Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mumtaz

    senior tag

    válasz Lauda #60662 üzenetére

    Na igen. Ez marad. Legalább előny, hogy nem a henger. Ez legalább megnyugvással tölt el. Volt itt korábban egy hangfelvétel a hangról, amit nem értettem. Kopogott, mint a barom.
    Az egész történetet kronológiailag le lehet vezetni:

    Görgőt cseréltem a varióban. Nem tettem menetrögzítőt a főtengelyre, mert előbb egy próbautat akartam menni vele. Ekkor volt az, hogy már az első gyorsításnál lelazult a külső tárcsa. Hazatoltam (kb.100m). A menet és a ricni épségben volt. Felraktam menetrögzítővel rendesen. Beindítottam és onnantól lehetett hallani a fura kopogós hangot kb minden normális robbanásnál. Nem fedeztem fel a helyét. Jártam vele és ment rendesen 1-2 napig. Aztán nagyon lassan éreztem, hogy veszít a teljesítményéből. Nem gyorsult úgy, mint előtte és lehetett érezni minden út alatt, hogy egyre gyengébb. A legutóbb pedig már épphogy eljöttem vele hazáig. Itthon megálltam vele, átnézegettem és akkor láttam, hogy az olajpumpa kissé kiáll. Ekkor vettem észre a csavar lazulását illetve a másik csavar hiányát. Gondoltam, hogy ahogyan egyre jobban kilazult, egyre több falslevegőt szív be a tengelye mellett. Visszaraktam, kapott új csavart is. Beindítottam, de ugyanúgy nem volt ereje az a kopogásszerű hang - amit az olajpumpa kiesése után úgy véltem, hogy az okozta - megmaradt. Próbáltam vele menni egy próbakört, de alig pörgött fel. Visszajöttem leálltam és hagytam járni, közben húzogattam neki a gázt, de egyre kevésbé pörgött, majd végül már fel sem pörgött, csak a szívóhangja változott meg. Hagytam alapjáraton és nézegettem körbe, majd szépen lassan esni kezdett az alapjárat és leállt.
    Többé nem indult be.

    Főtengely nem kotyog semerre, tehát a kopogás nem lehet a főtengely. A hajtókart is ellenőriztem, azzal sincs semmi gond. A varióoldalon fújtam féktisztítót indítózás közben a szimeringre, de semmi. Csak a másik oldal lehet. Egyébként a főtengelyen kiképzett csiga - ami az olajpumpa hajtására szolgál - pontosan a szimering és a főtengely csapágy közé esik. Mivel az olajpumpa hajtótengelye külön van az olajpumpától, ezért az tudott mozogni fel-le és talán picit verődni is, ha az olajpumpa ki volt lazulva.

    Den: Ezen is olyan megoldás van. Az olajpumpán egy bevágott tengelycsonk van és akörül van egy szimering. De amikor kerestem a folyás helyét, ott nem láttam olajat.

    Igen, ebben van a saját CDI, de jó szikrát ad. A pontos idejét nem tudom megnézni, mert nem tudom, hová lett a strobim.

    -=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

Új hozzászólás Aktív témák