- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
válasz diablo1984 #89646 üzenetére
Minden rendben csak érdekel a dolog.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
addikt
válasz gixxergabi #89655 üzenetére
Igen, én is erre gyanakszom, de azt mondta a szerelő, mérte, kb. telit kéne mutatni az alapján amit szintjelző ad ki, és mégis kb. 1/3-on állt (fixen hiányozna a fél tank mennyiségtől függetlenül).
Majd elviszem máshoz is. -
itouchfan
senior tag
Hali, ismét kérdeznék, más is felmerült az autóvásárlásom kapcsán, és elképzelhető, hogy olcsósítanám a projektet, ezért a Clio II felé is nézelődök. Szerintetek mennyire jó döntés egy 2005-8 közötti kettes Clio, 1.2 16V benzinmotorral, nagyrészt városba? Megnéztem, elolvastam pár tesztet, összességében jókat írnak róla, bár látható az is, hogy van pár típushiba (olajfolyás, elgyengülő/lefulladó alapjárat), ezekkel találkoztam nagyrészt. De ha 7-850k körül kifognék egy jó állapotú autót szervízben átnézetve, az jó döntés lehet?
És amúgy bevallom, nagyon bejövős is ez a retro kiskocsi feeling
Köszi ismét„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
rob210
Topikgazda
Szia.
Nem akartam eddig belewaúzni.
De mivel elkúrta a szerelőd a bépítést ám legyen.
A jeladót egy bizonyos szögben befotgatva kell berakni a tankba, ha felakad pontosan ezt produkálja.
Kamuzhat a szerelőd bármit, de ha teszt módban végig megy az óra, akkor bizony hibás jelet kap, hibás jel pedig a hibás szintjeladótól van.
Ennyi ezen nincs mit mérni meg magyarázni.Renault power
-
gabe8719
senior tag
válasz rob210 #89624 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Megvolt a nagyszerviz, végül megcsinálták a hajtókarcsapágyak cseréjét is, szétszedés után kiderült, hogy szörnyű állapotban vannak, pedig tényleg 110ezret futott az autó. Az előző gazdája a szervizkönyv tanúsága szerint 20ezrenként cseréltette az olajat, azt most szépen megfelezzük, aztán 200ezernél biztos ami biztos, viszem újra csapágyazni, ha ez ilyen..
-
rob210
Topikgazda
válasz gabe8719 #89666 üzenetére
Akkor az a kocsi taposva volt alacsony fordulatról.
Ez sajnos a többi részt is megviseli, figyelj az olajfogyasztásra! Főleg amíg nem ismered az autót.Van kép a csapágyakról? Csak azért mert előszeretettel mondják rá a csapágyakra, hogy uuuu azt kutya bajuk nincs.
Renault power
-
Nordik
őstag
M2 gázadásra rázza a jobb elejét. Nagyon enyhén húz is jobbra. Szerelő szerint axialcsuklo kotyog, hallani is koppano hangot. Okozhatja ez a razkodast vagy más lehet? Gondolom a kerekosszetartassal lehet összefüggésbe.
-
kcsa
veterán
válasz gabe8719 #89666 üzenetére
Sziasztok, új vagyok a topikban, mintegy 20 évnyi Fordozás után az első Renault autóval, Megane 4, 1.5 blue dci, másfél hete van nálam.
@gabe8719: ezért is láttam "örömmel", hogy más is hasonló témával foglalkozik mint én. Mennyi volt, és hol csinálták a csapágycserét? Általános tapasztalatok?
Esetleg másvalakinek van ajánlása ilyesmi feladatra Bp és környékén? (esetleg budai agglomeráció )
Bevallom gondolkozom egy megelőző karbantartáson a témában, ~85k km. van az enyémben, de stabilan 30k futásoknál volt olajcsere, céges használatban, ahogy olvasom hamar taccsra vágható a csapágyazás. Ilyenkor csak hajtókarcsapágy vagy főtengelycsapágy is cserés lesz?
Köszi előre is az infókat
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Nem mindegy hogy került bele az a 30e.
És mivel nagyon kevés kilométer van benne, én a helyedben csinálnék egy motormosást.
Aztán minőségi belevaló olajjal itatnám a szekeret.
Mindenkinek beégett ez a csapágy kopás dolog, mert a 106 lovas 1.5 dci valóban ette a csapágyat 100ezrenként.
De ez se nem 106 ló se nem az a konstrukció már.
Erősített felületkeményített csapágyakat kapott már a gyárban.
Ha nem 1000fordulatról padlózod le állandóan az a csapágy soha nem megy tönkre.
116le - re nem jut azért nem akkora forgatónyomaték, hogy mindent is elcsavarjon.
Nálam sokan voltak a 110es 3 as szériával is akiknek feleslegesen cseréltük a csapágyat, mondtam is mutattam is nekik, hogy egyszerűen nincs kopadék rajta.De az is biztos, hogy a 106le viszont kötelezővé tenném a cserét, csak úgy mint az 1.9 131le verziónál is.
Ott hullanak a motor az elforgó hajtókarcsapágy miatt.Renault power
-
kcsa
veterán
válasz rob210 #89670 üzenetére
Köszi a választ.
Sajnos mivel fogalmam sincs, hogy miként használták az autót, így a legrosszabb forgatókönyvre kell gondolnom, ezért gondoltam megbontásos vizsgálatra, az egyetlen valódi ismert neuralgikus pontra.De még alszom rá egyet 🙂
Második kérdésem: hátsó tárcsa és betét lassan cserés lesz, alkatrészkeresők többféle betétet hoznak fel hátra. Megbontás nélkül lehet tudni, hogy melyik való bele? Esetleg alvázszám alapján lehet tudni a szükséges cikkszámot?
-
addikt
Ma annyi volt, hogy máshol tankoltam, fél körül lehet a tank, és mégis leállt a pisztoly tankolás közben, viszont indításkor meg egyből felment annyit amennyit tankoltam (sajnos nem ahova tényleges mennyiség lenne).
Holnap próbálom elvinni egy másik szerelőhöz, nézzen rá. -
gabe8719
senior tag
válasz rob210 #89667 üzenetére
Köszi, mindenképpen figyelni fogom.
Fotót nem kértem, de a szerviz egy barátunk családi vállakozása, majdnem 30 éve működnek, ezt a motort pedig különösen jól ismerik, saját autójukban is volt már 1.5 dci. Igazából nincs okom kételkedni a szakértelmükben.
Annyi viszont még kiderült, hogy a termosztátház is alultervezett elem, repedt volt és szivárgott a hűtőfolyadék, ráadásul már nem a gyári volt benne, hanem legalább egyszer már cserélték azt is 110ezer alatt.
kcsa:
Baranya Megye, így Neked azt hiszem kicsit messze lenne. Bp-n sajnos nem ismerek szervizt.
Az árat nem tudnám megmondani külön a csapágyazásra (komplett vezérlés, összes folyadék- és szűrő csere is volt), de az alkatrész a csavarokkal együtt 30ezer környékén volt, meg egyúttal járulékos veszteség volt a kartertömítés is, amit ha már levették, inkább nem tették vissza a régit. Utóbbi is volt párezer forint, nincs előttem épp a munkalap. A főtengelycsapágyra előtte rákérdeztem, arra azt mondták, hogy még nem kell cseréni, de a hajtókarcsapágyakat inkább cseréljük.
-
polonic
félisten
Mi a vélemény úgy általában egy 5 éves Renault Koleos-ról 2 litered dci motorral és automata váltóval? Milyen ennek az automatája, ebben CVT van, jól tudom?
-
tothjozsi96
addikt
Sziasztok!
3-as Megane 1.6 benzin, gyárilag ebben mekkora akkumulátor lehetett?
Jelenleg egy Electric-Power 72Ah van benne, viszont a 680A-ból már csak 369-et tud.
Csere érett a dolog. Emiatt az lenne a kérdésem hogy érdemes ebbe az autóba ekkora akkumulátort venni, vagy mekkorát kellene ebbe venni szerintetek? -
rob210
Topikgazda
válasz tothjozsi96 #89682 üzenetére
54-70 között a pénztárcádtól függően.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
gergo5991
őstag
szerintetek most engem átb**tak a márkaszervizben? kérlek nézzétek meg a képeket:
elvittem hűtőfolyadék cserére:
[link]
[link]
tiszta rózsaszín hűtőfolyadék volt a kocsiban, a minimumon mert desztilált ionizált vizzel felöntöttem, erre kiszámláztak 48 eurót másfél órás hűtőfolyadék cseréérta számlán hűtőfolyadék 200l van irva - cikkszám: 7711428193
7x 1 egység ez nem tudom mit jelent 26,88 euró értékbea képeken az látszik hogy alul rózsaszín hűtőfolyadék van, a tetején meg zöld..most komolyan szerintetek ez igy rendben van? szerintem max hozzá öntöttek, csere tuti nem történt meg
alany: renault megane 3 1.6 16v 81kw benzines 2010-es
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #89685 üzenetére
Gyárilag sárga(rikító zöldes sárga, de inkább sárga) jár bele, a renault saját fagyállója.
Ez az ami a képen van, az a gyárija, asszem 4 liter tömény +2 liter desztvíz adja meg a - 35-37fokot, de már nem emlékszem pontosan.
De a kép szerint nincs lecserélve, ha a rózsaszínt leengedték volna, akkor a tartály is leürül és nem rétegződik így.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89686 üzenetére
szóval a rózsaszín az a gyári ami van benne, és a tetejére öntötték akkor a sárgát, a renault saját fagyállóját.
azt tudni hány liter fagyálló megy a kocsiba?
szabad ezeket így keverni? lesz tőle baja az autónak?[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz gergo5991 #89687 üzenetére
A sárgászöld a gyári, az való bele, asszem nincs 6 liter a feltöltési mennyisége(februárban volt cserém nekem is).
Baja nem lesz tőle, de ez így ha az volt a cég, hogy újuljon a fagyálló, hát az nem lett elérve.Renault type D a fagyálló fantázianeve ami belejár és az zöldessárga.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz diablo1984 #89688 üzenetére
1 liter sárgászöld mennyibe kerül amugy? mert 7x 1 egység van kiirva és 3,84 euró 1 egységre.
csak azért kérdem mert 7x1 egység ( gondolom litert takar, kiszámláztak 26 euróért), meg 48 eurót a cseréjére..
ha csak felöntötték 2 literrel akkor megyek vissza reklamálni[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
még egy kérdésem lenne ahhoz aki szerel:
stabilizátor gumi szilent: 2db-ot (5,5 euró /db áron) cseréltek 120 eurós munkadijjal - ennek a cseréje tényleg ennyibe kerül?????? 2db gumi kicserélése????????emellé még volt 2db axiálcsukló csere 16 euró munkadij
meg 2db kormányösszekötő rúd csere 41 euró munkadijés 41 euró kocsi geometriáztatás
márkaszerviz
picit lehúzva érzem maga, 185 euró allkatrész mellé még 258 euró munkadij összesen, 443 euró adó nélkül, 531 eurót fizettem adóval.
de még mindig olcsóbban kijöttem mint nem márkaszerviznél.. ezt azért hozzá kell tennem
[ Szerkesztve ]
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
M2 2004-es autóról beszélünk.
Sajnos több mint valószínű, hogy a külföldi nyaralás alkalmával megpróbálták feltörni a kocsit :/.
Az anyós ülés felőli kilincset próbálta a paraszt kitépni valószínűleg. Az eset óta a kilincs a nyitáskor megragad, nem csattan vissza, valamint zárt állapotban is lötyög mint bíró ...be a l...
A kérdésem az lenne, hogy valaki szedte-e már szét a kilincs részt? Lehet ezt egyben cserélni?
Köszi előre is. -
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #89691 üzenetére
Szia.
Sajnos a rózsaszín fagyálló, ha egyszer belekerül marad is.
Hivatalosan a zöld készrekevert renault typ-d kell bele 6.5 liter a töltet.
Én csak a zöldet vagyok hajlandó zöldre cserélni.
Ha a "piros" van bent azt pirosra cseréljük.
Nem okoz gondot egyik se, csak akkor, ha kevergetve van.
Mások benne az inhibítorok így előbb utóbb megeszi a fűtőradiátort.A többi ár meg annyi amennyit kiszámláznak, azzal nem tudsz mit csinàlni.
Le lehet kérni egy előzetes kalkulációt, akkor nem ér meglepetés, mert attól nem térnek el nagyok.
Azt a két belső stabszilentet über nagy szopi cserélni, ha kellett, akkor az annyi, örülj, hogy megcsinálták.
Sok szerelő csak rámondja és szarik rá mert sokat kell bontani hozzá.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #89695 üzenetére
Hát ezt ha azt szeretnéd zöld legyen, át kell mosni szó szerint .
Ami azt jelenti, hogy ezt kell engedni, és megfújni kompresszorral a rendszert, majd levákumozni és úgy feltölteni. De ezt is 2 szer tuti meg kell csinálni, mire a rózsaszínesedés megszűnik.
Sajnos nem engedték le rendesen a rendszert azért ilyen.
Jobb lett volna a pirosat rakni bele.Renault power
-
Nordik
őstag
-
Josi
aktív tag
Sziasztok!
Az gond ha valaki nem dpf-es motorba dps-es olajat tölt? (nem én vagyok )
Egy másik fórumban merült fel a kérdés.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Laguna 3 lengőkar csere jövő kedden. Ha magamnak veszem az alkatrészt, akkor olcsóbb lesz. Valószínűleg kauffertől rendelem. Milyet érdemes? Eddig TRW-t néztem, de a Meyle HD sem sokkal drágább, és arról nagyon jókat hallottam. Vannak egyéb márkák, amikből válogathatok?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen