Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Tudja valaki, hogy a renault-tól hol lehet lekérdezni az autókhoz tartozó digitális szervizkönyvet. A márkakereskedésben biztosan le tudják, de azért nem autózok 130 km-et. Ezért kérdem hátha lehet telefonon vagy emailben.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
feri19
csendes tag
Sziasztok, régóta olvasom a fórumot, tanácsot szeretnék kérni!
Autóvásárlás előtt állok, az anyagiak behatároltak, 920k névreírva mindennel.
kettő kiszemelt lenne.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_grandtour_1.6_152000km-8543351
a másik
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_megane_grandtour_1.5_dci_authentique_plus-8543499
A dieselt a fogyasztás miatt, a benzinest a kevesebb(olcsóbb) meghibásodásfaktor miatt!
Évente kb 15000km ovi,iskola, meló néha 1-1 kirándulás, tanácsot kérnék melyikkel járnék jobban, illetve tapasztalatokat felhasználóktól!
Nem vagyok versenyzős típus, nem pörgetem túl az autót! 1.4-est is néztem, de most nemigazán találni!Privát üzeneteket is meghallgatok! Köszönöm!
-
Skizz
addikt
Ezzel mi lehet a baj? Vagy mi nem?
-
rob210
Topikgazda
Sziasztok egy kis segítség kéne.
Tudtok valahol jó bontót?
Toyota Corolla Verso 2007 129Le 1.8 Benzin, hátsó ajtó (csomagtér) nyitó gomb kellene az istennek se találok sehol.
Csak maga a gomb, mert szét mállott rajta a szigetelés és hol nyit hol nem.Tök off tudom bocs de nagyon kéne.
Renault power
-
feco6512
tag
Benzin szüröben mit ájánlotok Filtron vagy Man?van közte különbség?
-
#10726912
törölt tag
A fizika nem csak arról szól, amiről ő beszél. A fizika arról is beszél,, hogy ha alacsony fordulaton járatja hideg motort percekig, sokkal több idő, hogy hamar átmelegedjen az olaj, illetve a nagyobb fordulat miatti nagyobb olajnyomás hamarabb jusson el mindenhová. A fizika nagyon szereti a kis fordulaton szivattyúzott sűrűbb olajat nem eljuttatni mindenhová. De biztos neki, nektek van igazatok. Az olajszivattyú meg nem fog azért nyüszíteni, mert 1500-as fordulat mellett több üzemanyagot égetek el a terhelés alatt, mint a z emelt hideg alapjárat miatti 1000-1100-as fordulattal. Ha párszázas fordulat miatt pedig a motor kopik szét (holott így jut el a nagyobb nyomás miatt több helyre a hideg olaj, s így lesz rövidebb idő alatt megtörve, melegítve, azaz így lesz kevesebb ideig minimális kenéssel használva az autó), akkor a fizika át van írva. De én még azt a fizikát nem tanultam.
(#35287) dhgm: Nem pumpálod, hanem szivattyúzod az olajat. Nagy különbség. Ha alapjáraton járatod a motort, akkor hamarabb átmegy az olaj azon a pici lyukon, mint 1500-2000 fordulaton több üzemanyagot, ezáltal több hőt termelve az olajnak?? (a hideg üzem miatti kopogás szűnőben van: azaz hidegen járatni 7-10 percig pár perc autózás helyett...Te tudod. )
Volt már hidegen indítva, folyamatosan használom a kocsit 15-20 másodperces alap járatás után. Nem nyüszít az olajszivattyú. Amit hallottál, lehet, hogy kopottabb volt, esetleg más olaj? (nem gúny, komolyan kérdem magyarázat keresésképp).. A vitát itt lezárom részemről, partalan és kissé személyeskedő hangulatú. Járasd a kocsid hosszú percekig, én meg indulok a kocsival, ahogy lehet és élvezem pár perc autózás után a melegedő fűtés leheletét. Meggyőzni nem fogjuk egymást, ebben biztos vagyok. Más meg döntsön saját eszére hallgatva, akik olvasták az okfejtéseinket. -
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
Renault Thalia 2001 1.4 104.000Km
Most volt a kocsim szerelőnél és fékbetétet és féktárcsát kell cserélnem. Milyet javasoltok milyet vegyek? Milyen árban van ez így kompletten? Fékeken annyira nem akarok spórolni! -
dhgm
tag
válasz rob210 #35289 üzenetére
Tisztelt Uram !
Nincs itt semmi gond. Megbeszélés történik. Nehogy már az alkatrészgyártók járjanak jól.
Egyszerű fizikáról folyta a vita, arról hogy a hidegen sűrűbb víz gyorsabban jut-e felülre mint alulra.
Részemről téma lezárva.
Motorfűtés prodzsekt beindítva motorolaj előfűtéssel illetve hűtővíz előmelegítéssel, alkatrészek úton vannak.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz #10726912 #35312 üzenetére
Nem bántani akartalak félrerértés ne essék. Utolsó hozzászólásom a témában: az olajszivattyú a hideg olaj miatt nyüszít...
A fizikához csak annyit, hogy ha már ültél olyan autóban amiben volt mutatós motorolaj nyomás mérő láthatod, hogy hideg olajnál a nyomás 4 bar alapjáraton melegnél 1-2 bar. Nem kopott motorra értem. Ennek is a hideg az oka. Gondokozz miért írtam a melegítést ( csak a dízelre értettem, habár az R19 benzinest is melegítettem. 16 éves koráig hajtottam 400.000 km volt benne eladáskor jól tönkre tettem szegényt).
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz feri19 #35303 üzenetére
Ha beleférne a pénzügyi keretbe inkább 2006-ost vagy utáni keress. Sokat módosítottak rajta jó irányba...
Ne hidd, hogy a benzinest nem kell javítani. Sőt ... ( okoskerék, trafósor etc.) a többi alkatrésze meg ugyanugy kopik mint a dci.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
-
dhgm
tag
Nem tudom életkorban hol jártok.
Azt viszont tudom, hogy a mai technikát a 40 évvel ezelőttivel összehasonlítan nem lehet, de az tuti , hogy a szomszéd buszsofőr a hajnali indulásánál fél órát járatta a faros Ikarust, gondolom nem azért mert erőnek erejével tönkre akarta vágni.1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
FerNandor
őstag
Na, megvolt a nagyobb kisszervíz
kapott SXR olajat, purflux szürövel, levegöszüröt, 4 új gyertyát, váltóolajat adalékkal, üzemanyagszüröt és a pollenszüröt még vasárnap kicseréltem. tegnap meg ugye új szélvédöt. holnap még kéne vennem ablaktörlöt, de ez ilyen szar adapteres.. majd nézek valami olcsót, amihez van ilyen adapter-átalakító vagy valami. és akkor egy ideig nem kell rá költeni ma megjött a váltószoknya, leszedem a müanyag gyürüt róla és szerintem holnap kicserélem, úgyhogy az is jó lesz. 2 nap alatt ráment egy 110 ezer kb. úgyhogy most megkapott mindent"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
válasz FerNandor #35324 üzenetére
Szuper, maradjon is így.
Nem mesélnéd el kicsit részletesebben a Lagunás kalandodat anno? Mi történt pontosan, mi halt meg benne, stb.? Én is szívtam vele ugye, szóval tényleg érdekelne egy másik tapasztalat is, főleg hogy mikkel fürödtél be, mi volt a szerelőknél, eladónál volt-e reklamáció, stb.[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Igaziból qurvanagy csalódás volt. Balf@sz voltam, a megane osszetörése után, kicsit megzuhantam meg kétségbe estem és vesztemre tetszettek nagyon a lagunák, de balf@sz voltam és belenyúltam egy külföldről behozott f©s, sz@rba. Igazából a legnagyobb baja az volt, hogy csúszott a kuplung, leharcolt volt. De alapjában csalódtam a lagunában. Pl egy ablak volt csak impulzusos, a kártyán úgy volt luk, hogy ha raktam rá lógót, nem tudtam bedugni, kb nem volt benne pakolórekesz stb stb, nem is akarok róla beszélni, már sikerült is nagyjából elfelejtenem. Eggyel nagyobb kategória mint a megane mégis egy dynamique gyengébb volt. Csak meg akartam szabadulni tőle.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
válasz FerNandor #35326 üzenetére
Értem. Én is csak felejteni akarom a Lagunát. Meg jelenleg a dízeleket is, de ez egy másik történet, lehet hogy leszek még dizlis egyszer.
A kártyára amúgy emlékszem, tényleg botrányos, ott volt a kulcskarikának a helye, de pont a rossz oldalon és így a kártyaolvasóba nem lehetett bedugni. Nem is értem, hogy lehetett így megtervezni azt a kártyát. A Megané klasszisokkal jobb és nem mellesleg strapabíróbb is.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Elképesztően nagy csalódás volt. Én teljesen kiábrándultam belőle, mintha nem is renault lett volna. Nem is foglalkoztam vele, csak megszabadultunk tőle és kész.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
válasz FerNandor #35328 üzenetére
Nekem pár dolog azért nagyon tetszett:
- az ülés egy álom volt, annyira kényelmes
- a könyöklő szintén nagyon kézre állt, ki se akartam szállni belőle (csak amikor már elfüstölt a turbó)
- a műszerfal elrendezése, jégfehér háttérvilágítás (a mostani Megané narancssárga)
- futómű
- a zajszigetelése viszont pocsék volt, ahogy elindultam, nagyon bejött a dízel kerregése, zárt ajtók, ablakok mellett[ Szerkesztve ]
-
-
tresh
addikt
27 vagyok.
de kb gyerek korom óta autók között nőttem fel, igaz a többség benyás volt.. utóbbi 2-3 évben kezdtem el dieselezni és ezért cseréltem a rönyót is le , (igaz ódi dieselre) de ettől függetlenül elég sok dolog másképp működik. Ezért írtam hogy benyásat melegíteni felesleges mert 2-3 perc vagy 5km után már szépen fúja be a meleget.. de a diesel az nem ilyen.. pl nálam reggelente 5-10 percet jár utána 5 km és üzem melegen autózok.. ellenben ha rögtön elindulok , amit sose szoktam
-
diablo1984
veterán
laguna 1-ben hol van a thermosztát és mennyire bonyorult a cseréje? a fűtőradiátort és a rendszert takarítottuk tegnap, mert nem volt fűtés, és tele volt rozsda meg vízkődarabokkal, viszont a szerelő szólt, hogy az autó szerinte 60 fokon jár, mert a skálán középen áll! én nem tudom, hogy van az osztás, azt látom, hogy 89fok lenne a termosztát nyitási hője, az meg a 3. nagyobb vonal.....
-
Hugo85
aktív tag
Diesel és állófűtés elsősorban azért jár együtt mert a gázolaj hajlamos nem folyni hidegben, hanem megdermedni (többek között ezért nem állítják le nagyon északon nagy hidegben a munkagépeket éjszakára sem) ezért vannak ilyen alpesi dízelek meg "öntsünk bele kis benzint" házi praktikák. Illetve mert a diesel nehezebben indul hidegben, mivel ugye nincs benne gyertya és magától kellene belobbannia a keveréknek (izzítógyertya) ami egy jéghideg hengerben, kisebb kompresszióval problémásabb.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #35335 üzenetére
Illetve mert a diesel nehezebben indul hidegben, mivel ugye nincs benne gyertya és magától kellene belobbannia a keveréknek (izzítógyertya) ami egy jéghideg hengerben, kisebb kompresszióval problémásabb.
Ezt senki se cáfolta bár egy jó kondiba lévő diesel ugyan úgy pöcc-re fog indulni mint egy benzines. ráadásul az újabb dieseleknél ez már rég nem probléma. 25-30 ével ezelőtt még az volt
-
Hugo85
aktív tag
Ez csak azért nem probléma a modern dízeleknél, mert elkezdenek automatikusan izzítani mondjuk ajtónyitásra vagy központi zár nyitásra és nem neked kell kulccsal gyújtásra tenni majd ott várni még fél-1-2 percet.
Egyébként úgy tudom, van olyan modern autó, ahol ha gyorsan csinálod a beülést és azonnal indítanál el tudod érni azt, hogy blokkolja az indítást mert még nem ért véget az izzítás (vagy csak ne induljon be).Izzítás nélkül a modern dízel se nagyon indul be hidegben, még nagyon profi gázolajjal sem
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #35337 üzenetére
is-is
pl enyém max 5 mp izzítás -9 be és start tehát ha jó a rendszer akkor nem kell bohóckodni az izzításnál.
haver TDI-je amikor épülés alatt volt poénból kikapta belőle az izzító gyertyákat -5 reggel 2-3 tekerés és indult
Gázolajból szerintem mindegy mit tankolsz csak jó helyen tedd.. ez a kamu cucc hogy ilyen olyan adalék van benne stb meg jobb mint a mezei... inkább no komment... múltkor shellen tankoltam az volt közelbe és ott ugye nem mindegy hova állsz pont a prémium dieseles oldalra álltam ...reggel volt nagyon aztán mondom nem cigánykodom nem állok át jó lesz az.. hát semmi különbség nem volt a sima és a sz*rrá hypolt prémium között .... paraszt vakítás mint a 98 szuper evo +100Le-öt adó benya és társai Bár giigz-nek anno 98-al javult vagy 2 mp-t a 0-100-ra
-
Hugo85
aktív tag
Hát az biztos, hogy kút-kút között van különbség. Van a Luko kút Nyíregyháza mellett a 4-es kivezetőn Debrecen felé. Valahogy mindig úgy jön ki a lépés, hogy ott kell tankolni és abból a benzinből mindig vagy 5 decivel többet eszik a Clio, nem értem, pedig nem sietek jobban visszafelé mint oda és Pesten is sokszor tankolok Lukoilnál. Nem tudom mit csinálnak a benzinjükkel, érzésre nem is megy rosszabbul, csak jelentősen többet eszik, egyedül ennél a kútnál tudom 8 főlé vinni a fogyasztását
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35334 üzenetére
A termosztátház, ha szemben állsz a jobb oldalon hf. mellett találod, két vastagabb vízcső és vagy két-három vékonyabb van rákötve. Három csavarral van összefogatva de finoman a szétszedéssel, mert a házban könnyen megforog a belesütött, vagy ragasztott anya. Ha középen áll a skálán a mutatód az jó, (a legtöbb lagunában 8v fel sem megy a fél állásig) feljebb csak nyáron araszoláskor, dugóban fog menni amíg be nem kapcsol a ventilátor.
-
tresh
addikt
válasz Hugo85 #35339 üzenetére
Adalék anyagok..hígítják vagy nem tudom.. én csak OMW ha az nincs MOL és ha az sincs akkor Schell. Nekem ugye a gázolaj hűti az adagolómat így a minőségen nem spórolok. De pl omw-s nyálat nagyon szereti és ilyen hidegben is 5,8-6,1 között járok vele és néha azért temposan. pl most osztrákoknál voltam kint 5 fő pályán átlag 150-el csomagokkal megmerve 6 litert evett de amúgy ezt a minimálisan többet nyel az autó azt én is megfigyeltem már.. persze nem az én autómba de lukoilnál tankolt gázolajjal többet evett a céges mint pl a szokásos schell kútnál kb fél literrel
-
FerNandor
őstag
Én eninél tankolok kb mindig meg kapja a spurit
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
Persze, csak arra gondolok, hogy általánosságban milyen eltérések vannak a ph1 és ph2 Megane között? A morcosabb hűtőmaszk, a műszerfal és a jobban megdöntött hátsó lámpákon kívül? Javítottak ki vmi típushibát? (ha van ilyen...) Van vmi extra feature? Gyengébbre sikeredett a ph1?
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest