- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Laraxior #41041 üzenetére
"...Úgy látom, jobb ha csak nyugat felé motorozunk...."
- csak ha szereted a 10 ezer forint helyett 500-1000 eurós büntiket....
(#41052) Feree13: bocs, akkor rosszul vagyon informálódva. Totalbike motoros topicjaiban írtak horror büntikről egy-két éve.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Bogyó bá' #41051 üzenetére
Ne haragudj ausztiában nem veszik el a jogsidat semmiért. Az alkoholt leszámítva.
És a pénzbírságok sem vészesebbek mint otthon. Átlagos büntik 20-30-50 EUR.
(Személyes tapasztalat)
És legalább beszélnek 1 világnyelvet, meg nem akarnak megkéselni az útszélén.
Az utak minőségének összehasonlításáról meg ne is beszéljünk.nem támadni akarlak, de nekem nincsern semmi rossz tapasztalatom az itteni jardokkal-
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #41051 üzenetére
Nálunk magasabbak a bünti összegek mint az osztrákoknál. Ott nem akarnak kifosztani annyira mint Szlovákiában, itt nem ritka a 80-100€-s bírság egy kis gyorshajtásért. Mondjuk a jogsielvételhez már tényleg nagyot kell alakítani.
Az viszont tény, hogy az erdélyi tájak utolérhetetlenek. Csak az oda betelepült Román honfoglalók, a cigányok és a kóborkutyák ne lennének ott, és persze a Magyargyűlölő rendőrök.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
vlevi
nagyúr
válasz Sianis #41050 üzenetére
Transalpinával az az egy baj van, hogy egyelőre törekednek arra, hogy végig normálisan le legyen aszfaltozva. Szép az út, és nekem a túraendúróval semmi bajom az úttal, mert legalább van mire fogni, miért megyek lassan De volt velünk pár olyan motor, amivel igencsak meg kellett gondolni 1-2 helyen, hogy merre is forduljon, hogy ne érjen le a blokkja. De nem végig ilyen. Csak úgy csinálják, hogy 1-2km rendes út, aztán van benne 4-5 méter semmit. Aztán egy idő után tökéletesen, hosszú szakaszon át. Majd megint.
Amúgy nem csak ez a két út ilyen jó. Nagyon sok gyönyörű szakasz van Romániában, Erdélyben is. Gyergyó környékén pl. elég sok utat most újítottak fel, olyan aszfalt van rajta, hogy Hungaroringen nem találsz jobbat. Ezeken a szakaszokon csak a lovasszekerek kerülgetése a gond
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41041 üzenetére
Pedig Erdély szép és a Transzfogarasi legendás.
Nyugatra sem egyszerűbb.
Osztrákoknál több a traffi, indokolatlan helyeken is, hangos kipuffogóért is büntetnek, szerencsére a büntetési tételek egészen "korrektek" a hazaihoz képest is.
Németország... eszedbenejusson. A motorom szerintem a határon elvennék. Rengeteg traffi, minden agyonszabályozott. Vaskalapos f@szok, mindent ellenőriznek, mindenért és keményen büntetnek.
Olaszok és franciák kicsit agyrém módon közlekednek.
Horvátország: ott is van traffi és ott is büntetnek. Bár mondjuk amikor engem bemértek, az 1000 HRK bünti helyett végül ejnye-bejnyével elengedtek. A legveszélyesebb a bamba német turisták, két meleg helyzetem volt eddig arra, mindkettőt elsőbbség megadása nélkül kikanyarodó német turista okozta.
Ukrajna... ugyan nem motorral, de jártam már ott, ahogy azok közlekednek... csak fél fokkal kulturáltabb, mint amiket az orosz videókban látni. Autópálya belső "sáv" (még a záróvonalat is csak jelzésértékűnek veszik) kétszáz, külső sávban meg közben akár tolathatnak is (autópályán!!!), saját szememmel láttam.
Bosznia: csak párszáz km-t tettem meg, nem túl nagy forgalomban, az út nem olyan jó, mint a horvátoknál, kb magyar szintnél kicsit jobb; de sokat nem láttam.
Montenegróról jókat hallottam: okés utak, gyönyörű tájak, horvátnál jelentősen alacsonyabb árak.
Bolgárok megintcsak hallomásból, de ukrán / orosz light.
Görög vezetési stílusról sem hallottam sok jót
Szlovénia szép és jók az utak, de csak minimálisat voltam arra, közlekedési kultúráról és yardról nem tudok többet.
Szlovákiában is vannak szép hegyek, jó utak (bár rosszak is), néha hallani olyanokról is, hogy rendőrök rászállnak magyarokra, de nekem eddig még semmi gondom nem volt arra.Mosquito: Zakopane, jól hangzik... szívesen megnézném én is. Szombat estére sajna már van program, úgyhogy egyelőre csak Bajna-ringet, Ceredet vagy Lillafüredet fontolgatom.
HGabor: nem hinném, csak a hátsó külső részen van egy vékony műanyag pajzs, előbb fog az deformálódni vagy eltörni. Forcefield úgyis lesz rajtad. S a nyak úgyis előbb törne és az a veszélyesebb. Hallomásból, egy ismerősöm idén így halt bele, miközben az előtte ülő pár törött csonttal és eltört borda által átszúrt tüdővel, rongálódott májjal vagy léppel "megúszta", az ütközés után fel tudott kelni és járni, a lány viszont nem élte túl. Pedig mindketten mindig teljes bőrben jártak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Something_
őstag
Koszi a valaszt, keszulok a sportmotor adta helyhiany "kikuszobolesere", tanktaska kell majd a mindennapokhoz, plusz neha gondolom hatizsak is kell es ez a dainese igy pacekra megtetszett.
Nyak vedelmere van valami jo protektor/merevito amit erdemes megvenni?
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz Something_ #41058 üzenetére
Nyakmerevítőt a baleset után ingyen adnak
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Archer
őstag
válasz Something_ #41058 üzenetére
Úgyis nagy Dainese-os vagy, Dainese D-air
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Laraxior
titán
Tegnap tankoltam. 5.1-re jött ki a fogyasztás
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
Legalabb nem kell 6000kmenkent olajat cserelni. Nemigen porgettem 4-5ezer fölé
De én még csak fél motoros vagyok, bár tegnap már előre bújtam a lámpánál"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz canniball #41065 üzenetére
Az micsoda? Aszittem csak a visszapillantot kell figyelni A fakabatokat figyeltem, azok nem voltak a környéken. Mellesleg nemigazan lehet ugy elferni szinte sehol h ne lepjem at a zarovonalat de elől meg még pont volt hely nekem a lámpa előtt
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Sianis
addikt
válasz DigitXT #41069 üzenetére
Ennyire még nem néztem, hogy melyik áttétel mennyit bír. Amúgy 30-as táblánál annyival, mint mások. Ha meg egy mód van rá akkor inkább kerülöm az ilyen helyeket, mert valószínűleg mindent kiráz belőlem. De amúgy nyilvánvalóan nem úgy jött ki, hogy országúton 200 km/h alatt csak a hajtűkanyart vettem.
-
-Mosquito-
őstag
Szép túra lehetett.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Sianis
addikt
válasz -Mosquito- #41071 üzenetére
Mostanában mindenki ezekre a gépekre utazik? Bp-n is mázsaszám látni, lassan minden sarkon le van támasztva egy BMW.
-
Xaels
félisten
válasz Sianis #41074 üzenetére
A Boxer motor húz alacsony fordulaton is és a súlypont alacsonyan marad emellett így könnyen motorozható a hegyi szerpentineken is. Persze nem olyan nagy a vége mint egy sor4-esnek és nem is pörög olyan sokat, illetve a rezonancia is "több" ha nincs megfelelően beállítva. A BMW előszeretettel használ kardán hajtást amivel sokkal kevesebb a gond mint egyéb megoldásokkal, persze ha mégis történik vele valami akkor nem olcsó. Ezen felül rengeteg az apró extra. Egyébként én stílusban is nagyon szeretem a BMW gépeit, de ez szubjektív.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
.mf
veterán
Jó? Mitől jó ez? Csak mert a Long way down / 'round-ban is ezeket használták (az eredetileg tervezett KTM 950 vagy 990 Adventure helyett, ami jóval kisebb tömegével jobb választás lett volna) és mert bömös? A motorok SUV-je, ami az utcai és off-road gépek fő hátrányait egyesíti:
Terepre túl nehéz, oda könnyű gépek valók. Feleslegesen nagy erő, puhább talajon elforog, beássa magát.
Utcára a nagy hasmagasság, magasra rámolt cucc miatt magas súlypont és instabilitás. Nagyobb tengelytáv. Nehéz. Fűzött kerekek tömlős gumival, amivel csúnya durrdefekteket lehet kapni. Bár a tulajdonosok 98%-ban aszfalton fogják használni, de köztes gumi van rajta, ami ráz, és tapadásban, döntögetéshez sem ideális. Ritka gumi-méretek. Stb.Szvsz: az utolsó igazi túraenduro a KTM 950 volt, az még egész könnyű tudott maradni. Ha valaki aszfaltra keres túragépet, arra szerintem egy visszafogottabb sport-túra/túra való.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
torzo
Ármester
válasz -Mosquito- #41075 üzenetére
Szerintem a Vara semmiben sem marad el a bömci adventure-öktől. Jó pár ezer kilcsit hajtottam bömcisek társaságában, sosem kellett szégyenkeznem, sőt!!!!!
A Vara hamarabb megáll, mint a bömös, ezt ők maguk is elismerték. A V2 pedig legalább olyan durván kotor, mint a boxer.
Ja, és a Vara fele annyiba kerül és a fenntartása is olcsóbb!!De ezt te talán nálam is jobban tudod.
-
Ferdzsoo
addikt
Én sem értem annyira ezt az 1200gs imádatot főleg nyugaton.
Tulajokkal is beszéltem érdekes módon többen azért mondták hogy imádják mert menet közben lehet ugye a felfüggesztést állítani és hogy ez óriási dolog amikor jó útról rátérsz pl a rossz minőségűre.
Meghogy egyenesen tudsz rajta ülni. Ennyi. Egyikük sem mondta milyen fasza a boxer, mennyire nyomatékos vagy xy. De olvastam most a Ktm is kijött a menet közben állítható telókkal, meglátjuk mennyire fogják vinni.
Szerintem ez inkább sznobizmus.
Amin végképp kiakadok azok a 150-es hátsó gumik. Nagyon szarul kopik a gépen.
Meg lehet nézni a vfr-emen 12k km után hogyan néz ki a Pr3-as gumi.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
torzo
Ármester
válasz Ferdzsoo #41079 üzenetére
Nem kopik a szarabbul, mint sor4-en a 180-as. Inkább az, hogy gyorsan lenyalja, főleg, ha valamilyen lágyabb, jobb köpenyt használsz (metzeler) és esetleg még utasod is van. Nagy a frogatónyomaték, szerintem ezért. De amúgy könnyedén lehet dönteni lábtartókarcig a bömöst is meg a 3 mázsás varát is, nagy dögségük ellenére nagyon kezesek és baromi stabilak. És igen, kényelmes a tartás rajtuk. Nem gond 1000 km feletti napi teljesítmény sem.
-
Ribi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #41079 üzenetére
Plusz nem kell vesződni a lánc tisztítással. Pont egy terepmotornál tiszta redva lesz állandóan.
Nem mondtam hogy felsőbbrendű lenne, de most ha pár dologban kicsit jobb mint a többi és megtehetik, akkor miért ne azt vegyék? Mint ez mindennel így van, nem a motor a drága, hanem mi keresünk keveset...
Csak azért vegyék az olcsóbbat mert az olcsóbb? Ez nem érv. Inkább kényszerűség ha nincs.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
Ja igen és kicsit utánaolvasva KTM990 209kg, 1200GS 223kg hűűű... Cbf600 222kg, szóval az is nehéz?
Tengelytáv KTM 1570, bmw 1510.
Hasmagasság kb ugyanannyi, de ktm motorblokkja bőven a kerék főlé nyúlik míg a bmw boxere miatt sokkal alacsonyabban van a tömegközéppontja. Az az eszement sokkal több erő meg ... szóval összehasonlítva semmivel sem jobb egy ktm. Amíg nem teszteli valaki mindkettőt addig nem tudom miért kell így fikázni valamit csak mert csak[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Eddig két túrás guri volt,azon 2x Bmw-t szereltünk. Nem mondom,hogy nem tetszik az új Adventure,de a Bmw nem arról híres,hogy bármi is olcsó lenne hozzá ha ne adj isten kampó lesz valami rajta. Kardán tényleg jó dolog de nem az igazi ezeken.
Vara meg kardánnal lenne sose adnám el.Feree13:
Csak nem elkopott vagy hullámos/gyűrött az oldala a gummának?
Ribi:
A Bmw üresen annyi. Honda egyedüli,ha jól tom tokkal vonóval adja meg a kg-ot. Ekkora dögök nem igazán terepre valók. El tudna menni rajta de egy fele annyi kb ~cm3/súlyú géppel könnyebb dagonyázni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
.mf
veterán
Kölcsönadjam a szemüvegem? Nem 990, hanem 950 Adventure-t írtam. Az 189 kg üresen, az már azért mégiscsak nagyobb különbség terepen 223 kg-mal szemben. A CBF-et hiába hozod ide, az nem enduro, terepre nem mész vele. Ha valódi túraenduro, ami terepre is megy, akkor a KTM-et választanám. Ha meg aszfaltra, akkor sporttúra vagy túramotort. Ezért lóg ki nálam a GS a sorból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
-
polimorf
tag
Ma megvolt az olajcserém. Totál más lett a motorom csöndesebb a váltó is olyan lett mint a vaj. Nagyon kellett már neki. A szerelő átnézte és azt mondta semmit nem kell csinálni rajta, olajcsere és go tovább. Ja és a műszerfalban a km óránál kiégett egy izzó ez volt az össz baja egész 2014-es szezon alatt.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #41089 üzenetére
Ma cseréltem H4-es izzót. A torxos nénikéjét... Akkut is vennem kéne meg a km óra is javításra szorul. De a hónap nem tudom, hogy fog alakulni, ki kellett volna pottyannia már tegnap a kis Lunának, de nem akaródzik.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
vlevi
nagyúr
Bömösön még a telelever futomuvet szoktak dicserni, de nagyon. En meg nem mentem annyit gs-el, hogy errol tudnek erdemben nyilatkozni (10 km odavissza kb nyilegyenes autopalya szakaszon nem mérvadó) , de biztos van benne valami, ha annyira mondjak. Vagy csak mondani kell valamit, nemtudom. De a rajzokon jol nez ki az, hogy az elso telo nem ul ossze annyira, es eros fekezeskor sem valtozik meg a motor villaszöge, utanfutasa, tengelytavja, es mindez a kulonkeges telelever elso miatt. Asszem, valami ilyesmit rajzolgattak valahol.
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #41084 üzenetére
Erről beszélek..
Index fórum,Bmw 1200Rt 80ekm óra szerint.. Csapágy gatya lett. 150eft a javítás de gány módon csinálták meg.. A csapágy maradékait/fém reszeléket nem mosták ki..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
válasz canniball #41094 üzenetére
Szerencséje volt a motorosnak. Bár jobban megnézve nem a rendszám épült bele az idomba hanem a tartó. Errefelé ezekkel a műanyag vackokkal nem hiszem, hogy ilyesmi történne.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
pakriksz
őstag
Ti egyébként mit csináltok a sisakkal, ha az utcán hagyjátok a motort? Láttam pár helyen hogy egyszerűen a kormányra akasztják, de én paráznék hogy a "rejtett erőforrás"-ok elviszik...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Xaels
félisten
válasz pakriksz #41096 üzenetére
Mindig viszem magammal, mert ha nem is viszik el, de vannak vicces figurák vagy bogarak és a stb... A Viragom tankjára gumimacit olvasztottak egyszer például, az ilyenek biztos elvicceskedtek volna a sisakkal is. Egyébként vannak motorok amiken van sisakzár, az enyémen van 2 is, de akkor sem hagyom kint a sisakom.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest