- Autós kamerák
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen széket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Én nem hittem volna, hogy a nokian ilyen jó.
Amikor megvettem a kocsit kaptam ugye a gummancsokat is, mármint a télit.
Megtetszett megkérdeztem az ismerőst érdemes-e vele foglalkozni.
Mondta, hogy nagyon jó hoz is nekem A,A-st és egész jó áron.
Meg is vettem fel is tetettem örülök is neki.
Valóban jó gumi.Érdemes szétnézni, mondta a srác nagyon jó fejlesztések jöttek most ki.
Renault power
-
giigz
veterán
Ma volt hosszabb utam a gumival, nagyon durvan jo, felulmulta a varakozasaimat. A ST 3 utan azt hittem, hogy mar nincs feljebb, de ez egy kategoriat ra dobott... Egyenes futas jobb, stabilabb, 140-nel meg sem rezzen a kormany, sokkal halkabb, pedig tenyleg azt hittem, hogy az elozo utan mar halkabb gumim nem lesz...
Na szoval nagyon meg vagyok elegedve!
-
aktív tag
Na ha mar mindenki igy beszamol a friss gumirol, akkor en is elujsagolom, hogy megvettem ezeket a Hankook Optimo K406 gumikat nagyon jo aron. Nincsenek kirepedezve, felrekopva, ket nyarra meg boven jo lesz.
Ma raneztem a teligumiaimra, meglepoen jo allapotban vannak, szoval valamelyik nap at is szereltetem a Hankook-ra, hogy ne koptassam a szep teli kerekeket. De ahogy elneztem az allapotukat, meg amilyen enyhe tel volt, ez meg akar 1-2x is felteheto.
-
rob210
Topikgazda
Előre is elnézést a képminőségért de amíg nincs rendesen lemosva csak így dobok be pár képet telóval lőttem.
1
2
3
4
5
6
7
8
9Egyszóval belaktuk az autót minden papír rendben a nevünkön.
Már csak az öregtől kéne megválni.Észrevételek.
Még mindig szoknom kell, hogy ez nem 1.4 es néha sikerül induláskor megnyikkantanom a kereket
Eszméletlen a tapadás ezekkel a nokian 15"os kerekekkel, a megállás pedig szélvédőre kenős a hütött ATE tárcsákkal és Zimmerman betétekkel meg ugye az említett gummanccsal.
A fogyasztás most, hogy teszt fázisban vagyunk és összeszokósban 7.1 liter ,de a fogyasztáscsökkentő még nincs bent. ( én a rossz nyelvek miatt 8.2-8.4 re számítottam.)
A zaj na gyerekek ez a másik ez valami eszméletlen mint ha valami préium márkában ülnék.
Gondolom a felszereltség miatt odafigyeltek a mérnökök, hogy minden a helyére kerüljön, de nem zörög semmi a kerekek gördülési zaja nem hallatszik be, no és ami még kellemes nagyon szépen rezonancia nélkül adja vissza a zene a hangzást, pedig az erősítőt a mélyel még nem mókoltam be, ez még csak 4 hangszóró
A motortérrel még csak ismerkedem, de remélem ott sok dolgom nem is lesz
Egyenlőre az olaj beszerzés és a szűrők cseréje az első számú projekt.
ELF 5W30 at fog kapni igen én a nagy ELF ellenes beleteszem adok még egy esélyt neki, mert azt mondta a szerelőm, hogy ez a motor kényes rá, hogy a gyári olaját kapja.Most egy kicsit voltam erre arra, nem mondom jó érzés volt amikor odaléptem neki és csak azt éreztem, hogy gyerekek ez húz, ez gyorsul nézd már ebben még mindig van erő.
A legdurvábban 1800-3800között jön elő a nyomaték.
A kanyarodási képességei nem említhetőek egy lapon a 15"/60 as gumik miatt, a régi 13"/70 eshez képest tényleg más dimenzió.A negatívum a csomagtartó marha nagy de nagyon szarul pakolható, ez a szívfájdalmam marad, az már biztos.
Viszont van vonóhorog aminek köszönhetően, el lehet húzni bármit. (sose lesz használva )
Még egy negatívum, nagyon kezd a szívemhez nőni és mivel biztos vagyok benne, hogy lesz még rajta parkolási sérülés zokogni fogok minden egyes karcnál.
A régit nem féltettem, annak már nem ártott.A gyors összefoglaló ennyi, remélem elég kimerítő.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28258 üzenetére
Ahh, irigy vagyok egy kicsit, jo az az 1.6 16V, nagyon megy
Viszont a tapadas szerintem nagy reszben nem a gumi es felni meret valtas miatt nott meg, pontosabban egy kicsit nyilvan igen, merevebb az oldalfal valamennyire es szelesebb, viszont tudod mar mondtam de neked az a kinai gumi es Firestone egyik legrosszabban sikerult teli gummaja miatt nem volt tapadasod. Egy jo vadi uj gumival a 13" es 175-os meret is tapadni fog, kis kulonbseg persze lehet, de eg es fold biztosan nem. Nem erzem ugy, hogy a Megane ph2-nk 15-os kerekeken es Michelin nyari gumikon jobban tapadt volna mint az en mostani kocsim 13"-on a Vredikkel, igaz ez vadi uj gumi, de akkor is, ultem mar par autoban, maga az a teny hogy 13" es 175 szeles meg nem jelent automatikusan szar tapadast. Pl. a Focust ha vezetem, azon is 15" Bridgestone a nyari, Michelin a teli, es az en kocsimat agilisebbnek erzem a kanyarokban, barmennyire is jobb a futomuve a Fordnak, peresebb a gumi, nagyobb a felni, szelesseg, viszont nem annyival jobb, mint az a -300 kg amivel az enyem konnyebb. Viszont neked a Firestone es Kingstar gumik utan tenyleg megvaltas lehet, mint pl. nekem a 6 eves Kormoran utan, bar a Kormoran-t is tobbre tartom a Kingstar-nal...
De nem kotekedni akarok, bar megis sikerult, csak vedem a kis kerekes ph1 tapadasat
Egyebkent meg irhattal volna a vasarlas meneterol, sikerult-e alkudni, stb., mennyit mentel mar a kocsival, milyen korulmenyek kozott, ez a fogyi hogy jott ki, teletankra szamoltad, vagy van pillanatnyi/atlag merod is?
-
rob210
Topikgazda
Index fórum pont az enyém hozza példának a leírásban.
"Vajon milyen olajat töltenek a gyárban az új Méganeokba? Igaz a hír, miszerint valamilyen speciális kenőanyag kerül a motorba első alkalommal?
Megtudtam, hogy az Renault-k jelentős része (így például a Megane1 1.6 16V is) 2001 óta Elf Evolution SXR 5W-30-as olajjal feltöltve gördül ki a gyár kapuin, tehát nincs szó semmiféle "egyedi" olajról. Az Elf szerint az olaj megfelel az ACEA A5/B5-02 előírásainak, mivel azonban a 2002-es szabvány csupán néhány hónapja lépett életbe, (előtte az ACEA-98 volt érvényben) így a termékek új specifikációi csak ez év elején jelennek csak meg a flakonokon, azaz eddig csupán az A1/B1-98 és A3/B3/B4-98 volt olvasható a címkén, januártól pedig A5/B5-02 kerül fel rá. Ez "magyarra fordítva" azt jelenti, hogy az olaj jelentős fogyasztás csökkentő hatása mellett (lásd később) megfelel a mai legszigorúbb minőségi követelményeknek is. Természetesen egyéb nagy gyártók is kínálnak A5-ös motorolajokat, ilyen például (a teljesség igénye nélkül) a Mobil1, a Total és a Valvoline is. "[ Szerkesztve ]
Renault power
-
just
aktív tag
Ha már ide nem ír, Fernandor kolléga 1hete előtűnt a másik fórumon és ma autót vett. Már csak a tárolt változat van meg. [link]
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
rob210
Topikgazda
válasz wertigo1984 #28269 üzenetére
Köszönöm neked is és
eTradnek is.Nagyon megszerettem én is egy kicsit még sete suta vagyok a seggével, de amúgy már nagyon megbarátkoztam vele.
Gondolkozom egy tolató radaron lehet érdemes lenne bepakolni.
Renault power
-
eTrade
tag
-
mycso
Topikgazda
( #28270) eTrade: majd ha rob küld egy olyan képet, amit szeretne, meg hozzá a pontos tipust
( #28271) rob210: jó dolog a parkradar, bár ezek az utángyártottak nem tudom, hogy mennyire jók. A hétvégén már lehet lesz vele tapasztalatom, ha időm engedi beszerelem. Így kinézetre egyébként egész minőségi cuccnak tűnik.
( #28272) eTrade: én úgy tudtam 10w40, azt használ faterom is az 1.6 16v-be, meg 1.4 16v-be is azt használnak a környezetemben.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Coyot
őstag
Urak!
Gyorskérdés. Ez csak nekem tűnik furcsának? link Asszonykám clióján találtam mikor felraktam anyári kerekeket.
Mi az a két kör mélyedés a tárcsán? Nekem a passaton sincs ilyen a megane-on sem láttam és az astránkon sincs hasonló "kör mélyedés" de furcsa mert szimmetrikus és mindkét oldalon van.
Má' nem
-
-
Coyot
őstag
válasz Mágus2 #28278 üzenetére
Köszönöm és neked is rob210
Akkor nyugodtan mehet tovább a turbóbajos clió
Kis sztori a clióhoz, asszonykám ugye sokat megy vele, már 4-5 hónapja hogy irdatlan mennyiségű olajat eszik. Elvitték szerelőhöz hogy mondja meg turbó-e. Elvileg lehuzta a nyomó csövet és olajos volt. Namost tegnapelőtt már az autó sem ment turbó nem töltött egyáltalán okádta a füstöt.
Alapvetően tanácstalanok vagyunk régóta a Clióval, ezért hagytuk megy amíg megy alapon, mert a szerelők sem tudnak mit kezdeni vele, ha meg rajtuk múlik félévente rálocsolhatunk 200k-t az autóra, hogy továbbra is szar legyen - volt már rá példa így indult a sztorink ugye.
Le is mondtunk róla eddig bírta, tényleg jöhet a következő turbó persze miután valaki megmondta mi a pékfaszáért eszik ez a motor is turbókat vacsorára. Erre tegnap kocc nélkül indul az autó nem füstöl turbó tölt, kényelmesen autózott vele vagy 200km-t vegyesen városban főúton.
Namost egyrész hócipőm tele van vele, de ez alap. Másrészt viszont ez hogy lehetséges egyáltalán? merthogy magától nem regenerálódik a turbó abban biztos vagyok. lehet hogy valami tömítés van szétmenve és ott folyik az olaj bele a nyomócsőbe és most éppen jól mozdult vagy ... ?
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Ez bármi lehet, egy biztos, azt jól látod, hogy a turbó nem öngyógyító.
Valószínűleg kevesebb olajat kapott mint szokott
A motorolaj szintet érdemes a ti esetetekben naponta ellenőrizni.
Megoldást nem nagyon tudok mondani a dologra, mert látatlanban csak Mágus szokott távgyógyítaniEgy biztos, ha a rendszerben olaj van az nem jó.
Valahonnan kapja, tehát tömítéseket ki kéne zárni első körben.
Ha erőtlen és gyenge akkor turbó cső is lehet de ha füstöl mint az állat akkor lehet befecskendezőtől kezdve motorolajon keresztül bármi.Egy biztos, ha egyszer komolyabban felkapja a motorolajat akkor így fogtok járni és innentől nincs visszaút csak a roncsautó felvásárlás.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
NA megvan az első kellemetlen élményem is az autóval.
Megláttam mennyibe kerül a hoszbordás szíj készletKomolyan mondom majdnem eret vágtám drágább mint a vezérlés szett vízpumpástól
Kellett az asszonynak a rohadt klíma neszeRenault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #28283 üzenetére
Elég szépen füstölög ez tény, bár egy éve az előző motor durvább volt. Ez most csak ugy füstöl és kész, olyan mindannaposnál jobban, szebben nem tudom leírni.
Minden hétvégén töltök bele fél liter olajat, azzal elvan a héten bőven és még a min. felett is van a nívó következő szombatra, hónapok óta így jár az autóval hétvégén olajbeöntés aztán mehet a héten
Az a legnagyobb baj hogy szerelő annyit mond hogy cseréljünk turbót, a másik meg hogy gyorsan adjuk el. Segítőkészség ftw!
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Ez nem megoldás, mert tönkrekúrja a katalizátort ha még nem tette meg.
Annak az olajnak el kell valahova folynia.
Én nem olyan rég jártam így egy fabiaval, ismerősé.
Mire kiderült, hogy rossz olajat tesznek bele.De nekik nem füstölt.
Nálad van kiindulási alap, a füst ami azt jelenti valahol elégeti az olajat, vagy a szelepeknél, vagy a lehúzó gyűrűknél van a gond.
Tessék szíves lenne elmenni egy kompressziómérésre.
Abból már lesz hova elindulni, kiszűri, hogy a hengerekkel vagy a szelepekkel lesz-é a bibi.Ha közel azonos értéket mutat az összes henger akkor valószínű a szelepek halála.
A vized szép tiszta és nem fogy?Renault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #28286 üzenetére
Víz tiszta és nem fogy. Igen az jó jel hogy elfüstöli az olajat. Mindeddig turbóhibában voltam biztos. Tegnapig. Mi az hogy egyszercsak jó és nem füstöl?
Eleinte 5w40 castrol fst dieselt raktunk bele, aztán ugye nagy okosság jött próba 10w40 majd jól nem eszi mert kopott a motor. Ok. Azóta az van benne és eszi mint a bánat ha jól tudom valami 10w40 diesel olaj, meg nem mondoma márkát talán liqui molly volt. Ezen a szinten már az volt csak a fontos hogy a lehető legolcsóbb legyen az olaj
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Nagy hiba mert a renaultok bazi érzékenyek az olajra.
Mondanám, hogy próbálj meg egy xados kezelést, de ha már ennyire eszi nincs idje a xadonak beépülniMinden féle képpen kompresszió méréssel kezdeném a dolgot hideg<-->meleg.
Azaz hidegen amikor legalább egy napot állt a kocsi meg bejáratva üzemi hőfokon is amikor a hőtágulás jelentős szerepet játszik.Renault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #28288 üzenetére
Xado kezelés megvolt már mikor furán töltögetni kellett utána. 3-4 hónapja. furcsa is volt hogy semmit nem javított a dolgon. Ez is arra enged ugye következtetni hogy turbónál megyel aztán szerelő szerint is a nyomócső volt tiszta olaj. Legszívesebben bevinném a legközelebbi Renault szervízbe és kezdjenek vele valamit, ha győzném azt fizetni.
Szívesen nekiállnék a kompressziómérésnek, ha lenne egy szakim aki elemzi a méréseket és tudja hogyan tovább.
köszi
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
batai15
félisten
Sziasztok! Azzal a kérdéssel /kéréssel fordulok a topik lakókhoz, miszerint eggyik ismerősöm el fogja adni a 99 évi 1.6 megane classic autóját. Mivel mi is kocsira gyűjtünk és eddig 400 ezer körül suzukikat néztem(nem is ez a lényeges) de kérdésemre válaszolva a vétel árat illetően, azt mondta 300 körül fogja adni.
Magát az autót elnézve rettentően keveslem az árát, mint mondtam ennyiért suzuki van, és abból is a roszabbik. (munka társ is az 1.5 isuzu motoros 94-es corsát 300ért adja) Jól ismerem az embert, korábban sohasem panaszkodott a kocsiról.Gondoltam valami turpisság van a dologba és a használt autó.hu-ra rá nézve elég sok ilyen tipusú kocsit árulnak hasonló árba.
Szóval eme hozzá szólás lényege a miért??? kerül ennyibe lenne az a típus.
Illetve valaki tudne e esetleg egy hoszabb véleményt írni a gépről? Mert isten igazából, nagyobb tágasabb is mint egy swift, és talán jobb is, tehát lehet hogy ez a típus is szóba fog esetleg kerülni. Előre is köszi! -
rob210
Topikgazda
válasz batai15 #28292 üzenetére
Én pont most cseréltem le a meganeomat meganra
Eddig 1.4 ferdehátú 97' es benzines 8V-es volt. 240.000.- ért van kint hahun.Amit vettem 1.6 16V classic. 500.000.- Authentique felszereltség 107 ló.
Jó volna tudni kicsit bővebben az autóról valamit.
Klímás nem klímás 8V vs 16V 90 vs 107 ló.
Nem mindegy.Fentartása is más költség illetve a reális vételára is.
Ha egy két adatot tudsz akkor lökd be és legkésőbb holnapra részletes választ kapsz, most indulok dolgozni.Egyébként a suzukinál milliószor kényelmesebb tágasabb.
A suzuki egyetlen előnye az igásló efektus, abból ha kiesik 3 marék csavar akkor sincs semmi megy tovább.Ennek ellenére én nem ülnék suzukiba semmi pénzért.
Renault power
-
batai15
félisten
válasz rob210 #28293 üzenetére
Olvasgattam közbe, a gyujtó trafót írták , illetve az elektronika hajlamos tökre menni.
Első autó lenne, amire sokat kuporgatunk, ezért keresem a lehető legjobbat am pénzemért(ami 500 lesz midennel együtt) A renault márkától kicsit félek , nem igazán ismerem.Suzukit ahogy mondod, a pénztárca miatt érdekel, vagyis hogy minnél kisebb legyen a meghibásodások száma. (egyébként én is csak emiatt akarok, de a "papír kasztni" illetve az egész annyira nem fog meg, bár annyira a renault sem jön be külsőre, de az lesz mint mondtam ami a legjobb)
Ennél a kocsinál hogy alakul a fenntartása? -
Laraxior
titán
Persze, mert nem V6-os volt
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
rob210
Topikgazda
válasz batai15 #28294 üzenetére
Az a baj, hogy semmi konkrétumot nem tudunk a gépről, ha a 90lovas 8szelepes abban például nem megy tönkre a trafó, meg a 16szelepesben sem ha oda van rá figyelve.
Érzékeny a gyertyákra.Szerintem ha kicsi pénzből akarsz 4 kereket válaszd a suzukit.
De leszögezem az más dimenzió az a kiskategóriások között versenyez, a megane meg a középkategóriába.De 500.000.- ból cakkli pakkli még suzukit is nehéz lesz találni.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen