- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Tekken 8 - Nyáron érkezik Lidia Sobieska
gp A lengyelek karatézó vezére lesz a franchise nyolcadik részének legújabb DLC karaktere.
-
Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
ph A korábbról ismert termékcsalád aktuális változata 32, 48, 64 és 96 GB-os csomagokban jön.
-
Magyarországon is megjelent a Honor Band 9
ma Fekete színben már megtalálható a Honor friss aktivitáskövetője a nagy elektronikai áruházakban.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
VII. Golf. Kb fél éve indításkor mindig kapok egy figyelmeztetést, hogy "Kulcselemet cserélni!" Ez azért is furcsa, mert a kulcs 20-30m-ről is lazán nyitja zárja az autót. Kivettem az elemet, rámértem, és hozza azt a Volt értéket, amit kell neki. De mivel meguntam már ezt a figyelmeztetést, ezért végül kb 1 hete kicseréltem az elemet egy újra. Pár napig nem is jött a figyelmeztetés, de ma megint írta.
Mi lehet a gond?Dive ever, work never.
-
Doki16
addikt
válasz F-ECT$ #187702 üzenetére
Semmi, rossz az egész rendszer. Állandóan írja nekem is Golf 7-nél. Kell neki egy VCDS és törölni a hibakódót. Az a baja egyébként, hogy nem szereti a sima elemet amit veszel csak úgy a LIDL-ben vagy ilyen helyeken. Drága márkás elemet szeret csak, de az is ugyanúgy lemerül.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zsoltip
őstag
Mi az a Media in connector a váltó mögött, kijelző alatt? Nem USB, sem nem más közismert port.
Mit tudok hozzá kötni, vagy általa kihozni a kocsiból?[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz zsoltip #187706 üzenetére
Különböző adapterkábelekkel tudsz belőle iPod csatlakozót, USB bementet csinálni.
Gyárilag nem tudom mi volt még ezeken kívül, de az utángyártó ipar is rá volt állva abban az időben. Láttam már microUSB-t, 3,5mm jacket is.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
VW G4 Variant 1.9 TDI (66kW/90LE) ALH motorkódú, EGR (?) váltókódú (manuál 5 sebességes) autóba keresek megfelelő váltó-, és kormányszervóolajat.
Mit javasolnátok bele?
Az OEM számot elméletileg sikerült kibogarásznom, legalábbis a márkakereskedés ezt javasolja.
Váltóolaj: G 070 726 A2 (G50 SAE 75W90)
Szervóolaj: G 004 000 M2 (zöld?)Kérdésem az lenne, hogy a fentebb megadott OEM számú, gyári olajakat rendeljem meg vagy mondjuk Liqui Moly-t?
Alternatíva váltóolajra: Liqui Moly 75W90 GL-4+ (LM4434)
Alternatíva szervóolajra: Liqui Moly Központi hidraulika olaj 1L (LM1127)Szervóolajból tudomásom szerint 1 liter szükséges, ennyit is ajánlott be a márkakereskedés. Viszont több információ alapján a váltóolaj (valós) töltete 2,1-2,2 liter körül alakul, így 3 liter kellene belőle, viszont ebből a márkakereskedés csak 2 litert írt.
Az érdekesség kedvéért érdeklődtem egy márkaszerviznél is, akik 3 liter váltóolajat és 2 liter szervóolajat írtak (az OEM számok itt is stimmelnek) az ajánlatukban. Megjegyzésképpen megemlíteném, hogy a szerviz nem adja szerelés nélkül az anyagot, míg a márkaker igen.
Tudnátok segíteni kibogozni ezeket?
A segítségeteket előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz fagylalt #187708 üzenetére
Váltóolajat illetően szvsz márkakerbe bebattyogni, és alvázszám szerint megvenni az eredetit a legbiztosabb megoldás - ha valami nyűgje kijön a nem tökéletes olaj miatt, akkor drágább, mint a gyári felára. Szervóba én DexIID ATF-et tettem, egyelőre bírja (érdemes átöblíteni először, nehogy szintetikus és ásványi keveredjen pl). Így csináltam
-
Tin
veterán
YT videó a T(F)SI motorok felújításáról (angol nyelvű)
Igazából egy lengyel cég promóvideója, de így ebéd után király volt nézni. Elmondják a 2015 előtti T(F)SI motorok hibáit, és végig lehet nézni darabokban, mit hogyan csinálnak, milyen technológiával. Gyakorlatilag bemutatja a fullos motorgenerált.
Nem szakmai videó, csak azért linkeltem, mert hátha van rajtam kívül más is, aki szereti az ilyesmit "csak úgy" nézni.
-
fagylalt
senior tag
válasz molnarpeter #187709 üzenetére
Alvázszám alapján javasolták ezeket a cuccokat mind a márkaszervizben és a márkakerben is. Az a baj, hogy márkaker nincs közvetlen környéken, így inkább úgy gondoltam, hogy hétfőn odacsörgök aztán lebeszélem egy alkatrészessel, mert gondolom úgy is be kell rendelniük. Kétszer pedig nem szeretnék 60-60km-t autókázni.
Szerk.: A gyári olajak ásványiak? Mert azon is gondolkoztam, hogy jó lenne "korszerűsíteni" és szintetikusra cserélni őket.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz fagylalt #187713 üzenetére
Mostani szervóolaj színét kéne megállapítani, abból kiderül, hogy ásványi vagy szintetikus pl fehér papírra csöppentve kiderül hamar. Ha jól rémlik, talán ilyet raktam bele, öblítéssel is maradt belőle pár deci [link], egyelőre még működik... ha sokáig tervezel vele/félted a kopástól, lehet beépíteni pluszban szűrőt a szervóhoz, de szerintem annyira nem gyakori hiba, hogy indokolt legyen ilyennel foglalkozni, már a csere is átlagon felüli törődés.
Váltóolaj: jó bármelyik konszern kereskedés, ami van közel. Alkatrészgazdásszal beszéld le előre, igen vagy Unixnál is beszerezhető, ha már megvan a tuti-1000% cikkszám.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #186075 üzenetére
Üdv Urak!
Még december elején írtam a remegéssel kapcsolatban. Annyi fejlemény van az ügyben, hogy szereztem 16"-os acélfelniket gumival (unokaöcsémmel cseréltem).
Azokkal enyhébben, de szintén ráz. Nála az enyém nem, illetve csak enyhén, amikor180 150130 -al megy az autópályán.
Szóval kerekeket, gumikat is lehúznám a listáról.
Kettőstömegű, féltengely, motortartó, váltótartó bak?
Kettőstömegűt alapjáraton, nyitott sofőr ajtó sarkát fogva érezni enyhe lüktetést. Nem tudom mennyi a megengedett, de nem tűnik extrémnek, nem rázza az ajtót, autóban ülve nem érezni.
Féltengelyt lehet valahogy akna felett, emelőn vizsgálni? Mágus esetleg valami ötlet?
És a bakokat?
VW Golf 7, 2014, 2.0 cdtri, crbc, 110kW, ~206000km[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #187717 üzenetére
Még mindig nem igazán tudok szabadon járkálni az országhatárokon.
Szóval BP kilőve. Novemberben nézettem át a futóművet(nem tudom mennyire voltak alaposak), akkor mindent rendben találtak (némi felületi rozsda kivételével).
Ezért kérdem, hogy én itthon mit, hogyan tudnék tesztelgetni, hogy szűkítsem a kört, ne az legyen, hogy elviszem szerelőhöz, aztán cserélgetünk mindent, amíg nem lesz jó...Legjobb, hogy a fabia is ráz
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 1stVikman #187718 üzenetére
Hat, kezdetnek el kene donteni, hogy motorfordulatszam, teljesitmeny vagy sebessegfuggo a razas. Ha a kettostomeguvel van gond, akkor nagy teljesitmenynel es kisebb sebessegnel, pl. eros emelkedonel is ki kene jonnie a problemanak, mert ott is megvan az az ero, ami osszenyomja a rugokat. Ha motorfordulatszam fuggo, akkor elvaltva el kene muljon a problema (ugyan igy kettostomegunel is meg kene valtoznia a sebessegfokozattol fuggoen). Probald ki, hogy padlogazas gyorsitas illetve satufek utan visszagyorsitva/lassitva a problema erosodik vagy esetleg csillapodik. Persze ez nem 100% kizaras, de azert abban segit donteni, hogy melyik alkatresz az eselyes.
En szerintem inkabb a felfuggesztes es a kerekek alkatreszeire gyanakodj. Kerekagy, feltengely, rugok, lengescsillapito, lengokarok, egyeb gumi alkatreszek(harang, szilentek).
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #187719 üzenetére
Hát ezaz, nem tudom mennyi a "normális".
Kollégámnak féltengely okozta a rázást, de az egyértelmű volt. Csak 90 felett és csak terhelés alatt rázott neki, üresben gurulva nem.
Nálam hol remeg, hol nem, hol enyhén, hol durvábban.
Üresben gurulva, sebességben hagyva kinyomott kuplunggal , menet közben is össze vissza.
Múltkor kipróbáltam menet közben leállított motorral is. Egyszer rázott, egyszer nem.
Agyrém.
És akkor még ott van csak és kizárólag balra kanyarodáskor, terhelés alatt, bal oldalról érkező súrlódó hang, amit rajtam kívül senki sem hall. -
Reggie0
félisten
válasz 1stVikman #187721 üzenetére
Na ilyenem volt nekem is. Probald ki, hogy leszedeted a kereket es visszarakatod. Valamint azt is, hogy leszedeted, centiroztatod es visszarakatod. Ha a szerelessel elmulik, akkor a tengely es a felni nem kocentrikusan fekszik fel, illetve ahogy az utesektol elmaszik a felni a kerekagyon attol valtozik, hogy mikor raz. Nekem ez volt, egy evig kergetett az oruletbe es attol is fuggott, hogy melyik felniszett volt fent(meret ugyan az).
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #187722 üzenetére
Mármint arra gondolsz, hogy a gumit szedessem le a felniről és vissza?
Komplett kereket cseréltem. Eddig alufelni volt fent, leszedtem, centír vissza, ráz. Leszedtem magam a kerekeket, vissza minden nélkül, de alaposan figyelve a felfekvésre csavarokra stb, ráz. Ugyebár a felniről nem lett a gumi levéve.
Aztán most másik szett van fenn kölcsönbe, acélfelni másik gumival. Enyhébben, de ráz.
De nem mindig, nem ugyanúgy, nem ugyanakkor. -
macilaci78
nagyúr
válasz 1stVikman #187721 üzenetére
Útminőség milyen?
Engem néha megijeszt, M5-ön van egy-két szakasz, ami ráz, de már megszoktam, hol. Persze ha kevésbé ismert úton járok és ott jön elő, akkor is idegesítő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #187728 üzenetére
Es raadasul nehez jo szakaszt talalni M5-on. M4 uj, de az gyarilag beepitett hullamokkal rendelkezik, ami a fent emlitett sebessegeknel mar erezheto lesz. M6 tavolabbi szakaszai olykor egesz jok szoktak lenni.
-
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #187728 üzenetére
Változó, de ha út miatt rázna, akkor mindig ugyanott tenné. Több mint 4 éve járom ugyanazt az utat, de nem rémlik, hogy korábban rázott volna.
-
bul07
nagyúr
válasz 1stVikman #187730 üzenetére
Fék
Tárcsa nem üt(Nem értek ennyire hozzá csak egy tipp)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #187730 üzenetére
Ha nagyon elmelegítetted a féket akkor a tárcsa is tud vetemedni és akkor ütni fog. Be kell méretni a tárcsát, akkor kiderül.
Jellemzően akkor vetemedik ha pontszerű hőterhelést kap, tehát fékezel egy nagyot (vagy kevésbé nagyot de hosszan, pl lejössz a Mátrából üzemifékkel végig) és nyomva tarod a pedált megállás után is. Ahol a betét hozzáér a tárcsához nem tud hűlni, ahol meg nem ér hozzá ott meg igen, és máris nem lesz egyenes a tárcsa. Ez mondjuk főleg a gyenge minőségű utángyártott tárcsákra jellemző.
#nincsbennetarcsi
-
Tin
veterán
Ahogy mondod. De a megvetemedett tárcsa fékezéskor ráz, nem sima haladáskor. Olyankor inkább a felni vagy a gumi. Rossz kiegyensúlyozás. Gumis felrakja a gépre, és megmondja. Én előző előző kocsira vettem olcsón új "gyári" lemezfelnit, gumis magyarázta el, hogy azért volt olcsó, mert behordják az országba a gyári rostán kiesett felniket olcsón, és ezeket kb lehetetlen pontosan kiegyensúlyozni. Néhány gumi szintén lehet ilyen. Elég egy kicsit ütős felni, meg egy futómű szilent gyengeség, ami adott sebességnél összeadódik, és cseszheted.
Én elvinném egy rendes gumis futóműveshez meg a szezon előtt, ha van ideje rá, kideríti neki.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
121000nél volt komplett csere, márkaszervizes bejegyzés van róla. Gondolom gyárit raktak. Most van benne 206, én csak hátul cseréltem komplett Ate szettett.
Hegymenet, extrém fékezés nem volt. Illetve nyulas találkozáskor volt egy kisebb satu, 120 — ról kb. 50re márciusban, ami után még is álltam, de nem tartottam a féket, mivel kiszálltam megnézni mekkora a baj. :)Fékezéskor nincs lüktetés, nem rázza a kormányt, szép simán áll meg.
-
Reggie0
félisten
Mondjuk az nekem eleg fura szoveg, hogy nem lehet kiegyensulyozni. Mindent ki lehet, csak elegendo sulyt kell pakolni ra. Vagy nagyon szar a gepe. Eleg sok a kokler gumis, nekem volt amelyik be akarta adni, hogy ha ketszer rakja fel a centir gepre akkor masodikra mar nem lesz jo a kiegyensulyozas es elolrol kell kezdeni, mert osszevissza fogja mutatni a gep... Jo mondjuk 8 altalanos se kell a centirozashoz, pedig egy kis fizika tudas nem artana hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Reggie0 #187735 üzenetére
Ja, több helyre, szezonban, kígyózó sorokkal.
1stVikman ha megfékezted a gumit, az is rázhat. Nekem régi kocsiban volt H szét akart esni a futómű, de csak adott macskakövön adott alacsony sebességnél. Hetekig kerestük, mire meglett, melyik lengőkar. Fékezéskor persze befeszült, semmi gond, és emelve sem látszott. Rángatás sem hozta ki. Csak talpon.
-
1stVikman
senior tag
Másik kerék, másik gumi. Enyhébben, de fennáll a probléma.
Hát itt is ez a baj, hogy ha tudnám mit, hogyan lehet rángatva, feszegetve megszakérteni, akkor kibukna a hiba. Vagy pont, hogy nem,mert talán éppen csak terhelés alatt jön elő.
Bekezdek egy külső féltengely cserével aztán meglátjuk. -
veterán
Az mitől van, hogy néha nem akar elindulni a kocsi? Mármint a motor. Gyújtást ráadja rendesen, aztán fék +start és semmi? Check deadlock a kijelzőn.
Kicsit matatok, kiveszem a zsebemből, próbálom a kulcslyukba is bedugdosni, és végülis beindult.
Mintha akkor csinálná mikor előzőleg nem csak hozzáértem az ajtón a záró érintőgombra, hanem távirányítóval zártam be, de még ez a második alkalom volt, nem tudok következtetést levonni.
Lehet az elem gyenge a kulcsban?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
Ha nagyon elmegy a tárcsa súlypontja akkor nagyobb tempónál betud rezonálni tőle a kormány.
Minden esetre érdemes találni egy jó gumist, ahol kalibrált centrír gép van (és lehetőleg nem 20 évvel ezelőtt kalibrált). Ezen kívül a gumi is lehet szar önmagában, azt is érdemes külön vizsgálni ha nem sikerül a kiegyensúlyozás.#nincsbennetarcsi
-
zsoltip
őstag
23X4 Motor vezérlőegység szoftverfrissítése
Ezzel vihetem a kocsit bármely VW márkaszervizbe.
Mit csinálnak ezzel az elnevezéssel a kocsin?
Porsche Hungária szerint valami a katalizátor finomítás a dízel kocsikra induláskori állapotra.
Tényleg?
Mi a túró ez és mit idéz elő?Fogyasztás javulhat? Teljesítmény csökkenhet? Vagy mi ez?
-
zsoltip
őstag
Bocsi a dupláért.
Tankolás...
Tehát Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI BMT
Sima dízel is jó neki, vagy igényli mindenképp a prémiumot?
Ha pedig kell a prémium, akkor lehet egy olcsóbb pl. Lukoil is? -
Beri
addikt
Felrakattam egy gumisnál egy szettet, mentem egy gyorsabbat, rázott, hát visszamentem egy hét múlva és a négy kerékből négy volt szar, ugyanazzal a géppel mérve. Ebből nekem az következik, hogy ez az egész soha nem volt pontos és nem is lesz.
Egyébként ugyanúgy, ahogy szervizt nem lehet ajánlani a topicban, gumist se?eladó Aromamizer RDTA V1
-
macilaci78
nagyúr
Pár éve anyós Ignise rázott, jobbra húzott, mikor szüleimhez mentem vidékre. Helyi gumis ránézett, levette a kerekeket, átnézte, minden rendben volt a centírrel és a gumikkal is. A megoldást az adta, hogy a jobb elsőt és a jobb hátsót megcserélve rakta vissza.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Szada85
aktív tag
Múlt hét pénteken megjött az OBDEleven kütyü, hétvégén gyorsan ki is próbáltam.
Pro verziót rendeltem, aktiválás, +200kredit kezdésnek gondoltam elég lesz.
Az autó felismerése (Leon 5F) elsöre nem ment zökkenömentesen, másodszorra a modell/típus stimmelt, többet egyelöre nem volt hajlandó kiolvasni, majd még játszok vele.Az appok közül a "Skandináv DRL"-t (hátsó LED csík is világít DRL-nél), és a Start/Stop permanens deaktiválását próbáltam ki, mindkettö hibátlan eddig.
Ha lesz több idö még kísérletezek vele, vannak jópofa funkciók még.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- xDefiant
- Robotporszívók
- Háború Izraelben
- Motoros topic
- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
- Milyen autót vegyek?
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen