- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
- Autós kamerák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Djuree #33829 üzenetére
Hinnye de felment az ára; ősszel ilyet vettem de akkor úgy rémlik még 5-6k-ért mérték.
Ha jó lenne a lidis nézzétek/érdeklődjétek meg több boltban is, van hogy egyik helyen teljesen kipucolják az üzletet a másikban meg van még dögivel.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
andree04
aktív tag
Sziasztok.Tudnátok ajánlani 20K alatt bukósisakot?Pl itt mennyire jók vannak,érdemes megvenni?[link]Köszönöm
-
polimorf
tag
Elég komoly robogó [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Ez milyen motor lehet? [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
addikt
Tudnál árakat is írni a motor kategóriákra?Kíváncsiságból,mi mennyiért lenne,bár bringám van,amit magam építettem és így lett 70k,semi teleszkóp és míg így sem tökéletes Viszont egy robógoval már nem biztos,hogy sokkal jobban járok mint biciklivel.
De úgy tünik ennyit nem fog ez nekem megérni.Akkor inkább egy kocsi,ha már 400k-ba fáj.
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #33864 üzenetére
Yamaha Majesty robogóba oltott förmedvény. Amivel
inkább bobozni lehetne pl. a Hungárián, mint gurulni.grabber: hol láttál 250-600-as motort, amit megkapsz
150K-ért, és nem valami echte bontószökevény?
Eleve itt megbukik a dolog, szóval az a 400K inkább a
motorra kéne magában... És akkor + felszerelés/jogsi. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Integra #33846 üzenetére
Nekem is megjött, és nemtudom hogy, de kb feleannyit kell csak fizetnem mint az összes netes kalkulátor szerint. Nemértem miért.
Term. nem fogok fellebbezni."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #33870 üzenetére
Most tkp. a motorjaitok átszámolt teljesítményét méregetitek? Ja bocs,
súlyozni kell a korával is, így nem triviális: Madison 5290 Ft, Maja 2530 FtFeree13: fura, nekem forint-fillérre hozza a kalkulátor mindkét motoromra.
Nem lehet, hogy csak az egyik csekket fizetted be? A másik ráér őszig.csongi: ez meg Hello Kitty. Bár nem értem: csak a csaj sisakján van. LOL.
[ Szerkesztve ]
-
Kivételesen nagyon jó volt pesten. Ameddig a szem ellátott csak én voltam a befelé menő sávokban. Váci út.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
Ha valaki tervezi idén versenypályán motoros nyílt napon részt venni Magyarországon, akkor minimum vizsgát kell tennie. Remélem az érintettek már hallottak róla, de jobb ha többször is szerepel ez az információ.
Itt a tananyag: [link]
Itt kell regisztrálni és vizsgázni: [link]A vizsga maximális időtartama 20 perc, amelynek során Önnek 30 kérdésre kell választ adnia.
A vizsgát sikeresnek tekintjük ha a megválaszolt kérdések 90%-a helyes, azaz min. 27 kérdésre jól válaszolt.
A vizsga eredményéről a vizsga végén a honlapon és emailben is tájékoztatjuk.
Sikeres vizsga esetén Ön jogosult a 2014-es versenyévben versenypályára lépni.
Sikertelen vizsgát követően legkorábban 2 nap múlva lehet újra vizsgázni.Némi háttérinfo: [link]
-
DigitXT
félisten
Ha már szóba került a kamera: [link] Nem is igen értem, hogy gondolják? Nyilván nem tehet közzé akárki akármit pl. videomegosztókra, de hogy el sem készítheti a felvételt, nonszensz. De pláne, ha elcsapják, és a felvétel bizonyítaná az ártatlanságát... Szerk: az más kérdés, ha épp azt veszi fel, hogy hogyan szabálytalankodott a vezető, amivel bajba sodorta magát, mennyire büszkén vállalná ezt a bíróság előtt is... (Vagy erre azt mondja, hogy maga ellen nem köteles vallani?)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz grabber #33882 üzenetére
Hát ööö: ez több, mint 30 éves. Nem tudom, meddig tudnál felhőtlen
boldogságban motorozni vele. Szokták mondani, ha szeretsz szerelni...Ja, Angliában is lehet motort venni, csak azt hazahozni lenne mókás.
De legalább azon nem kellene agyalni, hogy az biza "jobbkormányos"...Napi közlekedésre vmi megbízható vas kell: a veterán gépek, szerintem
nem arra vannak, bár tény, hogy nem értek hozzájuk egyáltalán...Gondolkodni szabad, sőt! De érdemes a realitásoknál maradni... Ha vmi
nagyon olcsó, nagyon öreg "lomot" veszel, kétszer elköltheted az árát a
szervizelésére. Ha meg tip-top/nem kriptaszökevény, az nem lesz olcsó.
Ez egy ilyen bicikli. Mondják, hogy ki lehet fogni! De irreális vágyakkal...
(Azért van ilyen sok visszatekert órás* motor is, mert félnek az emberek
a km-től mint a tűztől. Igaz, hogy a kora alapján már kétszer megkerülte
a földet, de kajálják, hogy 10000-et futott, mert az kell a kicsi lelküknek.)*: oké, az évjárat sem szokott egyértelmű lenni. Ezért mondják, hogy
nem futásteljesítményt, meg évjáratot veszünk, hanem állapotot. Szóval
lehet, hogy picit ellentmondok magamnak, s az az ETZ jó vétel? Passz.[ Szerkesztve ]
-
gyáliSanyi
őstag
Kérdés, hogy az A1, A2 és A korlátlan kategóriánál ugyanazok a KRESZ kérdések vannak?
Rutin vizsgán is ugyan azok?Live poor, die ritch.
-
gyáliSanyi
őstag
Pár hozzászólással lentebb emlegettétek a kölségeket.
Egy 250ccm-esnek szerintetek mennyi lehetne az évi reális súlyadó+biztosítás+egyéb csekkes költség?
Műszaki vizsgára milyen gyakran kell vinni a motorokat és annak mennyi a díja?Live poor, die ritch.
-
DigitXT
félisten
válasz gyáliSanyi #33890 üzenetére
Azért ezt így nehéz megbecsülni. 250 ccm, de hány kW? Mikori évjárat?
Mert adózási szempontból ezek számítanak leginkább. A biztosításba
is beleszól erősen a motor csúcsteljesítménye, a jogsid éve, lakhely, stb.Műszakira a régebbi motorokat (szerintem használtan kb. mind olyan),
két évente kell vinni: ez olyan 10K költséggel jár manapság. De bármikor
emelhetik. (Belengették, hogy mennyire emelik: 2012-ben még 10K volt.)Másikra: KRESZ kérdések szerintem ugyanazok... Értelmetlen lenne, ha
más lenne, hiszen a KRESZ ugyanaz a 125/250/500/1000-es mocinak is.
A rutinvizsgán (mintha ez már nem is külön lenne, de majd kijavítanak), a
korlátlan kategóriánál tolni kellett a gépet egy karikát az elején. Elvileg ez
azt bizonyítja, hogy képes vagy a 200+ kg-os vasat helyesen fogni/tolni...
Gyakorlatban nem tudom, mire jó, de volt... Kisebb kategóriákban talán
EZ nincs. A pálya viszont biztosan tök ugyanaz, így a "feladványok" is.[ Szerkesztve ]
-
gyáliSanyi
őstag
válasz DigitXT #33891 üzenetére
Pl. egy ilyen csak rendszámosan.
250ccm, 15kW, 2001.Ismerős vett hasonlót rendszám nélkül és olyan 80 ezerbe jött ki neki, hogy legyen rajta rendszám. Talán még olcsóbban is megúszta, mert olyan helyre vitte. Még nem kérdeztem, hogy mennyibe van neki évente, de biztos többe, mint ha csak 50-es papírral menne. De ekkora motornál már tényleg nem lehet sumákolni.
Live poor, die ritch.
-
DigitXT
félisten
válasz gyáliSanyi #33892 üzenetére
A kalkulátor erre azt mondja, hogy 2775 Ft. Köztünk szólva ritka gázos gép.
Már ami az esztétikát illeti, de ízlésekről nem vitatkozunk, szóval ugorgyunk...
Ez a dolog adó része. KGFB-re is vannak hasznos oldalak/alkuszok, pl. ez.Ezt nem tudom végigpötyögni a te adataiddal (jogsid éve/korod/lakhelyed stb.),
de te meg tudod tenni... Elképzeled, hogy vettél egy adott motort, és annak az
adataival kitöltögeted: a végén "kiköpi" kb. az összes biztosító ajánlatát, amik
közt persze nagyságrendi eltérések lehetnek. Általában a K&H szokott kijönni
nyerőnek. Saccra nem lehet több egy ilyen motor biztosítása párezer forintnál:
nyilván a bónusz fokozatokkal évente csökken. Vagy nő, ha töröd érte magad.A rendszámozás az más kérdés. Ott a regadó viszi a prímet (kalkulátor).
Meg az első spéci műszaki vizsga is jóval drágább, mint a sima. Persze az
okmányokat is ki kell váltanod (meg pl. magát a rendszámtáblát is). Ezek így
6000 Ft-os tételek/db, szóval a 80 ezres díj nagyjából reális lehet rá. (Nagyon
nem lehet vele trükközni, ezeket le kell papírozni, és hatósági áras dolgok.)A friss import motornak megvan az a hátulütője, hogy ismeretlen az előélete.
Ha már volt magyar tulaja, akkor azon kívül, hogy (jó esetben!!!) rendszámos,
esetleg leinformálható. Annál biztos jobban, mint Luigi az olasz tengerparton.
(Nyilván csak addig, amíg először bejött kis hazánkba. Mint pl. az én Majám:
az elmúlt 4 év - csak semmi politika - ismert. Előtte mi volt? Fedje homály...)Amúgy az első HSZ-ben ezek le is vannak írva. Ha magad akarod a dolgokat
intézni, akkor azzal is számolj, hogy akár 2-3 munkanapot is rá kell szánnod
a különböző okmányirodákban, regadó befizetéséhez, vizsgára, stb. Ha meg
erre szakosodott céget kérsz meg, ők mindent gyorsan intéznek. Jó pénzért.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #33891 üzenetére
Ezt lehet, hogy rosszul írtam: 10K úgy volt, hogy előtte megnézték, hogy a vas
rendben van, vizsgaképes (Autóklub). A vizsga hatósági áras lett volna 5K körül.
(Nem akarom kikeresni a pontos összeget, mert igazából nincs jelentősége, ha
az ember nagyságrendekre kíváncsi, hogy mennyi kötelező kiadása lesz majd.)Az megint más kérdés, hogy a vizsgán nem árt, ha rendben van a gép, az meg
pont sokkal többe kerül (új gumi, új fékbetét, esetleg féktárcsa, mint a vizsga...
(Az nagyon optimista hozzáállás, hogy egy adott gépre csak a kötelezőket kell
rákölteni, más nem is lesz. Az max. akkor igaz, ha a motor áll a garázsban.)Félreértés ne essék, ha az ember jó gumival, fékkel, stb. veszi a motort, akkor
ezekre nem feltétlen kell sokat költenie egy darabig. De ha már a végét járja pl.
a gumi (és hány ilyet látni használt motorokon), akkor számolni kell, hogy az a
közeljövőben kiadásként fog felmerülni, amit a vizsgáig mindenképpen meg kell
lépni, mert nézik, meg amúgy sem árt, ha van némi tapadás is az ember alatt...[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz andree04 #33861 üzenetére
"Sziasztok.Tudnátok ajánlani 20K alatt bukósisakot?"
Nem. Vagy max. bringára, robogóra.
Grabber: "Tudnál árakat is írni a motor kategóriákra?"
Tudnál árakat írni autó kategóriákra? Na látod.
"bringám van,amit magam építettem és így lett 70k,semi teleszkóp és míg így sem tökéletes"
Ha az alapnak nevezhető bringád 70k volt, akkor igazán tudhattad volna, mennyire irreális és valóságtól elrugaszkodott ennek a duplájáért motort várni....
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Autós topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Formula-1
- AOMEI Backupper szoftver
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest