- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sly189
senior tag
válasz FRENK1988 #31952 üzenetére
Ha már Debrecenig elmegyek, akkor elmehetnék a "Zoli"hoz is Debrecen jó lenne, csak gondolom nem 2 órás műtét lenne, és meglehetne velük beszélni vajon hogy reggel kezdjék és délutánra kész legyen? Meg hogy azt az olajat rakják bele amit én viszek? És szűrőket... Kétlem
Amúgy eddig mindig a Kálidy ba volt szervízelve a verda. 115.000 km ig.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz Sly189 #31951 üzenetére
Szerintem bárki megcsinálja, nem nagy mutatvány.
Én majd valószínűleg Zolival csináltatom, de még az odébb van.
Majd tavasszal kiderül, hogy marad-e az autó, ha igen, akkor hk-csapágy, új turbó, vezérlés is aķor lesz esedékes, stb. ... és akkor már mindent Zolival csináltatnék.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
longwild
aktív tag
válasz ZoliM@ster #31946 üzenetére
Olaszországból eleve necces bármilyen járművet venni, hacsaknem az északi részről származik. Jártam középtályon a csizmában és ott már annyira mediterrán az életfelfogás, a lazaság, a nemtörődömség, mellé még vannak olyan jó bérek, hogy a járműveket egy lényegtelen, utolsó használati tárgyként kezelik. 2-3 év elteltével is lehet a gyári olaj bennük stb stb...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
rob210
Topikgazda
válasz ZoliM@ster #31941 üzenetére
Leállításkor nincs furcsa hangja? Csak mert akkor lehet kettőstömegű is.
Renault power
-
tresh
addikt
válasz #42667776 #31965 üzenetére
tudom tudom csak vicceskedtem
ZoliM@ster: van benne.. és nem igazán max az önindító döglődik.. ha sz*r a kettőstömegű annak nem csak leállításkor van/lehet hangja... pl 1500-től beremeg stb ezt látni kell.. de én hagynám az ilyen autót kivéve ha nem bagóért osztogatja... mert elég magas szerviz számla jöhet rá még ha te csinálod is meg
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
-=Tiger=-
tag
válasz ZoliM@ster #31968 üzenetére
Szia!
Hozzátartozik a történethez, hogy a használt autó =/ új autó. Mit is takar ez? Sajnos lehetnek hibái. Ezen a fórumon úgy gondolom sokan szeretjük ezt a márkát, de szerintem nincsenek csodák, sztem bárkinek a kocsiját vennéd meg innen, tuti lenne benne hiba, mivel nem új. Ezt azért tartsd szem előtt.
Az, hogy nagyot rúg leállításkor, illetve rezonál a karosszéria, megmerem kockáztatni kb. 98%-ban, hogy motortartó bak. Szerintem elég sokan belefutottunk már ebbe a problémába. Kicseréled... használod. Aztán jöhet újból a csere. Kopó alkatrész. A problémája csak annyi, hogy nem olcsó. Szerencsére nem évente kell cserélni, bár ez a használattól is függ illetve vezetési stílustól. Viszont hidd el, veszel egy olyat amiben nem rossz, majd fél év múlva rossz lesz. És kifizeted érte ugyan azt a pénzt.
Kettőstömegű: Mivel a kocsi jó esetben Kb.: 200E-et futott és gondolom nem csak egy 10E km-es útra veszed, arra is a nyakamat tenném, hogy a következő kuplungcsere is a Te pénztárcádat fogja terhelni.
Kb.: 300E alaphangon. Ezt is kalkuláld bele. Viszont véleményem szerint elég jó kuplungal vannak ellátva, nekem még nem kellett cserélnem, még mindig a gyári figyel benne, de ez is sokmindentől függ, kinek milyen a vezetési technikája.Befecskendezés, Turbo: Nem, hogy egy 200E km-t futott autóban is meghalhat, van hogy már egy újnál is tönkre megy 30E után, az persze más tészta, hogy garanciában javítják. Mérlegelj.
Aztán nem utolsó sorban külföldi behozatal, mert külföldön sokkal jobbak:
Abban különbözik kis országunktól, hogy ott általában jó utakon és aupályán használják --> ezért is lehet egy 3 éves német autóban 200 - 250E Ha szervizelni kell, akkor alapból márkaszervízbe viszik, ott ez nem tétel. Ennyivel ad többet egy külföldi autó, meg talán még annyit, hogy jobban felszereltek, de ott sincsenek csodák, a kevés km-t futottnak ott is jó az ára. + kiutazol (pénz) behozod (pénz) valahogy végigjátszod az egész mecscscset amíg forgalomba nem kerül. (pénz)
Természetesen kilehet fogni jókat is, de elég ritka.
Rábeszélni nem foglak, de ha csak a motortartók rosszak benne és motorikusan jó, meg úgy általában akkor vedd meg belátásod szerint. de én a helyedben egy olyat keresnék, ami >90LE és nincs benne kettőstömegű.
-
tresh
addikt
válasz -=Tiger=- #31970 üzenetére
A motortartóbak ha rossz azt gyorsan le tudja tesztelni pár egyszerű trükkel pl motortér felpattint egy embörke ott marad és pislog másik beül majd kézifék 1-es be és szépen engedi fel a kuplungot majd ugyan ez a rükibe ha gatyán van a tartó bak akkor nagyon ki fog mozdulni, aztán lehet ezt kézzel is tesztelni ha megmozgatja a blokkot. Ha a kettős tömegű járja a végét akkor amit rob mondott leállításkor csörög, "beránt" ill a kuplung pedálon is lehet érzeni a rezonanciát ill menet közben gyorsításnál is érezni hogy beremeg.. ha tényleg 180k km körül van akkor abba még tuti a gyári szett pihen átlagban 150-160km k élettartalmat garantálnak vegyes használat mellett..persze van aki 300k is elmegy vele van akinek 100k után kuka...ezek vezetés technikai kérdések ki mennyire figyel hol vált el stb.. én spec a remegés végett aggódnék kevésbé feltéve hogy a bak a bűnös a nehezen indulás inkább félelemre adhat okot mert elég sok opció van ami végett igen csak a zsebe lehet nyúlni.. kuplungozás azt mondom ha hosszútávra tervez vele akkor nem olyan ijesztő az az összeg 150-180K között van az anyag 30k ból kicserélik neki bárhol igaz egy majd 200k körüli összeg viszont ha ez a baja akkor jó alku pont + utána ha jó a lába 200k km-ig hozzá nem kell nyúlni majd addigra meg már mire ez az új szett csere érett lesz 3x eladja a kocsit
-
ZoliM@ster
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
Ha csak a motortartó bak lenne, az lenne a legkevesebb, de kétlem, hogy emiatt ne indulna normálisan. A remegésért lehet felelős, az indítási gondért kétlem.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ilyen korú, ekkora futású autóknál már bármikor benne van a pakliban,hogy egy-egy fő alkatrészhez is hozzá kell nyúlni, és az mélyen a zsebbe nyúlós dolog. Viszont ha jót sikerül kifogni, és vigyáz az ember rá(10-12k km-ként olajcsere minden szűrővel+minden kopó alkatrészből minőségit vesz rá) akkor még évekig jó autó lehet.
Csak ez a nehézség, hogy jót nagyon nehéz kifogni, épp ezért vagyok úgy vele, hogy aminél már felmerül az, hogy gond van, inkább ott hagyom, és nézelődöm tovább, hátha akad egy jó példány.Samsung Galaxy S22 Ultra
-
tresh
addikt
válasz ZoliM@ster #31973 üzenetére
jól teszed
-
Savanya
addikt
válasz ZoliM@ster #31978 üzenetére
Lehet hidegindításnál csak az izzítógyertyák mentek tönkre . Befecskendezővel gond van akkor menet közben is rángatna és alapjárat is egyenlőtlen lenne .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
giigz
veterán
Igen, a 6. pályára való, de országútra 5 sebességnél nem kell több. Pályán is el lehet lenni 5 sebességgel, jó példa Sly
Persze nem rossz a 6 sebességes, biztos halkabb lehet, de pl. itt is írták a topicban, hogy a 106 6 gang Megane-t 90-nél 5.-be kell rakni, a 6. ott árválkodik fölöslegesen...
-
-
g.gergo
senior tag
válasz Savanya #31981 üzenetére
Nem feltétlenül. Ha még csak kezdődő probléma van vele, akkor lehet az is, hogy indításnál nem épül fel 230-as alapjárati nyomás, azaz nehezen indul. Majd még üzemmeleg nem lesz, addig kicsit meg-meg rángatja a kasztnit. Utána megy gond nélkül. Izzítógyertya miatt is indulhat nehezen, bár most nyáron sokat nem kell izzítania. Nekem 4-ből 2 rossz, és mégis pöcre indul.
-
Sly189
senior tag
El lehet bőven menni 5 sebességessel is
Remélem azt tudjátok, hogy minél nagyobb a fordulat, annál jobb az olajzás. Hajtókarcsapágynál meg főleg... ezért gyilkolja nagyon az alacsony fordulat kis sebességnél a HK csapágyakat. Furatokon megy be az olaj, és úgy képez filmréteget ami a kenést jelenti, minél nagyobb a fordulat, annál jobb az olajzás. Legalábbis az én fejemben, és a tanult dolgaim alapján
-
#00809728
törölt tag
Hy.
Renault kangoo 19dti-nél hol találom a km/h jeladót?Sajnos rossz és ki kell cserélnem.
-
giigz
veterán
válasz FRENK1988 #31995 üzenetére
Most tényleg pont azon gondolkoztam, hogy lehet simán ezzel is átvertek, és még soha nem volt cserélve vezérlés a kocsiban...
Persze erre nem sok esély van, egyszer biztos ki lett cserélve 6-8 éves kora körül, tehát idegességre semmi ok, 8-10 évesnél biztos nem régebbi a vezérlésem
-
longwild
aktív tag
Ugy terveztem, hogy a toltomet a gyari radio hatuljan a cd tar csatira fogom rakotni. Kiszedtem, de ez nem iso csati, hanem valami nagyon egyedi.
Milyen neven keressek ide csatlakozot?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
sladka_pani
aktív tag
A benzinesnél meg mókusvakítás a 6sebesség, hogy a paraszt elmondhassa, hogy neki olyanja van és nem 5-ös! Balfasz áttételezések, egyáltalán nem pályabarát, hisz már országúti forgalomban 65km/h körül kéri az utolsó fokozatot Ha nem rakod - te bajod alapon többet eszik. 90-nél 2500rpm-ra hangolva még elviselhető, 130-nál 3500felett valamivel már nem annyira tetszik. Ja és 3-as 4-es fokozat ugyanúgy húz, ez tetszik, 5-ös 6-os egyáltalán, viszont városban mást se csinálsz csak váltogatsz, egy idő után megunod. Na egy előnye van az egésznek: ha forgalom visz szépen, 50-nél már el kell váltani 5-ösbe "kötelezően" és ha tartani tudod ezt a tempót (Győr előtt 2 bazi hosszú falu van kb 10 km), akkor 4litert sem eszik ennél a sebességnél.
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
giigz
veterán
válasz sladka_pani #31998 üzenetére
Én városban is mindig 5.-be rakom, általában 60 km/h körül megyek, szerintem itt fogyaszt a legjobban az autóm, ~1750-es fordulat körül. Elég sok egyenes szakasz is szokott lenni itt a városban, amikor csak 60-nal gurulok, a fogyasztást akkor én is 4 liter köré saccolom, ha jól tudom robnak van pillanatnyi fogyi mérője, kértem már, hogy nézzen meg nekem pár dolgot, de várat még magára...
Szóval valószínűleg nekem is azért olyan alacsony a fogyim (vegyes 6-6,5), mert városban 60-nal megyek 5.-ben
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen