- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Dell notebook topic
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Mini-ITX
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz gonger #24049 üzenetére
Hagyd a fenébe, bekopik. A dreamben amúgy olyan pofát raknak be, ami kicsit nyikorog. Az normális, hogy hozzáérnek a pofák a tárcsához akkor is, amikor nincsenek nekinyomva a tárcsának, ezért ne kezdj el fékfolyadékot cserélni, dugattyút zsírozni, fékpofát reszelni egy ilyen új motornál.
-
DigitXT
félisten
Kimentem ma egy rövid (városi) karikára (3 hét után). Szerencsére nincs "nagy"
forgalom, így volt szerencsém gyorsulást is tesztelni meg tempót menni is...
Egyik se valami csúcs. Ami viszont nagyon jó, az az egész simasága: smooth.A Lágymányosin pl. fel se tűnt, hogy 8000 a fordulat, olyan simán járt, mint egy
villanymotor: nohiszen, már régebben is megfigyeltem, hogy 6000-nél simul ki...
Csak régen ehhez "nagyon" kellett hajtani. Most meg pörög mint a csocsóbábu.Nyilván a fogyasztás látja kárát. Meg ugye az olajat is elkezdte csipegetni ettől,
de az élmény NEM rossz! Nem kellemetlen a pörgés, hanem sima, és maga az
egész haladás ilyen pozitív élmény... kanyarban is igen jól veszi a lapot: nagyon
kellett már ez az új gumi a régi szögletesre kopott helyett! Jól motorozható.Nem is emlékszem már, hogy mikor próbáltam utoljára elengedni a kormányt.
Nagyon nem mertem, mert rögtön kezdett szitálni. Most nem: nagyon jó lett, na!
Ettől függetlenül fogom a kormányt, de jó tudni, hogy jobb az egyenesfutás is.
Dicsérte is a szerelő a hódoknál, hogy igen jó a hátsó felni, nem kellett rá súly...Ui: az új szíjból nem sokat érzékeltem, max. azt, hogy még simább a járása az
egész gépnek nagy fordulaton, de fordulatszám csökkentő hatása nem volt. Bár
ezt nem is vártam, miután pont ugyanakkorának mérlegelt, mint a régi, kopott... -
tome0001
senior tag
Sziasztok.
Nemrég szereztem egy 2017-es Yamaha X-max 400-at, 21000km-rel, itthoni vásárlás, első tulajtól. Van fórumtárs aki ilyen típust használ?
Csak annyi lenne a kérdésem hogy van-e valami típushiba, gyenge láncszem a gépezetben amit sűrűn ellenőrizni kell? Esetleg olyan alkatrész ami megadhatja magát észrevétlenül és bajt okozhat?
Eddig 800km-ert mentem vele, nekem nagyon bejön külsőre és vezethetőségre is.
125-ös Kymco Agility-ről váltottam úgy hogy jó nagy volt az ugrás
Ha valaki gondolkozik ilyen típus vásárlásán, szívesen válaszolok neki én is bármilyen felmerülő kérdésre (így 800 együtt töltött km után amennyire megismertem már a motort).
Köszi előre is a válaszokat.
Üdv[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz tome0001 #24055 üzenetére
Én nem tudok semmi komolyabb tipushibát. Blokk kicsit öregecske (az újakban is ugyanaz van mint a legelső verzióban). De amennyire tudom megbízható. Jó gép, nem véletlenül tartják az xmaxok az árukat annyira.
Nekem 2018as 300as van, és sztem most nincs itt a topicban másnak xmax.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
csongi
Topikgazda
válasz tome0001 #24055 üzenetére
Egy Haromeves motornal 21000km-nel nem kellene tipushibaknak elojonni. :).
Igaazabol ezeknel az evjaratoknal mar szinte mindegy mit vesz az ember. Mindegyik helyt all, es eleg regi konstrukciok tovabb fejlesztett valtozatai kerultek bele.
Itt mar a legnagyobb tipushiba leginkabb a tulajdonos es szerelo paros tud lenni, szerintem. :).
De 10 ev mulva tobb tapasztalat lesz ezekrol az evjaratokrol.Most lesz erdekes EU4 el milyen modositasok jonnek.
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #24059 üzenetére
Azt ne mond, h jön a kisturbo direkt befecsivel egrrel, koromszurovel, mert akkor vége a világnak...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
tome0001
senior tag
válasz yodamastah #24056 üzenetére
A blokkot a Majesty 400-ból tették át ebbe, fejlesztés nélkül gyakorlatilag?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #24059 üzenetére
Igen. De idehaza kb Tavaly volt mire eltuntek a raktari cuccok. Azert irtam a 2020at. Kb innen mar feher hollo ami 2018 elotti gyartas.
bajnokpityu.
Nemhiszem. Tul osszetett egy olyan rendszer, egy robogoba.
Lehet a 1000+ ccm nel beprobalkoznak kiserlet jeleggel.
De itt egyhengeres gepekrol van szo. Inkabb kevesebb pacival, kajaval megoldjak.
Kerdes meg miket kellett varialni ehhez az ertekek eleresehez.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24062 üzenetére
Ha még csak a kihajtó lenne: van konkrétan egy lépcső. Az a kék
cucc egy szerelő rámpa, azon át tudok csak beállni a "műhelybe".MÁS: az ős-szíj tök más beosztású, mint a Mitsuboshi. Nagyobb
is egy kicsit, ahogy nézegetem, de laposabb. (15 mm vs. 14.8)
23.6 mm szélesek fent, stimmt, de a Gates 16.9 lent 16.1 helyett.
Sűrűbben is fogazott: 97 nagy, 202 kicsi vs. 90 nagy 192 kicsi.Valszeg ez lehet az: 40818 olvasható rajta viszonylag tisztán.
Ezt csak úgy írom, mert eltűnődtem az esetleges áttételeken...Szerk: megpróbáltam lemérni a nagy fogak távolságát... Nyilván
ez sem ment túl pontosan (11 mm vs. 10.6 mm), de kiadta, hogy
nagyobb a Gates, ez látszik is, egymás mellett "feszegetve" őket.
(Nem kell hatalmas különbségre gondolni, de elgondolkodtatott.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24064 üzenetére
Biztosan befolyásol valamennyit a szíj mérete, de nem tudom hogy észrevehető-e. Te érzel valami változást az áttételen?
Ez a húsvét nagyon bezavart, most kellett volna hozniuk az új Malossi harangot és a ledes égőket. Főleg a harangot várom, remélem csökkenti a remegést induláskor... az új kuplung csökkentette és a sárga kontraszt rugó is, de még érezni kicsit. Nem tudom, hogy nagyobb robogóknál mennyire érezni a remegést induláskor, de a kis robeszon egyáltalán nem érzek semmit. Húzom a gázt, egyre hangosabb és meglódul.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24065 üzenetére
Hát, ez az "ős-szíj" (régi-régi, hogy úgy mondjam), már elég régen volt bent, nehéz megmondani, hogy mi változott érzésre. Az biztos, hogy vacakoltam vele anno...
Az elinduláskori remegés szerintem annyit tesz, hogy egyenetlenül és/vagy hamar fog a kuplung, mikor a motor még olyan alacsony fordulaton jár, hogy be-berángat. A harang csere az egyenetlen tapadáson segíthet. (Ha túl hamar záródnak a pofák, azon nem: elvileg erre vannak a különböző erősségű kisrugók, csak a Malaguti-féle kuplung nem tök ugyanolyan, mint a Malossi, így csak a Maxi Fly-ban próbáltam a
csereberét: főleg a piros érdekelt. De valahogy nem estem hanyatt attól sem.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #24065 üzenetére
Nincs remegés. DigitXT Madison-ján se éreztem. Akkor tud remegni, ha motorfékkel addig gurulsz pont, hogy még nem old a kuplung és akkor húzol egy csutkát, de az olyan minimális ideig tart és viszonylag nehezen összehozható, hogy nem zavaró.
(#24064) DigitXT: Fura, hogy nálad ilyen jól bírja a szíj. Nekem 18 ezret volt bent a legutóbbi Honda szíj és az utolsó 1-2 ezer km-en már nem tudott 140 fölé gyorsulni óra szerint a gép. Ez a mitsuboshival megszűnt, szóval nálam simán elkopott 17 ezer km alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Meg tudjátok mondani, hogy ez milyen alkatrész? Könnyű fekete műanyag a hajtás fölött, xmax 250:
[kép]
A jó magyar utaknak hála, egyszer csak eltört a tartója és szabadon lófrál menet közben, csak valami csövek tartják kb a helyén.
Viszont az alatta levő fémet is sikeresen kilyukasztotta, Ez így nagy gáz? [kép] -
Reaper
őstag
válasz yodamastah #24071 üzenetére
és @csongi:
Köszi, akkor megnyugodtam, már csak találni kéne valamit amihez hozzá rögzítem. Vagy tud valaki esetleg olyan bontót, ahonnan találhatnék ilyen alkatrészt? Bár ha sikerül valahogy rögzíteni, akkor hagyom úgy -
DigitXT
félisten
válasz Reaper #24072 üzenetére
Arany árban van, ha van, mivel műanyag... Nekem is tört már le...
Kisebb gond, hogy lengedezik, nagyobb, ha le is jön a karbiról a cső.
(Már ha egyáltalán karbis, ha nem akkor a pillangó szelep házról.)
Szóval, ha arról leugrott, akkor 1) elhagyod, 2) szűretlen levegőt fog
kapni a motor, ami nem egészséges. Ha meg karbis, akkor szegény
is lesz a keverék. Ha injektoros, akkor valszeg az ECU utána állítaná. -
Reaper
őstag
válasz DigitXT #24073 üzenetére
Ismerős a helyzet, a hobbiautómon is a legdrágább és beszerezhetetlen alkatrészek a műanyagok, de remélem azért ilyet találok itthon.
Injektoros, de ránézek, hogy a csövek mind a helyükön legyenek. Amíg így szabadon van, addig meg nem használom. De már építem fejben a gumipók, gyorskötöző és esetleg spanifer tökéletes kombinációját -
yodamastah
őstag
válasz Reaper #24072 üzenetére
2017ben lezúztam a 250es bal oldalát (kép). Akkor a szóban forgó alkatrészekből sikerült vadászni újat tűrhető áron. De nem 2e ft volt, szóval ha nem akarsz esztétikai hibák miatt műanyag alkatrészekre 10ezreket költeni akkor oldd meg magad a rögzítést ahogy tudod és hagyd így a fenébe
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #24074 üzenetére
Ideiglenes megoldásnak a kábelkötegelő megteszi. De fixen kellene a blokkhoz
fogatni, hogy ne lengedezzen, így szerintem a gumipók kiesik... meg a spanifer
se biztos, hogy a nyerő megoldás része lehet: meleg van azon a környéken.Ui: én megragasztottam. Jó 5 km után megint törött volt. Szóval nem volt tartós:
végül szereztem egy bontottat, és arra igyekeztem vigyázni (én törtem le anno).Ez egészen sokáig sikerült is, de egyik füle azóta megint elpattant "félresikerült
szerelés" közben: szerencsére van másik füle. Ha törik mindkettő, az fájni fog...
(Talán műanyaghegesztő tud vele kezdeni valamit: ragasztgatni semmi értelme.)[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz yodamastah #24075 üzenetére
Nem szeretnék nagyon sokat költeni, valami bontott cucc bőven elég lenne, 1 tizest még megérne. A bajom az, hogy nem nagyon látom, hogy mihez lehetne odafogatni, egyelőre nézegettem, de ötletem sincs Nem baj, még duct tape is van itthon, valahogy majd csak megoldom
DigitXT: A ragasztásban nem gondolkodtam, olyan szépen tört le, mintha késsel vágtam volna. Komolyakat kaphat egy-egy nagyobb úthibánál.
Kábel kötegelőből szerintem nincs akkora, ami körbeéri az egészet, persze tudom, lehet láncolni is.
Majd ha lesz egy nyugodt órám üldögélni mellette, akkor kitalálom
De bonott lenen a legjobb. Illetve most eszembe jutott egy megoldás, éppen házat felújítok és a régi tető csatorna lefolyóját valami alumínium, lyukacsos, lapos lemezzel fogták a falhoz. Az elég hosszú, körbe tekerem, rá egy csavart és hátha bele tudom csavarni a gyári helyére.
[Ilyesmi][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #24077 üzenetére
A blokkon fix rögzítési pontjai vannak, tehát ahhoz. A gond az, hogy ha letört a
műanyag fül (alul ugye), akkor a kábelkötegelőt se tudod mihez fogatni, hacsak
körbe nem tekered vele az egészet. Rákerestem Oem-Partson, kb. 16KHUF.Ez a hilti szalag szerű cucc jó lehet. Az biztos nem fogja elengedni magát...
(Mondjuk kicsit Mad Maxes lesz tőle a kinézete, de ha lefújod feketére, talán...)[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
-
Reaper
őstag
válasz DigitXT #24081 üzenetére
Szerintem kiszedem a hátsó csavart és azzal a kezemben megyek az obiba, meg akkor már nézek hozzá alátéteket is. OEM partson 1600 az alátét és 700 a csavar. Plusz szállítás. Csavarért meg lehet nem adnék ennyit. De majd meglátom van-e passzoló menetes vagy valami.
Én inkább nem fúrkálok egyelőre, elég lesz ennyi jó magyar féle gányolás[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #24084 üzenetére
Az a baj, hogy ez olyan "rohadás", amit nem is látszik. A blokköntvény ugye
alu, a csavar meg acél. Galvanikus korrózió a menetben: kívülről teljesen faja.Szvsz óvatosan próbáld kiszedni a megmaradt csavart, ne kelljen furkálni...
Én annyira nem élveztem, főleg amikor ferde lett a furat, de az másik sztori... -
-
Reaper
őstag
válasz csongi #24087 üzenetére
Ez se roszz, van is most egy csomó gipszkarton alu profilom kibontva. Mivel ragasszam meg, hogy kibírja? A Hilti szalag azért tetszett, mert ott elvileg csak körbe kell tekerni rajta.
Mondjuk leghamarabb kb hétvégén lesz időm megcsinálni, de addig is ötletelek.
Egy időre elgondolkodtam, hogy megveszem a gyárit újonnan, de ahogy te is mondod, ha ennyit bír ki, akkor minek. -
Reaper
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24089 üzenetére
Hogyne lenne! Csak nem az egész van beburkolva, hanem csak a variónál.
Ott van benne egy (varió)légszűrő szivacs, amiből tetemes mennyiségű koszt
fújtunk ki anno. Madisonon ugyanez egy nagyobb burkolat, egyben a fémen...
Ez ugye védi a kosztól a kuplungot is, mert a fém ház nem teljesen zárt.
Mármint a Madisonnál, meg gondolom akkor a Yamahánál sem az...Reaper: azt a lyukat a varióház burkolatán szerintem sem üthette a légszűrő!
(Bár ezen eddig nem gondolkodtam.) Inkább tűnik vmi erőszakos behatásnak.
Mármint erről a képről beszélek: ez így egy bazinagyot kaphatott, a lengedező
műanyag légszűrőház ilyet nem tud ütni, és nincs is rajta semmi, ami kiállna...
Annyiban gáz, hogy kosz mehet a kuplunghoz. Ezért egy duct tape nem árt rá.Szerk: az első képen meg úgy néz ki, mintha meg lenne húzva a légszűrő...
Oké, hogy nem mentél neki semminek, de parkolásnál esetleg más lezúzhatta:
ez megmagyarázná, hogy mitől lyukadt ki a nem tejfölösdoboznyi alsó burkolat.[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24091 üzenetére
Tudom, de ez egy kis elem, nem tűnik olyannak, ami tönkremenne hasonlótól. Mondjuk az egyik csak már kijárta a menetét, de van ott elég. 😃 Ahogy az xmaxon láttam, ott az egész fém részt borítja egy műanyag. Pocsékolás. 😃
Múlt héten megvolt a legmagasabb fogyasztásom. 4,2liter/100km. Ijesztő, mennyire megdobja a fogyasztást a sok hidegjáratás/rövid út. -
csongi
Topikgazda
Ezt is meghegesztettük.
Jöhet az első 1000km. -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #24095 üzenetére
Az csak kepletes. :).
Blokk Felujitas.
Hengerfej felujitas, osszes csapagy csere, dugo+gyuru, +csapszeg szett.
Sikeres 10w40 olaj es a csodas kipufogo megette a hengerfejet. 56 ezer van az oraban, de mivel import...:).Dugo szett csak raadas volt. :).
Azota volt egy szelep hezag finomitas, most meg szebben jar. Jon az elso 1000Km es olajcsere.
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #24098 üzenetére
Ismerős szám. Nekem 320-ba volt a teljes felújítás, motorgenerál, elektromos rendszer és a sok apróság (új gumik, lámpa foncsorozás, stb...). A madison órája 41000km-t mutatott, de szerintem volt az 60-80ezer is, az állapotából kiindulva. Vagy nagyon hanyag gazdái voltak.
Akkor elmondhatjuk, hogy egy lelakott nagyrobogó teljes felújítása simán 2-300 ezer forintot kóstál, munkadíj nélkül. Jó lenne ezt tudatosítani, mert még most is sokan mennek bele az "olcsón nagyot és jót" hirdetésekbe. Sokan foglalkoznak mellékesen, vagyis feketén használt robogók behozásával és egyből visszatekerik az órát.
Volt egy sztorim tavaly, egy starjáni fickó szokott robogókat behozni. Hazafelé megálltak a bgyarmati tesconál vásárolni én meg megnéztem magamnak egy kis piros honda doi-t 27ezer km volt benne. Egy hét múlva már hirdették 9ezer km-el. Az egyik kolegám vette meg, otthon kiderült, hogy az első lámpa fordítva volt bekötve, stb... kicsi kókány volt rajta és füstölget.
A tarjániak lemosták a gumikat és felpolírozták a fényezését és eladták 180ezer forintért kevés kilométerrel. A valóságban pont abban a korban volt, amikor motorgenerál és váltó felújítás kellett volna, erre meghirdették kevés kilométeres újszerű robesznak.Jó, egy ilyen kisrobesz motor- és váltó felújítása nem nagy pénz, megáll 50ezer körül, ha magunk dolgozunk és 80-100ezer, ha mással csináltatjuk, de akkor is nagy átbaszás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest