- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Amazon Fire TV stick/box
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
gp A teljes játék novemberben érkezik, az előrendelések már elindultak.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbika88
senior tag
válasz student #53095 üzenetére
Nekem egy 2014 es Crogen rs 21-sem van, lassan 3000km van benne, fojtás nélkül 70el húzom a szarvát mindenhol 100Kg mal, majd kiderül mit bír C3-as csapágyazás. Castrol Power 1 racing+Shell benzint kap.
Majd idővel, futott kmel elválik.
Nekem új ként erre futotta, szívesen vettem volna olasz vagy japán gépet, de hát na.[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
válasz Norbika88 #53101 üzenetére
Persze de ez tök más szitu. Te újonnan vetted, vigyázol rá, szeretgeted, jó minőségű olajjal használod. Az a baj hogy ha valaki elhanyagolja ezeket a kis robikat, majd több tulajdonoson keresztül megtörténik ez, amire hozzánk kerül használtan már egy roncs lesz.
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
válasz Norbika88 #53106 üzenetére
Pontosan. Én is most rengeteget kérdeztem a vassal kapcsolatban szerelőktől, rf tulajoktól, stb. Addig neki se álltam amíg nem tudtam pontosan mit hogyan kell csinálni, mert eleve rutintalan vagyok, és nem akarok eltörni egy patentet se, túlhúzni egy csavart se stb. Ha kapkodok és nem kérdezek meg dolgokat .... hu hát sok sok hülyeséget elkövettem volna.
Privátban érdeklődj! :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz wolfnet #53107 üzenetére
Ha magad akarod végezni a szereléseket, ráadásul eredményesen, és nagyobb szívások nélkül, akkor azért szükség van egy teljes javítási kézikönyvre (service manual) és egy rakás jó minőségű szerszámra is. Ez utóbbiakba nem kevés pénzt lehet bele ölni (nyomatékkulcs, egyebek...).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
wolfnet
tag
válasz Bogyó bá' #53108 üzenetére
Igen és igen. A szerviz könyvet 3 hétig olvastam (szerencsére az angol tudásom elég hozzá, e nélkül nem is lehetne belevágni). Plusz szerencse az is, hogy a garázsban ahol tartom a vasat, rendelkezésre állnak a dolgok. Ugyan nem konkrétan motorszerelésre vagyunk berendezkedve, de nagypapámtól sok szerszámot örököltem az évek során. Ő még a rendszerváltás előtt autószerelő volt, főleg keleti kocsikra berendezkedve. (Nyilván akkoriban azokhoz lehetett hozzáférni.) Tőle örököltem a krova készletemet is, ami kábé 30 éves, és a mai napig hibátlan, csak például abba még 21-es gyertyakulcs van, tehát 16-osat vennem kellett. Azok viszont sokkal szarabb minőségűek. Amit első körbe beszereztem, az a motor emelő volt, az is egy elég húzós tétel, de elengedhetetlen, mert nekem nincs közép sztenderem. Kilós kulcsom is van természetesen (nyomatékkulcs ahogy mostanában nevezik ) az is egy huszon éves szerszám és hibátlan.
Eddig nem szereltem nagy dolgokat, és nem is tervezek könyékig belemászni a szekérbe, tavaszra be is iratkoztam egy suzuki szerelőhöz, aki elvégzi a vezérlés ellenőrzését (korongos a szelephézagolás, elég bonyolult lenne házilag bemérni, és rendelni hozzá, valamint dupla vezérmű láncos, azt is állítsa be otthon az akinek két anyja van ). Ahogy a karbihoz sem fogok hozzányúlni soha. Majd a szerelő a negyed évszázados rutinnal rendbeteszi amikor kell.
De az alap dolgokra berendezkedtem, hogy ne kelljen minden szarért szerelőhöz rohangászni. Olajcserét, szűrő cserét, bármikor megcsinálok. Univerzális szűrő leszedő szerszámom is van már! Gyertya cserét, hézagolást, levegőszűrő tisztítást. Alap dolgokat.
@szerk: most a következő eddigi legnagyobb szerelésem a termosztát csere lesz. De az is csak 4 csavar, meg egy teljes hűtő víz leengedés, csere.
[ Szerkesztve ]
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
Csak nehogy a fényezés is beremegjen. Reméljük kellő mennyiségű fillert használnak majd.
Amúgy hogy csinálják? Nekem is jól jönne egy fényezés, a gyárit szeretném újra, mert az annyira szép lehetett új korába basszuuus. Fekete hivatalosan a vas, de mindenhol kék csillámok vannak benne, amik csak ragyogó napsütésben látszódnak.
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
Biztos van több megoldás is.
Nettó okoskodás:
Autóknál tudom hogy ha új fényezésről beszélnek (szín is új, tehát nem csak javítás pl lökösön, vagy ajtón), akkor rendesen elő kell készíteni, mert különben pár év alatt legyün a festék. Nem véletlenül milliós tétel egy teljes fényezés. 1 elem fényezése szokott lenni 30-40e. Azért kérdeztem a fillert, mert az alapozás után szokták befillerezni a felületet. Szóval visszacsiszolják az alapozást, befillerezik a hibákat, de nem eláztatva, az egy ilyen nedszívó átlátszó festés előkészítő. Tökéletesen sima felületet teremt a festéknek ahova jól megtapad.
Privátban érdeklődj! :)
-
huszi.gyb
senior tag
Nem tévedsz. Olyan esetekben amikor csak ronda a fényezés/ más szín kell, elég érdesíetni a felületet (finom papírral, vizesen célszerű). Amennyiben a festés alatt rozsdásodás/gányolás van, akkor kell eltávolítani a festékréteget, a rozsdát/gányolást megszüntetni, a felületet kijavítani, és utána lehet füllerezni.
Vissza lehet fémig csiszolni, de semmi értelme. Plusz munka, a durvább csiszolás miatt több festéket fog felvenni... Nyilván a rétegvastagság mérő kimutatja, de ez másik téma.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #53118 üzenetére
Akkor jól tudtam. Nem is sok értelme lenne, alig pár helyen kellett feltölteni karc miatt az anyagot (gyakorlatilag csak az első sárvédőn, a hátsó idomok sértetlenek), úgyhogy a forma, alapok adottak, csak szín kell rá, ha jól gondolom legrosszabb esetben is alapozó látszódik ki becsiszolás után.
@Wolfnet: Ez nem más megoldás, hanem az általános gyakorlat. Olyan hogy autót vasig becsiszolnak, szerintem egy-két elvetemültet leszámítva nem nagyon csinálnak. (mondom, kivétel erősíti a szabályt )
-
huszi.gyb
senior tag
De nagyobb értékű autók törésénél hallottam már olyat, hogy addig polírozták, míg a gyári vastagságot nem érte el. Nyilván rengeteg munka, nem éri meg ezzel szórakozni többnyire.
Egyébként változó, hogy mit mennyire kell visszacsiszolni. De általában még a felső festékréteget se kell leszedni, ha nem sérült/gányolt az idom.
www.dongosofor.hu
-
student
őstag
50köbcentin el lehet lenni akku nélkül?
(#53124) kcsa
[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
Motoroztatok ma?
Privátban érdeklődj! :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Norbika88
senior tag
válasz wolfnet #53127 üzenetére
Igen
Reggel 6kor! faja idő volt.Mondom kesztyűt se veszek fel, hülye egy ötlet volt.
Szerintem olvasta a robogóm a fórumot, mert 1 az az 1db rá rugással indult (vasárnap óta állt)
Előtte oldalra döntöttem megrázogattam ide-oda, előre-hátra hát csorogjon a benyó lefele.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Peter
aktív tag
En pedig folytattam a butykolest.
Megjott az uj gyujtotrafos vezetek, amit rendeltem, de azzal sem indult persze.
Leszereltem a karbit, kipucoltam, persze szennyezodesnek nyoma sem volt. Osszeraktam, es elso rugasra beindult. Majd leallt. Utana sammi. A karbin a benya szint ellenorzot kicsavartam, de semmi..., nem folyt ki az uzemanyag mint ahogy kellene.
Rugdostam egy ideig, de utána sem telt meg benzinnel. Aztan gondoltam egyet, es kicsavartam az elobb emlitett csavart es befujtam egy adag suritett levegot(PC takaritos ) visszaraktam a csavart, es elso rugasra megint elindult. Ezt meg egy parszor eljatszottam, de csak akkor indult el, ha plusz levegot nyomattam neki. Persze benzin az tovabbra sincs a karbiba, nem tudom miert. :S
Ötletek?[ Szerkesztve ]
<<<KEEP IT REAL!>>>
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Holnap megy a kis barátom dokihoz, várom, mint kisgyerek a Jézuskát.
Sic Parvis Magna
-
veterán
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni robogó témában!
1. hsz-t elolvastam, picit visszaolvastam pár oldalt.
Azon töröm a fejem, hogy veszek tavaszra, nyárra, őszre egy robogót munkába járáshoz. Van autóm, rossz időben azzal járok (napi 2*4 km). Motorral az út rövidebb lenne, kb. 2*3 km, mert nem kellene akkorát kerülni, hogy elkerüljem a (budapesti) dugót.
20 évvel ezelőtt volt Babattám, de kb. nulla tapasztalattal rendelkezem a robogók terén.Amit keresek:
1. Ne legyen harmatgyenge, menjen fel az Istenhegyi úton úgy, hogy ne képezzék forgalmi akadályt (1,5 km úton kb. 100 m szintemelkedés).
2. Legális 50 cm3-at keresek - remélem ez nem jelent ellentmondást az 1. ponttal.
3. Megbizható legyen, ne kelljen bütykölgetni, nem értek hozzá és időm sincs rá.
4. Ár terén 100 körül, de max. 200 k. Ha olcsóbb az nem gond. Ha mégsem jön be, akkor könnyen el tudjam adni kis veszteséggel.
5. Ha elektromos robogó, akkor valamivel magasabb ár is jöhet.
6. Fogyasztás terén nincsenek nagy elvárásaim, az autót váltja ki, de persze nem baj, ha takarékos.
7. Érdemes még a télen megvenni a jobb ár és választék okán?
8. 2T vagy 4T?Milyen típusokat ajánlatok?
Köszönöm előre is a tanácsokat!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz focvis #53145 üzenetére
Szia!
50-esből csak a 2T (szerintem), az még úgy-ahogy megy emelkedőn is. Nem írtad, hogy mekkora ember vagy, pedig az azért fontos, ha kis motorról beszélünk. Nem mindegy, hogy 50 vagy 150kg-ot kell felvinnie az emelkedőn.
4T 1,5-2L körül, 2T 3-4L körül eszik.
A 2T olcsóbb, 4T drágább.Aprilia SR50, Gilera Runner ezek úgy tudom jobban mennek (nincs velük tapasztalatom). A tuningolt példányokat kerüld!
Ha olcsó motor kell, akkor kis kerekűből:
Yamaha Jog, Honda Dio
Nagy kerekű:
Piaggio Liberty, Aprilia Scarabeo.Én inkább japán párti vagyok, de ha a keretbe olasz fér bele...
Esetleg tudok egy Peugeot-t is, az nagyon olcsó, de megy.
www.dongosofor.hu
-
veterán
válasz huszi.gyb #53146 üzenetére
83 kg/180 cm + ruha + laptop táska -> hoppá, ez utóbbit hova lehet tenni? Dobozba belefér?
Jó lenne, ha hosszra elférne egy VW Golf mögött keresztben, ez kb. 2 métert jelent.
Scarabeo régóta tetszik
Peugeothoz van linked?
Köszi a tanácsokat, ha van még örömmel veszem!
Fontos: ne kelljen szerelgetni és legyen hozzá alkatrész, ha megis kellene.
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #53146 üzenetére
Én azért kicsit árnyalnám a képet, nehogy egyszerű legyen dönteni
4T ugyan jellemzően gyengébb, de általában jobban megfelel a megbízható kitételnek tapasztalatom szerint. Mindez kombinálva az alacsonyabb fogyasztással, nem teszi elvetendő ötletté, szerintem.
Nagykerekűekbe jellemzően kisebb a csomagtartó, laptop nem fog beférni, ez szinte fix. Kiskerekűekbe se Viszont nagykerekűek jobban tűrik a fos utakat.
Szerk.: közhidelemmel ellentétben úgy látom télen se jobb/olcsóbb a választék.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszi!
A rövidítő úton rosszabb az aszfalt (fos, az autó sem szereti), nagykerekűről tudom, hogy az az optimálisabb ide.
Laptop a hátsó bukó-dobozba se fér el?Sejtem , hogy egy 100-125 ccm 4T jobb lenne, de csak B jogsim van és nem akarok bajt magamnak (baleset, kötelező rendszám...).
Persze nagyon tetszenek pofára a kiskerekűek is
Szerk: a Babettát anno megreszelte egy haverom, egész jól ment, de folyton beköpte a gyertyát. Tuningolt tényleg nem kell.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Mobil flották
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Marvel Snap
- Külpolitika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen