- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Táp ventilátor csere
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23750 üzenetére
Az oldaltamasz jól megszivatott!
A motorra visszatérve, a vízben nincs olaj ugye? Bár akárhogy is, gondod volt a kompresszióval, most eszi az olajat... benéz egy henger és hengerfej felújítás. De lehet elég leszedni a hengerfejet, beköszörülni a szelepeket és kicserélni a szelepszár szimeringeket. Lehet a kompressziód is a szelepek miatt alacsony. Az olajat meg a szimeringek miatt eszi.
Nem irigyellek, részvétem a blokk kiszerelésehez.
Ha közelebb laknál, simán megcsinalnank egy hétvégén.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23751 üzenetére
Ugyan, még egyszer nem követem el azt a hibát, hogy kiszerelem a blokkot.
Majd ha megadja magát, talán akkor. Lehet, hogy hülyeségnek hangzik, ám az,
hogy kevés a kompót, meg hogy eszi az olajat, nem zavar a napi használatban.
Az viszont határozottan zavarna benne, ha nincs bent a blokk a helyén.MÁS: az a piros cérna, vazze... Csak szuperzoomban látszik, de tuti 50K felár.
Szerk: rá is kerestem a logomban. Utoljára tavaly, 54805 km-nél töltöttem rá 2-3
decit, mert már ugyanígy nem látszott a szint az ablakban. Most 56424-nél picit
több kellett az egészséges szinthez, szóval fogjuk rá, hogy fél litert megevett.
Kb. 1620 km alatt: nem mondom, hogy ez kevés, de talán nem is olyan brutális.
Egyes régebbi Burgmanok ennél picit szomjasabbak, már gyárilag is (5 dl/1000).Mondjuk az is igaz, hogy olvasom, hogy motorfelújítás után javul a helyzetük..
Olyan 7-8 dl/1000 km fogyinál szoktak aggódni a tulajok, meg amikor már lassan
tankolásonként kell töltögetni. Mondjuk olyankor már tutira nyom kék füstöt is.
Az olyat szoktuk 3T-nek becézni.[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
üdv!
2004-es 150 ccm-es Honda Pantheon mennyire lehet szopóroller?
kéne a nagy motor mellé egy munkába járós valami, épkézláb 50-est nem találok sehol
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #23752 üzenetére
5dl/1600km azert nem keves Foleg annak tekinteteben, hogy a Burgmann ismert tipushibajahoz kepest a tiednek egyaltalan, vagy nagyon nagyon minimalisan szabadna csak fogyasztania.
Mondjuk ekkora olajfogyasztas+kompot hiany tunetek mellett sajnos nagyon nem kell gondolkodni, hogy hol lehet a hiba.
Megertlek, masodik alkalommal mar nekem se lennem kedvem kikapni a blokkot(foleg, hogy tudom milyen aron van hozza normalis cucc). Ilyenkor mar zorgetnem a zsebemben a gyufat
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #23754 üzenetére
Fekete kormos lett a kipu vége, akkor a kipufogó szelepen jön ki az olaj?
(Ilyesmit már máskor is láttam rajta, mondtam is a szerelőnek, hogy biztos
a dús keverék miatt kormos, szerinte meg inkább az olajfogyasztás miatt...
De most tényleg sokat hajtom tiltás közelében: hirtelen változással reagált.)Ui.: mivel kék füstöt nem nyom, nem kifejezetten 3T. Ami persze érthető is,
mert a gyűrű pl. új benne, szóval marad a szelep. (Szimering, vagy koksz?)A shop.malaguti.com-mal mi a pék van? Nem mondják, hogy már az sincs!
Tényleg lehet zörgetni azt a gyufásdobozt, hogy az isten húzná a...Arra!Szerk: oemen rákerestem a kipufogó szelepre. 42K. És ez csak egy darab.
Hengerfej 120K stb. Persze, ha "csak" fel kell újítani biztos kijön olcsóbban.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #23755 üzenetére
Szepen ki lehet meregetni, hogy merre tunik el a kompresszio es az olaj(vesztesegmeressel pl).
Szelepnel max a szelepszarszimmeringnel tudna megenni, de akkor jellemzoen gazelvetelnel nyomna a keket.
Ha alulrol jut fel, akkor sem feltetlenul latnad a kipufogogaz szinen.Ha csak olajfogyasztas lenne az egyeduli tunet, akkor meg lehetne a tipp a szimmering(meg meg 1-2 masik dolog), de a kompot hiannyal egyutt elegge egyfele mutat a dolog. De ehhez merni kell, latatlanba nem talalunk ki biztosat, mert annak gyujtogatas a vege
Amugy nem feltetlenul kell egybol uj szeleppel szamolnod. Ha pl nem serult, nincs nagyon kiverodve, akkor eleg csak becsiszolni a szelepet. Hengerfejet se kell ujat venni, szepen fel lehet azt ujitani a toredekeert.
Itt a kerdes, hogy ott van-e a gond vagy hiaba kapott uj gyuruket, de az alapmeretes dugo+gyuruhoz mar kopott a henger(mert ha jol remlik akkor azt kapott csak.). Itt csak ugye az "apro" jarulekos dolgokkal kell szamolni: szetszedes, tomitesek, szelepszarszimmering,stb, plusz gepmunka.
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Hajtómű olajból (Scooter Gear Oil) jelenleg mi az ajánlott típus? A gépkönyv 75W90-et ír, és az A.P.I. GL-4 specifikációnak kell megfelelnie.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csongi
Topikgazda
válasz Tothgera30 #23758 üzenetére
Minden olyan olaj, ami teljesiti a kovetelmenyt.
A motoros olajisten a Motul.
Bar meg nem lattam olyan motort ami bizonyitottan kesobb kopott volna el a Motul olajtol.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #23759 üzenetére
Akkor pl.: Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90 megfelelő lehet, mert Putoline hajtóműolajat találtam, de az csak egy cserére elég. Gondolom specifikációban nincs eltérés, mivel ugyan azt a szabványt teljesítik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csongi
Topikgazda
válasz Tothgera30 #23760 üzenetére
Teljesen jó.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #23760 üzenetére
Úgy tudom, amibe GL4 való, abba nem ajánlott a GL5. Lásd: [link]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #23762 üzenetére
"A GL-4 és GL-5 között nem csak minőségi különbség van. A legfontosabb különbség köztük, hogy a GL-5-ös olaj jobb EP azaz Extreme Pressure (extrém nyomás) tűrő tulajdonságokkal rendelkezik, tehát jobb kenést biztosít pl. hipoid hajtások esetén. Van viszont egy mellékhatása: a legtöbb GL-5 minőségű olaj olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek korrodálhatják a GL-5-re nem felkészített hajtóművek színesfém alkatrészeit. Ezért ilyen olajok nem használhatók ott, ahol GL-4 minőségű olaj az előírás. Kivételt képeznek ezen szabály alól azok a GL-5-ös olajok, amelyek GL-4 jóváhagyással is rendelkeznek. Ezek általában olyan, teljesen szintetikus olajok, amelyek nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot. Onnan lehet felismerni őket, hogy mind a GL-4, mind a GL-5 szabvány megtalálható a flakonon, illetve árban körülbelül dupla annyiba kerülnek, mint egy egyszerű GL-4 vagy GL-5 olaj. A hajtóműolajok keverhetőek egymással, ha mind GL osztály, mind viszkozitás tekintetében egyformák, de ahhoz hogy a keverék betölthető legyen egy hajtóműbe az is kell, hogy mindkét olaj megfeleljen az adott hajtóműhöz kapcsolódó gyári előírásnak, ami nem mindig merül ki a GL osztályban és a viszkozitásban."
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #23762 üzenetére
Ezt én is benéztem korábban, mikor autóba rendeltem váltóolajat (Opel F17), akkor Parnalub ESX 75w-90 GL-5-re esett a választás, bár ott SAE 75W-85 API GL4-et ír a manual.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
#50433536
törölt tag
Ma nagyon jót motorztam, egy kis próba kanyarnak indult a faluban, de 150km lett belőle a határhoz közeli szlovák hegyekben. Már tudom miért kell 3-400 köbcenti 4 ütemű robogónál. Úgy ment felfelé kilométereken át a hegyekbe, mintha húzták volna.
Az új gumi nagyon odatette magát. Megszűnt a kóválygas a hátsó keréknél. Pedig mennyit kerestem az okát, azt hittem a motor tartó gumibakok rosszak, közben a kopott michelin gumi volt.
Az első tank bemzinbe raktam spuri adalékot, állítólag jót tesz a fúvókáknak és segít kidolgozni a vizet a rendszerből.
Ma 12 fok volt délután. Amikor áll a motor alapjáraton, a hőfok mérő beáll középre, de amikor elindulok vissza hűl egy vonással leljebb. Menet közben nem állt vissza középre. Ez rendben vann ilyen hűvös időben?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23768 üzenetére
Hát az hosszú történet... Elég az hozzá, hogy elég jó a motor
hűtése, feltéve, hogy tempót mész. Nem ilyen hűvösre lett ez
kitalálva. (A termosztát 74 fokon nyit, a venti 86 fokon indul.)Terhelés nélkül (lejtőn), vagy nagy hidegben túl van hűtve...
(A termosztát persze kompenzál, azért van: konkrétan képes
akár vissza is zárni menet közben, ha olyanok a viszonyok...)Szerk: nem tudom, a gyári mérő hova van belőve, nem sokat
használtam úgy a motort. (Ha gondolod, holnap rámérhetek,
feltéve, hogy megtalálom a padláson, meg a jeladóját is, lol.)Burt1793: a "büdösség" elvileg dúsabb keverékre utal, ami ha
hideg a motor, szvsz normális. (De lehet, hogy a szaglásod.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23769 üzenetére
Én meg benéztem a napi számlálót, nem 150-et mentem, hanem csak 80-at, ereztem is írás közben hogy nem volt annyi. Az ujjbegyeim lefagytak, mire haza értem a nyári protektoros kesztyűben. Ettől függetlenül jó hegyi menet volt.
Vajon lineáris a benzinszint mérő skálája? Ha igen, akkor 5,6 körül alakult a fogyasztás, de ez igen nagy hasra ütés.
( Csapig töltött tankkal indultam és 80km után 1/2 fölött volt egy kicsivel. Ha linearis, akkor maradt még benne kb 6 liter, vagyis 5-6 litert evett meg. )
Hát ennyi, 400 köbcenti, karburátor, hegymenet, egyszer gyorsultam is 120-ig. Hiába a 4 ütem, ennyit kért és kész.
A 150-es ETZ-m 4-ez evett minden körülmények között, ahhoz képest jó az 5,6.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23770 üzenetére
Nagyjából lineáris, de a leolvasási pontossága kritikán aluli (több sebből vérzik).
Az 5.6 városba teljesen jó egy 400-as Madisontól, túrázós karikán viszont kizárt.
(Legrosszabb túrázós fogyim 4.7 volt, rossz karbival. Összes többi sokkal jobb.)Amiből tudsz becsülni tankolás előtt, az a tartalék visszajelző lámpa: azt csak a
benzin lötyögése zavarja. De ha már nagy fékre se alszik el, akkor kb. 3L maradt.Szerk: leolvasási pontosságot durván befolyásolja, hogy levetted-e a gyújtást.
Teljesen ugyanolyan ellenállás értéknél "1L-rel" kevesebbet mutat, ha lentről jön.
Ha fél fölött van, akkor biztos van még benne 6L, sőt. Amúgy meg az egészet
totál hazavágja, hogy 1L pontossága van csak a jeladónak: a 0.5L osztásköz így
nem több illúziónál. Persze ideig-óráig át tudja verni az embert... Bővebben: linkBurt: na igen, a lejtő/emelkedő az pont +/- egy egység, csak nála ez azért nem
játszik, mert annyira le van lassítva a gyári mérő, hogy sose veszi észre.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23770 üzenetére
Csodálkoztam is, hogy 9 hónap alatt mentél szűk 1000et, aztán tegnap meg 150et, persze nem lehetetlen.
DigitXT: remélem, hogy csak ennyi van a dologban. Nem füstöl kéken, sőt csak hidegen látszódik egy kis kicsapódás a kipufogóból, de ha pl indulás után jön egy piros lámpa, utolér a szagom. 😃
Más: kíváncsi vagyok, hogy mikor büntetnek meg a civilben járkáló zsaruk. Tegnap este a budagyöngye feletti remiznél állt egy lány a zebránál, de nem is láttam a sötétben, csak kb. 10 méterről és hát nem 50nel mentem este 10kor... nem is mert lelépni szegény, óvatosabban kell járni.Tank: sokat számít, hogy van-e lejtő, emelkedő ott ahol leolvasod.
Ha csak egyszer mentél 120ig, akkor ez elég magas fogyasztás. Karbis 850es tdm így kb. 4-4,5 litert fogyaszt a tulajok szerint.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #23773 üzenetére
Ez milyen szerintetek? Mintha sok lenne a levegő.
(Napfényben elég szinhelyes lett a fénykép.)Burt1793: a tavalyi év nagy része felújítással telt. A vásárláskor tudtam hogy felújítandó motort veszek, de nem gondoltam hogy ennyire rossz allapotban lehet egy napi használatú, munkába járós motor. A vázon és a burkolaton kívül szinte mindent kicseréltem, vagy felújítottam. 275-ert vettem a gépet, amiből az eladó vissza adott 60-at, amikor megmutattam neki a főtengely es a hengerfej állapotát (grat neki a hozzáállás miatt) és most az új gumikkal együtt okyan 550-600ezer között járok. Pontos tételt vezetek róla, de még nem volt erőm össze számolni. Lehet mindjárt megteszem.
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
A felújítási lista nem is teljes, most láttam, hogy kiszedtem a sisaktartót, hogy más dolgok is cserélve lettek...
Vissza a fogyasztásra, a gyertyakép szerint zártam a levegő csavaron negyed fordulatnyit és emeltem az alapjáraton. Miközben melegítettem a motort, feltűnt, hogy a benzinszint mutató jóval feljebb áll, mint tegnap este, amikor leparkoltam. Mentem egy kanyart az utcán és újra leparkoltam a garázsba:
E-szerint a fogyi sokkal jobban alakult én meg vak vagyok vagy mi. Így 3,75-re jön ki a fogyasztás. Lehet hogy rossz a mérőm?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23778 üzenetére
Ehhez a műszerfalhoz tárgytalan, amit írtam. Fogalmam sincs a
felosztásról, a mérő linearitásáról, semmiről. Nekem RST van.Eredetileg ilyesmi volt, kerestem illusztrációnak vmi képet...
Ui: kicsit alacsony az alapjáratod, 1500-nak kéne lennie (melegen).
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #23785 üzenetére
A drpulley egy tapsztalat volt, könnyebbeket raktam be kicsivel, miután konzultaltam digit-el, de szamomra nagyon pörgős lett. Rövid távokra biztos jó, de én gyakran megyek 15km-t a munkába, meg túrázni, és ha tarttam a 80-100-as tempót, elég magas volt a fordulatszám.
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23786 üzenetére
Igen, nekem 2g-mal könnyebb a techpulley a gyárinál, gyorsításnál mindenképp többet pörög, de fix tempónál egész szépen leejti a fordulatot (kivéve 80-90 között, akkor úgy pörög, mint felette, viszont 110-120nál nem vészes, sőt sztem 140 körül se pörög annyit). Fogyasztásom 3,7 a hidegben, már többedjére.
Remélem, hogy ez a kicsivel magasabb fordulat nem gyilkolja nagyon a motort. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23788 üzenetére
Remélem, hogy ez a kicsivel magasabb fordulat nem gyilkolja nagyon a motort.
Á, dehogy. Nekem mondjuk megette az olajat. De üsse kavics!
Öreg kecsege nem szárnyashajó. Azért én hajtom. Debassza, most már kezd kb. életveszélyessé válni az a hátsó gumi...
meg
(A másik meg a jelentősen túlhasznált szíj. Ha szakad + pechem
van, és blokkolja a hátsó kereket 120-nál, abból durva zakó lehet.)Szerk: vagy ráköltök, vagy kampeca. (Esetleg kisebb zakó, akkor
meg extra ráköltés. Nem tudom. Nincs hozzá túl nagy "kedvem".)Szerk2: most múlt 3 éves a gumi, kapta az ívet télen nyáron. Igaz
az is, hogy nem nagyon sokat, most tart nagyjából 10.000 km-nél.
A sok gyorsulás meglátszik rajta. (A döntögetés meg kevésbé.)Szerk3: rákerestem, lassan 15.000 km lesz a szíjban, pedig 12-nél
eldobós a manuál szerint. Igaz, megvan még a régi is, vmire jó lesz
jeligére, bár nem tudom, előrébb lennék-e, ha visszaraknám.
Már csak azértis, mert abban csak nálam van ~13K, előtte ki tudja.Szerk4: egy kis statisztika, ha már astro is írt: 6,5 éve van nálam a
vas, ezalatt mindössze 28K km-t futott, a teljes költsége 3.7M.
Megérte az árát? Nem. Egyáltalán. De (költséges) hobbinak jó...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23789 üzenetére
Lehet, egy ilyesmi szettbe be kéne ruházni. Rendelésre van, ki tudja mennyi idő.
Szerintetek? Addig lekopik slickre a mostani, nem baj. (Max. megyek a rollerral.)Szerk: hogy kereshető legyen a HSZ Pirelli Angel Scooter. Írtatok róla már.
Mondjuk pont nem az én kerékméretemben, ami azért változtathat a dolgokon.[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23790 üzenetére
Az elmúlt 2 héten végig az sh-val mentem, ezért kicsit meg is fáztam (mivel este 10 és éjfél között erősen 0 vagy alatti fokok voltak). Ez a pirelli, amit írtál, teljesen stabil még mindig, pedig most van kb. 18 ezer benne. Persze a nagyobb kerékátmérő miatt nagyobb a kerület, így kevésbé kopik. 😃 De drágább is a 16 colos. Nekem 50k volt két éve a kettő, mondjuk hátra a drágább, radiális került.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23794 üzenetére
Ja, így értem. Sajnos korábban volt emiatt vita, hogy ami az SH-n
szar volt, az a Madisonon teljesen jó. Talán a Heidenau "búgása"?
Szóval még az is lehet, hogy van vmi abban a "méretváltozásban".Illetve a tied 13as?
Legutóbb, amikor felgumiztam (2017), még az volt... [link][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23796 üzenetére
Hál'isten nem... Ma találkoztam egy Xmax-szal: rövid volt a találkozó.
Az öreg olajzabáló megnyerte a 0-100-at, pedig próbálkozott a kolléga rendesen.És ezekután majdnem leveszekedtem a hídról a Camponánál: úgy belejöttem a
"cihopata" tempóba, csak azt felejtettem el, hogy nekem a kanyar mostanában
főleg nem barátom, és különben is egy szűkülő hullámos (+poros) ívről van szó.
(Remélem felsoroltam minden kifogást, és idevágó szakkifejezést. Nyehehe.)Szerk: gondolom 300-as volt, nagyon morcos LED lámpája volt, bordó szín.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23798 üzenetére
Akkor ezt átfújták*, mert az biztos, hogy egy 125-ös nem megy
~10 mp-es 0-100-at. Nagyjából úgy ment, mint az SH300 anno.*: vagy csak rosszul láttam. Fel kellett volna írni a rendszámot?
Simán lehet, hogy benéztem, és a Quasar Bronze variáns volt.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ma ellenőriztem a hajtómű olajat, amit tavaly csereltem a hátsó keréknél. Azt hittem rosszul látok, a nívó pálca tiszta vajszínű volt, mint amikor viz megy az olajba. A hajtómű nincs kapcsolatban a motor résszel, arra nem megy víz.
Van a hajtómű ház tetején egy szellőző cső, ami le van vezetve alulra.Esőben nem motoroztam.
Hogy a ménkűbe került bele kb fél deci víz?
Lehetseges, hogy az előző olaj maradványa veszett össze az új olajjal és attól színeződött el?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs