- Notebook hibák
- Mikrofon topic
- E-book olvasók
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Dell notebook topic
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicces
addikt
válasz #50433536 #26450 üzenetére
közben én is rájöttem. de az első úton örültem, hogy hazaértem. akkor kb 10 éve nem motoroztam. rendeltem egy motort majd lehetett is elhozni. direkt vártam az átadás után hogy menjenek vissza boltba ha estleg bénáznék az elindulásnál
valahol el/újra kell kezdeni.:)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26454 üzenetére
Újat szeretnék, és max. 1,2 millám lenne rá, mindenestől. Sok alternatíva nincs, a PCX meg még tetszik is piszkosul. A 80-90-es tempójú bóklászás számomra bevállalható. Jellemzően alsóbbrendű utakon vagy két számjegyű főutakon, napi 100-200-300 km-es céltalan kirándulgatásra kellene. Szabadidő jármű, na!
A súly fontosabb lenne, mint a teljesítmény - nagyon rossz a derekam, és ez csak romlani fog a korral. Ha forgalmaznák itthon a 150-es PCX-et, az nagyon tudnám értékelni, de sajnos nincs. Az NMAX155 meg nekem már drága, és különösebben nem is tetszik.
Nagyon szubjektív, de olyasmit képzeltem el, ami pofára "motorszerűbb" és kevéssé "robogó szerű". SH sem játszik így, pedig abból volna 150-es, igaz túl drágán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26455 üzenetére
Megértelek.
A cikkben volt erőteljesen elfogultság.
A hátizsák ésszerűbb megoldás, vagy az ülésre pókozva. A dobozlás és annak a megpakolása, elviszi a motor érdemeit, és egy fos lesz tőle sztem.
A te motorozási temperamentumoddal, a SYM teljesen jó választás.
Minden is kapható hozzá, csak várni kell. Mivel kínai olcsóbb is alkatrész.
Félsz tőle?
Sztem a kymco a Sym, már egy évtizede elverte a robogó szegmensbe a japán és Európai gyártókat. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26456 üzenetére
Igen, kicsit félek a SYM-től, pedig akár a legjobb választás is lehetne - számomra. Valami dobozfélére sajnos szükségem van, ettől nem tudok eltekinteni. A GS500-zal is fél napra tanktáskával, egy napra tanktáska plusz nagy dobozzal, egy hétre meg brutálisan felcuccolva szoktam járni.
(Anno a Hyosung motorokat is ez a cég (is) forgalmazta, bele is buktak, a motortulajok pedig megszívták rendesen. Rengeteg GT650 ment a kukába alkatrészhiány miatt... Maga a motor is sz@r volt, a javításuk, alkatrészellátásuk meg egyáltalán nem volt megoldott.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26457 üzenetére
Sztem azon a motoron a doboz egy kínzás.
Egyszerűen kevés hozzá az önsúlya. Billegős f.stlicska lesz, a felhúzott sportos hátsó résszel.
Értem az újat elméletet.
De ebben a erősen kompromisszimus helyzetben, egy 250es CB sztem jobb választás lehet
Ok nincs ABS, de ennyi.
Mentem a CBF125el. Sőtt ketten is mentünk. Ment mint a meszes.
Nekem is szar a derekam. Meg kellett tanulnom felülni.
Oldaltámaszon simán átlépem erőlködés nélkül. 815 ülés magassággal. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26458 üzenetére
CBF250???
Karburátor, léghűtés, no ABS, no LEDlamp, min. 10 évesek és pont ugyanannyire nehézkes felszállni rájuk porckorongsérvvel mint a mostani (ugyan 15 éves, sokat futott de hibátlan) GS 500-amra. A mostanit is azért nem szeretem, mert egyre rosszabb nekem vele motorozni: egyszerűen fáj rajta / tőle mindenem (csuklóm, derekam, térdeim), egy sima felszálláskor (láb ülés fölött átemelése) becsípődik a derekam, és ott ugrálok fél lábon a motor mellett, amíg magamra nem borítom. Felállítani egyedül viszont már nem bírom mindig.... Ez otthontól 200 km-re egyáltalán nem vicces. Tudom, legjobb lenne egyszerűen letenni végleg a motort, de arra meg képtelen vagyok rászánni magam - ezért keresnék pehelykönnyű, nem láblendítős motorkát, a csomagtér és az időjárás védelem miatt pedig leginkább burkolt robogót. De egyelőre még csak álmodozom, hangosan gondolkodom...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26459 üzenetére
Cb 250, és nem cbf.
A CBF példát csak a ccm miatt hoztam fel.
Igen, klasszik bike. Nincs benne VPS rendszer.
Nem is kell műszeres szervizbe vinni, mert egyszerű karbis.
Ugyan az a jellemző érvényes, és hibátlanon van a hangsúly.Nekem elhiheted, az sem kellemes mikor beakad az alagútba a lábad.
Sym-nél ez is benne van, és a robogóknál általában.
A Sym alagútját nem léped át kényelmesen, az csak csak illúzió.
770-es ülésmagasság 130Kg tömeggel.
CB250 755 ülésmagasság 135kg tömeggel.És még maradna 400ezer pénzed is.
Persze ha szív húz az új felé, akkor újat kell venni.
De nincs semmilyen szerelgetés, csak nézegetés, mert ugrik a garancia.
Hova hordod kötelezőre az új motort? Az mennyibe kerülne, időbe és pénzbe?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26460 üzenetére
Ha veszek valamit végül, akkor mindenképpen újat vennék, mert jó pár évig szeretném gond (és szerelgetés) nélkül használni, évi max. 4-5000 km mellett. 4 évre szól a műszaki, 2 év gari van rá, ezalatt kétszer kell márkaszervizbe vinni: 1000 km-nél olajcsere, 6000-nél egyéves kötelező szerviz. Székesfehérváron van legközelebb Honda kereskedés, ez 90 km kitűnő országút.
A SYM-nél 300 (!!!) km-nél esedékes az első olajcsere, és 3000 km-enként a kötelező, ráadásul Budapest északi felén van az egyetlen kereskedője.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26460 üzenetére
Szerintem nem az a feladat, hogy rábeszéljük egy használt szopórollerre, amit
kényelmetlenül tud használni, és magára borít két hetente. Új robogót nem kell
szerelgetni, elviszi majd kötelező szervizre, és kalap. (Lehet, hogy a SYM nem
az igazi, de a PCX biztos kimegy a világból. Rövidebb kirándulásokra biztos jó.)Ui: tudom, hogy nem illik a topiklakókhoz, mert hát kis pénz, kis foci. De valljuk
be, hogy ha megtehetnénk, akkor valószínűleg jobban járnánk mi is új robogóval.
Anno az első vasam elvileg új volt. Vagy visszatekerték 2 km-re... Mindenesetre
az egész szezonban csak egy olajcsere kellett. Vitt munkába, mint a kisangyal.SYM VS150 volt mint kiderült: azt hittem 125-ös, teljesen jól ment városon belül.
Utána jött a Maja, és a többi már történelem: százezres költségek, lerohadások.
Nagyon rossz döntés volt. Viszont a SYM-en nem volt rendszám, és azt hittem,
hogy a regadó drága, jobb lesz inkább lecserélni egy kicsit erősebb "jobb" vasra.
Ebből az erősebb volt igaz. Naiv voltam, na. Mégegyszer tuti nem így csinálnám.Bogyó bá': engedd el azt a SYM-et, nem az igazi. Robogónak nem robogó, de
motornak sem motor, se csomagtartója, se szélvédelme. (De azért próbáld ki a
PCX-et, mielőtt berendeled szalonból, mert ha kiderülne, hogy kényelmetlen...)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26462 üzenetére
Igen, erre a következtetésre jutottam én is. Ha kitavaszodik, lecseng ez a járványhullám, akkor elmegyek a székesfehérvári Hondához kocsival egy üléspróbára. Ha tetszik, akkor lefoglalózok / megrendelek egyet. A GS-t meg - szintén tavasszal - meghirdetem eladásra.
szerk: SYM elengedve.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26462 üzenetére
Persze, egyértelmű!
Én is újra ülnék ez nem kérdés. De nem minden áron. Ha nem adja ki a matek, akkor nem adja ki.
Illetve használt motort javasoltam, és nem szopórollert.
Most is az van neki, és hiba mentes. Szopórollert nem vegyen, annál bármi jobb, még ha 200km-is kell menni egy szervizelésért.Csak nekem tűnik zárt kapuknak, vagy félre értettem valamit?
Azt írta a 150 PCX itthon nincs forgalmazva. Akkor mindegy milyen messze van a szerviz, és az 1,1M be egyébként sem férne bele tavasszal még a 125sem. Most borítékolok 15% áremelkedést.
Elég rövid motorka, ülés próba mindenek előtt. Nem látom a kényelmi faktort benne. Az az alagút átlépés sem lesz egyszerű.
De ki kell próbálni!!!
Nem tudom mitől nem fog ezen fájni bármi is 300km-en? A 300km nem távolság idő függvényébe.
Vagy ha ez elborul, az mitől lesz olcsóbb?
Vagy ezzel miért nem borulna el? Ugyan azt a tömeget kell megtartani.
Ha egy alagút mentes robogó lenne, máris érthetőbbé válna a számomra a le és felszállás kényelmi faktora. A foresighton szétrugdostam a közép alagutat, beakadt a lábam. Hiába volt alacsony én meg magas, az alagút szűk voltA SYM kiesett távolsági okok miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26464 üzenetére
Túl van misztikálva az alagút kérdés. Mindegyik robogómon volt, kivéve SYM,
de egyiknél sem okozott gondot. Illetve a SYM-nél egyszer budinülős pózban
hirtelen kellett megállni (kis tempóról satufék!), hát le is csúszott a lábtartóról
a lábam. Nekem a saját magam kitámasztása jött be, ahogy kialakult a saját
robogós stílusom, amit a klasszikus forma (sajnos pl. az SH-k) nem támogat,
így nekem pl. meg se fordulna a fejemben, hiába jó, megbízható masina.Egy PCX jóval kisebb + könnyebb, mint a GS, miért borulna el felszálláskor?
Abszolút nem kell átlendíteni a lábat, szinte úgy ülsz rá, mint egy székre.
Azt ne mondd, hogy olyan magas az az alagút, mint a motorkerékpár ülése!Szerk: beszúrok egy képet. Látszik, hogy előre lehet lépni az alagút mellett.
Hálistennek. Nem sok hely van, de valamennyire találtam ott kitámasztást...
(Ugyanezen gondok miatt nem jött be a Nexus sem, üléspozícióra. Nekem.)Szerk: a SYM-en valójában nem alagút az, hanem csak egy kis pukli, LOL,
értem én, hogy középen lapos, meg odafér egy zsugor víz, de na.
Ehhez képest a Maján fejedelmi lábtartó volt, valódi, de nem óriás alagúttal.Szerk2: igen, tuti rúgtam már bele az alagútba Madisonon, egyszer talán le
is rúgtam az akkufedelet, de ennyi: lassan 9 éve megvan, kényelmes ráülni.
Mert tök más mozdulat, mint a hátra lábat lendítős dobozlerúgós mutatvány.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26465 üzenetére
Nem jók a képek , nem egyformák a testi adottságok. Nem ugyan azzal a derékkal használod.
De szerintem a lényeg, hogy új legyen.
Teljesen érthető a részemről, csak a párhuzamot nem találom a többi elmélet között.
A 125 kis csótány cseréjének az egyik indoka a gyengeség volt. Egy mai 125 robi sem lesz táltos. A GS után meg egy erőtlen szúnyog.
Ha az a cél, hogy legyen egy új motor az ember életében érthető. Maga a vágy és öröm úgyis felülírja a hátrányokat.
Apósom is 80 évesen vett új autót, évente 10ezer km városba. ez volt a vágya. Boldog tőle, és elfogadom.
A használt légolajos sem jó igazából. A GS500 az milyen?Továbbá a 130Kg-os súly a 13-14 colos kerekkel, a frankó alföldi káyúhalmazon sem lesz a komfort netovábbja.
Ezek a felépítésű robik teljesen a városra lettek hangolva. A kanapé robogók 400tól felfele vannak, vagy motor.
Évi 5000km túrázgatás és a nagyvárosi közlekedés között van eltérés, és nem is kicsi.
A nagyvárosi előnye fog a hátránya lenni az országúton.
Pont olyan szenvedés lesz vele előzni, mint a kis csótánnyal. Pont azok a fostos mezőgazdasági és tömegközlekedési eszközöket lesz kihívás mint a másikkal.
Most nem a 80-as évek vannak, hogy félóránként egy traki zötyög az úton.
Értem a súly problémát, csak ez nekem erősen öngólos is egyben.
Azok a műanyagok ha törnek sokba fáj. És pont ugyan úgy be lehet vele takarózni mint a másikkal. Tudom, mert nekem is megvolt többször is.ABS erős érv számomra is.
De lényeg, hogy ha új motor az álom, akkor az kell, és azt kell célnak kitűzni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26466 üzenetére
Attól még a képek jók, csak valóban nem egyformák a méreteink...
Csak azért is még egy kép. Ezen tényleg kicsit felfelé görbül. Hát: biztos bele lehet rúgni, de akármilyen testi adottságai vannak az embernek, könnyebb lehet felszállni robogóra, mint egy motorkerékpárra (mert utóbbin fel se merül, hogy simán átléped). Szerk: szétesett a HSZ, bocs, mindjárt nézem, mit linkeltél, hadd tanuljak. Na, megnéztem: SYM kilőve, az nem robogó. PCX gyanús. Próba szekerce.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #26468 üzenetére
Kicsit tényleg magasnak néz ki, de közben az egész motor vicc méretű.
Nézd meg élőben. Szerintem a Cygnus is nagyobb volt, mint a PCX. Aztán
volt, hogy a Cygnus mellett álltam a nagy Majával, ami "kétszer hosszabb":
ezt képről nem tudom megmondani. Majom, köszörűkő. Próba szekerce.Szerk: prospektusban csajszi ül rajta ránézésre, előre teszi ugyan a lábát,
de szemre nem tűnik übernagynak a lábtér. Hogy ez mennyire kirándulós?Szerk2: de hogy a Cygnus mennyire olyan, mint a SYM VS, hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26470 üzenetére
Egyszer csúszott így ki alólam a Madison. Én talpon maradtam, de a motorka
lefeküdt. Vizes volt a fű, vagy valami ilyesmi volt az ok. Viszont! Abszolút nem
okozott sérülést, mert pont ott van az átlépős rész, ahova borult, így nem rám,
hanem magában... De felszállásról volt szó, és nem csúszós burkolatról.
Felszállásnál meg nekem középsztenderen áll, teljesen stabilan, hiába 200 kg.Bogyó bá': nem tűnik vészesnek, de érezni rajta a gép szerény méreteit...
Tudom, esetedben ez előny, de sajnos kényelmes terpeszkedés nem lesz ott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #26475 üzenetére
Görhokedli... Miket nem dob ki a kereső! (Pl. azt a "magabiztos" állításomat,
hogy nem fogok 80K-t költeni a hajtásra egy kis torpanás miatt. Lett az 160 is.) -
DigitXT
félisten
válasz Grillo #26479 üzenetére
Én meg most már tényleg összelapátolom szegény Fogatlant. Akkuja ugye új,
de úgy, hogy egyszer már szarrá merítettem, mert eszembe se volt menni vele...
Csak azért cseréltem le, hogy ha esetleg mégis. 11.6V-ról meg már nem is töltött
a kis töltő, csak megállapította, hogy ez valami szar akku, és kikapcsolt, LOL.
Szerencsére a nagy töltő AGM/téli módban feltolta 14.7-ig, kezdte venni a töltést.
Egy olajcsere, egy légszűrő, egy-egy fékbetét, aztán esetleg egy műszaki...[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ahogy olvaslak titeket rendesen megjött a kedvem a motorozáshoz. Kimentem, beinditottam a madison kisasszonyt és megfagytam a -6 ban. Egyenlőre elnapoltam a motorozást, nekem ahhoz min 5-10 fok kell.
Bezzeg huszonöt éve, még hóban és mínusz 5 fokban is mentem 170km-t. Emlékezetes nap volt, mert hazafelé már fehér köd volt és jégkocka volt a térdem helyén. Amikor hazaértem, nem hajlott a lábam. Másfél órát ültem a cserépkályha előtt és próbáltam kiolvadni. Utólag nagy hülyeség volt, de haverhoz mentem, akinek 1000-es Hondaja volt. Egyszer mehettem vele egy hosszú egyenesben és megint arra pályáztam. Szerencsére nem volt eleg jó az idő. Azért a 300kg az háromszáz kilogramm. Aki nincs hozzá erősödve, annak nem szabad odaadni.
Azért nagyon jó volt 220al menni egy etz után. Nagyon féltem és nagyon izgultam egyszerre, az adrenalin majd szetvetett... Utólag az is nagy hülyeség volt, de azért fiatal az ember hogy hülyeségeket csináljon.Most hogy holtszezon van, jöhetnek az ilyen sztorik tőletek is!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26482 üzenetére
Nekem erre rossz ránézni. Milyen merevsége lehet annak a váznak ugye...
De persze alapvetően a kényelmetlensége miatt vetném el, mert hiába überlaza
a nem létező alagút átlépése, ha utána kényelmetlen rajta ülni, lábtámasz híján.Szerk: szándékosan OFF (amúgy is szoktam), tudom, hogy nem nekem írtad...
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26483 üzenetére
Igen, erről (is) van szó többek között - az SH is ezért esik ki a szórásból nálam, pedig tuti arra a legkönnyebb felszállni. Szerpentinen nyélgázon kanyargáskor nincs mibe kapaszkodni bokával, alsó lábszárral). A PCX-en ráadásul a lábhelyzetet is lehet változtatni, előre is lehet nyújtózni. Az új PCX váza nem néz ki rosszul szilárdsági szempontból:
Direkt ON, nem véletlenül.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26481 üzenetére
Anno pl. elég sokat mentünk sisak nélkül... Szerencse, hogy pont nem estünk
pofára. Pontosabban volt egy adott eset, amikor a rendőr elől menekülve... Ezt
itt be is fejeztem, unokatesóm megúszta agyrázkódással: fiatalság, bolondság.Azért az első diák-fizetésemből bukósisakot vettem... Pedig motorom sem volt,
de a motorozás élménye olyan meghatározó volt, bármikor mentünk látogatóba
az lett, hogy izzítsuk a gépsárkányokat... én voltam a legszomorúbb, ha éppen
esett az eső / maradt a számítógépezés (pedig a motor előtt az volt a kedvenc).-5 fokban biztos nem indultam volna 170 km-es karikára... Mínusz párban ugye
már volt szerencsém dolgozni menni. De az csak ilyen 10-12 km körül volt, azt
ki lehetett bírni rendesen felöltözve (térdvédő alap). Egyszer mentem hosszabb
távot viszonylag hidegben, amikor bogyó bá' akciókameráját lőttem, messzebbi
TESCO-ból, azt még ki lehetett bírni, mert nem fagyott + volt téli felszerelésem.Az egyik legrosszabb élményem a nyári kesztyű (hiába az alá vehető bélés) +
eső + 3 fok kombója... Konkrétan fájt a kezem a hidegtől, mire hazavergődtem.
Abszolút megértelek, hogy ilyenkor "nem kívánja" az ember csak azért kitolni,
hogy csavarogjon: persze, aki túrázik télen-nyáron, az más, vannak mindenféle
okosságok. (Azokat a rollereseket se értem, akik nagyon kardoskodnak -5 fok
esetén is rollerezés mellett, majd jön a sírás, hogy lefagy az ujja a gázkaron...
ha ennyire muszáj erőltetni, akkor vegyen rá fűthető kesztyűt. Persze csak az
első esésig annyira jó ötlet, de azt majd megtanulja a saját kárán, ha eljön.) -
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #26484 üzenetére
A robogókat simán lehet letolva vezetni, nem kell vele dőlni, vagy túl rajta (nincs akkora tempó).
Amúgy talppal ösztönösen befeszítesz és egész jól tartható a test az sh-n.
Mentem már ősszel motorozni melóból haverokkal az sh300zal, simán lemaradtak páran kanyarokban a 600as sportmotorokkal. -
lehella
senior tag
válasz DigitXT #26485 üzenetére
Nem kell túlgondolni a téli kétkerekűzést, persze csak ruházkodásilag értem. 10 km-re ez a konfig bevált. Robogón tucano kézzsák, lábzsák. Rolleren síkabát, síkesztyű
Ha ennél többre volna szükség, akkor már nagyon nem érdemes menni szerintem vagy valaki nagyon fázós; fűtött ülés, markolat, stb.
A tapadás más kérdés, bízom benne, hogy az új négy évszakos CityGripek tartanak valamennyit.[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26486 üzenetére
Nem tudom, egyelőre be vagyok csípődve a PCX-re. Ha egyáltalán lesz robeszom, akkor az tuti egy új PCX125 lesz. A kicsi, könnyű (mondjuk 125-ös) váltós motorokkal a mai modern ülések a legnagyobb bajom: hiába csak egyedül használnám, az a kib@szott utasülés fel van emelve a 3,14-csába, magasra. Annak az átlépése porckorongsérvvel a legnagyobb bajom. Amúgy egy új CB125F-et is el tudnék fogadni, de hiába 107 kiló mindössze, ha felszállnom nem könnyebb rá, mint a jó öreg GS500-ra... Pedig azt 1 misiért utánam dobnák a szalonban, szóval megvenni is könnyebb volna. Persze azt még ugye dobozolni kell, az meg nem jó.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #26488 üzenetére
Szóval hiába alacsony maga a "sofőrülés" a kis CB-n, ha a motor hátulja 20 centivel feljebb van emelve - azt át kellene lépnem.
szerk: a GS 500 is pont ilyen, súlyosbítva egy hátsó doboztartó konzollal (ami erre is kellene...). Fel tudok rá szállni általában, de minden ötödik-tizedik felszállásnál becsípődik a derekam, utána meg van baj rendesen. Ez az ország másik végén, valami harmadrendű utacska szélén állva nem vicces.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #26487 üzenetére
Nem gondolom én túl. Mentem, amikor muszáj volt, de ha választanom lehet, és
most, a járványhelyzet miatt gyakorlatilag 100% HO van, lehet, természetesen a
kétkerekűek teleltetése mellett döntöttem: úgy általában sose voltam híve annak,
hogy amint picit hideg van, már lehet is kivonatni a forgalomból (!) a vasat, hiszen
mindig volt olyan, hogy pár nap enyhébb időben jól esett kigurítani... Maradékban
meg maradt a BKV, hiába hosszabb a menetidő, meg drága a bérlet, az volt...
(Amikor meg a kocsi jött, azzal is szívesen mentem, elvégre az fűt, csak amikor
napi 2000 Ft volt a parkolás, akkor elgondolkodtam, hogy drága-e a BKV bérlet.)Ui: tavaly egész addig jártam be motorral, amíg be nem vezették, hogy simán be
lehet állni a mélygarázsba kocsival (hiszen az iroda nagy része HO-ba került).
Onnantól autó, mert amikor mentem már semmi előnye nem maradt a motornak.
(Nem a reggeli csúcsban mentem, viszont elég későn este jöttem haza ezerrel.)Amúgy a tapadást sem kell túlmisztifikálni, nem kell fülig dönteni, és jó lesz az:
persze ha lefagyás van, meg mondjuk sínen/zebrán kanyarodsz, lehet probléma
(főleg ha párás, nyirkos az idő, vagy esetleg konkrétan esett az eső is).Rollerrel legutóbb 10 fokban mentem egy 20 km-es kört, nemhogy nem fáztam,
de még le is izzadtam, mivel felvettem a motoros kabátot/téli kesztyűt/mindent,
és csak 45 km/h volt a max. sebesség, nem 100. Szóval túl voltam öltözve...Most viszont egy féklégtelenítőt kéne szereznem, mert tegnap elszállt a fékem
a kocsiban (elfolyt a fékolaj), de hiába öntöm fel, attól még nem gyógyul meg...
(Persze rövidre kéne zárni, hogy hol folyt el, hátsó keréknél láttam sérülést.)
Na ilyenkor simán ki szoktam tolni a motort, és irány a szerszámért, most ezt
meggondolom, lehet, hogy megrendelem, postával, aztán majd jön, amikor jön. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26486 üzenetére
Ez azért függ a kanyar ívtől. Anno "szerpentineztünk" a csapattal, és brogyi
kolléga mondta, hogy ő inkább nem erőltette azt a tempót (pedig nem is volt
nagy), mert a Beverly váza olyankor már csavarodik/úthibákon kellemetlenül
zötyög, nem arra van kitalálva. Mi meg egymást hajtottuk Andrew-val.
Mondanom se kell, neki jobban ment, de nekem is vékonyodott a majrécsík.
Viszont a Madisonon a kombinált fék miatt nem lehet hátsó fékkel szűkíteni
az ívet, mert ráfog az elsőre is, és veszi ki az ívről, szóval azért nem való túl
cihopata száguldozásra, azt elismerem. És valóban nem AKKORA a tempó.A talppal befeszítés pont úgy van, ahogy mondod, sose gondoltam, hogy az
alagút segedelmével fognám a motort, elvégre a lábszárnál van mindössze...
Viszont ahhoz nekem kell a lábtér, hogy ez megfelelő szögben történjen... -
DigitXT
félisten
válasz JDMKid #26492 üzenetére
SH-ra hajaz, bár valamivel valóban rövidebb nála. Az SH viszont annyira nem kicsi.
Az igazi "büntetőgép" a Benelli Velvet 400 Dusk. Egyszer mentem vele, durva volt!
(Végül nem vettem meg, de a Madison onnan jött, hogy ugyanaz a blokk... és bár
utólag tudom, hogy kis szériás, gyerekbetegségekkel, de szerethető a karaktere.)Szerk: nem csak rövidebb a Derbi, könnyebb is, biztosan dinamikus a városban...
Ha mást nem át kell görgőzni, és onnantól tuti megy, mint a mérgezett egér.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #26494 üzenetére
Olyannak ismersz, mint akinek modern, ABS-es, ESP-s járgánya van?
1999. No ABS, no ESP, no Fear. (Pedig jó lenne, ha lenne benne, de nincs.)
Szerk: természetesen most a légtelenítésnél nem lenne jó az tiszta sor...
Amúgy eldöcögtem volna a szervizbe, csak hát be vannak táblázva februárig.[ Szerkesztve ]
-
JDMKid
tag
válasz DigitXT #26493 üzenetére
azért kaptam rá fel a fejem, mert ez az aprilia sportcity kasztni, ami meg inkább sh125 méret.
és akkora méretben egy 300as blokk, azért elég vad (apriliában csak max 250 köbcentivel lehetett kapni)a bennelli velvet is pont emiatt tetszett mindig is. csak hát azok már elpusztultak.
[ Szerkesztve ]
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
-
csongi
Topikgazda
Sztem ezt túl misztifikáljátok.
300ccm 22 LE.
Semmi vadság nincs benne. Elmúltak a régi idők. Jelentős teljesítmény vissza esés van, EURO norma miatt most nem fog belőlük több kijönni.Ebbe a 20LE robogó vázas őrületbe sem kellene belemenni.
Túra motor arra van amire, egy robogó arra van amire.Ott tarunk, hogy a 150es robogónak legyen már verseny váza, mert ha elmegy vele az ember, 2-300Km-t az nagyon fontos a szerpentinen, és lehessen 70-el száguldozni az országúton, hogy pár fényképet csináljon az ember.
Legyen Új olcsó, és egyébként sokkal jobb, mint egy légolajos 20éves motor.
Most szólok,hogy nem lesz , még akkor sem ha 2021-es valami.
A kategóriájában sokat fejlődtek, de egy műszakilag rendben lévő 20 éves GS-t ami puritan valami, mégsem fogja felülmúlni. Az ABS ami rettenetes sokat számít.
A kistúrázós kategóriába megcsinálták a motor szegmensbe amit akartak. A 300-500ccm túra jellegű vasakat. Amikből jópárral körbe lehet motorozni a világot. Ezekből sok 20 éves konstrukciót reszeltek tovább.
Ezek a mai robogók kis ccmel szereltek , és robogók is maradnak. A mindennapi használati faktort helyezve előtérbe.
Ezek a láb kinyújtásos dolgok is túl vannak misztifikálva. Hova akarja az ember ezen a rövid vázon nyújtani? Olyan idióta testhelyzet lesz, amin aztán végkép nem lesz stabil a döntögetés. A bálnán sem lehetett sehova nyújtani a lábat, de nem is volt rá igényem.
Szerpentinezésnél , meg a sarokkal érezni meg tolni a motort, meg mit tudomén miket ki nem találásokon túl semmi nincs, egy ilyen kategóriás robogón.
Régen a tengelytávval és kormányszöggel stabilizálták és kompenzálták a kerék átmérőt. Most rövidebb, meredekebbe kormányszög, de jóval nagyobb kerékátmérővel dolgoznak. Mozgékonyabb, vezethetőbb, a forgalomba jobban látható, illetve átláthatóbb, keskeny kis mocik.
Megértem a VPS szerettét, és vannak jó dolgok is a repertoárban. Bele lehet szeretni nem tagadom, de leginkább lelki kielégülés, persze ez is fontos.
Egy példa.Elmentem tesómmal motorozni. Ő az DL1000el, én meg a Deauvillel.
Minden szart kitaláltam és beleképzeltem, hogy miért nem tudom vele tartani a lépést a szerpentinen.
Miután mindent is megfogalmaztam, cseréltünk.
A helyzet változatlan maradt . Továbbra sem lettem gyorsabb ügyesebb.
Egy picit, stabilabbnak éreztem magam rajta, de továbbra is a kullogás maradt.
Ilyen váz meg olyan váz, ide vagy oda, a tudás ezen a szinten jelentősebben többet nyom a latba.Bogyobá.
Sajnos a mai naked vonal ilyen leginkább, emelet hátsó rész.
A klasszikus vonalvezetés ami kényelmes le-fel szállást biztosít, az egyenes üléspaddal mára szinte elveszett.
Van néhány mai technikával szerelt klasszikus megjelenésű, a mai igényeknek is eleget tevő termék. Ezek kezdenek egyre nagyobb érdeklődést kapni. Sajnos ezek meg nem férnek bele a kertbe.Más:
Madison 125(Yamaha) lassan életre kel.
És akármilyen japán, ennek is megkotlik a belseje.
Ha egyszer elkészül teszek fel egy kis videót.
Ez is a kihalási fázisba van. lehet fajmentő beavatkozás történt .[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26499 üzenetére
de leginkább lelki kielégülés, persze ez is fontos
Ha nem a legfontosabb. Azért van az embernek az adott motorja (persze csak
az adott költségvetésen belül), ami, mert azt szereti. Valamiért azt választotta.Lehet olyan indoka, ami másnak semmit nem jelent, és emiatt lehülyézik. Hát
istenem: a saját lelki kielégülését ez nem befolyásolja. Mikor hosszabb úton
mentem volt, hogy elfáradt a lábam, akkor derült ki, hogy mennyire támasztom
ki magam... comb izomlázam is lett másnapra. Viszont amikor pihenésképpen
behúztam "budinülős pózba" (tudom, ez önmagában pejoratív, elnézést kérek!),
akkor meg abszolút nem éreztem a motort... Autók közt szoktam tekeregni, itt
egyszer-egyszer direkt kipróbáltam, de a frász tört ki = nem éreztem stabilnak.Mármint a Madisonon... mert az olyan: eleve nem olyan stabil kanyarban, mint
egy Nexus... (Cserébe a Madison után a Nexus-szal konkrétan birkózni kellett.
Vica versa: Andrew véleménye a Madisonról, hogy úgy döntögethető, mint egy
bicikli. Ezeket összerakva igenis van különbség... és ha én azt mondom, hogy
az adott típus nekem A/B/C érvek mentén nem kéne, nem fog meggyőzni róla
más, hogy pedig de. Persze hozhat D/E/F érveket, azokon elgondolkodhatok.)Természetesen a tudás számít. Burt szerintem körbemotorozna az SH-val, de
technikás egyenesben azért győz a +100ccm, +3L/100 fogyi, és a J.Costa.
De amúgy számít ez? A legkevésbé sem. (Főleg, hogy amikor az ember felül,
és begurul munkába, az semmi szerpentinezés meg letolom a motort: igásló.)Szerk: ezek ilyen beidegződések. (Autót pl. "nem tudok" bekapcsolt öv nélkül
vezetni. Nyilván ha csak beugrok beállni a ház elé, akkor kibírom valahogy, de
amúgy egyszerűen rosszul érzem magam... Mintha nem benne ülnék, hanem
rajta, pedig tisztában vagyok vele, hogy amíg nincs baleset, addig az öv az ég
világon semmit nem jelent, sőt akadályoz is néha, de ez a megszokás: ennek
analógiája, hogy motoron a gerincvédő nélkül érzem "lelkileg" rosszul magam,
mem tudom, miért, de hiányzik, ha valamiért megerőszakolom a dolgot, és így
natúrban, póló-rövidgatyában ülök fel. Nem jó érzés. És ha nem jó érzés adott
szituációban vezetni, hát elmarad a lelki kielégülés: úgy meg minek az egész.
Azért mert csongi azt mondta, hogy az egy idióta testhelyzet? Ugyan már.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest