- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
- Monitor hiba topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #96896 üzenetére
Mivel a lanckerek es a felni nem mozdul el egymastol, a gumihardik nem estek szet, de ezt ilyen kis erohatassal nem tudod ellenorizni.
A "holtjatek" amit vizsgalsz eppen, az a kapcsolokerekpartol jon. Ekkora ablaka van az egyik kapcsolokereknek, amibe a kapcsolokerek foga illeszkedik. Ezt mar beszeltuk egyszer a kuplung nelkuli valtasnal. Tehervaltasnal is ez uti a fogakat.
Azonkivul erre rajon meg a kuplungnal a rezges csillapito rugok, amik engedhetnek.Ha baj lenne, kulon tudnad a felnit es a lanckereket mozgatni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Csak kíváncsi voltam.
Azoknak a gumiknak pont annyira nem értem a létjogosultságát mint a gumírozásét a gyári első fogaskerekeken.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
p87
senior tag
válasz Micsurin #96903 üzenetére
Pedig elég hasznos és fontos szerepük van.
Az első lánckeréken zajcsillapítás miatt van gumi, sokan akik lecserélték sima gumi nélkülire panaszkodnak a zaja miatt.
A hátsó menesztő pedig minimális nyomaték kiegyenlítest végez a rugalmasságának köszönhetően, nem rángatja úgy a lánckereket és vele a hátsó kereket illetve kompenzálja a nem tökeletesen egybeeső lánckerekeket, így kíméli a láncot és a lánckereket is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #96903 üzenetére
Az elso lanckerek zajvedelem miatt van gumirozva, a gumihardik a lanckereknel pedig a szogsebessegvaltozast hivatottak csokkenteni, amit a fotengely munkautemeknel okoz, akarcsak a kuplungban a rugok. Enduro motorokon pl nincs, mert laza talajon foroghat a kerek akarhogy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Köszi, értem!
Elől zaj? Azt a dinamó szerű egyenletes zúgást ?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #96901 üzenetére
Szóval ha leszedem a kereket és jó a gumihardik, akkor nyugodtan beletörődhetek, hogy ez a motor csak ugrani és ütni tud terhelésváltásra?
Hazafelé most próbálgattam kicsit, gyors egymásutánban nyitottam és zártam a gázt és úgy ütlegelt a hajtás, hogy öröm volt hallgatni - nem beszélve, hogy ugrált alattam a motor 3.-ban.
1.-ben nem tudok vele egyenletes gáznál haladni, mert minden kis úthibára megcsuklik és ránt egyet.Nem tudja vki mi az angol neve a gumihardiknak? Mondjuk magyarul se ismerem ezt a szót. Ez többesszámban van egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #96908 üzenetére
Ne tudd meg, hogy a kis 125-ös csopperem milyen durván tudott rángatni terhelésváltásra a szerény 12 lóerejével. Annak ugyanis fixen volt rácsavarozva a hátsó lánckereke a kerékagyra. A GS sokkal kíméletesebb négyszeres teljesítménnyel is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #96800 üzenetére
Szoval kene nezned egy ECU diagnosis-t,
Meg lehet nezni meg az osszes szenzort muszerfalrol, de itt csak a nagy hibakat lehet eszrevenni, ami nem siman csuklassal jar. De azert nezd vegig az osszes dolgot, aminek a keverekkepzeshez koze van, mert nem lehet tudni.01 Throttle opening angle
03 Air intake pressure
05 Air intake temperature
06 Water temperature
09 Fuel system voltageHa itt semmi nincs, merj uzemanyagnyomast.
Legbanalisabb kerdest felteszem biztos ami biztos. Legszuro elazott egyszer? Esetleg tele van?
MAP szenzorhoz vezeto vakuumcso repedve?, Bilincsek fent vannak?
Hidegen csinalja? Melegen csinalja?
Egyelore ennyi.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96887 üzenetére
Szörnyű lenne ha a tömeg a soha vissza nem térő lehetőségtől megrészegülve vadul agyontaposná egymást, csak hogy láthassa a motorom a lehető legközelebbről. Ezt igazán nem vállalhatom fel, így kell a védőtávolság.
(#96893) CyberPunk666: Én öcsémnek egyszer odaadtam. Túráztunk, ő ment egy picit az én K8-asommal, én az ő K9-esével. Érdekes volt, mivel az övén spoileres plexi volt, +full idom, és sport kipufogó, míg az enyém gyári + félidomos. Plusz így lett némi benyomásom a Pilot Power 2CT és Pilot Power 3 hátsógumik közti különbségről is, nem bántam, hogy a 3-ast vettem. Illetve a sportkipufogóhoz se jött meg a kedvem, végig olyan érzésem volt, mintha jönne mögöttem egy másik motor...
De idegennek nem adnám semmi pénzért, akit nem ismerek jól, hogy áll a motorokhoz, illetve hogy vezet.
-
CyberPunk666
senior tag
Ha azt vettem észre, hogy 18-20 fok körüli környezeti hőmérséklet mellett jobban tapad a gumim, mint 25-30 körül, akkor a nyomás lehet rossz a magasabb hőmérséklethez, vagy az a gumi szar és túlmelegszik, mindegy mit csinálok vele?
Mondjuk rendellenes kopást nem tapasztalok vele, de egyszerűen egy bizonyos melegtől fölfele nem tudok úgy kigyorsítani...
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #96913 üzenetére
Most, hogy mondod, még anno ennek akartam nekiállni, mielőtt a kipufogóra terelődött volna a gyanú. Még pár nappal a kipufogócsere előtt mondtam is haveromnak, hogy elő kell kaparnom a kódot hozzá. Aztán a kipufogócsere nem oldotta meg, én meg sokkot kaptam, és jól el is felejtettem...
A jelenséget, hogy alapjáratról hirtelen-kövérgázra lefullad, azt melegen csinálja. Hogy hidegen csinálja-e, azt nem tudom, mert sosem próbáltam hideg motornak kövér gázt húzni.
Levegőszűrő sosem ázott el, ráadásul nemrég cseréltem, tehát még csak poros sem lehet.
MAP szenzor nem tudom mi, de majd jól megkeresem!Ki fogom olvasni az értékeket, amint eljutok a motorhoz (talán hétvégén)! Viszont arról nem találtam semmit, hogy milyen értékeknek kellene lennie!
Erről jut eszembe: anno állítottam a CO értéken (talán 13-ra?), mert azt írták a fórumon, hogy az jó, én meg persze hittem nekik. Viszont nem tudom, hogy mi volt a gyári érték, és azt sem, hogy mire állítottam. Ezt is meg fogom nézni. Sajnos a Workshop manual csak annyit ír, hogy a CO értéknek -127 és +128 között kell lennie...
Anno amikor elkezdtem állítgatni, akkor félbe kellett hagynom egy váratlan telefonhívás miatt, és utána kisebb dolgom is nagyobb volt ennél, azóta meg tökre meg is feledkeztem erről.Most kicsit rákerestem, és ezt találtam:
How to check your CO setting:
1. go to MENU
2. in the menu choose diagnostic
3. now you will need to enter a code-25973
4. go to CO ADJUSMENT
5. now you will be asked to turn off the switch and turn on again
6. the display shows CO=-128
7. wait for 20 to 30 seconds and the real value will appear
8. turn off the switch
Ez jó, mert így láthatom mire van állítva! Anno szinte biztos, hogy nem vártam 30 másodpercet, és mindig ugyan azt az értéket adta vissza, én meg talán azt hittem, hogy nem veszi az állítást? Ki emlékszik már rá...De van itt ilyen is:
- From what i see on this forum the CO settings for the 2007 models are set in the minus area (around -10) and the 2006 in the plus area (around +10) the reason is the 2007 have a different programing that includes the inputs from the O2 sensor. of course minus= lean, plus=rich but the numbers have no meaning they are just reference points
- Have set it to -10 and it seems to be running a lot smoother (maybe i am imagining things), less popping and at tickover is steadier than before.
- Could be you were running to rich before, rich mixture will cause popping also because the air injection system that is connected after the exhaust valves will make unburnt fuel from a rich mixture to burn (popping sound). too rich mixture will cause also shut downs at idle.
lean : revs quickly, but has no torque. Quick throttle response.
rich : has torque, but revs slowly. When downshifting, engine breaks heavily. Poor throttle response.Viszont az én kipufogóm mindig is durrogott motorféknél, és most a tréningen is hallottam többször csattanni!
Amint van fejlemény, azonnal írok! Addig is köszi!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #96916 üzenetére
Ezert ne olvass forumokat, mert krvasok idiota van ott.
A co ertek allitgatasa pl a yamahanal a gyarban tortenik, es hengerenkent. Egy hengerenkenti lambda szondas leomlot raknak ra, es kulon allitjak a 4 henger co ertekeit. Barmerre tekered, semmi hatasa nem lesz, jaraskulturaba nem fog beleszolni, nemhogy nagygaznal akarmilyen valtozas is lenne. Egy nyitott vegdobnak sem tud utanamenni, eltekertem annak idejen mindket vegeig, semmilyen valtozas nem tortent. A mostanit is tekergettem, ott sincs semmilyen valtozas, barmerre van tekerve. Ezek az ertekek mindegyik motornal masok, a yamaha nem is ad meg erteket, hogy minek kell lennie, mivel egyik motor sem egyforma.
Ennek ellenere a forumokon olvashattad azt, hogy mindenki eldusitja ezt az erteket, es erzik, hogy a gazreakcio jobb lett. Illetve nyitott dob felszerelese utan is allitgatjak, es mindenki erzi, hogy jobb lett. Bar ilyet senki nem erezhet, mert a kipufogo co erteket ugyan megvaltoztatod, de alig tudsz valamit beavatkozni.
Az meg egyenesen ongyilkossag lenne a gyarto reszerol, ha muszerfalrol ennyire bele tudnal avatkozni a keverekkepzesbe, hogy a motor gazreakciojat pl osszezavard. Ezek az allitasi lehetosegek csupan a muszaki vizsganal alapjaraton kellenek, nem ismerem teljesen a rendszert, de biztos vagyok benne, hogy direkt hulyebiztosra van megcsinalva, kulonben mindenki tekergeti, aztan lyukadnanak a dugattyuk.
A legelso, amit neznek a map szenzor es a benzinnyomas
Ha nem jol lat valamilyen homersekletet, az is okoz ilyen problemat, ertelemszeruen mittomen kornyezeti homersekletnel hulyeseget ir a muszerfal, vagy vizhofoknal, akkor a nagy bajokat kiszurod.
Amugy meg ellenallast, vagy feszt is lehet merni, leirja, milyen erteknek kell lennie. A legroszabb esetben szkoppal megnezni mit csinal, mert olyan is van, hogy jo minden, aztan megse jo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #96916 üzenetére
Reagalnek a masik, durrogasos kenyszerekepzetere a kedves forumozonak:
Air cut-off valve
The air cut-off valve is controlled by the signals from the ECU in accordance with the combustion conditions. Ordinarily, the air cut-off valve opens to allow the air to flow during idle and closes to cut-off the flow when the vehicle is being driven. However, if the coolant temperature is below the specified value, the air cut-off valve remains open and allows the air to flow into the exhaust pipe until the temperature becomes higher than the specified value.Amint uzemmeleg a motor, es nem alapjaraton megy, koze nincs hozza.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
seadrone
őstag
sziasztok!
tegnap megvolt az első rutinórám A kategóriában.
egy 125-ös suzukival kezdtem, sose vezettem még többsebességes motort, az oktató szerint én már motoroztam ilyennel, de mondtam, hogy nem. szerinte van hozzá affinitásom, örültem, hogy így látja
sisakom lesz hamarosan, azzal megvagyok, de ami kéne még, az egy dzseki és térdprotektor.
hétvégén beugrok pár boltba felpróbálni dzsekiket, ha van ötletetek hova nézzek be, megköszönném.
nyári/átmeneti cuccra gondoltam, mivel hidegben nem tervezek motorzni egyelőre. ha erre van valami good buy, azt is szívesen várom.protektorral gondolom nem kell sokat vacillálni
mivel nincs tapasztalatom, próbálok minél több motorra felülni, kipróbálni, hogy mi passzolna nekem első gépnek, de lehet nem kéne egyből 600assal kezdeni, úgyhogy 250-500 köbcentisek között is szétnézek.
van esetleg olyan hely, ahol többféle motort ki lehet próbálni, vagy ismerősi körben nézegessek elsősorban?
köszi előre is minden meglátást
-
Ferdzsoo
addikt
válasz seadrone #96921 üzenetére
Elsőre úgysem fogod eltalálni hogy mit szeretnél ez majd az évek alatt jön meg. Vegyél egy kb. -t ami tetszik és majd idővel rájössz mit szeretnél.
600ccm alatt nem vennék első motort.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
dellfanboy
őstag
válasz seadrone #96921 üzenetére
hany kg vagy? en ocsemnek(183.80kg) tavaly vettem egy 390-es Duke-t. ha hazamegyek en is rendszeresen megkergetem mert a 0-130-as sebessegtartomanyban eleg utos, varosi/elovarosi kozlekedesben es fogyaszt 3-4 litert. Megjartuk vele Horvatorszagot, Romaniat es autopalyan kivul sztem boven jo.
red baron-ban sokfele motor van ott aszem meg probalni is lehet, bar vasarolni ovatosan.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #96890 üzenetére
Azt elfelejtettem mondani, hogy kerék nem jár a mutatványhoz...
(#96891) Pocee:
Inkább nyögések lennének azok a motor súlya miatt...(#96895) emre:
Nekem is végig futott az agyamon... Bár akkor már jobb lenne nyár végére rendezni a dolgot, mert akkorra tervezem a szigetelés felrakását. Na mindegy kerítést most is lehet festeni, vagy a kocsibejárót betonozni. -
Doki16
addikt
válasz seadrone #96924 üzenetére
Én is azt mondom, hogy ne vegyél kicsit. Úgyis megfogod unni hamar. Ha ésszel bánsz vele mindegy, hogy 250 vagy 650 van alattad. A 600-as kategóriából amúgy is sokkal nagyobb a választék mintha 250 és 500 között nézelődnél. Másrészt meg van olyan motor ami ilyen nagy cm3-vel is megáll 90 ló környékén. Ez már biztosít egy kellemes szabadságod bármilyen helyzetben közúton.
Találkoztam én már olyan autóssal aki attól érezte magát keménynek, hogy rálépett a gázra amikor előztem. 90-el poroszkált és amikor elkezdtem megelőzni akkor érezte magát jampinak, hogy ő márpedig nem hagyja magát. Ráhúztam a gázt és olyan könnyen otthagytam 160-al. Nem te vagy a hibás ilyen szituban, de egy 500-as géppel ilyet már nem lehet lereagálni rugalmasan. Sok a parasztA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
seadrone
őstag
válasz Ferdzsoo #96927 üzenetére
többen mondák mér ezt, de nem akarom kinyírni magam az első évben.
forgalomban még sose motoroztam.sokat bringázok, meg vezetek autót, de az akkor sem olyan, rutint kéne még szereznem.
tervezek vezetéstechnikai tréninge(ke)t is ahog ymegvan a jogsi, meg leginkább hétvégi országútra venném a motort
na figyelek még, mik a meglátások, és neked is köszi
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #96929 üzenetére
Szerintem egy baromság az, hogy a 600 alattit hamar kimotorozod. Kíváncsi lennék, hogy aki ezt állítja, annak mit is jelent a kimotorozás...
Pláne úgy, hogy igazából még Te sem tudod, hogy mire fogod használni, nem is beszélve arról, hogy 0 rutinod van. Jó, 125-öst én sem vennék...Szerintem vegyél egy olyan motort, ami tetszik, amin szeretsz ülni, és amitől nem félsz, de azért tiszteled! Szerezz rutint, és élvezd a motorozást!
2-3 év múlva meg már úgy is tudni fogod, hogy mi is a Te stílusod, akkor már célirányosan tudsz keresni a Te igényeidnek megfelelően!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
akos727
senior tag
válasz Ferdzsoo #96927 üzenetére
Ha fejben elég érett valaki, szerintem is mehet a 600 elsőnek. De azon kezdj, amit biztonságosnak érzel. 600-as motorok határai jóval távolabbiak, mint a pilótáké, én azért preferálom a nagy motorokat, hogy hosszabban is nyugodttan, alacsonyabb fordulaton tudjak utazni.
[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz Topiccsendőr #96905 üzenetére
ez tuti? marmint hogy endurokon nincs gumihardi?mintha Teneren/big-en lattam volna
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #96933 üzenetére
Jó, de Te egy állat vagy!
Különben is, a 2T, és a pályázás itt meg sem lett említve!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz seadrone #96929 üzenetére
Ha fejben képben vagy és tiszteled a motort simán 600.
Én sem motoroztam forgalomban 1 percet sem előtte és cbf600-al kezdtem. Van akit a 250-essel nem engednék ki forgalomba mert egy állat."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #96931 üzenetére
Nem kimotorozásról volt szó, hanem arról hogy kevésnek érzi majd hamar. Meg ugye most megint visszamehetnénk oda hogy mi a kimotorozás definiciója, hol motorozzuk ki, saját határainkról van szó vagy a motoréról, de inkább ne tegyük
Biztos embere is válogatja, de én tudtam magamról hogyha nem 100 lóerő környékén veszek motort, akkor kevésnek fogom érezni később. Plusz az a 100 lóerő nem 3-4 ezres fordulaton jelentkezik, hanem 12 ezren, oda meg csak úgy véletlenül nem keveredik el az ember.
És nem akartam évente-kétévente átélni a motoreladás és vásárlás kínjait, szóval nálam egyértelmű volt a hatszázas kezdőmotornak De például Mike ezrest vett kapásból, azt mégsem halt meg. Ész nélkül meg egy MZ-n is összetörheted magad.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #96934 üzenetére
kozvetlen az agyra. Biztos van kivetel.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #96937 üzenetére
Hát figyelj, vegyük példának a Suzuki GS500-at, az kb 50 lóerő és 180 kiló ha jól tudom. Egy átlag japán hatszázas naked meg kb 200 kiló, meg kb 100 lóerő. Teasütinek jelzem hogy körülbelüli számokat írok csak, mielőtt belekötne az 1-2 egységnyi eltérésekbe is
Persze motorsportban 20 kilóért bárki eladná a saját anyját is, de így átlag használatban az a 20 kiló többlet nem fog neked annyit számítani, hogy amiatt kerüljél bajba egy nagyobb motorral. Cserébe a dupla akkora teljesítmény szerintem jól fog jönni. Meg nem kötelező ám 12 ezerig forgatni mindig ahol az erő van, alacsonyabb fordulatszámokon elég simák és könnyen kezelhetők.Illetve mit akarsz a későbbiekben a motorozással? Gurulgatni, fagyizni, nézelődni? Mert akkor igazából tökmindegy milyen motor van alattad.
Ha azonban a cél a későbbiekben a dinamikus közlekedés, esetleg térden fordulni még a villamossíneken is, akkor szerintem egyszerűbb ha már most olyat veszel ami ebben később partnert lesz, és akkor nem kell 2 év múlva cserélni.Illetve mindentől eltekintve a legfontosabb: azt vedd amelyik neked tetszik, amelyiket te akarod. Ha nem tudod elégedetten bámulni perceken át bármikor a motorodat, akkor rossz motort vettél.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
seadrone
őstag
válasz zgospel #96942 üzenetére
"azt vedd amelyik neked tetszik, amelyiket te akarod. Ha nem tudod elégedetten bámulni perceken át bármikor a motorodat, akkor rossz motort vettél"
ez igaz
"Illetve mit akarsz a későbbiekben a motorozással? Gurulgatni, fagyizni, nézelődni? "
a városi közlekedés nem vonz itt pesten, főleg városon kívüli használatra gondoltam, 1-2 napos hétvégi kiruccanásokra.
egyelőre ez a terv, de ki tudja mi lesz még belőle
-
Doki16
addikt
válasz seadrone #96944 üzenetére
Ha tényleg pár napos hétvégi hosszabb túrákat tervezel akkor már azt se szabad kihagyni a számításból, hogy egy sor négy egyenletesebben jár mint egy sor kettő vagy pláne egy egyhengeres. Mert egy 400 km-es gurulásnál azért elég sokat számít, hogy mennyire ráz szét a fordulat
"V" elrendezéses motort én még nem vezettem, abban a többiek biztos segítenek.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs