Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wolfnet

    tag

    válasz Bogyó bá' #53108 üzenetére

    Igen és igen. A szerviz könyvet 3 hétig olvastam (szerencsére az angol tudásom elég hozzá, e nélkül nem is lehetne belevágni). Plusz szerencse az is, hogy a garázsban ahol tartom a vasat, rendelkezésre állnak a dolgok. Ugyan nem konkrétan motorszerelésre vagyunk berendezkedve, de nagypapámtól sok szerszámot örököltem az évek során. Ő még a rendszerváltás előtt autószerelő volt, főleg keleti kocsikra berendezkedve. (Nyilván akkoriban azokhoz lehetett hozzáférni.) Tőle örököltem a krova készletemet is, ami kábé 30 éves, és a mai napig hibátlan, csak például abba még 21-es gyertyakulcs van, tehát 16-osat vennem kellett. Azok viszont sokkal szarabb minőségűek. :K Amit első körbe beszereztem, az a motor emelő volt, az is egy elég húzós tétel, de elengedhetetlen, mert nekem nincs közép sztenderem. Kilós kulcsom is van természetesen (nyomatékkulcs ahogy mostanában nevezik :D ) az is egy huszon éves szerszám és hibátlan.

    Eddig nem szereltem nagy dolgokat, és nem is tervezek könyékig belemászni a szekérbe, tavaszra be is iratkoztam egy suzuki szerelőhöz, aki elvégzi a vezérlés ellenőrzését (korongos a szelephézagolás, elég bonyolult lenne házilag bemérni, és rendelni hozzá, valamint dupla vezérmű láncos, azt is állítsa be otthon az akinek két anyja van :D ). Ahogy a karbihoz sem fogok hozzányúlni soha. :D Majd a szerelő a negyed évszázados rutinnal rendbeteszi amikor kell.

    De az alap dolgokra berendezkedtem, hogy ne kelljen minden szarért szerelőhöz rohangászni. Olajcserét, szűrő cserét, bármikor megcsinálok. Univerzális szűrő leszedő szerszámom is van már! :) Gyertya cserét, hézagolást, levegőszűrő tisztítást. Alap dolgokat.

    @szerk: most a következő eddigi legnagyobb szerelésem a termosztát csere lesz. De az is csak 4 csavar, meg egy teljes hűtő víz leengedés, csere.

    [ Szerkesztve ]

    Privátban érdeklődj! :)

Új hozzászólás Aktív témák