- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen notebookot vegyek?
- iPad topik
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Dell notebook topic
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Venture to the Vile
gp Befutott a PC-s kiadás, a későbbiek során PlayStationre is megkapjuk a játékot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hegyvarig
csendes újonc
válasz bajnokpityu #24601 üzenetére
Muszáj lesz, azt majd nem kötöm az eladó orrára azért, hogy még nincs jogsim rá. Szerelésügyileg van valakinek tapasztalata ezekről a Downtown-okról? Mennyire könnyen szerelhető, sok-e hozzá az alkatrész itthon, stb., ilyesmire gondolok. A 70-es Aeroxomat általában magamnak szerelem itthon, de ezekkel semmi tapasztalatom...
-
DigitXT
félisten
válasz mAtech #24592 üzenetére
Malaguti Medison 400 cca: 190kg ( ) Teccik a súlya!
Igen, elég könnyen vezethető, alacsonyan van a súlypontja...
Nexus 500 sokkal nehézkesebb, emellett persze stabilabb is.
(Lábtér viszont azon sincs, szóval nekem kényelmetlen volt.)Ami a menetteljesítményeket illeti, 0-140 km/h gyorsulásban
fej-fej mellett haladtunk a kollégával: nekem ott már kb. letilt.
Jó móka volt. Amiért viszont nem ajánlom a Madisont, az az,
hogy kis szériás a blokkja, alig kapható hozzá bármi, drága...
Utóbbi relatív, a főtengely pl. olcsó volt! De már nem gyártják.Szóval viszonylag ritka típus... csoda, hogy ebben a topikban,
ami nem konkrétan adott típusról szól, kettő is van! Ami még
nagyobb csoda, ha mindkettő működik. Nem akarsz ilyet...Ui: az SH300 nem megy sokkal rosszabbul, hiába gyengébb,
jóval könnyebb. Nekem az gyári hajtással nem tetszett, de a
tuning görgők nagyon sokat dobtak rajta, úgy már bejött...Jah, Beverly 500 megint más világ, nem csak optikailag.
Satelis is volt a topikban, igaz, csak 250-es, nem egy erőgép.
Ha most kéne vennem, én a Forza 300-at venném. Vagy hát:
T-Max mint non-plus ultra, de sajnos az rohadt drága nekem.
Ez is relatív, mert amennyit már ráköltöttem a Madisonra.
Szerk: ebből persze csomó tuning, amit nem kell megvenni...
Teszem hozzá, sokat dob rajta a Beverly 500 hangtompítója
a 4Road kipuban. Karakteres, de nem ótvar hangos.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz hegyvarig #24600 üzenetére
Én is ilyen magas vagyok, jelenleg egy Honda SH300-am van. A kisebb méretű kanapérobogóknál gyakran azzal van gondja a magunkfajtának, hogy szűkös a lábtér és túl alacsony a kormány, az ülésük is általában alacsonyabb, a kormány is jobban beleér a térdünkbe és a kerekeik is kisebbek. Ettől még lehet velük járni, de inkább egy nagyobb modellben érdemes gondolkodni, vagy az SH300-hoz hasonló típusokban (pl. Kymco People). Magasabb az ülés, nagyobb a kerék (14 vs. 16 coll), jobban elférsz a robogón és a forgalomban is.
-
mAtech
aktív tag
válasz DigitXT #24605 üzenetére
Szia!
Köszi a hasznos összefoglalót
Yamahát azért nem írtam a listában, mert valóban drága. A szórás felső tartományában van.
10 éves kor körül maradnak a japánok szinte.
Jövőre meg meglátom mit árulnak az én árfekvésemben.Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24605 üzenetére
Na-na-na-na-na... kis szériás a madison 400 blokkja, ez igaz, de 70%-ban megegyezik a burgman 400-al! Ami azt jelenti, hogy megbízható konstrukció.
Egy jó állapotú motorhoz meg nem kell nyúlni, ha mégis kell valami alkatrész, akkor néha ki lehet bírni. A burgman fenntartása se olcsóbb.
Inkább az itt a baj, hogy sok lelakott példány jön Olaszországból, amik egy része azonnal felújításra szorulna, úgy viszont tényleg drága.
Madisonból talán érdemesebb a 3-as szériát megvenni, már vannak elérhető árban is használtan, injektorral és nagyobb kerekekkel van szerelve, van benne abs is. A madison 1-es és 2-es szériát inkább az vegye meg, aki szeret bütykölgetni... ha rendben vannak, azok is megbízható gépek, csak az olajat mindig cserélni kell, nem szabad kihagyni, mert a főtengelyük csúszócsapágyas és nem golyós.
Nem is értem, miért készült így anno... ha több hengeres lenne talán oké, de egy dugattyúhoz, ami nincs is rendesen kibalanszírozva egyik egyhengeresben sem... a többi tengely a blokkban mind golyós csapágyon fut, akkor már a főtengelyt miért így csinálták? Na mindegy, olajcsere időben és kész. Mondjuk én minden évben kicserélem a kilométertől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #24610 üzenetére
Pont azert, mert a golyos csapagy nem birja a terhelest. Jelen esetbe a rezonancia es a nyomatek terhelest.
Pontosan igy a jo.
Olajcsere fontos. De az olajszivattyu szemrevetelezese is erossen javasolt mar 50ezer kornyeken. De rendszerint a vezermu lanc allapotaval van elfoglalva mindenki. :).Kb 300ccm-ig golyos csapagyas.
-
mAtech
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
sziasztok,
a múltkor említettétek, hogy az autókhoz készült olajszűrő leszedő jó lehet a szíjtárcsáknál, meglazításkor.
Ez igaz lehet a kymco agility city 125-höz is?
(vagy kutassak fel fixáló szerszámot?)
köszi, üdv! -
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #24613 üzenetére
Szerintem annak a variatora mar picit nagyobb mint egy 50-ese. Azokat mindig olajszuro leszedovel fogom meg ha nincs utvecsavarozo.
Meg kellene nezni mekkora a variator atmeroje, lehet hogy kapni akkora nagyobbra nyithato szuro leszedot is.
50-esekhez elterjedt a variator blokkolo, mert relative keves blokktipus letezik, nagyjabol egyforma a variator kornyeke. Nagyobb blokkhoz nem nagyon van specifikus celszarszam tudomasom szerint(aztan lehet tevedek, csak en nem kerestem) -
hegyvarig
csendes újonc
válasz Vismajor01 #24615 üzenetére
Őt ismerem, a Négy Kelemennél javasolják őt mindenkinek, nekem mondjuk nem volt még vele problémám...
-
kcsa
veterán
Mi a véleményünk az ilyen öreg sz.rokról? Néha hiányzik valami kétkerekű, bejárni valószínűleg nem, vagy nagyon ritkán fogok vele, de helyben jó lenne...
Ránézésre semmi feltűnő, ettől persze még véres lehet a torka.
-
DigitXT
félisten
Mindig mondtam, hogy aki a piroson átmegy, egyéb disznóságokra is képes.
Drága ebéd: [link] -
-
Burt1793
veterán
válasz Vismajor01 #24628 üzenetére
Valszeg ismeri a helyet, látta, hogy villog a gyalogos lámpa, azt hitte hamarabb vált az övé, csak úgy látszik gyorsabban ment, mint szokott.
-
Tomi13
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék egy "nagy" 125ccm vagy feletti robogót vásárolni, de eléggé elvesztem a kínálatban. Budapesten használnám napi 2*15 km-re, unom az állandó dugót. Valami kisebb méretű lenne az ideális, Burgmant meg társait nem szeretném a kocsisorok között terelgetni.
Max 600 ezret szánnék a műveletre, de minél olcsóbb annál jobb (pl. láttam Kymco People 250-es gépeket 200k körül). Ami tetszik az a Honda Pcx 125 illetve a Vespa Gts, de ezek mind 500-tól kezdődnek. A kérdésem az lenne, milyen márkát, típust érdemes nézegetnem?
Köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz Tomi13 #24631 üzenetére
Milyen gépekkel van eddig tapasztalatod? Jogsi? Simán bemegyek
az autók közé a 400-as Madisonnal, nem érzem vészesen nagynak.
Persze, ha nagyon szűken állnak, nem nyert, de addig azért elég jól
(ki) lehet használni (mind az erejét, hogy azért ugrik, ha kell, mind a
magasságát, hogy lássak az autók fölé is). A PCX jó, meg olcsó, de
elég pici motor, nem biztos, hogy jól elférnél rajta: magasságod?Vespa GTS-t inkább hagyjuk: itt a topikban senkinek nincs.
minél olcsóbb annál jobb
Ez tökéletes kiindulás az örökös topik tagsághoz. Minél olcsóbb,
annál nagyobb szopó roller. Rövid úton garantáltan az lesz drágább.
Ha van egy 600K-s kereted*, és inkább gurulni akarsz, mint szerelni,
nem veszel nagyon olcsó import szart. Inkább egy magyar PCX.*: ez csak motor, vagy esetleg bele kell férjen a sisak, kabát stb.?
Szerk: nem igazán van "márka ajánlás", sztereotípiák vannak, hogy
a japán vas mennyivel jobb, de abból is lehet lefosott példányod.
Ajánlom viszont az összefoglalót, Csongi hasznos dolgokat ír.[ Szerkesztve ]
-
Tomi13
aktív tag
válasz DigitXT #24632 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek a gyors és hasznos tanácsokat.
-Jogsim nagy "A" ,elméletileg mindenféle kétkerekűt vezethetek
-Eddig inkább motorjaim voltak, CBR600F,Yamaha Fazer, illetve most legutóbb BMW F650GS.
Mivel csak városban használtam őket, inkább valami egyszerűbb,kisebb gépet keresnék.
Ja volt egyszer pár éve Majesty 250- es Yamahám, de most annak a méretét is fölöslegesnek tartom, mert se a feleségem,se a kislányom nem ülne fel rá.
A magasságom inkább alacsonyság, 170cm, szerintem még a Suzuki Choinori-n is úgy utaznék,mint egy úr
Ruha,bukó,térdvédő,stb-vel rendelkezem, szerencsére erre nem kell külön költeni, bár most egy protektoring vásárlása felmerült bennem,mert durva meleg van.
Akkor a válaszok alapján marad a Pcx és (feleségem nagy bánatára) lemondok az olcsó(bb) gépekről.
Köszönöm mégegyszer! -
DigitXT
félisten
válasz Tomi13 #24636 üzenetére
Igazán nincs mit. Ma amúgy pont "felvezettem" egy PCX-et a dugóban. Nem
igazán tudta tartani a lépést, hiába kicsi. Azért a Lágymányosi másik végén,
a pirosnál utolért, szóval összességében mindegy. Neki tán kényelmesebb volt:
akkor tudott közelebb érni, mikor nekem centizni kellett autók tükre miatt.yodamastah: háde-háde-háde nem húzza be magától?
Szerk: bakker, nesze neked kicsi motor, ha jön a betonkeverő... Szomorú...
Nem sokkal később jártam kb. arra (képek alapján fogalmam sincs, mi történt).Szerk2: ja és átvágtam Csepelen. Pont egy "szupercella" közepén. Az Angel
Scooter remekül vizsgázott. Mind szárazon, mind nedvesen, mind a folyóban:
tökéletes magabiztossággal tudtam terelni a vasat. De nem is tudom, hogy
az eddigi rövid pályafutásom alatt (~11 év) áztam-e valaha ennyire szarrá.Hm: tavaly valószínűleg igen... Érdekes, hogy pont a PCX volt téma.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #24637 üzenetére
Nekem elázásból egy etalon szintű eset volt, késésben voltam munkából (természetesen...) kicsit csepeg, á mondom, inkább bevállalom motort, vonattal garantáltan elkések. Hát nem csak kicsit csepegett az Auchantól kezdve
Eljutottam Solymárról Pilisborosjenőig, onnan fordultam vissza miután a második busz vert telibe a szakadó eső mellett, és a lábam is csak 10 centis vízbe tudtam letenni a dugóban araszolva, mert egyik
köcsjószándékú autós sem engedett előre. Otthon még a gatyámat/zoknimat is oda tudtam csattintani a sarokba[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #24637 üzenetére
Kollégám is pont arra járt, mikor történt és állítólag "fejjel együtt gurult el a sisak" szegény motorosról. (persze ellenőrizni nem tudom, de a rendőrségi takaró sátorból ítélve gondolom elég súlyos dolog történt vele.)
Franc vinné el, hogy egy másodpercen múlik sokszor!
Szép idő van, élvezed a gurulást, kellemes nyári illatok a levegőben, hangok, stb. és egyszercsak - puff! (kaput, finitó) -
JDMKid
tag
válasz FeniX- #24639 üzenetére
Egy [yamaha joggal történt], itt a példa megint, hogy még csak nagy tempó sem kell egy durva balesethez.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #24642 üzenetére
Nem akarok eloiteletes lenni, de ahogy en tapasztalom mostanaban (es ezt a rendorsegi "pofatlanitasos" videok is alatamasztjak), elegge nagy divat lett a teherautok/kamionok sok tonnas jarmuvek eseteben a piroson atrongyolas lassitas nelkul.
Raadasul ugy, hogy sokszor mar elotte meno auto is boven piroson megy at.Na egy ilyen epp eleg ha csak a sarkaval megcsap, nem is kell hogy telibe kapjon
-
JDMKid
tag
válasz nyogo83 #24644 üzenetére
A képek alapján én is piroson áthajtásnak nézem. Az nem volt egyértelmű, hogy kinek a részéről. De így hogy mondod, lehet, hogy a mixer még érkezett lendületből a piroson, a robogó meg körülnézés nélkül indult a pole pozícióból a sárga-zöldre, és pont összeakadtak.
Ráadásul az ilyen 50esekkel leginkább csak nyitott sisakban járnak (vagy rohambilivel), lehet, hogy még ez is súlyosbított a helyzeten.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, egészen más téma.
Légyszíves valaki aki sok manuált látott már / szerelésben menő-manó (rajtam kívül mindenki, hehe) erősítsen már meg abban, hogy a kymco agility city 125-nek a variátor tárcsa meghúzási nyomatéka 5.5-6.5 kg/m, azaz átszámítva ~50-60Nm (?).
Az én manuálom ezt hozza.
"Drive face nut" néven szerepel a variátor anya.
Vajon ha ütvecsavarozóval leszedem, akkor a régi szíjjal meg tudom úgy fogatni, hogy nyomaték kulccsal rá tudjam húzni?
(Tegnap bénáztam egy sort a fesz-szabályzómmal is; mindkét csati végén ilyen nyúlós gumi porvédő volt, nem jól dugtam össze, a gödöllői kör végén ment el a világításom, utána meg is állt a gép. Még szerencse, hogy épp begurultam az otthont jelentő lakótelepi kereszteződésbe, mikor leállt. Este még egyszer összedugtam, most jó lett, töltésem is van végre. ) -
nyogo83
senior tag
-
Vismajor01
addikt
válasz JDMKid #24645 üzenetére
Én is úgy érzem, hogy a kamion átcsússzant a narancssárgán/piroson, a robogó meg lendületből jött és már akkor átment a piros alatt 50 körül amikor az még csak sárga volt, nem is zöld.
Én is szoktam ilyet, főleg amikor még 50-esem volt, de csak olyan helyen amit ismertem, és tudtam melyik kereszteződésben hosszú a sor és mindenki át akarja préselni magát, és melyek azok amelyek szinte csak a gyalogosok miatt piros, és jöhetek le a felüljáróról lendületből mert zöld lesz mire odaérek+látom ha bármilyen gyalogos grasszál
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Motoros topic
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Fűnyíró topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Büszke apukák és anyukák topikja
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest