- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Hisense LCD és LED TV-k
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Projektor topic
- iPad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Premier előzetest kapott a Venture to the Vile
gp Befutott a PC-s kiadás, a későbbiek során PlayStationre is megkapjuk a játékot.
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz LamerGyuri #70801 üzenetére
Hát, nem tudom, amit néztem a lagunához, az öregisten meg nem mondja, hogy nem gyári. [link]
A megane alatt piros FK rugó volt, azt sem húzták meg.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
LamerGyuri
senior tag
Én is ezt a márkát találtam erre rákérdeztem az öreg vizsgabiztosnál, hogy nagyon sötétbordó, nem fekete, az nem baj? Azt mondta nem, csak ne legyen ültetve...
ezért nem merem bevállalni."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #70804 üzenetére
Szerintem azzal ő is tisztában van. Inkább azt kellene kiemelni, hogy balesetnél, ha személyi sérülés is van és főleg ha megállapítják, hogy a mi autónk volt a bajos akkor már azért is felrúgják az embert, ha az 1.4-es motor mellett az 1.6-os felnije és gumimérete van fent, hiába gyári és a kaszni változatlan. Mint nálam pl. Egyéb esetekben viszont nem foglalkoznak vele.
Őnála már lehet a műszakin is hümmögni fognak. -
Bass
addikt
Sziasztok
Találkozott e már valaki olyannak hogy ha pl arrébb kell állnom a kocsival pár métert majd egy két ora mulva mennék valahova akkor az indítózás olyan mint egy hogy is írjam ,dadogva kapja el mint egy régi,régen nem ment autó. De ha rendesen használom semmi ilyesmi nincs. Az alany megane 2 kombi 1.6 benzin."The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #70801 üzenetére
Ha van tüv vagy műbizonylat akkor átengedik. Ha otthon "készített" rugó akkor megvágnak mint szamuráj a béltartalmat. ;)
Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #70805 üzenetére
..akkor már azért is felrúgják az embert, ha az 1.4-es motor mellett az 1.6-os felnije és gumimérete van fent, hiába gyári és a kaszni változatlan.
Csak a gyárilag kiadott méretekkel lehet szerelni. Ha nem gyári méret az már egyedi átalakításnak számít aminek azért vannak követelményei. Sajna Magyarországon a műszaki vizsga sok helyen a vicc kategória.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Csatravi #70810 üzenetére
Én a gyári RS hörcsögömmel is fosok Pesten, hogy valami túlbuzgó fakabát beleköt, hogy ez nem gyári. Nem sok mászkál belőle itt - és máshol sem-.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #70808 üzenetére
Úgy még igen, de olyan autóknál ahol nem lehetett kérni ott már abba is belekötnek (balesetkor, műszakin nem).
A múltkor a másik topikban volt épp téma az Ibiza 1.1-es motorjára nem lehet rátenni az 1.9TDI nagyfelnit, hiába ugyanaz a kaszni és szerelték vele gyárilag magát a kasznit, de az 1.1-es motort nem. A Megane-nál nincs ekkora eltérés az igaz, ott átjárható még ez a lépcső.Nálam azért bukó, mert 185/60 ami a könyvben szerepel, én meg 185/65-öt rakattam fel.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz Csatravi #70804 üzenetére
Hát, igen, így nagy hazárdőr "mindenki".
Mert ugye felninél a szélesség és et számnak is stimmelni kell (sőt agyméret), így akinek nem gyári felnije van, az nagy eséllyel bűnöző.
Amíg az utólagos xenonos, piros indexes, rommá rohadt, és egyéb, ténylegesen műszakilag alkalmatlan járművek simán kapják a műszakit, addig a nem gyári, de váltóméretet teljesítő kerekemmel nem érzem át a problémát.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
Erre gumiszabály kellene, ez van nekünk bőven amúgy is, csak nem jó helyeken...
Ilyen pl. a váltóméreten belüli felni-gumi arány eltérés vagy az ET szám, felni szélesség eltolása addig amíg nem ér bele semmibe és nem lóg ki stb. (nyilván meghatározni egy épeszű tól-ig intervallumot is). Bár megértem azt is, hogy ehhez brutális munkabefektetés kellene vizsgaállomás szempontjából (minden autón meghatározni ezt egyedileg) és mindenkire ugyanúgy vonatkoznia kéne közben. Így inkább leragadnak 0 bitesen a gyári specifikációnál. Mivel ez sem jó így a vizsgaállomások kicsit engedékenyek. Ez a része jó.
Viszont egyúttal ez a hátránya is, hogy elnézi a szarokat is. Bár igazából ez két külön dolog, attól, hogy épeszű eltéréseket még átengednek még ha nem is szabadna, a szarokat meg kellene fogniuk.
Ez akárhonnan van megközelítve komplikált, nem hiába nem akarja senki piszkálni. -
rob210
Topikgazda
A válasz Magyarország!
Egy ismerős mesélte, (kint él Amerikában) hogy néztek rá nagy szemekkel, amikor közölte, hogy nem veszi meg a nagy polír felnit, mert azt nem engedik és a rendőr beszól érte.
Erre közölték vele, hogy ez baromság, csak legyen róla papír, hogy normális minőségű.
Kicsit más ott az élet, a nos ért sem szólnak egy rohadt szót se, de ha elkapnak, akkor a bünti is keményebb. Az air ride is simán berakható.
Mondták is neki, hogy de sz@r helyen éltél te.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #70816 üzenetére
Igen, most mutatja pontosan. Bár nem szoktam határértéken menni max tempó esetén, így ott nem probléma úgy sem.
A 60-as táblánál a kanyar előtt meg úgy is elkapnak, ha akarnak, mert 90-nel elmegyek mellette. Annyira korán ki van rakva a kanyar előtt sok esetben, hogy ha a lábamat kirakom papuccsal fékezni akkor is megáll a kocsi a kanyar előtt 60-ra. Ezek a táblák még a Trabantos időszakban lettek kimérve téli útviszonyokra és azóta is ott van, mert senki nem akarja modernizálni a közlekedést és újra kimérni. Na hát ezeken mindenki 90-nel megy végig a vizsgázó tanulókon kívül, a rendőrök örömére. Ilyenkor nem segít a +/- 2-3Km/h óra csalás. -
Csatravi
senior tag
OFF !
Én inkább azt mondanám, hogy kis hazánkban egyre nagyobb méreteket ölt a törvény szándékos kijátszása. És igen, ócska romok is kapnak műszaki vizsgát [kép] (ezen rendszám és műszaki is van és nemrég ált be a parkolóba) míg pld engem az egyik kiégett rendszámtábla izzóért akartak meghúzni a vizsgán.
Én csak azért szóltam, hogy tudj róla hogy bizony lehet probléma is belőle. -
#89309696
törölt tag
Az M1 utastér világításai melyik irányban vannak bekapcsolva, lekapcsolva és ajtónyitásra kapcsolósra állítva? Nekem össze-vissza működnek, most már ránéznék, mert megjött a sötét tél. Ha megkocogtatom akkor máshogy viselkednek, nyilván kontakthiba. Illetve szeretnék a tükrökbe alulra ledet ami a beltérvilágítással együtt kapcsol, kilépőfény a neve ha jól tudom, de azt megoldom majd lopok a beltérvilágítás vezetékéről villanyt hozzá.
Amúgy helyzetjelzőnél is lehet ködlámpát kapcsolni. Múltkor úgy mentem egy kört este. Érdekes volt, egész jól látni vele, a gödrök kontrasztosabbak mivel nem fentről világít bele, hanem oldalról és árnyék képződik a gödörben amivel jobban kiütközik.
Nem tervezek így közlekedni, mert sokkal rövidebb távolságig világít el, de falu kihalt utcáin 30-cal csorogva simán működik. Érdekes, hogy refi, de még tompított mellett sem érzékelni belőle semmit, ha felkapcsolom.
Mekkora izzók vannak amúgy a ködlámpában?Illetve tervezek hátra egy tolatólámpát, mert szart se látni azzal a díszbuzisággal ami gyárilag van benne. Igaz az nem is tolatófény, csak jelzés a többieknek, hogy tolatni készülök.
Nem tudom, hogy onnan tápláljam-e meg vagy külön kapcsolóról, mert ha onnan táplálom az izzó vezetékéről akkor nappal is világít a ledsor, ha rükibe rakom és azt nem kéne.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz #89309696 #70821 üzenetére
Én is fel szoktam kapcsolni éjszaka, de csomoan villogtatnak csak tudnám miért... Egyáltalán nem vakit. Teljesen jól állnak. Szerintem azt hiszik reflektorral megyek.
Én is azért szeretem mert látom az út szélét is, főleg az állatok miatt szeretem használni. Refit mindig le kell kapcsolni ha jonnek szembe.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Fehér Farkas: vegyél normális erősevb ledizzót a rükilámpába. [link] Hasonlóan álljanak a ledek mint az izzószál, legyen hőleadó felület, erős legyen, ne sok; és a foncsort világítsa meg, ne az éterbe szórja a fényt! Nem legális, de pár perc visszarakni, míg a lámpát nem; és arra jobban harapnak.
Nordik: Mert este zavaró a plusz 110W/2*1600lumen? Amúgy meg tilos lakotton belül.
Szerk: fölös az erősebb izzó, raktam bele ledet, 5 métert világít ugyanúgy, szart sem ér így! Ex autókon és konszerntársaim ott szélesen és messzire is faszán világított, ott volt értelme.A teljesen jól állal kapcsolatban jut eszembe:
Hogy a fenébe állítsam be a ködlámpát M3-nál? Csak le kell szedni a lököst, és kéne 15 méter egyenes legalább; és e kettőt térben és időben ugyanott kéne.Fura ez a nagykerekezés; én csomó pénzt borítok arra, hogy ne kőnehéz kerekeim legyenek peres gumival.
Aki meg csüccsöt akar, az miért nem GT Linet vett; van csüccs és ehhez hangolt csillapítás, stb.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #70823 üzenetére
Büntetik, csak ködben, szakadó esőben, hóban és ilyen látási viszonyok között lehet használni.
Nem vakít annyira, mint a refi, de picit vakítóbb a tompítottnál, azért nem szeretik. Én is érzékelem, ha más azzal jön szembe. Ha valaki átköti refire akkor még elmegy, akkor azonnal lekapcsol azzal együtt.
Viszont én nem kötöttem át, mert az M1-en nem ad hozzá semmit. A 206-ban ha bekapcsoltam ott bumm, még az árkon is túl kivilágított oldalra a rétre meg magam elé, mintha két plusz refit kapcsoltam volna oldalra nézőt. Na hát itt ilyen nincs, nem is kínlódtam vele. Lehet ha beleraknék a ködlámpákba valami emelt fényerejűt akkor jobban adná, de nem szórakoztam vele, mert keveset megyek este, akkor is kihalt utakon, ráérek 60-nal menni ahova elég a gyári tompított és refi.A tolatólámpa viszont semmitérő, lezúztam szerdán a bokrokat mikor betolattam este és nem az első eset.
Még az is jó lenne, ha keskeny DRL ledcsík lenne ragasztva hátra a lökös alá ami nem látszik csak ha aláfekszenek, aztán kapna valahova egy kapcsolót.
A beltérvilágítás jó, annak a fényereje elég, csak random világítanak azt kell megcsinálni, meg kéne kilépőfény.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Chipnek egyértelmű az oka, nagyobb teljesítmény. Vagy ha az nem akkor azonnali gázreakció, lineáris gázreakció vagy a teljesítmény/nyomaték görbe laposítása, ha idétlen kiugrások vannak benne gyárilag vagy bizonyos fordulatra hangolás. Vagy buta váltó esetén (DSG pl.) a hülyeségeinek enyhítése.
Felni, gumi az esztétika meg felhasználás téma, ha csak aszfalton járnék nekem is nagyobb felni kisebb gumi volna az arány, az épeszű súlyig és átmérőig (mert kicsi a motor), de mivel szántóföldtől, réten át mindenen is átmegyek vele kellett a fordított felállás. Nálad a teljesítmény megenged nagyobb súlyú és átmérőjű kereket is az esztétika előnyére, van miből csipegetni. Ültetés ugyanez. Ezek nem felesleges dolgok, csak jól kell csinálni meg nem olcsó és folyamatos rizikó műszakin, NKH ellenőrzésnél, balesetnél (akkor is ha más jön nekünk) stb. A felesleges tuning egy autón az más kategória.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Ez ilyen, nekem se volt ésszerű döntés twingo RS 2 gyerkőc mellé - egy clio GT 5 ajtóval inkább, de leginkább egy masik Prius - asszony nem is annyira csípi, mert bár a hangját szereti, a beton kemény cup futóművel max sportmelltartóval tud együtt élni. :D Én mégis imádom, ahogy a gyerekek is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok
Olajcsere lesz és ezt a Motul olajat néztem ki [link] Vagy esetleg Liqui Moly olajat?Jóaz én kis kocsimba (S I/II 1.6 16V)?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #70833 üzenetére
Ami rendesen lát és nem egy 160x120 pixeles 2 colos kijelzője van 10Hz képfrissítéssel fehér pacát mutatva, az nem olcsó. A DRL párezer pénz.
Akartam tolatóradart, de nincs szívem kifúrni a lököst miatta, nagyon látszik.
Este az udvarban korom sötét van, löktem már fel biciklit, talicskát, levélhordót is. -
Newlachka
őstag
Sziasztok,
egyik barátom 4x100 r16 60-as furat, lemezfelnit keres a télre.
Nincs esetleg valakinek egy garnitúra kallódó amit eladna?Pest környéke lenne az ideális -
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #70835 üzenetére
Az nem drl. A fos kis 12V-ra méretezett 8000kelvines csíkok max pozíciófények addig a rövid időre amíg meg bem purcannak. Drl lámpáról onnan beszélünk, hogy 4-5 erős led van benne foncsorral, fém házban higy legyen hűtése.
Bármilyen kicsi, látszik hátulról; hidd el sokkal egyszerűbb egy erős fényforrás, nem egy nem két (főleg japán, 1 tolatólámpás) autón próbálkoztunk.FREN1988: Van bármilyen oka a 40es olajnak, vagy csak eztis engedi a könyv alapon választottad?
Én az Eneos A5/B5 5W30 (RN0700) vagy Elf Evolution 900FT 0W30 (ebből van 5 literes is) ajánlom ár/tudás/hamisítványkifogási esély alapján.Más: Kb 10000km után megint kapott egy kis szívó oldali sprés tisztítást,úgy látom akad ott még cucc... [kép]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
Ködlámpa téma, általános kérdés: ha jól emlékszem, ezek az állások: kikapcs, csak első, első és hátsó.
Így tehát csak hátsó állapot nincs? Ha pl ködben beérek valakit, mögöttem nincsenek, akkor hátra világítanék (jeleznék), de az előttem lévőt ezek szerint nem zavarja, mert úgyis csak lefelé világít, jól gondolom?Tolató lámpa: én úgy emlékszem elég erős fénye van, mondjuk ez 4 ajtós, más a lámpaforma mint a kombin, de ahogy látom kb abban a magasságban lehet, de teljesen fehér a búra.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
8100X ('Hihetetlenül rövid idő alatt minden kenési helyre eljut az olaj')
Viscosity at 40°C / 100°C 85.4 mm²/s / 14.2 mm²/sEvo 900FT 0W30, ami szintén A3/B4
68,45 mm²/s / 12,18 mm²/sHyper Multi A5/B5 (magasabb minőségi szint, de nem drágább)
53,0 mm²/s / 9,5 mm²/sHarry: előtted levőt nem zavarja. Nem hiszem hogy lefelé kéne világítania, bár az enyém azt teszi
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz MC Pite #70842 üzenetére
'Lefelé': hát elvileg az alsó légréteget világítja anélkül, hogy a szembejövőt zavarná - konkrét infót nem találtam sem a szögről, sem a bevilágított távolságról így hirtelen, de biztos van erre szabályozás / állítási lehetőség.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
-
-
MC Pite
veterán
válasz FRENK1988 #70847 üzenetére
Nem.
A 0 az a hidegoldali szám, hogy -40C° vagy -35C° (5ös) a hideg szivattyúzhatóság.
Hidegen azaz érdekes, mennyivel sűrűbb az olaj,mint a meleg viszkozitás. Általában 10mm^2/s vesszük az ilyen kategóriájú motoroknál alapnak melegen, így hideginduláskor 8* sűrűbb a rész vagy teljesen szintetikusnak kikiáltott 40es olaj.
Amit pedig kérdezni akartál az valószínű a melegoldali értéke nem túl alacsony e, de az A5/B5 is még jó, RN0700as, ill csak közepes HTHS viszkozitású, azaz 99,9% hogy jó neki.
Ha sok év alatt a sok gagyibb olaj (és/vagy alacsony fordulaton erőltetéstől)miatt már több lenne a kopás, akkor már most is füstölget a motor és csipeget majd belőle. Ezesetben szimeringek, és min alapméretes gyűrűk cseréje van kilátásban (de ezen nyilván nem old meg semmit egy sűrű, instabilabb olaj sem, sőt).Fura miért nem attól félnek az emberek hogy nem jó a kenés (hidegen), instabilabb, és gyengébbek a paraméterei egy sűrűbb, primitívebb olajnak. Motorolakból nem nagyon lehet túl hígat beletölteni! Max hidralikaolajból vagy ha üzemanyaggal hígul.
rob210: Miért tilos? Enyémhez is jó, S2 óta változtattak valami olyat hogy abba nem volt még jó?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Total/Elf olajválasztó
Category: CarsMake: RenaultModel: Scénic II, J84 (2003 - 2009)Type: Scénic II 1.6 16V (J84) (2003 - 2006)
Collapse all Expand allEngine K4M Capacity:Capacity 4,8 litre:Filter capacity 0,1 litre Use:NormalIntervals:Change 30000 km/ 12 months
Products:
Evolution 900 SXR 5W-30
Evolution 900 NF 5W-40
Evolution 900 SXR 5W-40
Evolution 900 FT 0W-30Category: CarsMake: RenaultModel: Scénic, J64 (1999 - 2003)Type: Scénic 1.6 16V (J64) (2001 - 2003) szerk: A 99-2000eshez is ezeket írja.
Collapse all Expand allEngine K4M Capacity:Capacity 4,15 litre:Filter capacity 0,25 litre Use:NormalIntervals:Change 30000 km/ 24 monthsProducts:Evolution 900 SXR 5W-30 :Evolution 900 NF 5W-40 :Evolution 900 SXR 5W-40 :Evolution 900 FT 0W-30 :Evolution 900 FT 5W-40Evolution 900 FT 5W-40De más gyártónál az A5/B5-ösök is beleférnek RN0700ba (ahogy az kicsit és nagyon öreg TU5 és TU3 motokba is sokan azt rakjuk régóta), első blikkre nem látom okát miért ne lenne jó. Inkább a gyártó olajpartnerét nézem, mint mint a majd 20 éve írodott gépkönyvet a magam részéről.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Linux kezdőknek
- Milyen videókártyát?
- Hisense LCD és LED TV-k
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs