- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós kamerák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen videókártyát?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
Hirdetés
-
Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
gp A teljes játék novemberben érkezik, az előrendelések már elindultak.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Redneck
veterán
Üdv!
NAGYON SŰRGŐS segítségre lenne szükségem. Eladtam az RS 50-et és a vevő most hívott hogy a kipufogón van egy lyuk.
Ezzel mit lehet kezdeni:Javítható vagy rábasztam és vehetek neki egy újat/bontottat?
Szerk:
De vajon lehet hegeszteni? Arrow sportrendszer. Oké nem mai darab...[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Noh.
Most butykoltem a motort, mert zavart hogy sokszor bekapcsolva felejtem az indexet.
Visszajelzo fenyek napsutesben alig lathatoak, indexrele kattogasa meg nem hallatszodik. Egyreszrol gondoltam kicserelem a kontroll izzokat erosebb LED-re, valamint lecserelem az index relet.
Vettem az Odormotornal egy csipogos index relet. [link]Eszebe se jusson senkinek ilyet venni !
Konkretan mikor kiprobaltam, elugrottam a motor mellol, majd kapkodva probaltam kikapcsolni az indexet.
Az a csipogo hang megvan mikor a kukasauto vagy egy kamion tolat, ugye? Na szerintem pont ilyet hasznalnak ott is Olyan hangerovel vinnyog, hogy riasztonak is tokeletes lenne.Mivel a masik indexrelem kuka, igy ennek a nyilasat ahol a hangot adja betomtem, majd szigszalaggal korbetekertem, hogy csendes legyen.
De legalabb sikerult a visszajelzo izzokat kicserelni, igy kb 10x olyan fenyesek a kontroll lampak, a legerosebb napsutesben is gyonyoruen latszodnak. Ezt ajanlom mindenkinek, aki kevesellne a gyari izzok fenyerejet napsutesben.
Gyarilag nekem T5-os 1.2W-os hagyomanyos izzok vannak benne. Helyette vettem T5-os 0.4W-os feher ledes "izzot".(180Ft/db)
Az index visszajelzesere ez nem hasznalhato csak siman, mivel a legtobb motornal ugy van megoldva a tapellatasa, hogy a kontroll lampa egyik laba a bal oldali lampak kozos vezetekere van kotve, a masik a jobb oldalira.
Igy mikor jobbra indexelsz egyszer normalis polaritassal kap feszultseget a LED, ha balra akkor meg forditva. Emiatt csak az egyik iranyba kapcsolva fog vilagitani.Ezert a kontroll LED-hez meno vezetekbe be kell iktatni egy egyeniranyito IC-t, aminek ket laba(~ ~) a bejovo vezetekekre van kotve, az IC kimenete meg polaritashelyesen a LED-re.
Igy tokeletesen LEDesitheto az osszes kontroll lampa.
-
rolcsi099
csendes tag
Sziasztok, lenne egy olyan gondom hogy a blokk ból csöpög az olaj. Egy alapos mosás után észre vettem hogy az egyik alsó csavarból csöpög néztem és ki van menve belőle a menet. Valaki tud egy jó módszert hogy megállítsam a csöpögést? Gondoltam arra hogy teszek a csavarra egy kis fbs és úgy csavarom be, vagy esetleg egy zsinórt teszek a csavarra és úgy teszem vissza, szerintetek? Még valami, mielőtt elkezdem szerelgetni, a blokkból le kell engedni az olajat? Van valakinek ötlete?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz rolcsi099 #64258 üzenetére
Elso korben megkerdeznem a szerelot aki csinalta (ha jol remlik nemreg lett a blokk rendberakva), hogy nem szeretne-e rendberakni. Gyanitom elotte nem volt megszakadva a menet...
Masodik korben megcsinalnam rendesen. Pl helicoil-al megcsinalnam a menetet, vagy keresnek ra szakembert.
De..mivel gyanitom se helicoilod(keszletet meg nem erdemes emiatt venned), se kedved visszavinni a szerelohoz, uzembiztos, normalis megoldast nem tudok javasolni amit te is meg tudsz csinalni es nem ganyolasA harmadik opcio pedig a sufni mokolas, amiket emlitettel
-
rolcsi099
csendes tag
válasz nyogo83 #64259 üzenetére
Hát sajnos nincs olyam de van csavar húzom és kreativitásom
Beszéltem már a szerelővel és azt mondta hogy még van deformálodva a blokk érdekes mert kívülről nincs egy horpadás se de mind1 valahogy megoldom de ha van esetleg pár jótanács azt szívesen fogadom
Még valami, le kell engedni az olajat a blokk bol vagy úgy is lehet szerelgetni ? -
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #64257 üzenetére
Nekem a Jetforce-ban gyárilag ilyen a cucc. Bár abban nincs is index relé, hanem a műszeregységben van valami tranzisztoros megoldású index villogtató elektronika. Kattogás nincs, dee hangjelzés van. eléggé hallható, de bukóban néha fel sem tűnik és úgy felejtem az indexet, hiába ledes minden visszajelző.
Ezért szokásom menet közben is néha meg-meg nyomkodni az indexkapcsolót.rolcsi099: Ha más ötlet nincs, vegyél QuickSteel-t. Ez egy gyurma szerű műgyanta. Össze kell gyúrni a kívánt mennyiséget, aztán kb. 2 perced van felhasználni, mert kikeményedik. Ebből egy picit rágyúrhatsz a csavarra és betekered. Garantáltan nem fog folyni és később kitekerheted. Én 2 hétig jártam úgy a jetforce-al, hogy a hengerfejből teljesen kiment a gyertyamenet és a gyertya konkrétan ezzel volt beragasztva.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Poonkie
tag
Hello,
Ha esetleg érdekelne valakit, lenne egy szett Stage6 F1 tükröm eladó, fehér színben.
Poonkie
-
Rico45
őstag
Sziasztok!Valaki megtudná mondani,hogy Malaguti F12 robogó első kerék csapágynak mi a mérete?Eléggé kopog\lötyög.Egyszerű kicserélni ha veszek?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rico45 #64271 üzenetére
Parancsolj. [Italmondo - Malaguti csapagy]
Nem keresgettem sokat, szoval biztos van masnal is.
Ja, es gondolom tudod, hogy ebbol 2 kell. A kepen a 6-os szamu a csapagy. -
Narancs
őstag
-
siti
senior tag
válasz Narancs #64274 üzenetére
A karbi alján szokott lenni egy leeresztő csavar és cső csatlakozó. arra teszel egy átlátszó benzincsövet, megnyitod a leeresztő csavart és látod mi történik. kb így látod a benzin magasságot, meddig töltődik fel a karbi és hogy elzár e a tűszelep.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Narancs
őstag
A kép nem jelenik meg, de értem nagyjából. Meddig kéne felmenjen a csőben a benzin normálisan? Honnan látom, hogy jó-e / rossz-e?
Más: Ha már a sztender hegesztés, üzemanyag-szintjelző és benzincsap javítás miatt úgyis szét volt szedve minden, ránéztem az olajadagoló beállításaira is. Ha minden igaz, most úgy van beállítva, hogy több olajat kapjon. Gilera Runnernél ha a tárcsán lévő vonal a másik alatt van, többet kap, ha felette, kevesebbet, ha egybe esik a két vonal, az a gyári mennyiség. Nem mertem ezen változtatni, mert gondoltam nem véletlenül tekerte valaki feljebb az olaj arányát, csak arra lennék kíváncsi, vajon miért tehették? Mikor kell több olaj?
Jelenleg Motul 710 van benne (zöld), amivel vettem az eladó elmondása szerint Repsol volt, de a biztonság kedvéért leszívtam (lilás színe volt), és tisztán ment bele a Motul.Beauty is pain
-
siti
senior tag
válasz Narancs #64276 üzenetére
gépen jó a link, mobilon nekem se.
az hogy mennyi legyen a karbiban a benzin szint, háát meg nem mondom. még a sajátomnak se találtam meg a gyári előírását. de a módszer elég arra, hogy a karbi tűszelepét megnézd.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
válasz Casoli #64268 üzenetére
Ezt én sem értem.
Ahogy már valaki írta korábban nem belső hibáról van szó. Arról meg, hogy pont tulajváltáskor lyukadt ki az cső meg tök véletlen, senki sem tehet róla.
Egyébként ezt bárki meg tudja csinálni aki tud hegeszteni. Én elvinném egy kasznishoz, kb fél perc alatt megcsinálná.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rico45
őstag
Sziasztok!Valaki tudna segíteni első kerék csapágy csere témában? :-) Kell hozzá valami célszerszám?Vagy hogy lehet kiszedni?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
-
addikt
Hol tudok venni / rendelni tűszelepet karbiba? 19es Dellorto PHBG-hez kellene.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nyogo83
Topikgazda
válasz body007 #64284 üzenetére
Vagy ha abszolut nem talalsz (vagy nincs kedved keresgetni) akkor ajalnom a Dellorto-karburator.hu-t
Gyakorlatilag majdnem az osszes Dellorto karbihoz az osszes alkatresze kaphato naluk, szepen robbantott abrakkal illusztralva.
Sajnos a szallitas nem olcso(min. 1200), szoval par szaz forintos alkatresznel necces. Mondjuk a legtobb helyen ennyi a szallitasPHBG karbi [link]
De amugy kapasbol ahol talatam, Redhotmotors, Redracing, Bacsmotor, Futarmotorosbolt. A legtobb helyen annyiba kerul mintha a fentebb emlitett helyrol futarral megveszed. A dellortonal 1300, a tobbinel meg 2500-3500.
[ Szerkesztve ]
-
b.peti93
csendes tag
Sziasztok!
Rokonom vett egy 50-es Aeroxot, és megkért hogy állítsam be a váltót neki. A gondja az vele, hogy magas fordulaton kapcsol a kuplung.
A motorhoz adtak gyári tömegű (5,5 g) görgőket, bele is raktuk a régi (érezhetően könnyebb) kopott görgők helyére. A motor így alacsonyabb fordulaton kezdett megindulni, viszont nagyon nehéz volt a görgő neki, kb 40-50nél nem is ment jobban, holott a régi könnyű görgővel kiakasztotta az órát, és rendesen gyorsult.
Kivettük a gyári 5,5 grammos görgőket és tized miliméterenként felbővítettük a görgő rézperselyeit, így könnyítve azokat. Egyre jobban ment a motor, viszont a kuplung kapcsolási fordulatszáma ezzel arányosan nőtt.
A kérdés az lenne, hogy okozhatja-e ezt, a szíj nem megfelelő hézagolása (túl nagy hézag)? A szíjat amikor visszatettem a főtengelyen lévő perselyre, akkor azon nem volt laza.
Másik opció, hogy a kuplungrugó okozhatja a problémát (túl nagy rugóállandójú van benne, kisebb kéne bele)?A motorban egyébként sárga kontrasztrugó van, és van rajta egy Leo Vinci sportkipufogó. A kuplungban lévő rugót még nem néztem meg.
Köszi előre a válaszokat!
-
tween
őstag
SR-emen ugyan akkora paraméterű gumi van elől, mint hátul. Ez jó így? Vennem kell egy elsőt, mert szerintem az előző tulaj a kopott hátsót rakta előre. Az első guminak nem kell keskenyebbnek lenni? Vagy hogy van ez?
-
huniross
tag
válasz b.peti93 #64288 üzenetére
Szerintem a sportkipufogó a ludas, a gyári rugók, görgők a gyári kipufogóhoz vannak kitalálva remekül. A kipufogóhoz hozzá kell hangolni a váltót sajnos, ami nem kis türelmet igényel. Nekem majd egy hónap ment rá, míg sikerült a régi Yamaha Yog-omon a Te módszereddel. A kuplunghoz nem kellett nyúlnom, a gyári görgőkhöz képest mínusz 0,3 g lett az optimális a sportkipufogóhoz. Most nekem is Aeroxom van, szintén sportkipufogóval és szintén nem nagyon akar menni, viszont új munkahely és itt se eszterga, se tizedes lépésű fúrókészlet... Ezért ha megvan az optimális megoldás, oszd már meg velem is légyszíves.
Köszi[ Szerkesztve ]
-
b.peti93
csendes tag
válasz huniross #64292 üzenetére
Szia!
Persze, leírom majd ha sikerül belőni. Tudom, hogy a sportkipufogóval más a nyomatékgörbe, de igazából a késői kapcsolás a kérdés, azt mi okozhatja.
Egyrészt ugye ott vannak a kis kuplungrugók, amik ha erősebbek mint a gyári, akkor később kapcsol a kuplung. Tiszta sor, meg is rendeltem a leggyengébb rugókat.
A másik ami szerintem okozhatja (nem vagyok benne biztos, ezért kérdezlek Titeket) az az, hogy túl nagy hézag van a szíj és a tárcsa között, tehát a két tárcsa távolsága nagyobb mint a szíjé, felül a csapra a szíj "hasa" és ezért csak akkor visz át nyomatékot a szíj, ha magasabb a fordulat és egymáshoz közelednek a tárcsák.
Szóval a kérdés másként megfogalmazva az az, hogy ha alapjáraton van a motor, akkor történik-e nyomatékátvitel a szíjon keresztül?
Nagyon régen volt már robogóhoz közöm, váltós motorokhoz vagyok szokva.
-
mumtaz
senior tag
válasz b.peti93 #64293 üzenetére
A szíj akkor derülne ki, ha lemérnéd a szélességét. De szerintem valószínűbb a túl erős kuplung kisrugó.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
gabe_
őstag
válasz mumtaz #64294 üzenetére
Nekem még pont az volt a baj, hogy már nagyon alacsony fordulaton zárt a kuplung. Vettem bele erősebb kuplung rugót. Így már jobb, bár még mindig nem az igazi...
Tényleg: először rossz szettet vettem, ha esetleg kell valakinek, szívesen odaadom. 3x3db rugó van benne (piros,kék,sárga ha jól emlékszem), nálam csak kallódik...
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
-
b.peti93
csendes tag
válasz mumtaz #64294 üzenetére
A szíj 15,8 mm széles a 16,5 helyett és 15,7 mm a szervíz limit tehát lassan csereérett a szíj, de még limit felett van, tehát nagy anomáliát szerintem nem okozna csak a szíj. A hézagolásban tudnál tanácsot adni? Azt tudom, hogy az a lényege, hogy a lehető legkisebb átmérőről induljon a szíj, de mi a módszere ennek a beállítása, hogy és miként mérhető?
-
Topikgazda
válasz huniross #64292 üzenetére
Persze, hogy a kipufogó a ludas, hiszen a rezonátor felrakásával megváltozik minden.
A gyári csővel ellentétben egy rezonátorral csak magasabb fordulaton lehet elindulni normálisan!
Első lépés mindig a helyes görgőméret megtalálása amivel a legjobban gyorsul a motor, és csak utána a kuplung belövése! Természetesen a szíj hézagolását már az elején kell elvégezni. Miután be lett lett lőve a kuplung és utána kezd el valaki szórakozni az ékszíj hézagolással akkor a korábbi kuplungbeállítás mehet a kukába!--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
b.peti93
csendes tag
válasz sityupityu #64298 üzenetére
Nem az a cél hogy kilőjön a lehető legjobban, hanem hogy tudjon lavírozni az autók közt és ne 3000ig kelljen forgatni a motort hogy elinduljon, hanem hogy már alapjárattól kicsit feljebb már kapcsoljon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gitáros topic
- Láncfűrész topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Diablo 3
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest