- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
ph A cég bezárja utolsó, Sakaiban található üzemét, amivel egy korszak ér véget.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #69099 üzenetére
Az egyes Megane autó, minden más csak próbálja utolérni.
Az elég ciki, ha az elvileg fejlettebb autó ilyeneket produkál, alap esetben nem arra számít az ember, hogy a fiatalabb kocsiba kókányolni kell az emelt fényerejű izzót a közlekedéshez. Van azért alapja annak a franciázásnak időnként. Mindenesetre újabb érv amellett, hogy miért ne vegyek soha M2-t, csak M3-at.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz #89309696 #69101 üzenetére
A megane2 lámpájáról annó én is írtam sokszor.
A vetítőlencsés lámpa, egy rakat sz@r.
Igazából nem létezik olyan izzó, amivel jól világítana.
Annó szereztem bele 100w-os H7 izzót, azzal egész tűrhető volt, viszont szétolvadt a foglalat...Ha valaki szeret látni, akkor xenon/led.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
jaja1981
addikt
Sziasztok,
Melós autó vásárlás előtt állok és nagyon szemezek a 2006-2008 közötti Dacia Logan kombikkal.
Viszont amit nem tudok, hogy 1.4, vagy 1.6.
Azt hallottam, hogy az 1.6-nak hosszabb a váltója és ezért halkabb, bár főleg város és országút lenne a használat.
Van valakinek info-ja, hogy mondjuk 100km/h-nál mennyit forog az egyik, mennyit a másik?Köszönöm.
-
MC Pite
veterán
Hideg fehér autóizzó az nem igazán van. Az a nem a nagyon sárga hanem csak lite hugysárga?
Igaz, izlések és pofonok, de aminek a dobozán 4200Kelvin van, azok 3600-3700at szoktak tudni, aminek 5000K van (ami nem is lenne legális, mégis legálisak) azok 3900-4000K körül tudnak, amik már a sima izzó fényereje alatt vannak cserébe.
Egyébként 4000-4500Kelvin az NaturalWhite, természetes fehér (lásd irodai világítások), 5500-5600K a vakuk (és gyári ledes lámpák) színhőmérséklete,(az 'simán' fehér) 6500K a hidegfehér.Sima vs emelt fényerejű és színhőmérsékletű izzó: [link]
Hidegfehér (ez kb 6000K) az ilyen: [link]mycso, CactuS: Teljesen legális megoldás nem nagyon van, amiből volt gyári xenonos,(2000 lumen plusz) ott fényszóró, fényszóró mosó,(+lökös esetleg) lengőkarokra szintállítás szenzort kellene megoldani.
2000 lument nem meghaladó xenonnnál/Lednél (pl D5S) elég csak a lámpát cserélni.Vagy jó minőségű, értelmes (nem túl sok fényerejű) ledizzó is játszhat, bár nem legális. Annak ellenére hogy egy tényleg jól megcsinált retrofit jól világít, igaz, a hivatalos kereteken belül szinte csak azt nyerjük, hogy a fehérsége miatt látjuk erősebbnek a fényét. Osram kb betartja az előírást, Philips az kb 200% izónak egfelelő fényerőt profukál, a kínai változatokban meg nagy a szórás, 70-400%ig, ami sokszor jó vetített kép meleltt is sok szórt fényt eredményez.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
Ha már izzók, most úgy látom Lumeneten vannak akciók, pl. nighbreaker pár 6.6k link, vagy legalábbis úgy emlékszem ezek korábban 8k körül voltak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
'A vetítőlencsés lámpa, egy rakat sz@r.'
Ez én finomabban úgy mondanám, hogy a fény egy része elemésztődik a lencserendszeren, így hogy meglegyen a FF fényszóró fényereje, erősebb izzót kell használni.
GE/Tungsram Megalight (70 illetve 90%os) illetve Osram régi nightbreaker (most ez a motoros szériában van a 110%os) egyébként egész jó szokott lenni a legtöbb vetítőlencsésben és még élettartamra/árban sem rosszak, és még fehérebb is a fényük (érdekes mód kb ugyanannyira, pedig az egyik festett a másik nem).
Viszont erősebb (vagy még attól is erősebb ) fényforrással messzebbre pontosabban fókuszálja a fényt (és általában még gyorsabban égnek ki az izzók, hamarabb megégnek).
Én speciel inkább a vetítőlencsés fényszórókat preferálom emiatt (ha nincs gyári led/xenon opció, mint a kései M3 esetén is).harry: Régóta ennyi mióta nézem. Viszont szinte minden teszt szerint nem jobb mint a régi tesói, de legalább másfélszer annyiba kerül.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
senior tag
válasz galore33 #69107 üzenetére
Nem vagyok szerelő, csak amatőr, de úgy gondolom, hogy el kellene indulnia. Viszont mivel a motorvezérlőnek nem lesz információja a hűtővíz hőmérsékletéről, így vagy nehézkesebben fog indulni, vagy bemelegedve lesz túl dús a benzin-levegő keverék, ami magasabb fogyasztást jelent, és a motornak sem tesz jót, szóval nem érdemes így használni.
Nekem 1.4 16V van, ott ha jól tudom 2 érzékelő van, 1 a motorblokkban vagy a hengerfejben, a másik pedig a termosztátházban. Amikor a termosztátházban lévő érzékelőn nem volt kábel, akkor azonnal bekapcsolt a hűtőventilátorПутин, иди нахуй!
-
galore33
újonc
válasz rob210 #69111 üzenetére
ezek szerint ahogy több helyen is olvasni,h a vízhőmérséklet-érzékelő hibája okozhatja a melegen nem indulást, megdőlt? ugye ha az indulásért nem felelős, akkor el kéne tudni indítani az autót melegen, márpedig jelenleg az a hiba,h bemelegedés után -nem mindig-,de nem indul.
-
Jaded
senior tag
Nem szerettem volna hitvitát nyitni, nyilván mindenki azt használ ami jól esik. De a 2-es lámpája köztudottan szar. Nekem Osram Nightbreakerrel egész jó volt, láttam is vele. Csak ugye alapból nem hosszú élettartamú és a tetejébe az autó is fogyasztja a sima izzókat is. A 4-essel elég jól látni (pedig lencsés), de egy emelt fényerejű sokat dobna rajta szvsz.
Megvolt az éves szervíz, nem találtak semmit, átnézték tetőtől talpig meg pollenszűrőt cseréltek. Pénteken még visszaviszem, mert gariban állítanak a vezetőoldali ajtón, mert szorul picit.
Pont ott is egy lámpáról volt szó, Clio 1-ről, lámpát kerestek hozzá, mert a tulaj rosszul látott vele. Az egyik szervizes mondta a másiknak, hogy "bmeg jóhogy szarul lát vele, egy léccel van kiékelve, hogy ne essen ki a lámpa a helyéről!"
Renault Megane IV Limited
-
-
Gombinyó
őstag
-
LamerGyuri
senior tag
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #69119 üzenetére
Mintha jól beállított lámpára néhány gyök...ember nem villogna ugyanúgy.
Rengetegen azt hiszik: Soha, semmilyen körülmények között nem vakíthatjuk a szembejövőt (jól beállított lámpával).Ez fas'ság, dombon, kanyarban, stb akad olyan mikor rövid időre vakítunk esetleg. De sok elmeroggyant letekeri üres autó esetén 3-4-5-re a lámpát, nehogy rávillantsanak, mert vakít.
Darwin díjas lépés, így legalább 30-40 méternél nem lát többet, 45km/h fölött esély sincs megállni egy ojjektum/állat/ember/kamikaze bringás előtt.Biztos szórakozásból írják a gyártók a lámpára hogy 1,2/1,1/1,0/stb százalékos lejtésre kellene állítani
Az izzó dobozán a 'marketing fényerő százalékban' azaz a FOM 50 és 75 méteren mért fény alapján adja meg szabvány izzóhoz/lámpához képest hogy látni egy másik izzóval/tompítottal.Kezeket a magasba, aki tuti biztos abban, hogy 50 és 75 méteren lévő ojjektumot megvilágít az autójával!
Nem 120-150 méteren ismeri fel(!) már, hogy esélye legyen 90km/h-ról, csak 75. Sajnos sok embernek itt nem 100% jönne ki, hanem max 5-15%! És az ilyen fogalmatlanok miatt megy a sor hatvannal sötétben ha van egy kis köd/szitáló eső (meg az önmagát is szivató gagyixenonos/gagyiledes/égbe világító izzó/bemattult lámpa miatt).
Nem reprezentatív felmérés alapján (havi 60-70 óra az úton, télen ez mind sötétben) az autósok 10 százaláka közlekedik megfelelő* világítással - amire itthon többen is jutottak már rajtam kívül.
*: Az(a lámpa), úgy(fényforrás, foncsor, búra), oda(be van állítva és korrigálva terhelés esetén) és világít(nincs kiégve) is, ahova kell.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bass
addikt
Sziasztok mi okozhat olyat h pl 4-s fokozaton van a venti de kb 1-2-s nek felel meg,majd gondol egyet és beindul rendesen. De volt h el sem indult csak egy idö után.(klima is be volt kapcsolva) .
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #68986 üzenetére
Kezdek Eagle lenni
Ezt most mire érted? Egyébként átfutottam a topikot nagyjából, nem sok olvasatlan volt, csak 2400 valamennyi...
Olvastam a műszakiról is...Jah így van.
2 napja vizsgáztattam le, mert épp a napokban néztem rá és láttam, hogy aug 17-ig érvényes, így 1 hónapon belül onnan indul újra 2021-ig. A jószágon minden megvan csináltatva, majd 1 millióba került (ha mindent beleszámolok), de ezt megígértem neki, aztán ment vissza a garázsba.Egyébként mercizek, ott meg olyan fogyasztásaim vannak, hogy én ritkán látok 20 liter alatti átlagot. A gyári kerekeket felniket eladtam, Németországban egy erre szakosodott cégnél átnézettem és ami kellett, azt ott megvettem rá, most 20-asok vannak rajta, nagyobb fékekkel, plusz megtunigoltattam 510-ről 670-re, 700nm-ről lett 920. Mentem vele pályán 325-tel óra szerint (gps 312), de nekem kellett lassítani, mert olyan pulzusom lett, hogy azt hittem szívrohamot kapok. 290-ig semmi bajom nincs, ez az autóban ekkor még nem érezhető, de innentől felfelé már szinte kilométerként elkap az érzés, hogy itt elég egy rossz mozdulat. Csak a négy kerék felnivel jóval többe került, mint amit a (legyen az ára 2 millió) laguna ér.
Visszatérve a lageszra, azt mondja a szerelő ezen ő semmit nem csinálna, mert egyszerűen annyira egyben van a gép, hogy ezen kár megbontani bármit is, meg ő ilyen lagunát még nem is vezetett, ami ennyire ment volna. De mivel nem akartam, hogy az összes évek alatt bevásárolt cuccok, ott rohadjanak el a polcon, ezért mondtam neki, hogy letojom, de minden cserélve legyen. (kettős, turbó, vezérmű, váltó, szíj és az összes hozzátartozó forgó fasság, minden cső én már ne mis tudom, vízpumpa, új termosztát, új fagyálló, olaj (csak is xado), minden szűrő. Az összes bak, a nagy zselésben semmi zselé nem volt már másfél év után! A k...a anyjukat a rönónak, de tényleg! Ez a világ leggagyibb szarja ez a bak, ráadásul muszáj cserélni ezek szerint évenként, különben aki erre haklis megőrül a rezonanciától. Szóval kicserélt alkatrészek mind azt mutatták, hogy mintha nem is lett volna használva az autó. Ettől függetlenül a változás nagyon is érezhető, eddig is vadállat volt, most még "azabb", csak jóval csendesebben teszi.
Még a vizsgáztató is mondta, hogy elképesztő, mennyire egyben van a gép, mikor meglátta a 602 ezret az órában, jah kb egész évben nem mentem vele egy ezrest. A sikeres vizsga után lőttem róla egy képet.
Bár Michelin gumikat rendeltem anno még rá, közeb visszamondtam, mert a gumis ajánlotta a Momo. Nem hittem neki, de mondom, ha gáz akkor azonnal leveszed, az első 500 kilométer után szidtam mint a bokrot, azt mondta várjak még, aztán 700 környékén úgy elcsendesedett, hogy nem akartam elhinni, milyen kiszabott jó gumik ezek. Siklik rajta a gép szinte, de GY esőben jobban tapadt az biztos, ettől függetlenül baromi jó gumik.[ Szerkesztve ]
-
galore33
újonc
válasz LamerGyuri #69117 üzenetére
Köszönöm!
Ezen tömítések cseréje, ha jól értem tehát:
-pillangószelep tömítés
-alapjárati motor tömítés
-map szenzor tömítés
-beszívott levegő hőmérséklet érzékelő tömítés
oldotta meg?Ezek cseréje bonyolult dolog? (mondjuk azt sem tudom a pillangószelepen kívül, hol vannak pontosan )
-
#89309696
törölt tag
Semmi, csak pár szakaszon megkentem neki 160-170-nel. De nagyon érezni, hogy ez az autó nem erre lett tervezve. Meglepően röhögve felgyorsul ekkora tempóra, én azt hittem alig fogja kiszenvedni magából 140 fölött.
Egy lejtősebb szakaszon talán a tiltás sem lehetetlen az meg váltóáttétel alapján 200 ha jól emlékszem, a múltkor számoltam. 5500-ig forgattam el, onnan már a 6600-as tiltás nincs messze, hacsak nem pont ott van közte egy bottleneck. Meglepett mindenesetre, hogy gurulni is tud, de maradok a megszokott megengedett+első büntetőhatár közötti értéken ahogy eddig is, mert nagyon billeg, hajóként vánszorog, minden baja van ekkora tempónál, bár persze főúton mentem ami göröngyös volt, pályán valószínű jobb volna. De ez akkor sem erre tervezett, a fék is alig fogja meg. 80-ról mint a szög úgy megáll, 160-ról azt hittem sose lesz vége.Nekem is aug 17 a lejárat.
-
CactuS
Arcképgyáros
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #69122 üzenetére
Mondjuk csal a videó is, mert ha nagyra van állítva a kamerában az érzékenység akkor vakítónak hat a tompított is.
Nekem full gyári a világítás, Robibá szerint is fasza ennek a lámpateste, én is meg vagyok elégedve vele, nincs foncsor bemattulva, bura se. Valószínű a kisebbségbe tartozom akkor. A magasságállító is nullán van.
Én egyébként sötétben a terelővonalon megyek bal kerékkel, így tuti marad hely a biciklisnek, gyalogosnak ha esetleg későn venném észre. Nyilván a szembejövő autót ami világít nem nehéz észrevenni akkor visszahúzódom.
Persze vidéken megint teljesen más közlekedni, itt nem jön szembe minden percben autó, lehet közép fele húzódva menni tartósan.
Kell is egyébként, mert sok a vadbarom gyalogos, biciklis akik megoldják az egészet egy fényvisszaverős karkötővel vagy táskával amin van két csík. Azt hiszi, hogy azt észrevenni, ha pont szembe is jön valaki és elvakít? Az ilyen még sose ült autóban este. Aztán fel van háborodva, ha a bunkó autós elüti, persze csak háborodna, mert 90-nél semmi nem marad a puhány testéből. Ilyenek miatt meg senkinek nincs kedve sitten ülni.
Na emiatt mennek 60-nal. Meg persze a lámpa is szar, az csak rátesz egy lapáttal.Ezt a lefele állítom a lámpát üres autóval is, hogy ne vakítsak hülyeséget szintén tapasztaltam már két embernél is, egyik a rokonom, ő fix 2-esen jár, a másik egyik munkatársam őutána rendszeresen tekergetnem kell a kurva kapcsolót, mert lent van a legkisebbtől egyel vissza állítva. És mikor beül következő alkalommal megint letekeri. Hülye emberi szokásokkal nem lehet mit kezdeni.
-
#89309696
törölt tag
válasz eTrade #69129 üzenetére
M1, de nekem nincs gondom a világítással, úgyhogy olcsóbbat se akarok bele, bőven elég az alap Tungsram halogén.
A ködlámpám az szar. Vagy nem tudom, de egy 206-ban bekapcsoltam és az frankón bevilágította mellettem az árkokat, a rétet, szép fényes asztalt varázsolt elém. M1-en bekapcsolom, mintha semmi se történt volna. Pedig jó a lámpatest, jó az égő is benne, mégis tök gagyin világít. Különösebb hangsúlyt nem fektettem bele végül, mert eddig talán 3x mentem ködben vele, összesen 10 perc időtartamot az elmúlt másfél évben.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #69131 üzenetére
Ha mégis jobb fényerőt szeretnél, akkor a következő H4-es izzót bátran tudom javasolni neked. Nekem is annó Megane 1-em volt és ez bevállt: Tungsram Megalight Ultra +120 (H4)
A ködlámpát nem használtam olyan sokszor, de én sem éresztem valami hatalmas különbséget amikor felkapcsoltam. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz CactuS #69128 üzenetére
Nem akartam tuningoltatni, mert már a gyári 510 is bődületes volt, de a wheelsandmore cégnél, mivel ennyi mindent vettem náluk - és mondták, hogy ebben a motorban jóval több van, mint ami, de az erősebb motor nem feltétlen fogja azt jelenteni, hogy többet is eszik és valóban így lett,- és ezért adnak 30% kedvezményt ráadásul addig innen ki nem egy az autó, míg az utolsó számítógép, szerelő, technikus több teszt után rá nem bólint.
És mivel ez egy AMG merci, gyári állapotban nem lehet (olyan jól ) majd eladni, ha egyszer úgy alakul, mert ezeket nem átlagok veszik, mondta az ügyvezető elég jó angollal, mint tuningolva és főleg az ő papírjaikkal igazolva
Oké, akkor csinálják .
Lényegében totál így néz ki az autóm (alsó kép), csak a felnin nekem nincs ezüst keret, én feketebuzivagyok kerékben de szinte pont ilyen, hatalmas aranyszínű féknyergekkel, féktárcsával. Fent még a gyári állapotban látni...
Ennyi a története nagy vonalakban.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Igen, ezért is kérdeztem, anno én pl: a nagyobbik Stingerben és az 5.0 mustangban is azt éreztem néhány nap vagy óra után, hogy baromi jók, főleg a mustang a hörgésével, de napi használatra - itthon, a főváros és környékére - egyszerűen túl erősek. Azzal, hogy erősebb motor nem biztos, hogy többet eszik maximálisan egyetértek.
Egyébként pedig gratula hozzá, nagyon szép darab.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz CactuS #69138 üzenetére
Kösz szépen, egyébként én ilyen autót sem akartam, tervben sem volt, de a történetét leírtam már az autós topikban. Amivel a mai napig nem barátkoztam meg, az a bajusz féle kapcsoló egy undormány akármikor ránézek, ahogy az odaállított tablet is. Miért nem lehetett azt beépíteni normálisan egy ilyen autóban, ez elég furcsa és gáz. A többi mind frankó, egy pillanatra látni a vele szemben álló Laguna-mat is. [link]
Amit én a mai napig a világ egyik lemegbízathatóbb autójának tartok. Szóval a Laguna III 2.0dci az kimegy a világból és olyan tartalékok vannak motorjában, hogy az valami elképesztő, legalábbis az enyém ilyen...
-
Louies
tag
Sziasztok! Carminat tomtom navígáció SD kártyás frissitésre van valakinek link/leírás?
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
salieri.
őstag
Sziasztok, mégane 2 grandtour nem működik az első ablaktörlő, utoljára még jó volt.mivel kezdjem? Hátsó jó.
-
salieri.
őstag
válasz diablo1984 #69146 üzenetére
Remélem ,hogy az lesz és nem motor vagy bajuszkapcsoló,bár a kapcsoló végén van a hátsó kapcsolója ,bízom ,hogy nem az döglött meg.
-
#89309696
törölt tag
Felraktam az új rendszámkeretet előre, a régit lerágta a kutya. Az új keret kicsit combosabb, masszívabb anyag meg a lyukkiosztása miatt lejjebb is került. Alul a lökösnek két légbeáramló csíkjából a felsőt kitakarja teljesen a rendszám szélességében. Köll ezzel foglalkozni vagy ott rohadjon meg? A régi csak félig takarta ki a felső csíkot.
Tervben volt, hogy 3M kétoldalúval lesz rögzítve csak natúrban a rendszám, de én nem vagyok oda az ilyen tuningolásokért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest