Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zippofcy

    senior tag

    Láttam ment itt is a kínaimotor téma. Haverom vett tavasszal egy Keeway Swan-t Bővebben: link 200 ezer HUFért, azóta 3000 kmert ment vele. Ma kipróbáltam a gépet, itt vannak a tapasztalataim:
    Külsőre nekem tetszik, egész kis pofás robi. Az átlátszó indexbúrák nekem nagyon bejönnek. A motorjának alig van hangja az én 70ccmes Leovince kipufogós Apriliámhoz képest, és kis sebességen (5-10 km/h) jobban is húz. Végre megy 65-öt (70 kilós ember alatt), tulaja szerint 4 litert fogyaszt max. Beépített riasztója van, aminek a távkapcsolójával be is lehet indítani a motort. (parasztvakítás ? ;] ) Van rajta oldalsztender is. Meg országúti fény (de minek?) Elöl a lámpa felett van egy kis zárható rekesz, kesztyű meg elsősegélydoboz simán belefér. A szatyorakasztó alatt is van egy kis mélyedés, telefonnak stb.
    60as tempónál még nem rezonál, nem akar elmászkálni az úton. A visszapillntó tükrök egész nagyok, bár az igazság az hogy az 1-2 kmes tesztút alatt nem nagyon nézegettem hátra.
    Eddig a jók. Na ezután a rosszak.
    A középsztender már el is tört, arra rakva eldől a motor. A tulaj szerint a robi 3. felhúzására tört el. Az indexkapcsolót én még kesztyű nélkül sem érzem mikor elhúzom, tehát le kell néznem hogy lássam a visszajelzőjét a műszerfalon. Mivel kistestű (legalábbis az Apriliámnál kisebb) ezért nyakamba húzott lábakkal kell rajta ülnöm. Ráadásul a telói sincsenek a helyzet magaslatán, és ez a két dolog így együtt nekem enyhe halálfélelmet okozott már 60 km/h-nál. (Az Apriliámmal a szörnyű állapotban levő vasúti átjárón simán átzúgok 85el, csak közben kicsit megemelkedem az ülésben) A hátsó dobfék olyan mintha nem is lenne (az Apriliámon is dob van hátul pedig) Az első fék nekem megfelelőnek tűnt, de a már említett teleszkóp miatt nem nagyon mertem rángatni ;] A kipufogója egyszerűen röhejes. Nincs rá jobb szó. Egy 5 centi átmérőjű fekete cső, bevonva egy nagy átmérőjű vékony ezüstszínű kályhacsővel. Hát nem egy Leovinci :D
    Ja a tulaja szerint mióta egyszer lemosta a robit beázhatott vmi rajta mert azóta ha bekapcsolja a riasztót kikapcsolni már nem tudja, illetve ha a távkapcsolóval indítja be akkor csak azzal tudja kikapcsolni, ha a gyújtáskapcsolóval próbálja akkor járva marad a motor. Az ülés alatti bukótartó nagy, de hülye módon ott van az akksi. Ez aztán megakadályozza akár a legkisebb méretű bukósisak berakását is. A tulaja rövid távokra emiatt inkább bukó nélkül megy, főleg földúton. Segítsük a biztonságos közlekedést, ugye Keeway? ;]
    Ja és mivel gyakran használja földúton, egyszer ott el is dőlt a motor. Nem sérült a fényezése se az oldalán se sehol, de a gagyi műanyag amiből van az egész burkolata, kettétört az ülés mögött, pont középen. Mondjuk ez nem éppen a rendeltetésszerű használat következménye, de azért mégis.
    Na ennyi volt a rövid teszt. A motor hangja (hogy halkabb mint az enyém) tetszett nekem leginkább, meg az indexei. De az enyémre el nem cserélném. még ha ráfizetne a tulaja akkor se. Meg kistestű robi se kéne egyáltalán ;]
    Meg ezek után megértem a kínai motorokat forgalmazó szervizek problémáit a garanciával. Ilyen motort szerintem a Metróból meg a Tescóból érdemes venni, 150 ezer HUFért max. Egy idényre. Nem rossz, nem csúnya, csak gagyi. :(
    Talán lassan megvalósul a vízió az egyszerhasználatos eldobható robogóról? :U
    Üzenem mindenkinek aki nem érti mitől kerül egy Aerox 550 ezerbe, mikor egy Keeway csak 200 : nézze, rángassa meg, próbálja ki mindkettőt. Megérti. Rögtön.

    Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.

Új hozzászólás Aktív témák