- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
válasz Daywalker #11020 üzenetére
Nem ismerem a Bridgestone felhozatalát, de michelin pilot power-rel nagyon megvagyok elégedve, hátul 7-8000 km óta van fent és 2mm+ van még a barázdából középen. 100 km kecsóringre jut 2-300 km közút. Kecsón 2. körben bátran lehet lapon tolni. Egyébként használt 0 km-esen vettem, ált 3-4 évet minimum és 2 éve van fent. Nem 2 CT. Pályán 2.2 bar elől-hátul melegen és elég konszolidáltan fogyasztja a hornet, pedig hintázik össze-vissza kanyarban. Közútra persze visszafújom 2.4-2.8 melegen.
Elől még ennél is szarabb gumi van, michelin pilot sport, ami ennek az elődje talán. A hátsó elkopott 6000 km alatt, persze csak középen, kockásra ahogy kell
Persu is elhordott belőle párat és láttam MZ-vel lapon, csúszó hátsó kerékkel bemenni kanyarba az első kör felénél! Azt hiszem az is bridgestone volt, mondjuk lehet puhább mint ami nekem van, de amit kiszerettem volna hozni ebből, hogy meg kell tanulni motorozni.Kecsóring vasárnap?? Szombaton Talmácsis nap lesz, kihagynám
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #11023 üzenetére
Ezek az utcai sportgumik, mint a pilot power ,kb. milyen hőfokot szeretnek? Múltkor kerestem hivatalos infókat hozzá, de nem találtam. Talált valaki linket, ahol több gyártónak fent vannak az ajánlott értékei? big thx lenne!
-
yodamastah
őstag
Hat ez egy nehezen megvalaszolhato kerdes Utcai gumi ugy 30-50 fokkal lejjebb erzi jol magat. Viszont hogy altalaban az utcai keverekek meddig hasznalhatok nagy terheles (palya) mellett, errol semmi adatom nincsen. Utca gumit sose meregettem, es keveset is hasznaltam. AZ utobbi 7 evben csak palyagumi volt a motorjaimon. Mentem vagy 100k-t utcan palyagumival. Elesni 1x estem el kozuton az utcai gumi volt (metzeler M1, 2006ban)
Eleve a hofok meres sem olyan egyszeru feladat. Szoktam meregetni a gumi felulete infras felulet merovel, de nem a feluletet kellene merni, hanem van erre specko muszer amit a gumiba bele kell tolni. Persze ilyenem nincs Hivatalos infot biztos nehez lesz talalni, foleg nem a gyartotol aki meg a guminyomasra is eleg erdekes adatokat ad meg neha.
A feluleti homerseklet egyebkent oriasit valtozik az aktualis terheles fuggvenyeben. Hosszabb kanyarokban palyan szerintem siman felmegy 100 fok fole egy palyagumi felulete oldalt, egyenesben meg kihul 60 fok kornyekere.. Ez persze jelentosen fugg az aszfalt es a levego homerseklettol, meg a gumi keverektol. Szoval ezek alapjan most hogy allapitsuk meg hogy mi a jo homerseklet?
Egyebkent minek neked ez az adat? Utcai korulmenyek kozt egy modern utcai sport gumi biztosan jol fog viselkedni, es ezekkel nyugodtan fel lehet menni neha palyara is. Ha meg sokat mesz palyara, akkor ugyis palyagumi fog kelleni mert elobb utobb begyorsulsz nagyon.
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #11056 üzenetére
Lehet rosszul tettem fel a kérdést, mennyire bírja a strapát pályán, hogy veszem észre, hogy túlterhelt és jobb lejönni már a pályáról? Valamelyik alkalommal, amikor kigyorsításon elkezdett kipörögni és powerslide-oltam (befostam ), akkor rögtön lejöttem és kézrátétellel már majdhogynem megfoghatatlan volt. Ez kb. 20-21. kör lehetett kecsóringen.
-
yodamastah
őstag
Na most mar akkor tudod hogy 20 kort bir kecson Ehhez add hozza hogy huvosebb idoben kicsit tobbet bir, melegebben meg kevesebbet. Es maris megvan a neked megfelelo keplet
De az is lehet hogy egyszeruen csak megcsusztal, es a tempodban orakat is lehet menni azzal a gumival kecson. Legkozelebb majd probald megcsusztatni, es ha 20 kor utan konnyebben csusizk, akkor tudni fogod.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Daywalker
addikt
TayRol ajánlott egy srácot. 0km-es volt, de másfél évet állt a raktárban, viszont totál olyan volt, mint az új. Matrica stb minden rajta volt. Azóta sem keményedett és repedezett meg, tehát nem kúrt át. Volt neki más márka is (bridgestone meg michelin).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
-
-
.mf
veterán
Na srácok, gyónom a hülyeségem, hátha más is tanul belőle.
Eddig kétszer nem öltöztem be rendesen motorra. Kabát, bukó, kesztyű akkor is volt rajtam, egyik esetben csizma is, de a hosszúnadrághoz a rekkenő hőségben és a várhatóan nem hosszú úton nem volt kedvem.
Szombaton voltam Szfváron, a Fezenre lementem, gondoltam a munka végeztével még a koncertek előtt el kéne ugranom tecsóba kajáért reggelire meg atm-be pízért (mert hihetetlen módon szinte sehol sem fogadtak el kártyát).
A karika kicsit nagyobb lett, de óvatos voltam, mivel tudtam, hogy se hosszúnadrág, se térdvédő, se gerincprotektor nincs rajtam. Vissza is értem, parkoltam is volna le a kis zugba ahol szoktam, toltam volna át a motort a szűk helyen, de beakadt a lábam és érzem, hogy valami nyom, nemis, szúr, nem, éget: nekiszorult a forró kipufogónak.
Lejött a bőr egy kb 3-4 cm átmérőjű részen, meg piros volt. Afene, hidegzuhany, meg hideg borogatás, annyira nem volt vészes, sőt, másnapra csak akkor fájt, ha egy ideig pihent a lábam, és utána mozdítottam meg, ekkor húzódott meg szúrt, ráállni se volt jó, de amint már egy kicsit mozgott, már nem volt gond (igaz nem is vittem túlzásba, éreztem, hogy a seb húzódik, ezért nem erőltettem). Legalábbis így gondoltam.Tegnapelőtt este Szigetről hazafelé nézem, hogy a környéke is kezd pirosas-lilás színű lenni egy 10 cm átmérőjű részen, a seb széléből valami véres váladék csöpög, s néha belenyilal a fájdalom. Na ez már nem kóser, tegnap elmentem háziorvoshoz. De nem rendelt, szabin volt. Úgyhogy ma elmentem sztk-ba.
- Szóval hétvége óta csak most jön el vele?
- Eddig nem nézett ki ilyen rosszul, nem is fájt annyira, reméltem begyógyul magától
- Végülis nem is kell annyira sietni. Jöhetett volna jövő héten is, csak akkor már a lábát vágjuk le
- Haha
- Nem vicceltem.
Elfertőződött. A lábam a seb körül felvágták, fertőtlenítették, bekötötték, meg kaptam tetanuszt.Tanulság 1.
Mindig felöltözni. Ha lett volna hosszú nadrág és csizma rajtam, semmi bajom nem lett volna. Üzenném ezt a pólóban-rövidgatyában motorozóknak, de mondjuk szerencsére itt ritka az ilyen.Tanulság 2.
Goto doki.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Ferdzsoo
addikt
Ez a történet ismerős, én is nyomtam már neki a kipufnak a lábamat mikozben a két lábammal stabilizáltam a motort, mert a kezemmel matattam valamit álló helyben.
Aztán arra lettem figyelmes hogy valami meleg a jobb lábamnál, a következő pillanatban meg hú bazmeg ez forró nem is meleg. Elkaptam, ennyi. De rajtam volt a cordura gatyó!
Szóval gatyán keresztül is brutál éreztem, természetesen semmi baja nem lett a bőrömnek, de nem merek belegondolni hogy mi van ha a csupasz lábbammal csinálom ugyanezt..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #11074 üzenetére
Nekem is hozzáért a lábam egy jó 3-4mp-ig mire éreztem, szóvalnem rögtön jön az érzés, viszont utána hatványozottan megindul.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ujskodas
tag
Én legutóbb hozzábújtam. Gondoltam letörlöm a port a felniről, és túl közelről néztem meg, hogy elég alapos munkát végeztem-e. Szerencsére akkor már kb. 10 perce állt, így talán nem volt annyira forró, bár ekkor megszűnik a menetszél hűtő hatása, így nem biztos. Azért az arcom piros lett.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
KubanitoS
veterán
Tegnap végre én is elhozhattam a motorom. A nem túl jó kép már otthon készült a telómmal.
Eddig összesen mentem vele olyan 120 kilométert szerencsére különösebb probléma nélkül. Egyedül az első pár kilométeren volt halálfélelmem.
Mivel ez az első motorom, számomra rendkívül meglepő volt, mennyire könnyen gyorsul és milyen szép és egyenletes a blokk járása és ereje. Szinte bármilyen sebességi fokozatból könnyedén lódul meg. Egy-két lassan haladó (értsd 70-80-nal tökölő) autót is előztem már meg és hatodikban valami hihetetlen könnyedséggel ment minden. Annyi biztos, hogy összehasonlítva ezt a motort egy autóval, vagy a régi ötvenes robimmal () elég nagy különbség van.
A dobozrendszer is nagyon hasznosnak bizonyult. A hátsót fent hagytam, ebben könnyedén elfér a sisak, meg kb minden, amire hirtelen szükségem lenne, akár egy gyors bevásárlás során a kenyér meg sör.
Eddig egy köcsög autóssal találkoztam, azzal is Siófokon. Egy lámpától fordultam ki jobbra egy egy sávos útra, aminek a végén kb 40-50 méterre a következő lámpánál kellett volna balra fordulnom, amihez be kellett sorolnom a balra kanyarodó sávba. Mivel mindkét (balra + egyenes) előttem lévő forgalmi sávban állt 5-6 autó piros lámpánál, ezért én is 30-40-nel gurultam szépen előre. Ekkor látom a tükörben, hogy a mögöttem lévő autós nem bír magával és rám akart előzni, záróvonalon, mindenen keresztül, ráadásul úgy, hogy én is forgalmi sáv közepén / bal oldalához közel mentem. Egy kis gázt húztam, aztán semmi esélye nem volt, de eléggé felháborított a dolog.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
stifi
senior tag
válasz KubanitoS #11079 üzenetére
gratula a géphez
amiket írtál azt mind meg fogod szokni... egy idő után már nem fogsz félni, nem lesz hihetetlenül erős a motor, nem lesz bosszantó a sok fasz autós, hanem szépen dinamikusan haladva fogod kerülgetni őket félelem nélkül, és az erő sem fog már zavarni.csak ne ess soha a ló túloldalára, sose érezd gyengének a motort, mert egy jó darabig többet tud nálad, és mindig van mit tanulni / csiszolni!
széles utat!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
KubanitoS
veterán
Köszi szépen mindenkinek ismételten!
stifi: Igazad van mindenben. Én józan gondolkodású embernek tartom magam, tisztában vagyok azzal, hogy még sokat kell motoroznom ahhoz, hogy továbblépjek a mazsola szintről. A motort is a józan felfogás szerint próbáltam kiválasztani. Ugyan nálam kimaradtak a lépcsőfokok, de mindenképpen olyan motort szerettem volna, amely már nagymotor, de mégis kezdőbarát valamilyen szinten. Azt hiszen nem választottam rosszul, eddig nagyon meg vagyok elégedve a géppel. Ma is mentem olyan harminc kilométert és kijelenthetem, ma már sokkal inkább élveztem a dolgot, bénáznom sem sikerült, egy-egy lájtosabb kigyorsításnál is fülig ért már a szám, szóval eddig rendkívül pozitívak a benyomásaim erről az egészről.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Integra
titán
válasz KubanitoS #11083 üzenetére
"Én józan gondolkodású embernek tartom magam,"
motoron egy másodperc alatt eltudod és elfogod felejteni ezt a józan gondolkodást, erre most készülj fel. mindenki túlesik ezen. az ügyesebbje karc nélkül ezt megússza, a másik fele meg jobb esetben töréssel. de ez elfog jönni. tessék minél többet motorozni és tessék elmenni vezetés technikai tréningre.
sok baleset mentes km-t a szép bringával[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
Esetleg holnap délután-este nincs kedve vkinek gurulni egyet munka után?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
Részvétem
Én motorozáshoz mindig beöltözöm, egyetlen kivétel, amikor utasként elmegyek a faluba, 5km. Hosszú nadrág akkor is van, de vékony (plusz kabát, sisak, kesztyű, zárt cipő, természetesen). Nem tudom, Teresán hozzá lehet-e érni úgy a kipufogóhoz, hogy megégessen, utasként biztos nem teszek olyat.
Cilin is csak egyszer értem hozzá leszálláskor - a hővédő burkolatot pont elhagyott csőhöz... A vadiúj nadrágom kapott egy kis lyukat, annyi.
Amikor pár napja megint estünk Cilivel... Alvaro beleesett vele egy apró szakadékba az úton, egy ritka problémás helyen, ahol a murvás, nyomvályús emelkedő még kanyarodik is. Na akkor a kipufogó alá szorult a lábam, de nem égette meg. Sőt, még csak nem is bicegtem pár percnél tovább. Most Alvarónak jutott ki a jóból.
Talán ezért hagyta el Cili a visszahegesztett lábtartót. A szerelő pedig tök rég várja a megrendelt darabot, de nem jön gyorsan. A Hyosunggal ez a baj, ne törje az ember, mert rengeteget kell várni a pótalkatrészekre. Viszont olcsók. Kis esésnél a lábtartó és a hátsófékpedál eléggé hajlamos sérülni.Idegbecsípődéssel simán lehet motorozni, ugye? Szerintem nyilván, cruiseren mindenképpen, de már különben is úgy tűnik, javul.
Csak ezen a rohadt rázós úton nem megyek le. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Integra #11085 üzenetére
Ehez a józan gondolkodás témához annyit tennék hozzá, hogy igen, el fogja felejteni, de kurv@ra nem mindegy hogy valaki alapból egy állat, és vesz egy motort, azt borítékolom hogy fél éven belül akkorát esik hogy jó ha nem hal meg, míg aki "józannak" tartja magát, annál a sebesség is sokkal később fog jönni, amikor már valamivel több tapasztalata van, és ha lesz egy neccesebb helyzete és képes tanulni belőle és csak annyira vissza veszi a dolgokat hogy az őrangyalát a feje fölül ne hagyja le, már jól járt.
Míg az őrültnek esélye sincs semmire, mert ész nélkül 1000-el megy a kezdetektő fogva..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs