- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Gaming notebook topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
Bírom az ilyen retek szövegeket:
utóbbi időben kezdik überelni őket a nagyrobogósok a "legnagyobb gyökér" és a "jajjdetudokmotorozni" közös ranglistán. Nekik általában nagyon meg kell mutatni, főleg, ha egy rendes motorral állnak együtt a pirosnál.Gratulálok ülj le egyes
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
AndrewTdi
addikt
Így van. Én is nagyon mennék, de vendégezünk ma is meg holnap is...
canniball: Én is a LIDL töltőnél maradtam. Olvastam másik fórumon, hogy BMW club letesztelte az Aldis töltőt, és nem tud regenerálni (nicns csepptöltés).
más: vazz
[ Szerkesztve ]
-
akos3
addikt
válasz Kloden #41150 üzenetére
a 2.-ról életemben nem hallottam, gondolom vmi kínai lehet, kerüld el. a kis yamaha az nagyon megbízható, de esetében inkább a kicsin van, mert már egy átlag ember sem igazán fér el rajta. javaslom keress nagyobb méretűt, nem csak kényelmesebb, de biztonságosabb is. (jobban észrevesznek, ill. nagyobb a kereke..) Persze nem mondtad az anyagi kerete, nyílván az a legmeghatározóbb, h milyet ajánljon az ember.
pl. kepesmotor.hu
-
Kloden
senior tag
Ok köszi akkor az kínai valami kilőve.
A Jog meg ha tényleg ilyen kicsi akkor az is, mert 185cm vagyok. Lehet kipróbálom a héten, mert még nem ültem ilyenen.
Viszont van még a Piaggio Free is, az nagyobbnak tűnik."Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
-
runner 125
nagyúr
válasz Kloden #41159 üzenetére
Akkor már inkább a Free, de azzal légy tisztában h egy 60-70k-s robogón bármikor előjöhet bármilyen probléma és könnyen szopórollerré változik, így ha használni szeretnéd legyen még némi pénzmag a zsebben vásárlás után is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #41153 üzenetére
Regenerálni nem tud, de csepptöltés az van: minden töltési mód végén, ha az akku feltöltődött, automatikusan csepptöltésbe megy át, bármeddig az akkun hagyható. Te linkelted az angol nyelvű leírását!
A Lidlis viszont valóban tudja a "teljesen döglött" akkuk regenerálását is, ilyenkor nagy áramú impulzusokkal próbál tölteni, és ha ez valamennyire már sikerült, akkor megy át normál töltésbe.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz Kloden #41150 üzenetére
Alapból természetesen a yamaha a jobb, de ha figyelembe vesszük hogynemsokára 20 éves, akkor már nincs akkora előnye a whiphez képest. Sok kézen átmehetett, sok gányolást megérhetett.
A whip mellett az szól, hogy lényegesen fiatalabb, elöl tárcsafékes, a blokkja pedig ha jól látom egy 4 ütemű gy6 blokk, ami karbitól, beálítástól, és használattól függően akár 2 literrel is beérheti, de 2,5-el trükközés nélkül elmegy. Cserébe gyenge, saját órája szerint is csak 55-60 ezeknek a vége gyári hengerrel, és gyorsulásra sem rakéta.
Maga a blokk nagyon megbízható, csak az olajjal lehet kinyírni, ha nem cserélik, illetve ha nem megfelelőt raknak bele. Nagyon kevés olaj van benne, 7 deci, ha nem ellenőrzik, van hogy elfogy, azzal vágják legtöbbször tönkre.
Jelemző hibák a kirepedező szívócsonk, amitől falsot szív, de ezt ritkán ismerik fel és eltekergetik a karbit, amitől jobb nem sokkal lesz, csak úgy tűnik, de azért kínlódnak vele, pedig egy 4k-s szívócső csere gyógyítaná.
Másik jellemző hiba, hogy nem állítanak szelephézagot, és ahogy a szelep bekopik, nem zár rendesen a kis hézag miatt, amitől nehezen indul, melegen leállogat, nincs alapjárat. 10 perces munkával gyógyítható.
A kínai verdáknak általában az elektromos rendszer a gyenge pontja, csatlakozók, foglalatok, kapcsolók. Gyújtás rendszer faék egyszerűségű, cdi+gyújtótrafó, mindkettő 4-7k-s tétel.
Motorhoz, elektromossághoz mindent kapsz, olcsón, polcról, hengerszett 13k, szelepszett 4k, stb...
Amit nem kapsz az idom, és a lámpák, az ilyen noname, hazai importőr nélküli gépeknél.
Ez szerintem 90k-ért drága. Ha a yamaha jó állapotú, gányolás mentes, az a jobb vétel.
www.simson4t.hu
-
runner 125
nagyúr
Erősen like-olod azt a szutykot.
Ilyenért nem szabad pénzt adni, ha olcsó hozzá az alkatrész, ha nem. Konkrétan a robogózást tudják meggyűlöltetni, annyi nyűg lesz velük.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #41165 üzenetére
mondjuk sztem eleve 50cc 4T-t nem szabad venni, mert annak az ereje már-már a balesetveszélyes szintet súrolja...nah meg a lendületes robogózás élményét sem adja nagyon meg..
-
Den
veterán
válasz runner 125 #41165 üzenetére
Ilyenek javításával (is) foglalkozom, és évekig importáltam kínából quadokat. Sokhoz volt szerencsém, a teljes spektrumból, a legaljától a döbbenetesen jóig. A kínaiak iszonyú gyorsan fejlődnek, volt hogy két szálítmány közt akkora volt az előrelépés mintha nem is ugyanabból a gyárból jött volna. Nem kell görcsösen ragaszkodni régi sztereotípiákhoz. Sajnos az országba, mivel mindenki az olcsónál is olcsóbbat akart nagyon sok hulladék jött, kóklerek által, alkatrész utánpótlás, szervíz és szakértelem nélkül, ezért "A kínai" nagyon lejáratódott, de ez egy hatalmas ország, hatalmas iparral, ahol mindent, így robogót is, tízezernyi cég gyárt, amiket nem lehet egy kalap alá venni, még ha szemre egyformák is.
Én azon a véleményen vagyok, hogy aki megteheti vegyen japánt vagy olaszt lehetőleg újat, vagy fiatalt. De aki ilyen 100k alatti 15-20 éves gépeket nézeget, annak érdemes fontolóra venni egy fiatal, lehetőleg első tulajtól származó, magyar importőrrel rendelkező kínait, mert nincs nagyobb sansza a hibára, mint a 15 éves lelakott japán-olasz verdánál, a javítás viszont jelentősen olcsóbb lesz. Ja és fontos hogy legyen egy megbízható, kínaiban jártas szerelő.
www.simson4t.hu
-
KrAt
veterán
Shox.hu - valaki ismeri ezt a boltot? Elég korrekt árumennyisége van, ha fel akarok öltözni, akkor érdemes lehet ide elmenni?
-
maszekember
aktív tag
Nah,ma voltam megcsekkolni a mocit a X. kerületi tűzoltóságnál,pontosabban a tűzoltókocsik között a parkolóban . A gép valóban gyönyörű,biztos,hogy egyszer sem csúszott (sem a -még gyári- kipufogón,sem a kormányokon,támaszon stb. semmi csúszásnyom nincs) . Dabasról hozták fel - így nem meglepő módon- szó szerint pöccre indult (még be sem nyomtam teljesen az indítót) . Mivel naked,ezért egész rendesen bele lehet látni ide-oda,kerestem rozsdát,de azt csk az első műanyag szélterelő idomot tartó csavarokon találtam. Haverom felült rá,körözgetett jobbra-balra,illetve egy egyenes kb. 100 méteres szakaszon elengedte a kormányt is,ment tovább a gép "magától" . Elmondása szerint,a váltó pontos,kuplung könnyen jár,a kellő,minimális holtjátéka van csak meg,a motor nem torpan meg hirtelenebb gázadás vagy gázelvétel (vagy gázlevétel?) következtében. Teleszkópok jók,csapágyak szintén. 41000 valahányszáz km van a mociban,Magyarországon eladott. Papírjai rendben. Első tulaja egy fiatal srác volt,aki az apjával (faternak Deauville-je volt) járkált el túrázni Közép-Európán belül. Aztán 2 éve vette meg a tűzoltó,imádta,nagy lelkesedésében a láncon kívül (az majd az Én saram lesz köv. szezon elején) minden kopódolgot lecserélt (igazolhatóan) ,nyilván,olajozás is az előírt intervallumokon belül,motullal,aztán beesett neki egy külföldi alpinista folyamatos meló,ami már kocsit kíván,ezért adja el.
Az már csak bónusz,hogy utána körbevezetett minket a tűzoltóság épületében,megmutatta a kocsikat,bemutatta a kollégáit stb.
400.000 ropi,300.000-et odaadtam most (foglaló) 100.000-et pedig majd februárban,az első motorozható nap kapja meg (jelenleg nem tudnám hol tárolni télire) .
Ha vkit érdekel,így néz ki élőben (bocsi a rossz minőségű képért) :
[ Szerkesztve ]
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot
-
runner 125
nagyúr
Ez a "Whip" konkrétan egy CPI Hussar és egy Keeway Focus keveréke, de biztos van benne még néhány Praktiker-es robogó vérvonal is.
Fejlődést, mint fogalmat teljesen felesleges a kínai (nem taiwani!) robogókkal kapcsolatban megemlíteni. Tök más ideológia alapján termelnek, a mennyiségre és az olcsó ára koncentrálnak, nem a minőségre.
Ők mindig is a piac legalját fogják képviselni, ha tudnának fejlődni, ha nem, egyszerűen nem céljuk több energiát és tőkét belefektetni - lásd gyakorlatilag az összes kínai robogó valamilyen japán blokk koppintásra épül.
Mindemellett 1-2-3 éven belül úgyis megszüntetik az egészt brand-et, majd átmatricázzák és új, "innovatív márkaként" hirdetik magukat, hisz addigra mindenki meggyűlöli az adott márkát, így a profit is hónapról hónapra folyamatosan esik. Ez pedig nálam nem úgy csapódik le, h "több ezer cég gyárt", hanem inkább úgy, h "több ezer ügyes kis sárga pillanatok alatt böfög ki újabb márkát, újabb arculattal".
Mellesleg a komoly szándék és normális hozzáállás nálam ott kezdődik a robogó/motoriparban, ha minimum 5-6 különböző ccm kategóriában képviseli magát az adott márka.
Vajon a gagyi kínaiból miért nincs 250-300-400 vagy 5-600ccm-es modell?!
Noh meg az, h mikor titulálunk egy márkát ajánlottnak, jónak, nem 1 év vagy 2x-i megnézés konklúziójából születik. Lehet h számodra egyik másik jobbnak tűnt, de az igazi hírnevet mondjuk 50.000 megtett km után könyveljük el. (Ismét, lásd: Kymco)"A kínai" nagyon lejáratódott.."
..és erről kik tehetnek?
Az meg hadd ne legyen a vásárlóréteg dolga, h rettegve, minden szakforumban utánaolvasva, 10 álmatlan éjszaka után válasszon valamilyen kínait, ami 2 fokkal minőségibb a nagy átlagnál.A gazdaságosságot említve ne csak azt tartsuk szem előtt, h adott esetben a kínaihoz fele annyiba kerül mondjuk egy henger, hanem azt is, h mennyi eséllyel, milyen gyakorisággal rohad le különböző okokkal valahol a határban egy kínai, vagy egyáltalán tudunk-e szerezni hozzá alkatrészt és mennyi idő alatt?
Egy 15 éves japán robogó korrekten felújítva, ésszel, normális olajjal használva 40-45.000km-t simán elfut komolyabb újabb hozzányúlás nélkül."Ja és fontos hogy legyen egy megbízható, kínaiban jártas szerelő."
Remek! Ezek szerint téged már lehet ajánlani, ugyanis eddig én akárhány műhellyel találkoztam, a kínait inkább el sem vállalták.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #41163 üzenetére
Regerenalni sajnos egyik sem tud, de teny, h van benne reg funkcio. A baj ott van, h egy szulfatos akku pillanatok alatt feltoltodik, es a reg funkcio csak melykisutesig van, afelett sima toltes kovetkezik, azaz arra a kis idore rugdossa az akkut. Nagyon lemerult akkunak neki se lat, kigyullad a szar akku led. Ez nem is baj, mert regi toltovel ugyan fel lehetne tolteni az ilyet, de minek...
A forex arul akkurugdosot, ami nem feszultseg alapjan, hanem egyfolytaban robbantja a szulfatreteget, annak van valami ertelme talan.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Den
veterán
válasz runner 125 #41172 üzenetére
Tehát, mint írtam, én importáltam kínai verdákat, nem valamelyik eu-s nagykerből, hanem közvetlenül a gyártóktól, nem egy két darabot, hanem konténer számra. Tehát fejlődési képességeket illetően a saját tapasztalataimról beszélek. Volt cég aki nem volt rá képes, attól megváltunk, volt aki képes volt. A fő partnereink meghallgatták, sőtt elvárták a kritikát, ha minőségi problémánk volt orvosolták.
És mint mondtam, ez egy nagy ország, elképzelhetetlenül nagy és összetett iparral, nem lehet általánosságban leírni őket néhány jellemzővel, mint ahogy azt tetted. A teljes spektrum előfordul, az egy szezonos hulladékgyártótól, a hosszú távra tervező, világpiacra gyártó cégig. Az hogy ide mi jut el az importőrön "múlik,a brandeket is ők találják ki, a gyár azt ír a motorra amit kérsz. A többségük pedig kókler volt, aki le akarta rabolni a piacot gyorsan aztán eltűnt nyom nélkül. Jellemzően ők árasztották el az országot szarral, mert csak az volt a lényeg, hogy irreálisan olcsó legyen, mert azt viszik. És vitték... Számla nélkül, gari nélkül... Aztán jött persze a sírás, és a "minden kínai szar, ne vegyetek olyat..." Ezzel kinyírva a tiszteséges importőröket. Én olyan gépeket rendeltem amik megfeleltek minőségben, tudásban annak amit ma elvárhartunk. Persze árban nem is tudtam konkurálni a praktikeres szarokkal, meg a neten számla, minden nélkül árult lomokkal. A vevő meg csak az árat nézte, és elhitette magával hogy "minden kínai egyforma, mindegyiket ugyanott gyártják, meg ugyanúgy néz ki, tehát az olcsóbb is ugyanolyan..." Pedig nem...
Pl.: A praktikeres és egyébb quadokon elöl dobfék volt, én mindet tárcsafékkel rendeltem, fémhálós fékcsövekkel. Mindenféle gagyi karbik helyett keihin, vagy mikuni karbival (merthogy rendeléskor ezt is kérheted, a kínai ráteszi neked). Blokkból többnyire zongshent (a piaggio partnere), loncint (a bmw-nek is gyárt blokkot), vagy lifant kértem a gépekbe. De lehetett volna yamahát vagy suzukit, csak a kutya nem fizette volna meg. Van is egy rakat fötengelyem, hengerfejem, vezérművem és mindenféle blokkalkatrészem raktáron, amit garihoz hoztam, de mai napig nem ment el, pedig a többségüket 5 éve hoztam.
Az első lengőkarokban, kúpos cserélhető gömbcsuklók voltak, szemben a praktikeres és hasonlók behegesztett, tehát nem cserélhető csuklóival. A gázos telók, tényleg gázosak voltak, nem csak dísz volt rajtuk a tartály, a hátsó futómű progresszív himbás, tűgörgős lengőkar csapággyal, stb... Persze az én gépeim drágábbak is voltak 80-100k-val, mint a praktiker, qrage, és hasonló szarok. A népnek viszont az ócsó' kellett...
A vevőnek pedig alapvetően a józan eszét kell használni. Egyrészt cipőt a cipőboltból. Tehát nem barkácsáruházban, szupermarketben veszünk motort, quadot, ahol azt sem tudják mit árulnak Legfőkképp meg nem internetes hirdetés alapján, egy parkolóban megtekintve, számla,gari nélkül.
És a legfontosabb, az _ár_. Csodák nincsennek. Ami kurva olcsó az kurva szar. Egy bicikli áráért kínában sem tudnak robogót gyártani, csak annak látszó tárgyat. Egy magyar importőr, szupermarketben árult motorjainak beüzemelését is végezzük. A beüzemelést leginkább a gyártás befejezésének mondanám, rettenet, mintha lapáttal rakták volna össze a műhely padlójáról felsöpört alkatrészekből. De az a robogó az áruházban bruttó 120 000ft újonnan. Aki ezt megveszi az mit gondol? És megveszik. Felfoghatatlan számomra, hogy gondolja hogy ez jó lesz, hogy ennyiből lehet jó motort gyártani. De elhitetik magukkal hogy jó lesz ez... Ennyiért...
Taiwani jobb mint a kínai.... Ezt a sztereotípiát ismerik a kínaiak is ezért az európai babérokra törő cégek létrehoznak taiwani leányvállalatot és azon keresztül adják el az egyébként kínában gyártott portékájukat....
Kínaiból nem volt 250-esnél nagyobb, mert elsősorban a belső piacra termeltek, ahol nem volt fizetőképes kereslet nagyobbra, és az egyszerűség volt a fő szempont hogy a vidéki kína középkori körülményei között is üzemeltethetőek, javíthatóak legyenek. A loncin pár éve 3 millió blokkot gyártott élvente, ebből minössze 500 ezer ment exportált gépekbe.
De van már nagyobb kínai motor és quad. Ajánlom figyelmedbe a cf moto-t például, Volt szerencsém a cf500-as quadjukhoz, ami az első nagy quadjuk volt kb 6 éve. 500cc 4 szelepes blokk, kormányról gombnyomással kapcsolható összkerék hajtás és első difi zár, automata, felező, ugyanaz a mikuni karbi mint a yamaha quadokon stb. és elképesztően jó minőség. Azóta van már 675-ös, és 800-as v2-es quadjuk is. Mind befecskendezős, 4 szelepes, stb. És már gyártanak 650-es 2 hengeres utcai motort naked és túra kivitelben. Ducati ecu-val, marrelli injektorral, kayaba futóművel, goetze dugattyúgyrűkkel...
Egy szó mint száz, kínai motorgyártás nem egyenlő a pralktikeres robogóval. Az csak egyí kis szelete.
De persze meggyőzni nem akarlak, rég meguntam a szélmalomharcot, évekkel ezelőtt kiszálltam az importból és kereskedelemből. Ha a népnek olcsó szar kell, hát vegyen azt, akár praktikeres rom, akár 20 éves japán szakadék.
És igen, minket ajánlhatsz, mi kimondottanm kínai vasakra speciaizálódtunk, bár mást is vállalunk
www.simson4t.hu
-
4T 50cm3-as robogóba milyen olaj lehet jó? Kínai sok néven fogalmazott csoda.
Se papír semmi róla, aztán jó lenne tudni mert lassan szezon vége. Thx! -
Hauptmann
addikt
2T olaj esetében a Repsol Competicion-nak mennyire alternatívája a Castrol Power 1 Racing, vagy a Motul Scooter Expert?
-
SzlobiG
félisten
Nekem már lemosva leápolva ponyva alatt alszik a gép.
Tescoba 3K volt autós takaró félbe hajtva jó lett.
-
kcsa
veterán
válasz Hauptmann #41181 üzenetére
a honlapjukon nem találtam, lehet már kifutóban van...
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41186 üzenetére
Motul FC, a többi FD. (Castrollal óvatosan, állítólag abból van a legtöbb hamisítvány)
-
Topiccsendőr
addikt
Ne csak markat, hanem a tipusat is!
Mint mondtam a 710 a motulnak a legjobb meg olajpumpaval forgathato olaja, az FD.
De van a motulnak es a castrolnak is fd es fc olaja is, tipustol fuggoen.
De a 800 as motul tulteljesiti, de annak annyira nagy a viszkozitasa, h csak elokeverve hasznalhato.
Rengeteget hasznaltam beloluk.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41188 üzenetére
Sry, azt a hármat néztem, amit kolléga kérdezett.
-
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #41188 üzenetére
csak nem visszatértél a motorkerékpár bizniszbe?
www.simson4t.hu
-
runner 125
nagyúr
Symbian barátunk természetesen már a motoros topikban is kezd bemutatkozni.
Cserébe ott is megkapja az az ívet.
Mondjuk én már szóltam előre.
mod.
Inkább off.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz runner 125 #41192 üzenetére
Nehogy kiessen a kicsi szádból a szivar.
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #41192 üzenetére
-
-Mosquito-
őstag
Fúú gonosz robogósok..
Runner:
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
AndrewTdi
addikt
Nincs kedve (meg ideje) valakinek motorozni holnap dél-délután?
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- Huawei Nova 10 - halovány remények
- Fallout 4
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mobil flották
- Jövedelem
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen