- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Már kicseréltem a görgőket és a szíjat, felszabályoztattam a kuplung harangot is, de elinduláskor így is beremeg a gép.
A kuplungban a rugó is vakrozsdás. Ki tudja, mennyi idős a szerkezet és hány km van benne.Egyértelműen akkor ráz be, amikor elkezd fogni a kuplung.
Lehet hogy érdemes lenne komplett kuplungot vennem?
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22953 üzenetére
Ha még mindig ilyen 40K körül van, akkor szerintem mindenképp!
Ugye új tárcsákat is kapsz hozzá, nem csak a kuplungszerkezet
maga lesz új, meg aztán ahhoz kisrugókat magában nem kapni...
Ill. a gyári kontrasztrugót se találni... Az egy dolog, hogy rozsdás,
a nagyobb gond inkább, hogy elgyengülhetett. Emiatt esetleg már
"belevált" a varió az indulásba, azaz nagyobb áttétellel / csökkent
motorfordulatszámmal erőlködik a gép: remeghet/rángathat emiatt. -
#50433536
törölt tag
A Polini gyárt vajon kuplungot ehhez a madisonhoz?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22959 üzenetére
Fúúú.. a Polini is nagyon megdrágult, brutál. A burgmanos cuccok is felmentek, legalábbis a kuplung.
Asszem marad a szétszedés, takarítás és kicserélem a kontrasztrugót, a gumitámasszal együtt. A pofák kis rugót pedig mással fogom pótolni. Holnap beviszem a melóhelyre és megmérem a rugóerőt. Tudok egy rugógyártót is, elmegyek hozzá.
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22960 üzenetére
En a rugo erot, egy halmerleggel mertem meg. :).
Arra ho volt, vogy meg tudtam allapitani melyik rugo hogyan viszonyul egymashoz.A kulungot fel lehet feeodolzni.
Nem mindegy milyen anyag.
Illetve a suly, es szabalyozas igen fontos.
Az alakja kereknek tunik, de nem az.
Nem mindegy az atmero sem.Sajnos nem tudok olyan muhelyrol ahol ezzel foglalkoznanak.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #22962 üzenetére
Hagyjuk már ezt a kuplung ferodolozást: ahogy írod, messze nem triviális,
szóval ha nem hozzáértő csinálja, csak gányolás, és egyébként meg egy
vagyont elkérhetnek érte, lásd Burt SH-jának esetét. Simán venni kell egy
kuplungot és kész. Persze az nem lesz komplett, de még mindig olcsóbb
és jobb megoldás, mint mindenféle műhelyeket vadászni, hátha jó lesz.Szerk: ez itt 20K. Nem tudom, lehet RMS? De a gányolásnál biztos jobb.
Szerk2: ja, most nézem, hogy valami 101 Octane. Sose hallottam róla.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22963 üzenetére
Vagy van a Newfren-nek is kuplungja hozza, 37k csak a kuplung, haranggal egyutt valami 70k. De ezek Unixos listaarak, amibol ugye lejon a kedvezmeny ha van ismeros. Most hirtelen nem neztem hogy mashol mennyi, de ezt tobb ismeros szerelo is ajanlja utangyartottnak. Nekem is bevalt amikor vegigszivtam egy sort az RMS meg hasonlo szar utangyartott kuplungokkal.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #22963 üzenetére
Nem is azert irtam, hogy azt csinalja. :).
Pont azert irtam le, mert rohadt sok vele a macera.
3at megcsinaltam. ott eszi meg a fene a tobbit :).
Kuplung rugok csereje hadjan, az meg kb rendben van.
De a tobbi... mehet a kohoba, es keszulhet az uj. ::).
Bar ha valaki ra allna szerszammal, szerintem gazdasagos volna, es koltseghatekonyebb.
Csak ember nem lesz aki ennyi fele kuplunghoz fog alkalmazkodni szerintem. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22968 üzenetére
Én a legerősebb verzióval használom, és már bőven túl vagyok a csereperióduson,
szóval azt kell mondjam, nem. És nem is annyira kímélem ugye a sok 0-100-zal...Szerk: azt a Malossi kontrasztot viszont sokallom 6K fölött, ~4K volt nekem anno.
Szerk2: City Bike-nál most is 4500... Persze két helyről rendelve dupla a szállítás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #22931 üzenetére
Na, most 16 fokban már tettem rá egy közepeset a melegítés idejére.
Noha pöcc-röff beindult, 14 fölött volt a keverék (ami alapjárathoz nem
az igazi), és csúnyán dohogott, nem akartam otthagyni: szívatót picit
ráhúzva 2000-re tornáztam az alapjáratot 12.6 mellett. Mentem kaput
nyitni, aztán kiálltam, erőtlenedés nélkül, mire becsuktam a kaput 40
fok megvolt a víz, szívató vissza, keverék szokásos, s lehet menni.Gázzal kicsit stabilizáltam, amíg a szívatót húztam rá. Hát, láttam ott
10 alatti keveréket, úgy nem mertem visszaengedni: mintha nem pont
lineáris lenne a szívató működése. Régebben megfigyeltem lambda
szonda nélkül is, hogy van, amikor inkább lefullad, mint segítene rajta.Volt egy mini-kitérőm menet közben, így a második teszt-egyenesben
mertem 0-100-at mérni meleg motorral a Beverly-s őszinte sajnálatára: -
yodamastah
őstag
Pénteken voltam 10k szervizen. Mivel szerviz után járó motorral sem látszott az olaj szint teteje, gondoltam csak leereszem max-ig kiváncsisígból mennyit töltöttek túl. Kb 3 deci jött ki belőle. Lehet én vagyok a hülye hogy ilyen apróságokkal foglalkozom...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #22974 üzenetére
Erre azt szokták mondani, hogy előírás van arra, hogy hány litert kell beletölteni, nem a nívópálcát nézegetik.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #22974 üzenetére
Ez durva... Mennyit húztak le Rólad ezért?
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #22974 üzenetére
Vállamra :)
Gondolom a típus se stimmel. Esetleg izzó is égett ki?eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #22980 üzenetére
Uhh, a dream-nél egy ilyen kb. 30 ezer (talán kicsivel kevesebb), viszont az 6 ezer km-enként van.
Szerintem 3 deci olaj még elfér pluszban, de ez csak tipp, egy idő után elcsipegeti. Az enyém biztosan. -
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #22981 üzenetére
2 órát voltam ott, 1.5 órát számláztak ki. Ilyenkor még pluszba átvizsgálják a motort. De hogy 1.2 órán át mit vizsgálgattak azt nem tudom. Olajcsere/légszűrő csere az max 15-20p. Óradíj 13e. No comment.
Fáj nekem is hogy olyan szolgáltatásért ennyit fizetek amit én is meg tudok csinálni, de a pecséthez kénytelen vagyok ezt benyelni. Mondtam is amikor fizettem hogy a következő szervizt már én csinálom, akkor már nem lesz gari.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22982 üzenetére
Ezeket elvileg valami hivatalos táblázat alapján számlázzák ki, hogy ennyi
a rezsióradíja slussz. Ha gyorsabban kész van nyilván jól jár, de ha vmit
tököl, akkor azért ne számlázzon már többet. Sufni szerelő olyat is szeret. -
-Mosquito-
őstag
válasz yodamastah #22982 üzenetére
Gs 1250-es 1000-es szervize 63eFt volt. A 10ekm-es meg több lesz mint 100eFt. Jah' 20eFt+ Áfa az óradíj.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
yodamastah
őstag
válasz -Mosquito- #22984 üzenetére
Jah a C650GT 40ezres szervize 400e ft (1200eur)
Xmax szerviz díjakkal nincs bajom, pontosan tudom mennyibe kerülnek.Az b*sz fel hogy eddig minden szerviz után amikor hazajöttem szereltem fél órát.
Mondjuk suzukinál sem volt máshogy. A márkaszervizben amikor kormánycsapágyat cseréltettem nem tudtam egyenesen menni a motorral hazafele, úgy megúzták. Sok ilyen story van sajna. Nem véletlen hogy egy ideje magamnak szerelek amit csak lehet.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22985 üzenetére
Az b*sz fel hogy eddig minden szerviz után amikor hazajöttem szereltem fél órát.
Ugye pontosan erről szól a Hitler videóm, hogy nekem kellett megcsinálni, amit a
szerelő elb*szarintott... (Legyen az egy lógó fékcső, egy hiányzó csavar, akármi.)Nem véletlen hogy egy ideje magamnak szerelek amit csak lehet.
Dettó. Ha én b*szom el, legalább mondhatom, hogy oké, nincs papírom róla.
Sajnos vannak dolgok, amik csak másodjára sikerülnek... De hát, ahogy a művelt
orosz mondaná: "There is always a first time, for everything." Szerk: ami
viszont igen fájdalmas, hogy egy márkaszerviz ténykedése után is ez a helyzet...[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #22982 üzenetére
Én meg azért vittem oda, mert nem akarok foglalkozni a dologgal. Elvileg ok értenek hozzá.
Enyém nem is garis. De végül oké lett Fehérváron. Eladasnal jól jön, ha nem csak rendben van a gép, de végig pecsétes is.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
-Mosquito-
őstag
válasz yodamastah #22985 üzenetére
Ott gondolom akkor van a hajtás szíj/lánc csere,valami ~100eFt.ot hallottam.
"Az b*sz fel hogy eddig minden szerviz után amikor hazajöttem szereltem fél órát."
Ismerős érzés.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
#50433536
törölt tag
Kolegam az első olajcsere után olaj csöpögest észlelt. Visszavitte, kiderült hogy a szelepdekni alól csöpög. Az olaj leengedéskor korom fekete volt. Lefényképezte és kérte hogy vegyék jegyzőkönyvbe, hogy az egy hete cserelt olaj fekete. Nem voltak hajlandók beírni. 60 ezret fizetett a ki nem cserelt olajert? Szerintem viszont lehet hogy kicserélték, valami más baj lehet. Ezer km után egy új motorban egyáltalán nem kene feketenek lennie az olajnak. (Nekem 1000km után ugyanolyan szép sarga volt, mintha új olaj lett volna.) A kolegam nem volt hajlandó elhozni a motort és most várja hogy felhívják. Kíváncsi vagyok mi lesz.
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #22990 üzenetére
Közvetlen befecsis lenne a yamakka? De még úgy is durva, nekem a kia 10ezer után jobban néz ki.
A kawa 4ezret futott olaja szintén szebb színű volt..
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #22990 üzenetére
Van rá esély, hogy meked se cserélték ki. Vagy nem vartak meg, amíg lefolyik az egész rendesen és ratoltottek az öreg olajra.
Szerintem így akkor kormolja be az olajat, ha mar sok-sok km van benne és gyűrűzni kellene. Olyankor persze már csipegeti is az olajat.
Nekem a madisonban 500km van a motor generál óta és az olaj majdnem ugyanolyan világos sárga, mint amikor betoltottem. Talan egy kicsit sotetedett azóta, de semmiképp sem sötét barna.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #22994 üzenetére
Vagy valami.. .
Azért a képen tényleg elég sötét az olaj. 15km utan?Lehet csak tele van olajsárral a blokk és beszennyezte az új olajat, meg ratoltottek a regire az ujat. Vagy valami...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22995 üzenetére
Mivel ~3 decivel több volt a csere utána kelleténél még az is lehet, hogy az előírás
szerinti mennyiséget töltöttek bele, csak nem várták meg míg a fáradt olaj kifolyik.
Ha és amennyiben így van, akkor elmondható, hogy mégsem 15p az az olajcsere,
bár vannak kétségeim afelől, hogy 3 dl fáradt olaj kifolyására mennyit kellene várni.
(Esetleg nem cseréltek olajszűrőt, és ott maradt benne egy jó adag anyag? Hehe.) -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22997 üzenetére
Olajszűrőt cseréltek a számla szerint. De ugye nem láttam mit csinálnak vele.
Tudom, ebben a topikban nagyon negatívak vagyunk, szinte már mint Kelly hősei,
de sajnos láttunk már karón varjút a szopórollerinkkel. Kérdés, hogy mutatták-e a
kiszerelt olajszűrőt, mert az szokás sufni helyeken: márkaszervizben nem biztos!
(Nyilván az ember rögtön rámondja, hogy kell a fenének otthonra még a veszélyes
hulladék is, szépen semmisítsék meg ők, de ha látta, "tudhatja", hogy kicserélték:
ahhoz már nagyon elvetemültnek kellene lenni, hogy ki is számlázzák, és barhiból
bemutatnak egy ilyen célra fenntartott olajos vackot, hogy ezt szedtük ki ,"főnök".)Ui: ne vegyél komolyan minket a bontószökevényeinkkel, csak festjük az ördögöt
a falra. Fáradt olajjal. Nincs jobb szórakozásunk. (Szarva van? Mondom festve!) -
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #22997 üzenetére
Ja, hogy egy éves, bocsánat, biztos nem figyeltem amikor írtad!
Nincs nagy tapasztalatom négyüteműekkel, sokáig kétütemű, léghűtéses vasakat hajtottam. A madisonban 500km után is szép sárga, kissé sötétebb, de sárga az olaj. A másik mocim is így van, amit újonnan vettünk, abban 2500km van és világos sárga az olaj, mondjuk 1000-nél volt cserélve, úgyhogy csak 1500 van az olajban és csak egy 70-es négyütemű, nem nagy gép. Ezért mondtam, hogy nekem fura, hogy annyira sötét lett az olajod.
Remélem csak lusták voltak megvárni a másfél órát, hogy rendesen lecsöpögjön és rátöltötték neked a régire az újat. De megint mondom, nincs nagy tapasztalatom ezekkel, lehet hogy bizonyos gépekben besötétül, lehet hogy az olajtól is függ... ki tudja... majd hozzászólnak a tapasztaltabbak.
A másfél órás várakozás érdekes téma. Akkor már csak csepeg az olaj, de simán lecsepeg 2-3 deci. A legutóbb direkt figyeltem, melegen engedtem le az olajat, a kipufogó meg is égetett
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges intelligencia topik
- Asztrofotózás
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- bambano: Bambanő háza tája
- Óra topik
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest