- ASUS notebook topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini PC
- Milyen TV-t vegyek?
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Az e-ink minden jó tulajdonsága, de 60 Hz-en
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Ha ez valóban ilyen és 1 millió körüli áron jön ki, nagy dobás lehetne az európai piacra történő bevezetése.
-
yodamastah
őstag
válasz #31733248 #22401 üzenetére
Ennek se sok köze van az XADV-hoz. A 750es XADV egy motor, amire robogószerű skint húztak, és nincs váltó. Ez a 150es meg egy klasszik alap robogó, amire felraktak egy XADV fejidomot. Szreintem kb a Nmax-150-nek lehetne az ellenfele, de valszeg drágább is lesz annál.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #22403 üzenetére
Én is ettől tartok, a súlya is ezt támasztja alá...
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Ahoi!
Nagyon úgy tűnik, hogy miután tegnap megnéztem egy elég jó Fazert a Karasnánál, hogy kezdő városi eszköznek jó lesz nekem valami robogó féle, szóval most megidézném az itteni mágusokat, hogy osszák meg a véleményüket, ha megoldható.
Szóval a keret használtra 400-600 ezer, újra meg a PCX/SH vonal mostani ára, 1M körül.
185 centi vagyok, 84 kiló, a Karasnában felpróbáltam egy PCX-et, nem az igazi, de nem is vészes, a lábamba beleér a kormány, ha nagyon kitekerem, de egyébként nem tudom ez mennyire zavaró hosszú távon.
Volt náluk egy X-max 250 is, az kb kényelmes volt, de a használt kerethez drága, viszont láttam belőle olcsóbbakat is, pl: [link]
Utána átmentem a Wilkerhez, mert ott volt egy Kymco Downtown 200as: [link] , ami külsőre tetszett ugyan, de nem tudom a 200as moci benne mennyire elég, plusz szintén kicsit rövid volt, a felső lábtartóra ugyan fel tudom tenni a lábam, de messze nem az igazi.
Volt itt még egy 125ös injektoros SH, amit 150esnek hirdetnek, kissé lepusztult állapotban: [link] , van itt is használt ABS-es PCX 600ért, valamint egy eddig számomra ismeretlen, kissé régi, 250-es Foresight, ilyesmi: [link] 2007-es, fehér indexes, kb 480ért.
Mivel már teljes a kavar a fejemben, hogy mi is kéne, külsőre még mindig a 300as Downtown tetszene, de elég gyér a választék, az ülést még tán át lehet szabatni, ez a Foresight kb egyből kényelmes volt, de nem tudom mit lehet tudni egy ilyen régi gépről, mennyire megbízható, mennyire roller, stb.
PLusz akkor még ott van ez a 300as SH, ami pont a felső használt értékhatárnál van, de ABS-es, nyugdíjas tulajtól: [link] , esetleg egy valszeg futár motor, itt Pesten, 150-es SH: [link]
Szóval ötletelés szinten, ti mit vennétek? Esetleg kihagytam még valamit a felsorolásból? Esetleg Kymco Xciting 250? Vagy menjek ki én olaszba egy motorért, hogy legalább tudjam mennyi van benne? -
yodamastah
őstag
válasz Reaper #22405 üzenetére
Ha kell a tárolóhely. 600k körül 250es injektoros xmax. 185 centivel elférsz rajta. Egy évig volt ilyenem, szerettem. Kicsit gyenge városon kívülre, de 600ért most is ezt venném. Ahogy nézem ebben az ársávban már a 2.gen is befigyelhet.
DT300 elég szűkös lábtérrel rendelkezik. Rondán öregszenek (vagy sok belőle az ex-futármotor) Cserébe jó az ára és van ABS-es. Mind tekert import.
Ha van 1M és nem kell annyira a tárolóhely akkor használt SH300.
100% városra PCX oké. De kismotoros feeling lesz a fentiekhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz yodamastah #22406 üzenetére
A tároló hely jó lenne, mert kezdőként nem akarok egy dobozt a hátsó tengely mögé, fene tudja, hogy mit fogok itt bénázni a belvárosban így is.
Az első és a második generációs x-max között van valami komoly különbség? Ahogy nézem az első gen is injektoros 2007től.
Szomorú, hogy a DT ilyen kicsi, kb 10 centivel alacsonyabb lennék és már jó is lenne, pedig pofás az egész gép, a csomagtartója is hatalmas.
Ha már SH300-akkor az öregtől venném talán 600-ért, hacsak ti nem láttok rajta valamit, ami vészjelző lehet.
A PCX, hát igen, kb 2 centi kellett volna hozzá, hogy be lehessen csukni a tárolóját, sisakkal. Ki tudom nyújtani a lábam, de a lábejeim kilógnak előre és oldalra, viszont azért maradt képben, mert talán könyebb vele lavírozni bent. Ha a sisak beleférne talán nem is gondolkodnék rajta. Pláne, hogy ebben ABS is lenne. -
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22407 üzenetére
Hát nem tudom, mire számítasz a doboz hatásával kapcsolatban, de ha nem
akarsz benne mondjuk egy ~20 kilós autós akksit hazavinni (jellemzően csak
3 kg a terhelhetősége ezeknek), akkor nem fogod érezni... Az akkut igen...
(Tapasztalat.) De még annál is rosszabb amúgy, ha egy utas ül mögötted... -
tikshow
addikt
válasz Reaper #22405 üzenetére
Nekem lesz egy eladó, ugyanilyen X-Max 250-em kb 1-1,5 hónap múlva, mert elköltözünk Budapestről. Gyári kicsit sport és egy nagyon-nagy Fabri plexivel, Tucano láb és kéz zsákkal, és Oxford markolatfűtéssel. Ja és idei gumikkal, mert kaptam egy-egy defektet.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz DigitXT #22408 üzenetére
Hehehe, csináltam már én is cifra dolgokat, bár autóval, de ez tetszett Én itt abból indultam ki, hogy egyik motoros barátom azt mondta, hogy eleinte kb hátizsákot se vegyek fel, mert ahogy mozog benne a cucc (laptop táska, tele minden földi jóval), úgy bizonytalanná válhat a gép.
A 3 kiló elég kevésnek tűnik, csak a lapos + töltő simán megvan 2 kiló.@tikshow: Ez érdekelhet, privátban beszéljünk szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Szokásom, de hiába mentünk 650esekkel tanfolyamon, meg hiába szórakozok a Blinkeevel, azért be kell valljam izgulok milyen lesz sajáttal Kb mint az első autómnál
yodamastah: Ahogy néztem, a keretembe nem nagyon fér bele az ABS-es verzió, most így hirtelen szerintem nem is láttam ilyet, ha jól látom a 2010 utáni a 2gen. A szépség az olyan, hogy persze, jó, ha jó ránézni, de ha lenne eladó értelmes, injektoros Grand Dink, még lehet azzal is kibékülnék, ha nincs más
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kérdezném, hogy szerintetek mitől lehet, hogy a motorkámon (honda cg 125) erős ellen-oldalszélben kóvályog az eleje kb. 60 km/h fölött.
Nem tudom máshogy leírni az érzést, mintha nem lenne kicentírozva a kerék és így elhúz pulzálva.
Kormánycsapágy?
Azt tudom, hogy az első villáim döglöttek, már megrendeltem a szimmeringeket. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22416 üzenetére
Nagyon leegyszerusitve:
- alapjarat&alacsony fordulat -> Alapjarati keverek
- alacsony fordulat (1,6-2-3,5k rpm) -> benzinszint/uszoszint
- kozeptartomany (4-6k) -> subertu
- felso tartomany (6-7k felett) -> fofuvokaIgazabol itt visszafele erdemes elindulni es vizsgalni a dolgokat, melyik tartomanyban hogy mukodik.
Ha tenyleg kis gaznal van problema, akkor megprobalhatod az alapjarati kevereket szegenyebbre venni, illetve benzinszintet picit alacsonaybbra.
Ha a subertud nincs kikopva, akkor megneznem attol fuggoen hogy mukodik a tobbi tartomanyban,egy rovatkaval lentebb tenni, ne nyisson akkorat olyan hamar.<- ez csak akkor jarhato, ha allithato es nem fix. De a legtobbszor fix es gyarilag ott az okes pozicio. Dusulast kopott tu/feszek magas benzinszint tud okozni kis nyitasnal.Kerdes mennyire durvan dusul, illetve zavaro-e(megcsuklik/torpan-e).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22417 üzenetére
Egyáltalán nem csuklik, nem torpan, de zavar a 10-11-es szám a kijelzőn.
Ez tényleg kicsi gáznál van... Persze már nem alapjárati (akkor motorfékez),
hanem ilyen "alacsony fordulat" = gurulás kategória. Én is úgy tudtam, hogy
benzinszinttel lehet ezt szegényíteni! Viszont pont most emeltem rajta, mert
elvileg alacsony volt (rosszul állítottam be anno az úszót vagy az újat nem is
állítottam), akkor meg nem igazán vette a lapot alapjáratról hirtelen gázra.Vagy azt kéne elfogadni, hogy normális, hogy hirtelen gázra megcsuklik?
Ilyenkor ugye hirtelen sok levegőt kap, a benzin ugye lemarad, gyorsítófúvóka
meg ennek kompenzálására nincs: szegényedik a keverék... Egyedül talán a
tolattyú tudna segíteni, hogy nem rögtön ugrik az égbe: lehet, hogy túl gyenge
benne a rugó? (Mintha láttam volna ilyen karbituning videót, hogy erősebb rugó
a gyorsabb reakciókért... Vagy gyengébb volt, hogy gyorsabban mozogjon?)Súber állítható, de WOT értelmes keverék (12-13), a motor megy, ahogy megy.
Szerk: szvsz középtartományban is korrekten... Bár gyengébb, mint 2017-ben.
Nyélen sem szegényedik nagy tempónál, szóval a gyári főfúvóka is okés lehet!Szóval akkor első körben az alapjárati keveréken próbálok szegényíteni...
Szerk: ez tűnik a legkevésbé stresszesnek. Érdekes amúgy, hogy ahogy a
pillangószelep kitámasztóját visszább engedtem rögtön szegényedett, viszont
akkor már az előírt 1500 alá csökkent. Valószínűleg "közel jók" a beállításaim,
de még hiányolom a motorféken durrogást. Mintha néha-néha egyet-egyet már
durrant volna, mikor villanásra 14 fölött láttam az AFR-t - írtad, hogy ekkor ~17
kéne legyen. Szerintem akkor tutira kelepelne. Elvileg gyárilag olyan durrogós![ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22418 üzenetére
Szerintem jo lesz az a jelenlegi beallitassal is. Ott kis gaz kozeleben tenyleg csak a csavarral es benzinszinttel tudsz szorakozni. Viszont ha a tobbi okes (es igy leiras alapjan annak tunik), akkor nem foglalkoznek a dologgal.
"mikor villanásra 14 fölött láttam az AFR-t - írtad, hogy ekkor ~17 kéne legyen. "
Nem azt mondtam, hogy annyinak kellene lenni, hanem hogy az a nagyon maximum legyen :
"WOT-rol elzarva a gazt ne nagyon szaladjon 17 fole se."Persze hogy kelepelne mar 16-17 korul boven, csak afolott az mar a nem tul egeszseges kategoria hosszu tavon. Azert mondtam, mert kivancsi voltam milyen ertekekre sikerul durvan beallitani es elofordulhat olyan konfig, hogy efole beugrik, de tartosan az nem jo.
Nalad nincs ilyen, szovel az szuper[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22420 üzenetére
Ha meg nem tokeletes, akkor probalhatsz szegenyiteni rajta alapjaraton(ha lehet meg annyit, anelkul hogy “csuklana”).
Mindenesetre en hasznalnam most 1-2 tankolasig, megneznem hogy muzsikal.
Valamikor majd osszefuthatunk ha sikerul idopontot egyeztetni De lehet csak jovo het lesz belole. -
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #22422 üzenetére
Szerintem ne vegyél, nekem most ment tönkre és nem ment 100km-t összesen
Tények: pár napja történt hazamentem a mocival délután a munkából még jó volt, másnap reggel meg már nem indult, csak tekert meg tekert és néha durrogott, na mondom valami nyűgje van az új karbinak, netán magas a benzinszint, majd beállítom.
Ma neki is kezdtem de előtte tettem egy próbát és pöccre indult, leállítottam és pár perc után megint nem indult
karbit szétszedtem és picit állítottam az úszón, visszatettem és megint nem indult,mondom lehet sok volt a benzin a hengerben , gyertya ki benzines, jó picit üresen megpörgettem, gyertya vissza , de továbbra se indul,gyertya ismét ki és akkor megnéztem a szikrát és nincs szikra semmi, az eredeti gyertya vissza , azzal van szikra és pöccre indult is a motor
egyszóval picit meg szopórollerezet az irídium gyertya[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22425 üzenetére
Hát, már megrendeltem múlt héten. (Aztán csak mostanra jött meg,
de egyelőre beraktam a fészerben a polcra, ott nem ront el semmit.)Lehet, hogy érzékeny típus nem tudom, mindenesetre most a sima
CR8E-t raktam bele, új NGK gyertyapipával, aztán remélem jó lesz!
Trafó is új, mert eredetileg nem akartam gyertyapipát szerelni, lol.Szerk: ez már csak azért is vicces, mert végül mégiscsak kellett.
Teszem hozzá, hogy a Madison gyári gyertyája a CR8E. Szóval ha a
trafóm még gyári volt, és a pipa is, akkor kellett volna hozzá az a kis
bizbasz, amiről a kolléga mondta, hogy jár a gyertyához, de nem járt.Alternatíva: CR8EB gyertya. Nekem amúgy abból CR8EKB volt, mert
micsoda tuning, hogy két elektródás: utólag olvastam, hót felesleges.[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz rstwingo #22425 üzenetére
Folyt.köv.:
Köszönöm a tippet a J.Costával kapcsolatba
Vettem egyet és beraktam most és tettem is vele egy kisebb 10 km-s kört és csak jót tudok igy hirtelen mondani róla
Csont gázas indulásnál vagy lassú csorgás utáni hirtelen gázadásra megemeli picit a motor orrát (nem elemeli a földtől, csak érezni hogy a kormány megemelkedik) és ugy gyorsul, eddig ilyen nem volt, hihetetlenül folyamatos a sebesség emelkedése(gyorsítás)
az eredetivel 20km/h sebességgel tudtam menni folyamatosan, ez volt a legalacsonyabb sebesség alatta csak szabadon futás,gázrángatás
most a J.Costaval kb 5-7 km/h sebességen tudok menni folyamatosan, sajna ez a sebesség lassan állandósul itt a környékünkön , igy tudok haladni folyamatosan, nem kell a gázzal játszani állandóan
a 20km/h alatti kotyogás is megszűnt , amire azt hittük kuplung rugó halálozás okozza, de nem, ezek szerint a gyári varió görgők okozták, még szerencse,hogy már nem gyártják azt a kettő féle kuplungot amit megakartam venni, igy azt nem kell cserélniegyszóval köszönöm
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22428 üzenetére
A gyári görgők kopottak voltak amikor remegett a géped induláskor? Vagy jó állapotban voltak, mégis remegett?
Nekem is remeg egy kicsit elinduláskor, próbálok rájönni, hogy mi okozza. Az első vario nagyon jó állapotban van, a szíj vadi új, a kuplung harangot felszabályoztattam, a pofákat felcsiszoltam és a rugók elég erősek, kézzel egyforma erősnek tűnnek, bár ez megint nagyon szubjektív és nem számít mérésnek. A görgők cseréjén gondolkodom egy ideje.
Amúgy az új vario szíjjal a végsebesség 142-re nőtt. Bár tudom, ez nem gyorsasági, csak előzés közben véletlenül észrevettem, hogy simán 130 fölé gyorsult. Gondolom, ez nem tart örökké, a szíj lassan elkezd kopni.
-
#50433536
törölt tag
Fájdalmasan sokba kerül:
https://www.accessoriracing.com/scooter-variators/22966-j-costa-evo3-variator-for-malaguti-madison-k-pro-line-series-0600378387491.html
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22432 üzenetére
Igen, most a gyári varió van bent, 15.8-as súlyokkal, s nagyjából úgy megy nyélen,
mint a J.Costa 20 grammos kúpokkal, de annak előnyei (lágyabb működés) nélkül.
Amúgy nekem is szarakodik a kuplungom. Alapjáraton meg-megforgatja a kereket,
nyelezésre meg kicsit jobban ejti a fordulatot, mint én azt szeretném... De talán az
új szíj nekem is segít valamit, jövő héten kiderül... A 9 bar kompótommal kéne vmit
kezdeni, ám nem merek hozzányúlni a vezérléshez, mert még azt is elszúrom... -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22433 üzenetére
A géped elég jól megy a videó alapján... nem vagyok biztos a 9bar nyomásban. Több lesz az... lehet újra kéne mérni. Gyertya ki, szívócsonk le, kipufogó le és mehet a mérés.
Nálam 6-ot mutatott, amikor nem vettem le a karbit, aztán 9,5 körül karbi nélkül, aztán elpakoltam mindent és összeraktam a motort. Akkor jutott eszembe, hogy a kipufogót nem vettem le.. loser. Majd legközelebb, ha szétszedem valamiért.
A vezérlést meg nem nagyon lehet elrontani... három dolognak kell klappolnia és a láncfeszítőt kell utoljára berakni! Bár nem árt két ember hozzá, mert a jelre álláskor jobb ha valaki forgatja a főtengelyt, amíg Te nézed a jelet az ablakon. Egyedül is lehet, de macerásabb. Az ablakhoz nem árt egy pontlámpa, mert annak elég erős a fénye, hogy lássad a jelet. Ha közelebb laknál, szívesen segítenék.
Egyébként miért raktad vissza a gyári variot, ha már ott a méregdrága jcosta?
-
#50433536
törölt tag
Alkatrész bázis... sajnálom az illetőt, kár érte. Boldogabb lennék, ha egy ilyenem lenne alkatrésznek. Persze a mostanin felül.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/malaguti/madison_400/malaguti_madison_400-14667249
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #22429 üzenetére
Nekem nem remeget a moci induláskor se, meg menet közbe se
Nekem csak lassú menetnél kotyogott a görgő, hallani lehetett hogy kigurul(csapódik)a variátorba
A görgők vadonat újak és gyáriak voltak benne,nemrég vettem és cseréltem ki őket
valószinü maga a varióház és nyomólapja van érdekesen kopva, mivel soha nem volt cserélve a görgő és megkockáztatom a szij se, szóval nagyon lehet én cseréltem ki elsőnek a 21 év alatt és ez meg is látszott rajta[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #22430 üzenetére
Nekem azért ennyibe nem került , az enyém 56 ezer forint volt, ez még vállalható, de ha a gyári árához veszem , akkor nem is drága
gyorsba szétnéztem a gyári lapon és igazán a Te mocidhoz nem is gyártottak J.costat kivétel ha Suzuki blokkos
mert akkor az AN400 K4-s 2006-ig jó lenne neked -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22434 üzenetére
Kipufogót miért kéne levenni kompót méréshez? Ezt eddig még nem hallottam.
Neked nem 10 bar fölött volt karbi nélkül? Karbival tudom, hogy lefojtja, beszéltük
is, hogy én is beleszaladtam abba a mérési hibába, aztán másnap lemértem jól...
Direkt bemelegítettem: 9 bar volt az. Most a gyertyacserebere miatt kb. "poénból"
rámértem hidegen, szintén 9 bar környéke (nem érte el teljesen, de közel volt).Videó alapján lehet, hogy jól megy. Gyakorlatilag meg sokkal erősebb volt anno...
Legalábbis amikor ilyen 8.6-okat tudott, azért azt lehetett érezni, hogy jól lép, na!
(Jóval gyengébb... lehet, hogy a félrerakott vezérlés miatt, ahogy te is tesztelted.)Rendes tőled, hogy segítenél, rámférne, mert mostanában semmi nem jön össze!
Inkább nem is nyúlok hozzá, azzal nem lehet elb*szni... örülök, hogy most megy!A méregdrága J.Costa-ról annyit, hogy 1) szerencsére olcsóbban jutottam hozzá,
2) sejtettem, hogy nem fog csodát tenni a belőtt Dr. Pulley tuning után, viszont 3)
nem sejtettem, hogy "pappervariónak" fogom csúfolni. Lévén olyan lomha lett tőle
a gép, mintha nagypapi akarna csapatni egyet le a telekre horgászni, vagy mit.Egyszerűen a hozzá adott súlyokkal túl nehéz, mint már többször írtam volt. Ami
Burgi 400-ba jó tuning, az a Madisonnál két lépés hátra. Szóval, én inkább annyit
állapítottam meg róla, hogy szép... Meg kevesebb a motorfék, simábban jár, de...
Ott a de! Nem egy "sport" varió, legalábbis 24 grammos súllyal semmiképp.Aztán adtam neki még egy esélyt 20 grammos súlyokkal, úgy már tetszett! Hogy
miért raktam vissza a gyárit? Mert össze akartam mérni az aktuális teljesítményt
a főtengely csere előtti számokkal, 20 grammos súlyom akkor még nem volt bele:
erre mit ad isten a Pulley már az utca végében felborult, szóval nem tudtam mérni.
Utána mérgemben beraktam ezeket a 15.8-as súlyokat, aztán azóta is úgy van.rstwingo: JC634FS való bele, nem teljesen Suzuki blokkos, de a hajtása olyan.
Viszont a hozzá adott súlyok nem igazán optimálisak, legalábbis gyorsulásra nem.
A többi előnyt hozza (simább járás meg ilyenek), de gyorsulni azokkal nem tud.
Tiszta szerencse, hogy "potom pénzért" lehet venni hozzá más súlyokat is. (Aztán
tippeld meg, hogy mennyi kell, és annyiszor 10K, ahányszor nem találod el LOL...)Szerk: vagy JC6349FS a kód? Tudja fene, arra is sok találatot hoz a Google...
Max. majd holnap megnézem a dobozon.[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #22438 üzenetére
Az én J.Costám 14 db 19gr-s sulyokkal van ellátva
A Tied meg 14 db 25gr-al , azt is néztem hogy a suzuki erősebb kb 2 LE-vel a Madisontól és mivel Suzukihoz van belőve szerintem lehet ezért lomhább a Tied
gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem 23 gr-s sulyokkal hozná az elvártatÉn eddig ugy tudtam, hogy a kompó gyári értéke üzemállapotban van megadva, nem pedig leszedve róla az alkatrészek, nem ugy járunk vele
a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó, karbi, szívósor és a többi dologez egy picit hasonlít arra mikor a gyertya nem ad szikrát nyomás alatt, ha kiveszed jó ha visszateszed meg nem jó, nagyon régen a trabinál jártam igy
-
yodamastah
őstag
Ezért kell minél erősebb motort venni [link]
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #22440 üzenetére
Nagyon brutál...
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22439 üzenetére
Érdekes ez a kompresszió mérés. Amikor még nem volt mérőm, a kocsimat úgy mérte a műhely, hogy csak a gyertyákat vették ki. A madisonnál viszont egyértelműen sokkal jobb volt az eredmény, ha levettem a karbit.
Utána beszéltem az unokatesómmal, aki autószerelő és azt mondta, hogy így naturba mérni csak hozzávetőleges eredményt hoz. Csak az arányokat mutatja meg, hogy van-e olyan henger, ami sokkal gyengébb a többinél. Pontos méréshez az kell, hogy a henger akadálytalanul tudjon szívni és öblíteni. Ehhez viszont le kell venni mindent. Egy henger esetén nincs értelme az összehasonlításnak, ezért le kell kötni a karbit és a kiput. És igen, üzem meleg motornál kell mérni.Kipufogó nélkül még nem mértem, mert buksi voltam, de most már nagyon kíváncsi vagyok. Legközelebb csak akkor kívánom szétszedni, ha megjön a vezérműlánc. Addig csak motorozni és motorozni... egy időre elég volt a szerelésből.
DigitXT: Őszintén szólva, a pontos kompresszió értékre már nem emlékszem, csak valami 6 bár és 9.5 bár rémlett, ezért ezt írtam. Lehet 10.5 volt... lusta vagyok visszakeresni a kommentet.
A csúszógörgő hogy tud átfordulni? Úgy értem, ennek valós esélye van, ha olyat rendelek? Akkor inkább a sima görgő.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Kompressziómérés autónál:
http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/suritesi-vegnyomas-meres-meneteMotornál:
https://www.sportmotor.hu/magazin/meresek-a-motoron-2Itt a dekompresszoros rész az érdekes.
"csupán egy valamire használhatjuk biztosan ezt a diagnosztikai módszert: többhengeres motorok hengereinek összehasonlítása."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22439 üzenetére
gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem
Hát ez a fejszámítás tényleg gyenge volt... Egy gyári 400-as Burgmant
egy gyári 400-as Madison állva hagy, ezen nincs mit szépíteni. Hiába van
nagyobb szám írva a katalógusadatba. Mivel a gyári hajtással a Burgman
alapvetően fogyasztásra/kényelemre van hangolva, és NEM sportosságra.Ellentétben a Madisonnal, amit gyárilag is sportosra lőttek be. Eleve más
a felépítmény, más az üléspozíció. Egészen más élmény. Ami azonos,
az a variátor (meg a kuplung). Bele lehet rakni a Burgmanhoz belőttet, de
nem fog vele jól menni. Számtalanszor leírtam már, hogy a Burgmannál a
18 grammos görgő az már nagy tuningnak számít: Madison 17.8-ról indul.Ebből következőleg a J.Costa, amivel a Burgman hasít, Madisonba lomha.
Mit kell tenni? Behangolni. Fejszámítással? Mondjuk... aztán mérésekkel!Nézni kell, hogy mit csinál a motor, milyen fordulaton gyorsít / hova pörög?
Ehhez nem árt egy normális fordulatszámmérő, mert ami gyárilag rajta van
a fedkompban, az inkább csak az alapjárat beállítására jó, másra nem...Sajnos a 23 grammos kúpokkal sehol se lennék. A 20 gramm tetszik! Már
csak azokat a hiányzó pacikat kellene megtalálni, akkor megint jó lenne...
(Persze első körben az lenne a tuti, ha nem kéne rettegni, mi szarik be.)a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó
Kocsinál nem igazán használnak CV karbit, így ha lepadlózod, akkor fojtás
nélkül tud szívni a henger, márpedig csak úgy lehet kompressziót mérni, ha
be tud jutni a levegő a hengerbe... Ahogy előttem írták (most nem néztem a
linkeket, de gondolom ugyanarról beszélünk), teljesen alapvető, hogy nyitott
fojtószelepállásnál kell mérni. Egy CV karbi viszont nem nyit ki attól, ha álló
motornál húzol egy kövér gázt: a tolattyút a vákuum emeli fel... az meg csak
járó motornál van, ill. kompressziómérésnél az indítómotorral forgatva 600-as
fordulatszámon majd valamennyi lesz, ha lesz. De nem garantált a jó mérés!
Szóval le kell szedni a CV karbit, na! Kipufogót mondjuk nem tudtam.yodamastah: engem egyszer egy tacskó kergetett meg így a 90-es években,
még a jó kis DT50 nyergében: az amikor lefutott a fűbe, akkorát zakózott...
Mai napig vissza tudom játszani a jelenetet fejben, és röhögni támad kedvem!astro12: a linkekre nyomhatnál egy linket, így folyton kijelölgetni, másolgatni,
vagy jobb gombbal a böngészőt bizergálva megnyitogatni kicsit nehézkesebb.
Pl.: http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/suritesi-vegnyomas-meres-menete
"Otto motornál teljesen kinyitjuk a fojtószelepet (benyomjuk a gázpedált teljesen)."[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22445 üzenetére
A madison vezérműtengelyén van dekompresszor. Igen, ezek szerint feleslegesen mérünk. Vagyis, ha ennek ellenére 9-10 körül mérünk, akkor az biztosan 10 felett van.
Úgy működik, hogy alacsony fordulaton egy nagyon gyenge rugó kinyit egy excenteres pöcköt, ami nyitja a kipufogó szelepet, de nagyobb fordulaton a centrifugális erő segítségével egy íves karocska behúzza a pöcköt. Vagyis befordítja, mert excenteres.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22447 üzenetére
Így van...úgy kellene. Azért egy kis értelme így is volt a mérésnek, mert ahogy írtam a 9-10 bár dekompresszorral jó eredmény. Legalábbis az én megítélésem szerint. Ha nem is pontos, de azt elárulja, hogy nincs nagy baj a gépekkel. Ha tényleg csak 9bár lenne a végnyomás, akkor dekompresszorral kevesebbet mérnénk, lehet hogy sokkal kevesebbet.
Így nem is érdemes többet vergődni ezzel. Műszer elrak és motorozik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen