- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Az e-ink minden jó tulajdonsága, de 60 Hz-en
- SSD kibeszélő
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
ma A Galaxy Ring mellett az ultraprémium Watch X is bemutatkozhat július 24-én.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Gaboman #21850 üzenetére
Nem akarom fölöslegesen fikázni a motort, hiszen se nem láttam, se nem értek az öreg tmaxokhoz De. 570e ft-ért árulja, most költöttek rá vagy 100-150ezret a leírás szerint. Az import és a forgalomba helyezés sem ingyen volt. Honnan kukázhatták ezt vajon?
Igazából ennyit megér ha jól működik. De készülj fel bármire. Lehet elmegy évekig gond nélkül, vagy lerohad alattad 1 héten belül. A másik veszély hogy nemcsak öreg sok kilométerrel, de lehet hogy egy korábban fossá tört összelegózott példány.
-
DigitXT
félisten
válasz Gaboman #21850 üzenetére
Azért szopni nem szeretnék vele.
Szeretnél, vagy sem, ilyen áron, egy friss import tekert órás motor ezzel fog
kényeztetni: belenéztem a videóba is, még szerkesztetem az előző HSZ-be.
Vagy nem volt felújítva a hajtás, vagy hidegen mutogatja. De az elég gyanús,
hogy forog a hátsó kerék, ráadásul nem kicsit... Lehet, szar a kuplung, vagy
az alapjárat nagyon magas hidegen, de ennyire nem szabadna megforgatnia.
Sajnos most nincs kéznél szoftver, amivel ránézhetnék, mennyi az RPM...Baromi kíváncsi lennék arra a szervizszámlára, ami megcsinálta a hajtást.
Csak egy új szíj az oem-partson 55K-ba fáj hozzá, 10%-a vételárnak.Szerk: hirtelen nem esküszöm meg rá, hogy ennek a szekunder hajtása még
láncos-e. De ez csak annyiban előny, hogy eggyel kevesebb a szíj. Annyiban
viszont hátrány, hogy elég horror árakat látok az előbb írt oldalon a lánc(ok)ra:
lehet remélni, hogy nem cserés... Az SW600 egy jóval egyszerűbb szerkezet.
(Ahogy korábban írták, ugyanez a baj a 650-es Burgival. A csodahajtás drága,
ha letérdel, és nem javítod meg az út szélén egy akkus ütvecsavarozóval...)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ha mar a friss import...felporgott az elmult 3 hetben az "elromlott" muszerfalak javitasa
Nincs kedvem szorakozni vele, de kettot kapasbol megtalaltam, mert egy ideje szorakozasbol figyelem, hogy kinel bukkannak fel hasonlo "friss olasz importok" pont abban az idoben, amikor segitseget kernek a km atirashoz forumon a "magyar kollegak".(raadasul gyanusan sokszor egyezett mar korabban is az adott hirdetonel a kinalat a forum bejegyzesekkel)
A lenyeg, hogy az ilyen tekert importnal mindig valami egesz szamhoz kerekiti a hirdetesben, az ora allast meg par kilometerrel hozza kozel allitjak be.A 28.000-et futott Burgmann tuti vetel lehet
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21850 üzenetére
Az, hogy ennyiért adják ezeket, nem jelent semmit. Szerintem ennyi pénzből egy 250-es cb-t szabad venni (ha tényleg nem akarsz sokat szopni, így érdemes magyar előéletű, fiatalabb motort választani), igaz az motor, kicsit gyengébb is, de ennyiért jobb állapotút kapsz abból.
-
Gaboman
nagyúr
Meggyőztetek!
Közben érdeklődtem tovább, megyek Mosonmagyaróvárra megnézni egy Honda SW600-at!
SW600, itt azért a kilométer már közelebb áll a valósághoz mint a Yamaha esetében.
Remélhetőleg a hajtást már 2 alakalommal cserélték rajta, ha gondja lenne, kerregő hangot kell kiadnia magából alapjáraton ugye?
Gázra el kell halkulnia?
Kezdő vagyok robogókkal kapcsolatban, mire figyeljek oda, az alap dolgokon kívül?Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
nyogo83
senior tag
válasz bajnokpityu #21857 üzenetére
Ez egy nagyon nagyon regota mukodo kulfoldi "underground" forum(DigitalKaos), ami fokent mindenfele elektronikai cuccok javitasaval, hackelesevel foglalkozik. Van ennek egy Automotive alforuma, ahol chiptuning, immo javitas, dashboard "javitas" topicok is vannak es lehet segitseget kerni. A user csatolja a muszerfalbol kiolvasott nyers Eeprom tartalmat, a kicsit hozzaertobb arcok modositjak, majd visszakuldik nekik. Total ingyen, csak ugy szorakozasbol, illetve "csak mert vissza tudom fejteni a hex kodot" respektbol.
Na itt talaltam par magyar usert, akik hivatasszeruen uzik ezt, par honapja figyeltem fel rajuk, azota nezegetem eppen mi az aktualis elado peldany.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Gaboman #21847 üzenetére
Drága alkatrészek (kuplung,szíj) és fenntartás,cserébe jó futómű,fék (1x mentem ilyennel,nem figyelsz fejre állsz vele) motor,bár a karbis tud enni.
Elevennél szervizelték,akkor arról számla is van.
Ahogy Yoda is írja mennyi lehetett ez a gép.. Illetve minek adja el,ok nepper..Nyugo:
Az igen.. Legnagyobb szívás a Burgival lenne.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz -Mosquito- #21859 üzenetére
Letettem a Yamaháról, megnézem ma az SW600-at.
Azt mondtátok hogy annak kedvezőbb, egyszerűbb a szervizelése.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
DigitXT
félisten
válasz Gaboman #21855 üzenetére
Itt valami nagyon félrement azzal az SW600 linkkel.
http://yodamastahON: úgy tudom az SW600 kutyaközönséges CVT, a robogókra jellemző jó nagy
rugózatlan tömeggel a seggében. Kollégámnak volt. Azt mondja iszákos. Pedig
injektoros, de 5-6L-t simán bekér. Röhögtem rajta, mert annyit az enyém is. És
az nem 50LE, csak 30. Vagy már annyi se, ha az utóbbi időket nézem.Szerk: próbakörre azért elvittem volna, de sajnos eladta. Pedig ABS + 50LE és
még Hondából is van, tehát "sosenemromlikel". De nem volt* rá 7-800K-m.*: úgy egyben motorra soha, most sincs. Pedig hosszútávon gazdaságosabb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Most lehet, hogy hülyének néztek majd (10 év robogós tapasztalattal),
de a kopott szíj pontosan milyen tüneteket okoz? Csak mert túlléptem
a 25000 km-t, és csak egyszer cseréltem szíjat, de megvan a régi is.
Szóval hivatalosan 12000 a csereperiódus, gyakorlatban bírja tovább...
Lassan eléri a 12K-t ez a Mitsuboshi szíj is, de szemre még teljesen jó. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #21863 üzenetére
Igazabol eleg ha vegiggondolod es meg is van a valasz : ahogy kopik a szij, csokken a szelessege.
Viszont ha csokken a szelessege, akkor teljesen osszezart variatornal nem fog annyira kimenni a tarcsa szelere.
Vegsebessegben es gyorsulaban is tud eszreveheto dolgokat produkalni, de nem annyira drasztikusan. -
bajnokpityu
félisten
5500km alatt mi történhetett, ha már érzek gyorsulasban gyengülést? Eredetileg egy hónap múlva terveztem szervizelni, de lehet betolom jövő héten.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #21866 üzenetére
Ezzel óvatosan, mert mindjárt megkapod, hogy vegyél nagyobb motort...
Amúgy viccen kívül, bármi. Koszolódhatott a légszűrő, kophatott a kuplung,
kockásodhattak a görgők. Vagy esetleg szimplán a meleg miatt gyengébb?Szerk: nem tudom az az 5500 mennyi idő alatt került be, de én nem mennék
még egy hónapot így, mivel 6000 km nálam a légszűrő + olajcsere periódus,
ill. ilyenkor a hajtásra is illik ránézni... (Főleg, hogy ha nem tudod. mikor volt
utoljára cserélve mondjuk a szíj...) Szóval, ha érezhetően gyengébb, nézd át!Szerk2: vagy ha garis még (viszonylag új J300?) akkor told el a szervizbe.
Szerk3: nekem egyszer az öreg hajtómű-olaj is mérhető lassulást okozott...
Ill. fordítva, miután lecseréltem, érzésre jobb lett, és a mért eredmény javult.
Az a sokkal érdekesebb, amikor érzésre jobb, de mérve semmi: placebo...[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz DigitXT #21867 üzenetére
2700at még 3 éve kapott egy nyár alatt, aztán most kapott még ennyit 4 hónap alatt. persze, elviszem, Mirekéket birtam még a kawa előtti időkben is, aztán meglássuk. meg egy nyikorgás is jelentkezik egy ideje berugózásnál.
szóval nem garis, hiába nem volt eddig összesen 2 évet se használva. De mivel már sok órát megspórolt nekem, belefér, ha kicsit hozzá kell nyúlni.
ezt nem halucinálom, normálisan ha kis gázzal indultam se volt gond, ha nyélen se, most meg leesik a fordulat indulásnál, ha nem nyelen indulok. és zömmel nem így indulok. légszűrőre tippelek egyébként, esetleg görgőre.
volt már nagy motorom, tudom milyen királ emelkedő kerékel kilőni, de annyira nem érdekel már. az zavar, hogy magához képest nem kerek valami.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #21868 üzenetére
az zavar, hogy magához képest nem kerek valami.
Ugyanígy vagyok vele. Csak néha betalálnak trollkodók.
Persze az én hibám, mert van pofám egy-egy alkatrész
beszerelése után megmérni, milyen változást okozott...ON: fordulat ejtés induláskor az simán lehet kuplung is.
Mindjárt ki is megyek, aztán visszarakom a Polini rugót. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21870 üzenetére
Benne van a pakliban. De a mérési eredmények közlése nem ez a kategória,
mégis jellemzően az szokta bökni egyesek csőrét. Olvasd el a link előzményeit.
A sors iróniája, hogy két év után megint ott tartunk, hogy szilent: 10K/db lesz.kcsa: az a baj, hogy a főtengely felújítás óta szarul megy, és 1 éve baszakodok
vele, miért. De valójában nem jövök rá. Ha másik motor az, ami a régi önmaga,
akkor igen, másik motort szeretnék. Véletlenül sem GSXR-t munkába járáshoz.Szerk: erős a gyanúm, hogy a keverék is szar, de AFR merő nélkűl nem fogom
össze-vissza hajlítgatni az úszó nyelvét, és/vagy kiiktatni a fogyasztásmérőmet.
Előbbi miatt túl dús lehet, viszont utóbbi miatt, terhelésen elszegényedhet.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21872 üzenetére
Ott van a manual szerinti uzemanyag szint beallitasa.
Ezeket az erteket egy fogyasztasi adat alapjan nem lehet beallitani teljesitmeny helyesen. Gyartya kep ami valosabb.Lehet tenyleg kellene valtani valami masra. Valami ami suly lE aranyaban kellemesebb. Lehet egy masik olaszzal, a piaggio blokkos verzioval jobban erezned magad.....
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21874 üzenetére
Bár nem tervezek új motort venni, de várom a linkeket az ajánlataidról!
Visszaraktam a Polini kontrasztot (kb. 10 perc munka), de többet ki se veszem:
gyorsulást nem tudtam mérni, mert akkora dugó volt délután, hogy eszméletlen,
ellenben seggre kellemesebb, nekem ez elég. A kuplung továbbra is hamar nyit.A fogyasztásmérő úgy jön a képbe, hogy akkora fojtást ad* a rendszerbe, hogy
nagy terhelésen nullára csökken az üzemanyag nyomás. Elképzelhető, hogy a
benzinszint ilyenkor a normálisnál lejjebb megy, tehát szegényedik a keverék...
De ahogy kcsa írja, csak kis zsebpénzt kell rákölteni, és tisztábban látok majd.A gyertyakép alapján amúgy dús. Hidegen pöcc-röff szívató nélkül... Szaga dús,
sőt, még dúsítottam is az alapjáraton, mert nem vette megbízhatóan a nyélgázt.
Melegen levegőt kell neki adni, szóval dús. A fogyasztás pedig nagyjából egész
lityivel több, mint a normális: azt hiszem, ennél több infó nem kell. Ellenben azt
nem tudom nézni menet közben, hogy nyelezéskor elszegényedik-e, vagy sem.
Ha lesz AFR mérőm, majd logolom. Nézni akkor se tervezem - majd grafikonról.
Azért sem tervezem, mert nincs helyem egy újabb műszernek, de ha lenne, hát
az egyik legjobbról (AEM), azt mondják, hogy mellesleg nem vízálló. Nem nyert.Jó lesz nekem a kijelző nélküli, aminek a 0-5V-t kimenetét tolom a CSV-be.
*: tudom, mert én csináltam ilyenre. Ám még az a projektem is folyamatban van,
hogy kimérem a valós karakterisztikáját, utána tényleg pontosan fog végre mérni.
(Jelenleg simán téved 0,5L körül 100 km-en, és hiába húzom utána, ha másképp
megyek, akkor meg a másik irányba téved: ez ilyen, de majd egyszer jobb lesz.)Szerk: ennél a motornál normális, hogy motorféken beledurrog a kipuba. Amikor
a szerelő túlságosan elszegényítette, akkor ez hatványozottan jelentkezett. Sőt,
akkor már a gázreakció is szar volt. Visszavittem, picit csavart rajta, és jó lett.
Nekem is csak ennyi lenne a teendő, ha nem cserélem le az úszót tavaly.
Ja és amiért beírom: most egyáltalán nem durrog a kipuba.Mondtam, hogy dús?Szerk: hogy ne csak gyorsulás fotó legyen (ma ugye nem is készült a 40-45-ös
konstans tempó miatt a sorok közt), berakom, hogy felforraltam a hátsó kereket:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21876 üzenetére
Nem akarom lelőni a poént, de... nem hiszem, hogy hosszú lesz csongi listája.
Persze, szeretem, nekem is tetszik! Csak amikor nem megy úgy, mint szokott(!),
akkor keresem a hiba okát. Ha mennél vele most, te is csodálkoznál, mennyire
másképp indul, mint amikor legutóbb próbáltad. És ez egyik napról a másikra jött
elő, azért sem értem, hogy mi a fene. Szóval itt most inkább hibajavítás van, mint
tuning... Ez abból is látszik, hogy nem veszek semmi újat, takarítom, mérek, stb.
(Jó, a lomtalanításkor megtalált LeoVince görgőkre egyszerűen kíváncsi voltam...)A nem veszek semmit csak annyiban borult, hogy holnap megyek a szilentekért.
Tök jó lenne már délután bepattintani, és utána élvezni a stabilitást. Emlékszem,
amikor beraktam a gyári újat, milyen jó lett a stabilitása, egész más élmény volt!
Persze arra is emlékszem, amikor kiesett a motorblokk a vázból, s nem volt egy
matyóhímzés egyedül visszapakolni bele. Hevederek, hidraulikus emelő, minden.
Van vagy 40-45 kg a blokk. (Jó, ilyen súlyokkal vállvonogatok a teremben, simán,
de ennek nincs fogása, és még illeszteni is kéne. Szóval szivornyának néz ki.)Most ezt nem azért írom, mert jó lenne egy segítő kéz. Aztán, HA kész, lehet
menni egyet motorozni azon frissiben teszt címén... De amúgy jó lenne.
Nem számítottam rá, hogy már ma kész a szilent. Nem is tudtam menni érte.Szerk: holnap napra pontosan két éve lesz a szilent cserének. A vicc, hogy azért
vagy fél évet kihasználatlanul állt a szerelőnél, mert bejött a vízpumpa hiba / fehér
füst, aztán még egy főtengely csere. Utólag azt mondom, azt hagyni kellett volna
a francba, mindig is zörgött, szóval nem hirtelen kopott el; de most már ez van.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21877 üzenetére
Ha mész egy valamilyen kört szólj! Múltkor 3 tdm-es akart gurulni egy kisebbet, kiírták a csoportba, 20+ lett a létszám. Simán lehetne belőle topik találkozó. Kedd óta nem is mentem nagyobbat az sh-val, na majd holnap. 2 hete vettem le a tucano-t, le is mostam, azóta jó az idő, szép tiszta. Kedden amikor hazaértem és megálltam a kapunál (járó motorral), kialudt a tompított, beálltam, ráadtam a gyújtást újra, nem égett. Később kimentem a garázsba, megnézni, hogy a távolsági jó-e, erre égett a tompított, szóval öngyógyult, ma a faluban használtam, működött.
szerk.: szólj, ha kell segíteni, jövök szívesen, igazából minden nap 1 km-re megyek el tőletek.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21875 üzenetére
A listam az import szarok miatt nagyon rovid. :)
Kb ennyi.Ha kizarhatoak lennenek ezek az idozitett bombak, az injektoros blokkokal lehet kevesebb nyuglodes lenne. A Pesti futkarozasba, egy nagyobb kereku vas jobban teljesitene.
Kymco 2010 koruli vasai emesztheto aron lennenek. Persze az a szemet import nepper dolog ne lenne. :).
Amugy meg ott van az SH :D
Lehet Pestrol erdemes az Osztrak piacrol venni. Onnan nincs messze.
Lehet egy integra jo lehetne. Volt itt nexus 500is. Nem emlekszem, ott ki volt a jobban gyorsulo? :).Ammenyi penzt rakoltottel...tudom hobby egyben, es szeretsz szerelni. :).
Es ha a ketto nalad balanszba van, akkor ne csereld le. :).
A legfontosabb, hogy megtalja benne az oromet az ember. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #21879 üzenetére
Hehe vicces, hogy felhozod a Nexust: gondoltam, hogy az lesz a* Piaggio blokkos. Sajnos nem lenne jobb nekem, több okból sem. Kényelmetlen (nekem nem jó rajta a lábtartó!), nehézkes (magasabban van a súlypont, nehezebb döntögetni, cserébe, ha le van döntve, akkor nem hajlamos magától feljönni, ami előny hosszabb íveken, de a városban csalinkázva annyira azért nem), és végül: nem gyorsul jobban...
Egyetlen előnye a kevesebb fogyasztás, de az a pár lityi** nem oszt nem szoroz...
*: azt fel sem merem tételezni, hogy a Piaggio blokkos Spidermax-ra gondoltál, mert attól hányok, ha meglátom (nincs itt tulaj, lehetek őszinte), ráaásul böszme nagy. Ja, azt nem is mondtam, hogy a Nexus csomagtartója "jelképes", abszolút nem az esetem. Szép, meg jó, meg hangos kipuval "Mózes", de ahogy a zsiráf: otthonra nem kéne. SH szintén zenész. Közlekedni tudnék vele. Együtt élni nem. Ez az agybajom. (Másképp ülök, másképp hajtom, használom a csomagtartót.)
Azt már meg sem merem említeni, hogy a Madison még betegen is legyorsulta. (Nyilván fel kéne tuningolni a varióját, hogy jobban menjen, feltéve, hogy valakinek ez szempont. Az persze szépen rontaná a fogyasztását, de hát valamit valamiért. Szóval nekem SH-t ajánlani megint csak kimeríti a trollkodás fogalmát. Ajánlottad volna inkább a Forza 300-t, az a nekem való, ugyanazzal a blokkal.
Mi maradt ki? Konkrét típust ezt a kettőt írtad, meg úgy lóg a levegőben, hogy a Kymco 2010 körüli vasai. Értem én, hogy a nepperek miatt nehéz linkelni konkrét példányt, amit érdemes lenne megvenni is, de azért konkrét típust csak tudnál mondani, hogy melyiknek jobb a lóerő/tömeg aránya, mert ugye arra akartad kihegyezni az ajánlásod, hogy ilyenek vannak garmadával, nem? Vegyük pl. az Xciting 500-at: nehéz, mint a dög (kcsa tanúsíthatja), így hiába erősebb a blokk, nem megy jobban. Esetleg akkor menne jobban, ha (megintcsak) "hozzányúlunk" a varióhoz... Cserébe a fogyasztása lesz az egekben, injektor ide, vagy oda. Csodák nincsenek. Az NC700 még elgondolkodtató, csak az meg már nem igazán robogó. Azt hiszem, csomagtartója sincs. És hát városban sem az igazi.
Ha sok felesleges pénzem lenne, ami nincs, biztos kipróbálnám a T-Max-ot, meg a BMW C600 Sportot is. Melóba bejárni persze egyikre se lenne szükségem, de igen csak szórakoztató gépek lehetnek. Max. mert fiatalabbak, nem kéne annyit szerelni őket otthon. Ez persze lehet hátrány is, más hobbit kéne keresnem.
**: Madisonnál sem azért érdekel, mert abba halok bele, ha ~400 Ft-tal több egy tankolás, hanem mert okozhat problémákat a nem megfelelő keverék. Úgy tudom, se a túl szegény, se a túl dús keverék nem életbiztosítás a motornak hosszútávon. A fogyasztásnövekedés csak mellékhatása ezen állapotoknak, nem a probléma.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21880 üzenetére
Én egyedül akkor érzem a hajtás módosításának szükségét az sh-n, amikor egy nehezebb utas felül mögém. Hallatszódik, hogy sok neki a nyélgáz úgy, hogy nem tud felpörögni. Egyedül menve bőségesen elég az erő városban. Ha ennél jelentősen nagyobbat gyorsulsz, azt utána vissza is kell fékezni, mert irdatlan nagy lesz a tempó két akadály között. Nem az számít, hogy mennyire gyorsulsz fel, hanem hogy a folyamatos dugóban mennyivel tudsz menni biztonsággal. Amikor apámnak még az africa volt meg (ami ugye automata, szinte robogó ), 5 percet vertem rá 10 km-en (Pesttől Budakesziig a délutáni dugóban) úgy, hogy ő azzal mindenen átmegy (Demszky csöcs, padka, 50nel) és nagyon nem ma kezdte a motorozást, én meg az sh-val alapjáraton végigmentem a kocsik között.
Azt meg gondolom nem kell mondanom, hogy amikor lámpától elgyorsultunk egymás ellen, közöm nem volt hozzá, de a hangját legalább hallottam. 😃[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21881 üzenetére
SH-nak semmi szégyellnivalója nincs gyári hajtással sem, teljesen jól megy.
Bőven elég, amit előad. Viszont ahogy írod, ha adott esetben tuningolnád,
hát van rá lehetőséged, nem feltétlen sok pénzért. Könnyebb görgők: bumm.
Esetleg Vmax csökkenésed lenne, ami fájhatna, akkor viszont Dr. Pulley.Nem is azért kell jó gyorsulás, mert úgy gyorsabb a közlekedés, hiszen az
átlagsebességedet leginkább a lámpaprogram befolyásolja, adott útvonalon,
lásd pontosan ugyanannyi idő alatt értem be Cygnussal, mint a Madisonnal.Nekem a jó gyorsulás a dinamikus közlekedést jelenti. Biztonságosabb így
az összes előzés, vagy sávváltás, ha lenyelezem, akkor ellép, ahogy kell...
Nagyobb a kontrollom, azaz kevésbé vagyok "kiszolgáltatva" a forgalomnak.Most az, hogy 9, vagy 10 másodperc a 0-100 mondhatjuk, hogy mindegy...
Inkább azért nem szeretem, mert ejti a fordulatot, és bizonyos szitukban a
motorerő a szokásoshoz képest kevesebb, ami akár veszélyes is lehet. Pl.
amikor felborult a puli, majdnem én is felborultam egyik derékszögű (lassú)
kanyarban, mivel gázra nem jött az elvárt erő (nem kezdett felegyenesedni).Tudomásul kell venni a tényt, hogy alacsony fordulaton ezek a kisköbcentis
egyhengeresek harmatgyengék. Szép meg jó, hogy katalógusban 27 LE és
30 LE meg ilyenek virítanak, de ahhoz meg is kell forgatni. Gyári varióval ez
nem mindig biztosított, hiszen nyomatékra van hangolva a fogyasztás miatt.
Ez persze nem jelenti, hogy normális, hogy derékszögű kanyarban fekszel,
sőt, egyáltalán nem az. De az nem üzemszerű működés volt, hanem hibás.Szerk: nem csodálkozom, hogy az Africa Twinnel nem tudott úgy elsuhanni
az autók közt, és nem azért, mert nem mert bemenni. Fizikailag nagy, nem
ide találták ki. Madison se kicsi... nagy ritkán beragadok, de sokszor simán
elférek ott is, ahol az előttem lévő bizonytalan SMKP-s összeszarta magát...
Szóval a méretbeli hátrányt motorerővel + bátorsággal kompenzálom.
Eddig bevált. Tegnap mondjuk majdnem elütöttek. Balról előztem dupla sort,
nem vettem figyelembe, hogy van jobbról parkoló kihajtó... onnan kiengedtek
vkit, aki persze 1000-rel kivágódott... Csúszó hátsó kerékkel kerültem el: az
a szerencse, hogy a "bátorság" mellé van azért készenlétben félelem is, így
nem nyélgázon előzgetem a sort beláthatatlan szakaszon, csak szolidan.Mondtam már, hogy szeretnék ABS-t?
MÁS: szerintetek? Erősnek tűnik, remélem tartós is lesz, és stabil élmény.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21882 üzenetére
Annyi van, hogy országúton a rövid egyenesek előtt már a kanyarban húzom a nyélgázt a 70-80nal menő kocsi mögött és mire oda érek, hogy belátom azt a kis szakaszt, már van egy jó 10 km/h-s sebességkülönbség és könnyedén meg lehet előzni bárkit. Motor után nagyon lassúnak és nyúlósnak érződik a robi, főleg, hogy a tdm-et nem érdemes 3000 alatt használni, felette meg már bőven van erő, az alsó 3 fokozatot pillanatok alatt kiforgatja alulról is. Múltkor volt szerencsém egy 100zal menő autó elé kifordulni álló helyzetből, kicsit később váltottam, mint szoktam, 9500ig kiforgott az egyes, azonnal és még csak le se dadogott, pedig 8000től piros. 😃 Óra szerint ott már 90 felett megy, pont nincs meg a 100 egyesben. Úgy lehet vele váltani, hogy szinte meg se szakad a hajtás, én meg vigyorgok végig, mint egy hülyegyerek. Maradok a gyári plexinél, így legalább szabad légáramban van a sisak, viszont sokszor kell tisztítani. Típustalálkozó volt most, mentem 500 km-t kanyarogva, nem is lassan, 4,6 liter/100 km lett a fogyasztás. Városban 6-6,5-et eszik, a kettő között bő 100 km van két tankolás között, ami nem mindegy.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21883 üzenetére
Motor után nagyon lassúnak és nyúlósnak érződik a robi
Ebben biztos vagyok. Én csak 500-ason tanultam, és vicces volt, hogy annak
mennyire semmi a 70-es tempó az Egéren, miközben robogósok kapaszkodtak
nyélen, szinte lobogtak a motor után a nagy integetésben. Más dimenzió.Ettől függetlenül nekem a városi közlekedésben nem hiányzik AKKORA erő, de
főleg nem hiányzik az a közvetlenség*, és a váltogatás, kuplungcsúsztatás, stb.
Már írtam többször, még ha le is néznek érte, vállalom: én "robogós" vagyok.
Bár egy nagyrobogó valójában motorkerékpár, nyilván van hátránya is a CVT-nek
és a kompromisszumos felfüggesztésnek is, ezeket el kell ismernem.*: amit országúton hibának érzékelsz (a CVT késedelme, esetleg "nyúlóssága"),
az a városban áldás, kisimítja az összes manővered. De ezt tudod, max. annyira
nem, mert az SH eléggé bakkecskésen adja elő a gázreakciót: ne kérdezd miért.
De azt mondtad, gyorsan szokható volt a Madison lágysága. Na most pont ez a,
talán már túlzott, lágyság baszódott el. Odavágja a kuplungot, ejti a fordulatot.
Pedig nem csináltam vele semmit. Azóta kitakarítottam, de az sem segített rajta. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21884 üzenetére
Nekem az sh sose bakkecskézik, megszoktam a gázkart, tényleg finom, de a tdm se vészes, az is szokható, de azért néha még most is becsúsznak kisebb bólintások, a gázt nem szabad hirtelen elvenni. 😃 Erre ma már van megoldás, apám új motorján elektronikus a gázkar, városi programon nincs bakkecske, soha.
Én a váltásokat nagyon szeretem, a szélvédelmet, praktikumot viszont lehet hiányolni és a nagy tömeg is rosszabb, amikor csak arrébb tologatom a városban, a 167 kg-os sh-t úgy tologatom a 2 méteremmel és 90 kg-ommal, mint egy biciklit.
Ne viccelj, az Egér úton az a szép nyújtott (befele bal, kifele jobb) kanyar a kedvencem, ha kihalt, a robi óra szerint 130cal egy íven végigmegy, kedvenc és egyetlen ilyen kanyar a bejárásnál. 😃 -
Gaboman
nagyúr
válasz Burt1793 #21883 üzenetére
Azért ezzel lehet vitatkozni, milyen robi tűnik annak.
A SW600 még véletlen sem nyúlós, olyan jól tol 60-ról, 110-ről rátesz még egy lapáttal, igencsak megindul az anyahajó méretével.
Soha nem hittem volna hogy ilyen jól tud menni egy nagyrobogó pedig megfordult a kezem között egy-két motor.
Rugalmasságra üde színfolt, az úthibákat (kátyúkat) sokkal jobban érezni ez tény, de simán vállalható.
A kényelem viszont hatalmas előrelépés bármelyik motoromhoz képest.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21888 üzenetére
A nyúlósságot a cvt-re értem, főleg egy régi vágású motorhoz képest (tdm), ahol, ha elveszed a gázt, érzed a hajtáslánc terhelésváltását rendesen. Nem mondtam, hogy rosszak a nagyrobogók, városban mindennapi (ez fontos!) használatban a legjobbak, de én inkább azon küzdök, hogy ne kelljen mindennap bemenni a városba. A kényelem relatív, fiatal vagyok még, amire ráférek, azon elülök egy darabig, az biztos (bicikliztem már egyhuzamban 600 km-t, idén lenyomtam a Kinizsi 100at stb.).
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21887 üzenetére
A Beverly a tulajok bevallása szerint nyeklik-nyaklik kanyarban. Mondhatni
kanyarban sincs egy rendes térhálós vázhoz képest, ami a Madisont jellemzi:
nem lennék vele előrébb... De ha nem így lenne, üléspozíció miatt kilőve.
(Arról megint lehet vitatkozni, hogy bejön-e a retró forma, és küklopsz szem?)Amúgy lóerő tömeg arányban tényleg kellemesen hangzik a 189 kg VS. 39LE.
Érdekesség viszont, hogy a Nexus is 40LE, tehát sokkal jobban kéne mennie,
a Madisonnál, és annyival nem is nehezebb (elvileg 216 kg), mégsem "rakéta".Az Atlantic 500 Sprint szimpatikus. Burgman szóba se jöhet, lomha dög.
(Tudom is az okát, mivel a 2007 előttiek hajtáslánca azonos a Madisonéval...)Kymco 400: még sose hallottam róla (vagy már elfelejtettem a hírt), de jópofa!
Sajnos a csomagtartót ezen is elcseszték, csak sisak fér bele s az se biztos.Gaboman: megvetted végül az SW600-at?
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #21881 üzenetére
Én nem nyúlok az SH-hoz, illetve mégis: az ülését szeretném kényelmesebbé tenni. Amúgy döbbenetes, milyen gyors vele az ember a városban... Sokszor harmadannyi idő alatt jutok el a célomig, mintha kocsival mennék. A tömege, kezelhetősége egyszerűen hihetetlen. Érdemes megemlíteni a menet közbeni vibrációmentességét is. Komolyan mondom, az általam eddig próbált egyhengeres motorok bármelyikénél jobb ezen a téren, igaz, elsősorban régebbiekkel szereztem tapasztalatot.
Mivel szóba került itt a Beverly: kipróbáltam pár éve a 350-et, most már nem csodálkozom, hogy még az olaszok is inkább SH-t vesznek. Egyértelműen jobb. Gyanítom, hogy az SH nyírta ki a Scarabeot is. A (régi) 400-as Burgman nekem nem jött be, pedig azt hittem, meg fog győzni. Rossz úton szinte támolygott alattam a kanyarokban, nem győzött meg.
-
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #21891 üzenetére
Hajjajj, ne is mondd az ülést, az nekem már régen ki van szakadva, gondoltam,
ha egyszer megcsinálom, én is valahogy kényelmesebbé varázsolom... Csak
egyelőre se pénz, se idő, vagy hozzáértés. Vannak ugye kifejezetten motorülés
kárpitos cégek, ha sok zsetonod van, kávét is főz az ülés a végén... Cserébe,
amíg dolgoznak rajta, nincs motorozás. Vagy veszel bontott ülést, ideiglenesen.Egyáltalán nem csodálkozom, hogy harmadannyi az idő. Amilyen rohadt dugók
vannak, nem is értem, hogy ha csak A-ból B-be kell menni, ki az, aki autózik...
(Mármint, ha van motorja, és éppen cuccolni sem kell semmit...) Bolondokháza!
Gondoltam felveszem délután, milyen fasza erre a közlekedés... nem sejtettem,
hogy sokkal jobb lesz a tegnapinál! De csak a Fehérvári útig! Ott lámpa nuku!
Azért voltak érdekes pillanatok. Mindenesetre 10 perc alatt megvolt az adott táv,
videóban 4x tempóval 2.5 perc végignézni. Egyszer tartott fel egy BMW C1 meg
előtte egyszer két dobozos: azok közé nem nagyon megyek be. Autó + kamion
az oké, de két doboznál szűk lesz a hely a tükröknek, főleg, ha nem figyelnek...
Lehet, még mindig a Trófeánál állnék, ha az egyik nem húzódik le. Tök rendesek
szoktak amúgy lenni, én meg nem győzők vészvillogóval köszöngetni. Sosem
túráztatom, nem villogok, türelmesen megvárom, míg észrevesznek. Általában
észrevesznek, és gyakran le is húzódnak. Pedig még a xenon sincs benne, sőt,
akku kímélés miatt az "angel eye"/helyzetjelző megy, az egyáltalán nem acélos.
Mégis valahogy előzékenyek a motorkával. Szigorúan néz, vagy mi? (Burt is írta,
hogy élmény volt, hogy még integetett is neki egy motoros kolléga mikor előztük.
Ráadásul SH-val volt: nekem nem integetett külön*, pedig én is SH-val voltam.)*: én meg nem tudtam vészvillogózni neki köszönés gyanánt, mert fogalmam se
volt, hogy hol van a kapcsoló. Örülök, hogy az indexet megtaláltam rajta.Ui: az SH tényleg elég villanymotorosan adja elő a tudományát. Nem rossz.
Csak azt nem értem, miért olyan hirtelen a gázreakciója. Seggberúg, de aztán a
következő másodpercben mintha visszavenne... Mindegyik ilyen, vagy csak Burt
kuplungja annyira le van kopva, hogy ilyen furcsán tapad be kövér gázra? (Menni
kéne vmi próbakört jövő héten, ha végre bent vannak az új szilentek: mit szóltok?
Annak idején is abból lett a topiktali, hogy elmentem gurulni. Most nem tervezek
ilyet, mert heti 4-5x járok edzeni, így nem érek rá, de még bármi összejöhet...) -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21882 üzenetére
Ezek a motor tartó szilentek teljesen egyformák, szimmetrikusak? Nekem az egyik mintha egyenesebb lenne, a másiknál meg el vannak tolva a szemek. Lehet hogy az egyenesebb darab hibás és ezért mozgott oldalra a madison hátsó kereke? En kihezagoltam egy 5mm es alátéttel.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21890 üzenetére
A tesztek alapjan is leirtak ezt az erzest a Beverlynel, de ez csak erzesre ilyen. Valoszinuleg megszokas kerdese. A kulalak.... fene tudja. Nekem a sarvedo elhelyezese es a forma ami kilog a kepbol. De tuti atszabnam ha lenne :D.
Atlantic sprint egy sporots kecses az elodjehez kepest.
A 400as kymcot megneznem magamnak. Sajnos az ules altti rakterrel az xciting sorozat soesem volt bokezu.De ha konnyedebb lett az 500nal. Marpedig a sulya alapjan az.
Es a futom megorokelte az 500 stabilitasat, igen jo valasztas lehet.
Egy hatozsakkal, vagy dobozzal maris teljes a rakter. De akar egy felig vasznas megoldasi jo lehet. Lehet vinni mint egy taskat.Persze ez piszkos nehez dolog, mikor az ember mar ennyit bele olt egy vasba munkaba es penzbe.Nehez valtani.....
Lassan ossze all az Nt. Mar kabatolom felfele. Aztn kap egy kis szinezest, egy ket kiegeszito huncutsagot. Nappali menet feny, hofok mero ora.
Es mehet a burokracia utjara, lehet locsolni a penzt az allamkasszaba.:).[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21892 üzenetére
Június utolsó hetében nem leszek itthon, előtte, utána ok.
Nekem úgy rémlik, hogy "új" kora óta ilyen az sh, persze mindennap használva nehezebben tűnik fel a változás. Amúgy ahogy a tiedet, úgy ezt is gyorsan meg lehet szokni, nagyon finoman adagolható, csak kisebb mozdulatokkal.
Az, hogy ki kinek köszön, elég random, én igazából megszokásból intettem, de annyira nem figyeltem a másik sh-st, a madisont figyelgettem. -
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #21892 üzenetére
Kinéztem már két kárpitost is az ülés átalakítására, de ha valami elrugaszkodott határidőt kapok, inkább megcsinálom magam, végülis nem egy űrtechnika. Ki fogtok nevetni, de simán csak rátettem egy Egg Sitter párnát, amit kimondottan erre rendeltem, meglepően jó az is, bár egy normális rögzítés nem ártana. Az igazi az lenne, ha a vezető ülését hátrafelé megfaragnák pár centivel, már csak attól is kényelmesebb lenne, hiszen jobban elférnék (így egy picit rövid). Városon belül nincs különösebb jelentősége, de mentem vele néhányszor országúton egy-egy órát, a gyári ülésen ennyi idő alatt el is ülöm a fenekem.
Az autósok többségével nekem is nagyon jó tapasztalataim vannak, rengetegen lehúzódnak, hogy el tudjak menni, vannak, akik még a tükrüket is behajtják. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de néhány piros lámpánál én át-átmegyek a szembejövő sávba is, úgy csorgok előre. Van, hogy elmegyek egy 200 méteres kocsisor mellett is ilyen módon.
-
novi68
tag
Sziasztok,abban szeretnék tanácsot kérni,hogy a Yamaha Majesty 250-es motoromon egyszerű leszerelni a variátorház fedelét? Belenéznék,milyen állapotban vannak a dolgok odabent...
My name is White. Lumia White....
-
novi68
tag
Olajcserét szeretnék,de nem tudom kitekerni a leeresztő csavart... Ugye ennek a betöltő nyílás másik oldalán van a leeresztője-oldalt? Nem tudom meglazítani az Istenért se..... Köszönöm!
My name is White. Lumia White....
-
#50433536
törölt tag
válasz novi68 #21899 üzenetére
Szia!
Csak a kilazításhoz tudok hozzászólni... szerintem érdemes eleve meleg motornál megpróbálni, akkor kitágul az alumínium blokk a menettel együtt, az acél csavarnak meg kisebb a hőtágulása, így elválnak a menetek. Ha így sem enged, akkor a csavar fejre merőlegesen lehet kocogtató ütéseket mérni egy alu kalapáccsal, ettől is szétválnak az összegyógyult menetek. És nem szabad villáskulcsot használni, mert az lenyalja a csavarfej éleit, csak csillagkulccsal vagy krovával érdemes megpróbálni. Nekem így mindig meglazult minden leeresztő csavar, remélem sikerrel jársz.
Visszarakáskor érdemes az alumínium tömítést kicserélni, vagy a régit felcsiszolni mindkét oldalán, hogy jobban tömítsen. Meghúzni pedig nem szabad, csak beteker amíg engedi könnyedén, amikor érezzük hogy már a fém feszül a fémhez, akkor kicsit szorítunk rajta és kész. Erőt kifejteni nem is kell... a felületek tömítenek, nem a meghúzott menet. Így legközelebb könnyen kilazul.
A régi olajat nézd meg, hogy vannak-e benne bronz/réz darabkák... reméljük nincs.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Motoros topic
- Futás, futópályák
- BMW topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Ukrajnai háború
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs