- SSD kibeszélő
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Aki motorozásra adja a fejét mostanában az öltözzön fel, mert odakint működik a klíma berendezés.
Sic Parvis Magna
-
KelemenUhr
aktív tag
Sziasztok! Minap láttam egy hirdetést egy Derbi Fenix 50-esről, aztán rákerestem és Simson áron árulják őket, elég jól néznek ki. Viszont infőt nem nagyon találok róla. Ha valaki esetleg rendelkezik ilyen géppel, vagy van tapasztalata, ismer olyat, akinek van, esetleg tud olyan oldalt, ahol találok infót erről a motorról, jelezze! Köszi!
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
hoby36
senior tag
Sziasztok!Szétszedtem a Runner végáttételét... Az lenne a gondom,hogy a dekniben levő kis csapágy,amibe a kuplung tengelye belemegy,az szinte megsemmisült.Nem tudom róla leolvasni a számát.Valaki ezt meg tudná mondani?A másik,hogy a hátsó kerék tengely csapágya az 62040 számú csapágyban fut.Ilyet sehol nem találok a neten.Lehet ezt másikkal helyettesíteni?Köszönöm a segítséget előre is!
A logikában semmi sem véletlen!
-
dzso22
senior tag
válasz KelemenUhr #52504 üzenetére
Én mentem egyszer egy ilyennel.
4 sebességes volt de úgy rémlik van belőle 6 gangos is.
Nem egy pörgős darab mondjuk úgy hogy nyugodt természetű
Végsebessége ha jól emlékszem 50- talán60körül volt.
Nem vennék rá mérget de azt hiszem minarelli p4 es blokk van bennük.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz dzso22 #52510 üzenetére
Szerencsére most úgysem tudnám megvenni, egy motorépítés kellős közepén vagyok, de akkor annyira nem bánkódok.
Egyébként itt van némi ízelítő az építkezésről, szívesen mesélek róla bővebben meg mutatok képeket arról, ami eddig meg ami ezután, ha valakit esetleg érdekel, de csak akkor, mert nem akarok skizózni.
Katt a képekre és akk nem lesznek ilyen pixelesek.
[ Szerkesztve ]
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
-
kcsa
veterán
válasz KelemenUhr #52511 üzenetére
Hát a vízhőfokmérő mit mér? ;>
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz huszi.gyb #52512 üzenetére
Az alapkoncepció az volt, hogy s51-ből valami nagyon egyedi, retró, sok krómmal. Eredetileg gondolkodtam ilyen burkolat beszerzésén, mert elég ritka:
Kapott volna egy szép fekete fényezést, ilyen törtfehér, hajszálcsíkokkal (ez egy öltönyfelső textúráját idézte volna valamelyik keresztapa filmből pl. ), illetve barna bőr üléshuzatot, sok krómalkatrész, stb.Ez az ötlet több sebből vérzett, pont amikor belekezdtem a projectbe, nem találtam ilyen eladó idomot, a festést se nagyon akarták elvállalni, ráadásul körvonalazódott benne egy sokkal egyszerűbb, de jobb ötlet. Egy ilyen kicsit túlméretes kerekded tankot álmodtam meg rá, amitől úgy képzeltem, hogy kicsit NSU-san agresszív lesz. A hasznaltauto.hu-t böngészve tavaly karácsony után ráakadtam egy olyan 4 sebességes s51-re, amire már rá volt applikálva ez a Jawa (talán Czetka) csepptank. Na, gondoltam, ez egy jel, ezt nekem találták ki, olcsó is volt, megvettem. Jól ment, velem jött egy srác, aki jobban ért hozzá, átnézte, amit tudott, jónak TŰNT.
(Folyt. köv. csak nem enged több képet felrakni.)
kcsa: a szenzort, ami a végén van, beszorítod a hűtőbordák közé és így a henger hőmérsékletét méri. (mechanikus, szóval nem kell bekötögetni meg ilyenek, ezért szeretik, sajnos nincs pénzem fordulatszámmérőre ) Natúr MTZ hőmérőt szoktak használni, de ez szerintem szebb.
[ Szerkesztve ]
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
KelemenUhr
aktív tag
A reggeli fényben már jobban látszott, hogy elég leharcolt azért szegényke, de hát nem volt drága, meg úgyis teljesen át akartam alakítani, így nem izgatott.
Aztán atomjaira kezdtük, hát, én ennyi kókányolást egy helyen még nem láttam... (mesekábelezés, amit csak az imádság működtetett, szétrohadt ülésvas, repedt főváz, olajsár mindenhol, a dugóra az egyik gyűrű úgy volt ráapplikálva házilag és még sorolhatnám, gyakorlatilag minden szar volt rajta, amit a megvételnél nem tudtunk leellenőrizni, nagyon kreatív volt, aki ezt így összehányta... és amúgy csodák csodájára, miután elhoztuk, valóban hidegen is egy rúgásra indult, volt benne kompresszió, ment, ahogy egy normál simsonnak mennie kell, talán még jobban is. )Körbejárós videó és indítás, nem volt melegítve előtte, akkor toltam elő:
[link]Közben rájöttem, hogy a kitalált festés ekkora felületen nem mutatna olyan jól, Nagyon tetszett mindig is ez a bronzarany szín, attól függetlenül, hogy sokat látni mostanság, ez is elég retro dolog, így ez lett és maradt a króm ahol csak lehet koncepció. Kulcsos gyújtáskapcsoló a műszerfalon (Jawa-é), 60/4 Tábori henger (nem akartam tuningolni, de ha már úgyis fúrni kellett, akkor így egy kicsit kellemesebb lesz), Trophy króm hátsó lámpa, meg persze minden része felújítva. Az ülés ilyesmi lesz, mint a képen, csak a sárga részek helyett barna bőr lesz, ezt is én készítem, saját ötlet.
A project egész évben tartott, a sok hiba és a szűkös anyagi keretek miatt mostanában ér a végére, már finomhangolások meg utolsó simítások folynak. Ha érdekel, Majd írok pár sort az eredményről.
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
kcsa
veterán
válasz KelemenUhr #52515 üzenetére
Wow. Akkor meló van vele. De ha ez a hobbid, akár meg is érheti
-
KelemenUhr
aktív tag
Hát, van. Nem mondom, hogy párszor nem gondolkodtam rajta, hogy hagyom az egészet. Suerencsére van, aki segít és hát nem mondom, hogy ez a hobbim, de ha egyszer elkészül akkor lesz egy teljesen egyedi, gyakorlatilag új motorom, ami megbízható és minden porcikája a kezem nyomát viseli, ezért megérte a sok pénzt és időt. Már vettem hozzá fasza, kicsit retró barna hasított bőr kabátot, még egy új törtfehér bukóra vadászok, és akkor teljes lesz a szett.
Most még nem is akarok ilyenekre gondolni, de ha végeztem az egyetemmel, valószínűleg eljátsszuk még ugyanezt egy nagyobb motor meg egy autó esetében, mániám, hogy mindenből egyedit, de majd meglátjuk... Nyilván rendszeres keresettel jobban bele lehet ilyesmibe vágni, így nyári munkák, kis idő közbeni üzletelgetésekből szedtem össze a pénzt rá....De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52518 üzenetére
Gratulálok!
Azért ez nem semmi meló. Én nem mertem belevágni (főleg a szűkös anyagi keretek miatt) egy retro motorba (Schwalbe KR51/1), az a projekt most nagyon áll.
Most Maja épp elég költség.
Majd egyetem után...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52520 üzenetére
Az alap megvan, használtam is. Kapott egy szép grafit metál fényezést (egy kis lilás beütéssel), csak sajnos összetörtem a motort. Így egy idomot le kell cserélni, kettőn javítani a fényezést. A motorja jó volt, de eltört a berúgókar visszahúzó rugó, ha meg már azt cseréljük, akkor szilent, meg ami még kell...
A terv az, hogy meghagyom nagyjából eredetinek (csak a fényezés lesz egyedi), és mindent újra krómoztatok rajta. Megmarad ilyen veteránozós/találkozóra járós motornak.
Ez viszont egyetem utáni projekt lesz, most örülök, ha Maja rendben lesz.
www.dongosofor.hu
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz huszi.gyb #52521 üzenetére
Képed van a törés előttről?
Egyébként érdemes nézegetni a hirdetési oldalakat, mert tényleg bagóért hozzá lehet jutni néha cuccokhoz, aztán mire oda érsz, legalább meglesz ez-az. Facebookon is van 2 olyan csoport, ami ilyen adok-veszek, oda is érdemes benézni időnként. (mondjuk vannak fura emberek, de nem kell vele foglalkozni )...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52522 üzenetére
A facebookos robogós adok-veszeket ismerem... Illetve autós márkáknál tag is vagyok (VW adok-veszek új és régiben is, VW-esek, Mitsubishi Lancer Hungary...) A helyzet az, hogy anno elég sok dolgot bevásároltunk. Volt egy donor motor is, de a lábtartó idomot kicsit helyre kell hozni (a donoré is sérült, a kormány előtti takaró idom csavarja beletört.
Képet itt töltöttem fel, régen volt, telefonnal készült. Nem a legjobb minőség, de egyelőre csak ez van róla. szerk.: A karbi fölötti idom is megvan, csak nem volt fent, amikor a kép készült. Jut eszembe, azt is javítani kell... A jobb oldalát rendesen lehúztam.
Lényegében minden megvan a rendbetételhez, csak a tankot kéne cserélni (rozsdásodás probléma, úgy ~18 évet állt, mielőtt kezelésbe vettük). Az elektromos rendszere 5 éve felújítva... A motorblokk meglenne úgy 40 000-ből, és onnantól "csak" a krómozás lenne költség. Illetve ugye a tank... Meg még ami jön... Új gumik... stb
Egyelőre 1000Ft-ot is sajnálnék kiadni a projektre, mert nincs pénzem befejezni, plusz ugye Maja... Legyen kifizetve, rendbe téve.
Addig meg, ha Simsonozni támad kedvem, öcsém gépét vihetem. Most lett felújítva. Motorblokk minőségi anyagokból (40 000-be fájt nekik), kb 120ban állt meg a motor, de váztól újjá építve (fényezést apám csinálta, így annak a költsége ~0Ft volt, festék megvolt már. )
Esetleg ha otthon járok, és mást akarok hajtani, válogathatok a ,,flottából''...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz huszi.gyb #52523 üzenetére
Ejjha, azért elég jó állapotban volt ez a Schwalbe! Mindenesetre szurkolok. Az s51 is igényes nagyon, azt meg, hogy a blokk mennyi pénzt meg tud kajálni, főleg ha minőségi dolgokat raksz bele, hát tapasztaltam...
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52524 üzenetére
Ha már csináljuk, legyen minőségi... Schwalben is meg akarom csináltatni, de épp ezért nem most. Majd... Egyszer...
Tényleg elég szép állapotban volt. Most a jobb oldalán az elfektetés nyoma, plusz a lábvédő idom kuka. A felnik közelről nem szépek, a kipufogón szintén lenne mit javítani. Ezért nem állok most neki. Plusz gondolkodok műanyag tankon, esetleg 6V-os akku beszerzésén, és némi elektromos rendszer tuningon... (De ez ugye nagyon-nagyon későbbi projekt, mondhatni álom)... Enni nem kér, jól elvan a garázsban, a többi géppel együtt.
Amíg nem törtem össze, nem tudtam úgy megállni, hogy valaki oda ne jöjjön megcsodálni. Volt, aki kérdezte, hogy milyen motor ez, míg mások meséltek, hogy nekik is volt/van Schwalbejuk... Egyszer lesz még ilyen szép állapotban, de tényleg csak a feeling kedvéért.
www.dongosofor.hu
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz huszi.gyb #52525 üzenetére
Öröm látni, hogy nem mindenki arra költ pénzt, hogy felhajtott üléses monstermatricás izét csináljon a Simsonjából... Én is egy Schwalbe-n tanultam motorozni, szóval nekem is megvannak az emlékeim a "kék veszedelemről". Haveromnál találtuk, 20 évet állt, de kis karbipucolás után lazán beindult, sokat gyilkolásztuk szegényt, 14-15 éves kis hülye gyerekek voltunk. (eleinte kuplung sem volt, 2-esbe betoltuk és úgy... ) Van Kecskeméten egy ilyen vasútállomás-szerűség, oda jártunk vele. A vicc, hogy azóta kicsit használkhatóbbá lett téve és tökéletesen működik, megy rendesen. Ezzel a motorral estem életemben először, kicsit meghajlott itt-ott, de simán kikalapáltuk, meg sem látszott rajta.
Épp ezért majd egyszer én is szeretnék venni egy szépet, főleg a feeling kedvéért. Talán egyszer pont ezt a gépet veszem meg az emlékek miatt, bár tudva, hogy mit műveltünk vele (szégyellem magam miatta ) meg ahogy kinéz, lesz vele munka rendesen. Na de ez nekem is legalább annyira távoli, mint neked......De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52526 üzenetére
Hát... Én 17-18 évesen kezdtem hajtani a Schwalbe-t 15 voltam amikor szétszedtük, majd 2 évet állt, utána lett dobozokból összerakva. A motorblokkhoz mi sem nyúltunk, bár a napi szűrő ellenére rengeteget szívtam az eltömődött karburátorral. A végén már tényleg igaz volt a fél óra szerelés 5 perc motorozás... Aztán hagytam, elköltöztem otthonról, majd vettem a Tactot... Veteránozni jó lesz, de ha már megcsináltatom a tankot belülről be kéne vonni valamivel, a rozsdásodás problémát elkerülve... Oké, hogy kavics meg minden, de rengeteget szívtam így vele, véglegesen meg kéne oldani...
Persze mint mondtam, ezek csak ilyen fejben lévő tervek, hogy ha majd egyszer...
www.dongosofor.hu
-
dzso22
senior tag
válasz KelemenUhr #52526 üzenetére
Nekem is volt Simsonom régen.
Imádtam és az összes pénzem beleöltem.
Teljesen felújítottam,de sajnos muszáj volt eladnom későbbi pénzügyi gondok miatt.
Soha nem sajnáltam annyira egy motoromat sem mikor elvitték. de hát muszáj volt
Valahol van még róla egy képem meg keresem majd nekedA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz dzso22 #52528 üzenetére
Rendben, várom a képet! Most még úgy gondolom, soha nem adom el, aztán ki tudja... Amúgy kell ez a korszak, pedig már egyetemre járok, nem vagyok már 16 éves, de most még kielégít meg mást fenn sem bírnék tartani. Anno ősök nem támogattak ebben, remélték, hogy kinövöm, SE.
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KelemenUhr #52530 üzenetére
Nálam ilyen szempontból "jobb" a család, eléggé megfertőztem őket...
Anno amikor eladtuk a terepjárót, sikerült jó áron szerezni egy másik kocsit, és így jutott egy 4T 50-esre pénz, anyám meg rájött, mennyire olcsó azzal járni. Amikor 50-es robogót vettem, már egy szavuk nem volt... Bezzeg amikor szóba került, hogy oké, de akkor most 50 helyett 180ccm... Egyből, hogy az mennyire nagy és erős, és ne csináld fiam meghalsz... De hamar megszokták...Apám 2 éven belül tervezi, hogy 600-750ccm körüli choppert venne.
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #52531 üzenetére
Bár csak nálunk is így menne ez... Szóba hozom a nagyobb motort: Minek az neked? Miért nem elég az 50-es? Ezzel is meg tudsz halni...
-1 volt, amikor elindultam, a kesztyű termo és a muff ötös alára vizsgázott. Szenteste állítólag -9 lesz, arra leszek kíváncsi. De azt már tuti fogom érezni, ja tényleg annyi lesz.
Sic Parvis Magna
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #52535 üzenetére
Szerintem ezt kábé bárki beláthatja aki közlekedik rendszeresen bármilyen általa vezetett járművel akár autósként, akár motorosként (helikopter nem játszik). Ami lassabb mint ~60km/h (és kisméretű, tehát traktorra ez nem igaz,
hihetetlen milyen vicces vagyok ma) azt jó eséllyel egyszer el fogják tiporni, legyen az bicikli, kisrobogó, vagy bármi hasonló eszköz. -
30z.Samu
félisten
-
kcsa
veterán
válasz KelemenUhr #52544 üzenetére
Szláv népség már csak ilyen, minél keletebbre mész annál inkább Nekem már lengyelek is néha túlzás volt amit műveltek.
-
huszi.gyb
senior tag
Azért elgondolkodtató, hogy az oroszoknak ennyire nem számít, vagy ennyire gyökerek.
Oké, rengeteg az olyan baleset, ahol kiesik egy kerék... (Rossz műszaki állapot?) De mellette sokszor azt látni, hogy városban csapatnak mint az állat, aztán meglepődnek ha valaki sávot vált...
Plusz ami még feltűnt, kisebb koccanások után rengeteg autó borul fel... Ennyire más autókat gyártanak nekik, mint az EU-nak?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #52547 üzenetére
A legtöbb borulás jogosnak tűnt nekem (nagyobb ellenfél / padka / sebesség / bármiegyéb). Az általános állapotok mondjuk tényleg rettenetesnek tűnnek.
Ahogy hallottam amúgy, ennyire debilek. Volt kollégám járt jópár éve Szentpéterváron, és ott valami olyasmit említett, hogy kétszer négy sávos városi autópálya, de pirosnál bizony nyolc-nyolc autó állt egymással szemben, és nem ladák
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz huszi.gyb #52547 üzenetére
Annyira nem izgatja őket szerintem, ahogy nézem ezeket. Nem egy olyan van, ahol így fékez az előtte lévő, de nem mennek sokkal, 30-40-nel, és így fékezés nélkül szépen lassan odagurul és nekimegy a francba...
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
30z.Samu
félisten
válasz KelemenUhr #52549 üzenetére
Mondjuk Ők nem is minimálbérből élnek, szóval szerintem pont lesz*rják, ha összetörik a verda. Vesznek másikat.
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen