kihalt nemistudomhol tekernének. Egy szurkoló sem volt az út mellett, csak a cél környékén álltak sorfalat a kirendelt "önkéntesek". Külföldit nem is engedtek a pálya mellé!
Cancellara nagyon keményet ment, iszonyatosan erős volt a srác.tr00p3r: Gratula, mi miatt vetted végül a FOX-ot?
Védd a fákat, egyél hódot!
-
nagyúr
válasz knifemaster #11339 üzenetére
Városba elég lehet a 160-as tárcsa, de 105 kg-val ne akarj lejtőzni vele. És persze mindenképpen vmi mokányabb, minőségi cuccot válassz, ha tudsz, mert az alsó kategóriás tárcsafékeknél simán jobb fékerőben egy-egy jobb v-fék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Horbal
őstag
válasz knifemaster #11339 üzenetére
Nemtom milyen fék, nekem is csak a mostani Code5-tel 185-ös tárcsával sikerült a 90 kilómhoz belőni az 1 ujjas dolgot...nem volt elég a 160-as.
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
knifemaster
tag
Hát szeretnék tekeregni mostmár hegyen völgyön maratonon,ilyesmi,amihez egy SLX hidrós van tervezve,csak a tárcsaméretnél elbizonytalanodtam.
Nem vagyok az a durvulós tipus,35 évesen már nem csak élni ,túlélni is kell...[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
nagyúr
válasz knifemaster #11343 üzenetére
Hegyre-völgyre minimum neked a 180/160 mm-es felállás ajánlott, ha belefér a villa gyári ajánlásába.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tr00p3r
őstag
-
Horbal
őstag
válasz knifemaster #11346 üzenetére
Megbírja nekem is az van... 200-ig skálázza a gyártó
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
tr00p3r
őstag
válasz knifemaster #11346 üzenetére
A Tora masszív túra villa. Az új Tora 210-ig van jóváhagyva a gyártó által...
-
venember83
nagyúr
válasz knifemaster #11346 üzenetére
A Torának bírnia kell, nem tartozik a könnyű telók közé.
Horbal: Nem akartam lehúzni a villát, azért fogalmaztam finoman.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz knifemaster #11346 üzenetére
Arra mehet simán. De pl. RS Dart-ra max 160-as tárcsát ajánl a gyártó. Ien korlátozásra gondoltam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest