Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz larpi #64393 üzenetére

    Kb max másfél milliméteres kopásnál már általában cserélni kell. (én már hamarább szoktam)
    Néha le kell venni a deklit és szemrevételezni a szíjat, hogy egyáltalán milyen állapotban van. Ha külsőleg rendben van utána jöhet egy mérés, hogy tudjuk pontosan mennyi is hiányzik belőle. Nem csak a megtett kilométer, hanem egyéb dolgok is befolyásolhatják egy szíj kopási ciklusát.
    Egyébként kopott szíjnál végsebesség csökkenés is tapasztalható, ami a kopás mértékével csak tovább fokozódik.

    Az ékszíj ára a legtöbb esetben tükrözi a minőségét is. A drágább szíjak felmelegedve általában kevésbé hajlamosak a csúszásra, mint az olcsóbbak.

    A kevlár szíjak kopásállósága a legjobb, másképp is viselkednek mint a sima szíjak. Hidegen nem tapadnak annyira mint a normál szíjak, viszont hatalmas előnyük, hogy bemelegedve egy fix, állandó tapadást képesek tartani. Természetesen nem csak tapadása és a kopásállósága jobb, hanem az egyéb terheléseket-erőhatásokat is jobban viseli. Kevésbé hajlamos nyúlásra, szakadásra.
    Viszont kevlárszíjat nem érdemes széria robogóba belevenni. Csak a tuningolt motoroknál van igazán értelme, illetve a gyárilag erősebb nagy köbcentis robogóknál.

    Még érdemes megjegyezni, hogy a különböző gyártók szíjai ugyanahhoz a típushoz gyártva is nagyon eltérő lehet. Leginkább a hosszukat tekintve. Gyakorlatilag ki lehet jelenteni, hogy a gyárilag megadott szíjhosszok még a legminőségibb szíjaknál sem felelnek meg a valóságnak (rövidebbek).

    (#64395) norbert1998 Olyan kopásnál már kellet volna cserélni. Ha meg láttad, hogy eleve repedezett akkor nem is értem, hogy miért nem tetted meg.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák